Czytam sobie te wasze posty i dziwię się, że zwykli użytkownicy praktykują takie rzeczy jak jazda bez sprzęgła. No chyba że ktoś siedzi na kapuście i wali go to czy cos się ewentualnie zniszczy. Ja używam sprzęgła do startu, podczas zmiany biegów na wyższe używam pół-sprzęgła, a przy redukcji wciskam sprzęgło do końca (tak mniej trzaska w moim moto) a gaz puszczam tylko trochę tak żeby motorem nie zrywało podczas redukcji. Biegi lecą w dół jak złoty deszczyk. Widziałem kiedyś jakis filmik instruktażowy odnośnie jazdy na motocyklu i tam fachowcy wypowiedzieli się na temat zmiany biegów następująco: startujemy z pełnego sprzęgła, zmieniamy i redukujemy na pół-sprzęgle.
Bez sprzęgła redukujemy tylko podczas awaryjnego hamowania hamulcami i silnikiem. Takie działanie pozwala na ciągłe hamowanie silnikiem bez zbędnych przerwy.
Ps. Gdzie wam się tak śpieszy, że aż nie macie czasu włączyć sprzęgła?
To tak jak w kawale
Jasiu widzisz ten las nie widzę bo mi drzewa zasłaniają
Pozdrawiam i szerokości
Co myślicie na temat zmiany biegów bez sprzęgła?
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Maciej tu dałeś mi do myślenia Gadałem z gosciami na sportowych , Sprzęgło tylko jedynka no może dwójka reszta bez , Teraz będę jezdził z zobaczymy , a co do wrzucania
Jedynki miałem pare takich sytuacji że bieg na (postoju) wszedł mi prawie idealnie bez zgrzytu
stuku tak jak zbliżam się do swiateł i redukuje na 1 puzniej luz -->
Próbowałem wrzucać 1 z lekkim cofnięciem moto i nic zauważyłem że przed wrzuceniem 1 z lekką przy gazówką 1-nka wpina się bardziej Brutalnie
A co do jazdy na gumie to goście którzy tak śmigają leję więcej oleju ponad stan ale ile nie wiem
a wiadomo że im więcej oleju tym większe ciśnienie

Jedynki miałem pare takich sytuacji że bieg na (postoju) wszedł mi prawie idealnie bez zgrzytu
stuku tak jak zbliżam się do swiateł i redukuje na 1 puzniej luz -->
Próbowałem wrzucać 1 z lekkim cofnięciem moto i nic zauważyłem że przed wrzuceniem 1 z lekką przy gazówką 1-nka wpina się bardziej Brutalnie
A co do jazdy na gumie to goście którzy tak śmigają leję więcej oleju ponad stan ale ile nie wiem


- gotoch
- zadomowiony
- Posty: 70
- Rejestracja: ndz 05 kwie 2009, 01:40
- Imię: staszek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Prawda jest taka że jak ktoś kupuje motor to nie myśli o tym że jakiś idiota uczył się na nim jeździć bez sprzęgła. Sory ale tak to wygląda, że ktoś kupuje motor katuje go jeździ bez sprzęgła i co tam jeszcze a potem go sprzedaje jako funkiel nówka nie śmiganka używana turystycznie przez starszego pana który gdzieś wyjechał. Nie chciałbym trafić na taki cudowny egzemplarz.
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Krótko podsumowując, jazda z użyciem sprzęgła przy zmianie biegów i redukcji jest jak najbardziej wskazana i wpływa na żywotność głównie skrzyni biegów, a jeśli ktoś zastanawia się nad możliwością zmian bez w/w to może powinien zastanowić sie też nad zmianą motocykla na przykład na bladego
a tak zupełnie poważnie jak już wcześniej wspomniano ruszanie- pełne sprzęgło, zmiana czy to w górę czy w dół- tzw. "półsprzęgło"i po pewnym czasie można osiągnąć naprawdę wysoki poziom kultury zmiany biegów, oraz czasu w jakim się to odbywa, tak ze przy normalnej jeździe (tzn poza torem) opcja zmiany bez sprzęgła nie będzie potrzebna

a tak zupełnie poważnie jak już wcześniej wspomniano ruszanie- pełne sprzęgło, zmiana czy to w górę czy w dół- tzw. "półsprzęgło"i po pewnym czasie można osiągnąć naprawdę wysoki poziom kultury zmiany biegów, oraz czasu w jakim się to odbywa, tak ze przy normalnej jeździe (tzn poza torem) opcja zmiany bez sprzęgła nie będzie potrzebna

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości