Co myślicie na temat zmiany biegów bez sprzęgła?

Awatar użytkownika
gotoch
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: ndz 05 kwie 2009, 01:40
Imię: staszek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: gotoch » czw 14 maja 2009, 13:27

Czytam sobie te wasze posty i dziwię się, że zwykli użytkownicy praktykują takie rzeczy jak jazda bez sprzęgła. No chyba że ktoś siedzi na kapuście i wali go to czy cos się ewentualnie zniszczy. Ja używam sprzęgła do startu, podczas zmiany biegów na wyższe używam pół-sprzęgła, a przy redukcji wciskam sprzęgło do końca (tak mniej trzaska w moim moto) a gaz puszczam tylko trochę tak żeby motorem nie zrywało podczas redukcji. Biegi lecą w dół jak złoty deszczyk. Widziałem kiedyś jakis filmik instruktażowy odnośnie jazdy na motocyklu i tam fachowcy wypowiedzieli się na temat zmiany biegów następująco: startujemy z pełnego sprzęgła, zmieniamy i redukujemy na pół-sprzęgle.

Bez sprzęgła redukujemy tylko podczas awaryjnego hamowania hamulcami i silnikiem. Takie działanie pozwala na ciągłe hamowanie silnikiem bez zbędnych przerwy.


Ps. Gdzie wam się tak śpieszy, że aż nie macie czasu włączyć sprzęgła?

To tak jak w kawale
Jasiu widzisz ten las nie widzę bo mi drzewa zasłaniają

Pozdrawiam i szerokości

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 14 maja 2009, 15:53

Maciej tu dałeś mi do myślenia Gadałem z gosciami na sportowych , Sprzęgło tylko jedynka no może dwójka reszta bez , Teraz będę jezdził z zobaczymy , a co do wrzucania
Jedynki miałem pare takich sytuacji że bieg na (postoju) wszedł mi prawie idealnie bez zgrzytu
stuku tak jak zbliżam się do swiateł i redukuje na 1 puzniej luz -->

Próbowałem wrzucać 1 z lekkim cofnięciem moto i nic zauważyłem że przed wrzuceniem 1 z lekką przy gazówką 1-nka wpina się bardziej Brutalnie

A co do jazdy na gumie to goście którzy tak śmigają leję więcej oleju ponad stan ale ile nie wiem :???: a wiadomo że im więcej oleju tym większe ciśnienie

:bye

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 14 maja 2009, 16:13

Prawda, jeśli ktoś nie potrafi zmieniać biegów bez sprzęgła, lepiej niech tego nie robi.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
gotoch
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: ndz 05 kwie 2009, 01:40
Imię: staszek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: gotoch » czw 14 maja 2009, 18:38

Prawda jest taka że jak ktoś kupuje motor to nie myśli o tym że jakiś idiota uczył się na nim jeździć bez sprzęgła. Sory ale tak to wygląda, że ktoś kupuje motor katuje go jeździ bez sprzęgła i co tam jeszcze a potem go sprzedaje jako funkiel nówka nie śmiganka używana turystycznie przez starszego pana który gdzieś wyjechał. Nie chciałbym trafić na taki cudowny egzemplarz.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » czw 14 maja 2009, 19:34

Moto sportowe sa do tego przygotowane.Choc teraz szukając takowego sprzętu (1000rr lub zx10r) strasznie sie boje że kupie "igłe" stan z przebiegiem 15tyś z czego 12 na jednym kole i brakiem oleju.Tak naprawde cieżko znaleść coś dobrego samemu
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » ndz 24 maja 2009, 03:14

Doszedłem do wniosku że sprzęgło zawsze , wole wymienić sprzęgło niż skrzynkę no może w ekstremie nie np: wyprzedzanie . Biegi też biegi zachodzą płynniej .

Pozdro ! :bye

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » wt 30 cze 2009, 16:44

Krótko podsumowując, jazda z użyciem sprzęgła przy zmianie biegów i redukcji jest jak najbardziej wskazana i wpływa na żywotność głównie skrzyni biegów, a jeśli ktoś zastanawia się nad możliwością zmian bez w/w to może powinien zastanowić sie też nad zmianą motocykla na przykład na bladego :mrgreen:

a tak zupełnie poważnie jak już wcześniej wspomniano ruszanie- pełne sprzęgło, zmiana czy to w górę czy w dół- tzw. "półsprzęgło"i po pewnym czasie można osiągnąć naprawdę wysoki poziom kultury zmiany biegów, oraz czasu w jakim się to odbywa, tak ze przy normalnej jeździe (tzn poza torem) opcja zmiany bez sprzęgła nie będzie potrzebna ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość