problem w zakrętach
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
problem w zakrętach
Witam
Jestem świeżym posiadaczem vfr-ki i w związku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników. Po pierwszych rundkach nowym nabytkiem po okolicy zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
Kolega ktory tez ma vfr-ke mowil ze wina lezy po stronie tylnej opony, która jest szersza bo ma 180 a nie fabryczne 170. Czy to może być przyczyną takiego zachowania motocykla?
Pozdrawiam
Jestem świeżym posiadaczem vfr-ki i w związku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników. Po pierwszych rundkach nowym nabytkiem po okolicy zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
Kolega ktory tez ma vfr-ke mowil ze wina lezy po stronie tylnej opony, która jest szersza bo ma 180 a nie fabryczne 170. Czy to może być przyczyną takiego zachowania motocykla?
Pozdrawiam
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: problem w zakrętach
http://www.youtube.com/watch?v=d3-pe4s_4To polecam poprawic technike ale to na wiosne jak asfalt bedzie czysty
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: problem w zakrętach
a druga sprawa to kwestia opon jak one wygladaja zwłaszcza tył czy nie jest juz płaski jak naleśnik .a dawanie szerszej opony niz orginał nie jest dobrym pomysłem niepoprawiajmy zbytnio fabryki
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: problem w zakrętach
Ciśnienie sprawdź. Szersza opona pogarsza jazdę trochę. Mi pływał moto w zakrętach.
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: problem w zakrętach
porzedni właściciel nie oszczedzał na jakości opon, i nie dawno wymieniał, także byc moze ciśnienie nie takie, no i temperatura tez troszke niska, a twardza guma to kiepska guma. bede musiał poczekac na cieplejsze dni i sie zobaczy, jak sie polepszy to ok, jak nie to zmiana na 170.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: problem w zakrętach
siema!
jaki to laciek? przede wszystkim ciśnienie - z przodu również. Do tego rzeźba bieżnika - jak będzie kwadrat to nie skręci jakbyś chciał..
No i szerokość laćka z tyłu - aż takiego wpływu nie ma jak opisujesz, bardziej odczujesz na koleinach tą ZAszerokość.
jaki to laciek? przede wszystkim ciśnienie - z przodu również. Do tego rzeźba bieżnika - jak będzie kwadrat to nie skręci jakbyś chciał..
No i szerokość laćka z tyłu - aż takiego wpływu nie ma jak opisujesz, bardziej odczujesz na koleinach tą ZAszerokość.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: problem w zakrętach
Najlepiej wstaw foto opon oraz ich pełne dane 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem w zakrętach
Oprócz ciśnienia sprawdź łożysko główki ramy - moto na centralkę, dociążyć tył aby przednie koło było w powietrzu, i sprawdź czy kierownica obraca się bez zacięć, zwróć uwagę czy w położeniu koła "na wprost - do jazdy prosto" są jakieś zacięcia bo właśnie w tym położeniu najbardziej się wybija łożysko.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy nie ma luzów szarpiąc kierownica przód-tył na wciśniętym przednim hamulcu
Dodatkowo możesz sprawdzić czy nie ma luzów szarpiąc kierownica przód-tył na wciśniętym przednim hamulcu
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: problem w zakrętach
Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp...onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok...


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: problem w zakrętach
Przede wszystkim ciśnienie, przód i tył. Później zużycie opony a dopiero potem czepiał bym się szerokości.
- siwyR6
- teksciarz
- Posty: 173
- Rejestracja: pn 22 lip 2013, 13:45
- Imię: Sławomir
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jastrzębie -Zdrój
Re: problem w zakrętach
takie dokładnie miałem objawy w poprzednim motocyklu po zakupie, opona była środkiem zjechana i objawy identyczne jak Twoje, po wymianie opony wszystko było jak powinnoonyx80 pisze:zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.

Nie każde zwycięstwo prowadzi do celu, lecz każda porażka do niego zbliża.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: problem w zakrętach
Chciałem coś dodać ale jak przeczytałem cały wątek to stwierdziłem że już nie ma co dodać 

Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: problem w zakrętach
No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretachfigaro pisze:Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp...onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.../
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: problem w zakrętach
a ja bym jeszcze sprawdził czy łożysko główki ramy nie jest za mocno dociągnięte 

VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: problem w zakrętach
figaro pisze:Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp.../
No i bingo brachuonyx80 pisze:No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretach

VFR ze względu na swoją /niemałą przecież/ masę ma takową tendencję.

Osobiście polecam poćwiczyć technikę przenoszenia środka ciężkości podczas wchodzenia w zakręty z małą prędkością, przy użyciu własnego ciała, gdyż /przy tych prędkościach/ przeciwskręt działa bardzo opieszale i mało wydajnie.

Jednocześnie powinieneś poćwiczyć mięśnie przedramion, aby zapobiegać efektowi samorzutnego zacieśniania promienia skrętu przez kierownicę.
Takowe zjawisko występuje właśnie podczas wolnej jazdy /szczególnie/ po łuku, gdzie siła odśrodkowa jest niewielka, a to powoduje efekt walenia się motocykla w zakręt.

Znajdź sobie wolny, czysty placyk i ćwicz, ćwicz, ćwicz.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości