Zakres regulatora napięcia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » pt 20 sie 2010, 17:36

Szatan miałeś rację. Problem był w kostce przy przekażniku rozrusznjka[biało-czerwony przewód doprowadzający prąd z reglera był zaśniedziały :oops: ] teraz jest git. :mrgreen:

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » pt 20 sie 2010, 22:24

Dzisiaj zamontowałem sobie nowy regulator rodzimej produkcji tzw, od Pana Sławka, wygląda dosyć solidnie i co najważniejsze cena jest przystępna ale chyba problem z ładowaniem dalej pozostał. Po odpaleniu na wolnych obrotach bez obciążenia jest niewiele ponad 13V, po zapaleniu świateł spada do 12,3V, przy 5000 rpm i zapalonych światłach mijania miernik pokazuje 13,5v na zaciskach akumulatora. Patent Szatana z poprowadzeniem dodatkowych przewodów bezpośrednio do akumulatora zupełnie nic nie daje, co do ch...ry może być???? Póki co to tak mam zamiar jeździć, najwyżej z popychu odpalę jak nie zagada...

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 20 sie 2010, 22:30

masz naladowany w pelni akumulator?
jesli nie wiesz to nie mierz tuz po jezdzie

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » pt 20 sie 2010, 22:49

Co do aku to na 100% nie jest w pełni naładowany bo jak wracałem ostatnio z uszkodzonym regulatorem to moto już nie odpalało. Dzisiaj jak montowałem regulator to podłączyłem aku na chwilę pod prostownik żeby tylko moto odpalić i tyle. Nie jestem znawcą tematu ale czy poziom naładowania aku ma wpływ na wartość napięcia na stykach jeżeli ładowanie jest poprawne???

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 20 sie 2010, 22:53

tak:]
naladuj do oporu i wtedy testuj:]
w ramach ciekawostki polecam eksperyment-jak podlaczysz pod prostownik to sprawdz napiecie ladowania na zaciskach i zrob to samo pod koniec ladowania-kiedy aku juz bedzie naladowane.

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » pt 20 sie 2010, 23:13

A to ciekawe, nie wiedziałem o tym.Trzeba bedzie tak zrobić, jutro jak pogoda dopisze to może przejadę się do kiki-ego i podłaczę inny regulator,wtedy to juz będzie wiadomo czy jest ok. Czy aku naładuje sie na full podczas jazdy moto?

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 21 sie 2010, 23:54

jasne, podczas odpowiednio dlugiej jazdy

zoltan
Posty: 5
Rejestracja: czw 05 sie 2010, 10:57
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: zoltan » śr 25 sie 2010, 14:00

Dobra, rozwiązując problem regulatora - wymiana - natrafiłem niestety na kolejną przeszkodę :/ po podłączeniu reglera, przekręcam kluczyk, przełączam tzw. kill switch-a i już wiem, że coś jest nie tak... nie włącza się pompa paliwa, nie ma tego charakterystycznego dźwięku. Co jest do cholery nie tak?! Wcześniej wyjmowałem przekaźniki, które w instrukcji opisane są jako "fuel cut relay" oraz "baro sensor". Może to mieć coś wspólnego z tą pompą? Sprawdziłem bezpieczniki, czy przypadkiem nie było jakiegoś skoku napięcia z powodu nowego regulatora, ale z nimi wszystko jest ok. Z każdym kolejnym dniem coraz bardziej mi się wydaje, że ten motor robi mi to specjalnie... Do tej pory chociaż odpalał, mimo że nie było ładowania, a teraz to już go w ogóle nie ruszę :/

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 25 sie 2010, 20:24

a co wg \Ciebie znaczy fuel cut relay?:]
bys nie ruszal to by dzialalo:]
porusz tym przekaznikiem to zacznie dzialac, a najlepiej przeczysc styki, upewnij sie ze ciasno wchodza wsuwki i jak masz prysnij plynem typu "kontakt"
jak nie zadziala to ktorys kabel moze byc naderwany od wsuwki albo moze nie byc przejscia miedzy wsuwka a przewodem-syf i elektrokorozja robia swoje, wtedy trzebaby bylo obciac wsuwki i zacisnac nowe albo chociaz oczyscic stare i przylutowac,
ale zanim zaczniesz cos ciac, upewnij sie czy do przekaznika dochodzi prad bo przekaznik tez moze pasc:]

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Zakres regulatora napięcia

Post autor: Damo 88 » pn 04 cze 2012, 16:14

NOWY Akumulator

I sprawdziłem..

Prąd ładowania na wolnych to 13,8 V . V-Tec
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Zakres regulatora napięcia

Post autor: Zając » wt 05 cze 2012, 09:14

A czy u mnie coś nie tak jest?
Mianowicie akumulator trzyma w zakresie 12,4 - 12,6 po odpaleniu na wolnych obrotach i na włączonych światłach mijania ładuje 13,3 - 13,4, przy 2000 obr. to ładowanie już jest 13,2 - 13,3 i kolejno 3000 obr. ładowanie 13,1 - 13,2 4000 - ładowanie 13 - 13,1 5000 do 6000 już ładowanie 12,9 7000 i po wyżej to już jest 12,8 - 12,7 ale mniej nigdy się nie zdarzyło. Przypominam, że akumulator nie wiem w jakim jest wieku bo swoją rc46 98 rok kupiłem w tamtym roku ale widnieje na nim tylko jeden napis made in china :D .
Proszę specjalistów o rady. :wink:
LWL 74HN

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Zakres regulatora napięcia

Post autor: Jacko » wt 05 cze 2012, 10:06

Zając, mówiełm Ci żeby z kablami od aku do reglera pokombinować :biggrin bo według mnie powinno byc więcej.

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakres regulatora napięcia

Post autor: Kajzer » wt 05 cze 2012, 13:05

ja poprowadziłem dodatkowe przewody od reglera [dosyć grube] na masę i na aku.Od tej pory mam święty spokój Napięcie na klemach zawiera się w granicach 14-14,3v niezależnie od obrotów i obciążenia. :bye

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Zakres regulatora napięcia

Post autor: poscig » wt 05 cze 2012, 20:47

Kajzer pisze:ja poprowadziłem dodatkowe przewody od reglera [dosyć grube] na masę i na aku.Od tej pory mam święty spokój Napięcie na klemach zawiera się w granicach 14-14,3v niezależnie od obrotów i obciążenia.
Tzn...oprócz tych oryginalnych dołożyłeś dodatkowo plus i minus z aku do reglera???
Mnie szlag trafia bo dziś na zimnym regulatorze bez obciążenia było 14.3 ze światłami 13.9 a jak chwile popracował zrobił się bardzo ciepły i ładowanie spadło do 13,10 bez świateł i 12,6 ze swiatłami...dwa dni bawiłem się z połączeniami,masami przy rozebranym z plastików moto....niestety moje problemy z ładowaniem trwają nadal....wspomne tylko,że mam nową baterię w stanie spoczynku ma ok.12,7v...
najgoesze ,że w 3 city znam tylko jednego jegomościa z RC 36 ,ale Figaro musi znaleść czas ,aby podjechac na podmianki....

Nie mam już pomysłów....czy przekaźnik rozrusznika może mieć na to wpływ????
I o co chodzi ze sprawdzeniam altka....jak tego dokonać???

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Zakres regulatora napięcia

Post autor: kamil grudziadz » wt 05 cze 2012, 22:23

poscig pisze:najgoesze ,że w 3 city znam tylko jednego jegomościa z RC 36 ,ale Figaro musi znaleść czas ,aby podjechac na podmianki....
kiedy bedziesz w Grudziadzu?udostepnie Ci co chcesz.daj znac
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości