Powiedzcie mi co najprawdopodobniej padło i jak sprawdzić tę część. Sądzę, że to pewnie regulator napięcia. Pozdrawiam
ZWARCIE - BRAK ŁADOWANIA
- czndl
- teksciarz

- Posty: 141
- Rejestracja: pn 24 lis 2008, 20:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jasło/Rzeszów
- Kontakt:
ZWARCIE - BRAK ŁADOWANIA
Witam, właśnie wróciłem z nieszczęsnej trasy...podczas jazdy motocykl nagle zgasł, okazało się że styki akumulatora połączyły się (przebicie) i nastąpiło zwarcie. Ładowania niestety brak 
Powiedzcie mi co najprawdopodobniej padło i jak sprawdzić tę część. Sądzę, że to pewnie regulator napięcia. Pozdrawiam
Powiedzcie mi co najprawdopodobniej padło i jak sprawdzić tę część. Sądzę, że to pewnie regulator napięcia. Pozdrawiam
- KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Ja bym najpierw sprawdził główne bezpieczniki. i nie tylko ...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: ZWARCIE - BRAK ŁADOWANIA
zacznijmy od tego, co oznacza, że styki aku sie połączyły? znaczy chodzi Ci o płytki wewnątrz? czy klema "+" w czasie jazdy spadła i zwarła się z masą? Ładowania wczesniej juz nie miałeś? napisz to jaśniej to może coś się wymyśliczndl pisze:styki akumulatora połączyły się (przebicie) i nastąpiło zwarcie. Ładowania niestety brak
ja bym zaczął od podłączenia sprawnego akumulatora, bo mogę wywnioskować że miałeś zwarcie na celach, co automatycznie wyklucza aku z dalszego żywota; jeśli już wsadzisz nowe aku to posprawdzaj bezpieczniki (NOWE aku znaczy inne sprawne, pożycz od kogoś, bo nie wiem czy dokladnie o tym samym myślimy), sprawdź działanie świateł, rozrusznika itp. Motocykla NIE ODPALAJ bez akumulatora bo ugotujesz regulator, NIE WYCIĄGAJ też akumulatora, gdy silnik pracuje.
- czndl
- teksciarz

- Posty: 141
- Rejestracja: pn 24 lis 2008, 20:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jasło/Rzeszów
- Kontakt:
Więć sprawa wygląda następująco: uszczelka między kablem "-" przerwała się i połączyło ją z obudową akumulatora. Zauważyłem to na światłach, w momencie, w którym moje moto zgasło. Z pomocą kumbli motocykl odpalił na "popych" ponieważ aku było za słabe na rozrusznik. Po około 5 kilometrach moto umarło. Podładowałem je lekko u miłego człowieka za pomocą prostownika. Tą czynność musiałem jeszcze powtórzyć raz w drodze do domu.
Więc tak to wygląda...kontrolki świecą, motocykl na naładowanym (z prostownika) aku pracuje ale nie ma ładowania.
Więc proszę o pomoc ze stwierdzeniem czemu nie ma ładowania (regler, moduł zapłonu, alternator) i jak to zdiagnozować.
Proszę o pomoc ponieważ pogoda jest już taka ładna a motór kurzy się w garażu. Pozdrawiam
Więc tak to wygląda...kontrolki świecą, motocykl na naładowanym (z prostownika) aku pracuje ale nie ma ładowania.
Więc proszę o pomoc ze stwierdzeniem czemu nie ma ładowania (regler, moduł zapłonu, alternator) i jak to zdiagnozować.
Proszę o pomoc ponieważ pogoda jest już taka ładna a motór kurzy się w garażu. Pozdrawiam
- PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
jeśli miałeś takie zwarcie jak opisujesz to uszkodzeniu mogło ulec:regulator , prądnica , połączenia i teraz wiesz co sprawdzać najpierw połączenia z regulatora wychodzą przewody rozepnij kostki i sprawdź czy wszystkie połączenia sa ok jeśli tak to jedziemy dalej : możesz wziaść kontrolkę {żarówka i dwa przewody}wyjście z prądnicy to 3 jednakowe przewody idące do regulatora za pomocą kontrolki sprawdź każdy z przewodów czy nie występuje przebicie do masy moto do dalszego sprawdzania potrzebny omomierz jeśli posiadasz to zmierz oporność miedzy tymi przewodami powinna byc taka sama teraz połącz wszystko odpal maszynę i woltomierzem sprawdź napięcie miedzy tymi trzema przewodami cdn, napisz co wyszło
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
ja bym zaczął jednak od wsadzenia sprawnego akumulatora.
dziwne tylko, że masa bez izolacji, dotykając akumulatora, wywołała zwarcie?
jak masz klęknięte aku (zwora na celach) to pomiar ładowania będzie oszukany, więc zacznij pierw od tego. Nie wydaje mi się, żeby nawet przez zwarcie kabli przy akumulatorze mogło dojść do uszkodzenia prądnicy, w instalacji jest bezpiecznik główny 30A to raz, dwa - w reglerze są diody prostownicze, które zapobiegają cofaniu sie prądu w strone prądnicy.
zobacz sobie czy masz wogóle płyn w akumulatorze? może masz suche cele, albo są już nawet zwarte, wtedy w życiu go nie naładujesz, aku będzie stanowiło taki opór, że faktycznie mierząc na nim napięcie można uznać, że nie ma ładowania.
dziwne tylko, że masa bez izolacji, dotykając akumulatora, wywołała zwarcie?
jak masz klęknięte aku (zwora na celach) to pomiar ładowania będzie oszukany, więc zacznij pierw od tego. Nie wydaje mi się, żeby nawet przez zwarcie kabli przy akumulatorze mogło dojść do uszkodzenia prądnicy, w instalacji jest bezpiecznik główny 30A to raz, dwa - w reglerze są diody prostownicze, które zapobiegają cofaniu sie prądu w strone prądnicy.
zobacz sobie czy masz wogóle płyn w akumulatorze? może masz suche cele, albo są już nawet zwarte, wtedy w życiu go nie naładujesz, aku będzie stanowiło taki opór, że faktycznie mierząc na nim napięcie można uznać, że nie ma ładowania.
- czndl
- teksciarz

- Posty: 141
- Rejestracja: pn 24 lis 2008, 20:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jasło/Rzeszów
- Kontakt:
Witam, diagnoza okazała się prostsza niż myślałem - na 100% padł regulator napięcia. Uszkodzenie widać gołym okiem, wystrzelił koło gniazda. Regler sprawdziłem jeszcze miernikiem i porównałem opory z tabeli z książki serwisowej. Jest spalony.
Nowy regulator już zamówiłem, kable od akumulatora zaizolowałem dodatkowo, tak na wszelki wypadek.
Dzięki za pomoc chłopaki, wysyłam jeszcze zdjęcie reglera. Pozdrawiam!

Nowy regulator już zamówiłem, kable od akumulatora zaizolowałem dodatkowo, tak na wszelki wypadek.
Dzięki za pomoc chłopaki, wysyłam jeszcze zdjęcie reglera. Pozdrawiam!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości