Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
			
		
		
			- 
				
																			
								Pater							 
						- zadomowiony

 			
		- Posty: 72
 		- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
 		
		
											- Imię: Grzegorz
 
												- województwo: łódzkie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pater » czw 24 sty 2013, 15:38
			
			
			
			
			Cześć,
jestem dość młodym ( 3  miesięcznym w tym zima 

 ) użytkownikiem mojej RC46 próbuję znaleźć gdzieś odpowiedź  na pytanie jak w Vfr naciągnąć łańcuch??
Nie mogę nigdzie znaleźć info, a trapi mnie to niesamowicie. Jeżeli ktoś z kolegów może mi pomóc to będę wdzięczny.
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Fakir							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1105
 		- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
 		
		
											- Imię: Krzysztof
 
												- województwo: wielkopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Poznań
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fakir » czw 24 sty 2013, 16:00
			
			
			
			
			Potrzebujesz klucz hakowy który powinien być w zestawie narzedzi pod kanapa, luzujesz srube "17" na piascie, a nastepnie obracasz wianek który znajduje się między piasta a tylną zebatka napędową, właśnie tym kluczem hakowym.
Jak uzyskasz luz 30-40mm to wkrecasz srube na piascie "17"
			
									
									Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								Pater							 
						- zadomowiony

 			
		- Posty: 72
 		- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
 		
		
											- Imię: Grzegorz
 
												- województwo: łódzkie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pater » czw 24 sty 2013, 16:06
			
			
			
			
			tak klucz mam i zastanawiałem się jakie wykonać kroki po kolei. Nie robiłem tego wcześniej a chciałbym zrobić to dobrze  
 
Dzięki za instruktaż.
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								Pater							 
						- zadomowiony

 			
		- Posty: 72
 		- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
 		
		
											- Imię: Grzegorz
 
												- województwo: łódzkie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pater » czw 24 sty 2013, 16:15
			
			
			
			
			A jest gdzieś może dostępny opis w formie (zdjęć, filmów), dla laika takiego jak ja?? Pewne sformułowania są dla mnie zupełnie nowe , a ponieważ nie jestem mechanikiem trudno jest mi je zlokalizować.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Fakir							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1105
 		- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
 		
		
											- Imię: Krzysztof
 
												- województwo: wielkopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Poznań
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fakir » czw 24 sty 2013, 16:17
			
			
			
			
			Do tego klucza powinna być przedluzka która ułatwi przekrecenie wianka, nie pamiętam w która stronę kręcić aby naciagnac łańcuch 

Natomiast kontre na piascie lepiej odkręcić dobrym kluczem nasadowym z długa przedluzka, wykręcić srube do końca i maznąć ją smarem miedzianym co by nastepnym razem nie było problemów z odkreceniem.
Sciagnij sobie manual'a do swojej vfr, wygooglaj na pewno znajdziesz 

 
			
									
									Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								magik							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 501
 		- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
 		
		
											- Imię: Mathias
 
												- województwo: śląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: SG
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: magik » czw 24 sty 2013, 16:25
			
			
			
			
			Pater pisze:ponieważ nie jestem mechanikiem trudno jest mi je zlokalizować.	
:facepalm:    
  
 
Jak nie rozumiesz takich pojęć to oddaj moto do serwisu
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								emils							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 400
 		- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
 		
		
											- Imię: Emil
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Żyrardów
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: emils » czw 24 sty 2013, 16:29
			
			
			
			
			Fakir pisze:Jak uzyskasz luz 30-40mm
Pytanie laika, ale czy ten luz nie powinien wynosić  20-30mm? Może to niewielka róznica, ale jednak...
 
			
									
									"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								magik							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 501
 		- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
 		
		
											- Imię: Mathias
 
												- województwo: śląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: SG
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: magik » czw 24 sty 2013, 16:35
			
			
			
			
			Tak 20 -30 przy obciążeniu minimum 80kg tak co by amor się ugioł
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								Mawet							 
						- bywalec

 			
		- Posty: 32
 		- Rejestracja: wt 10 lip 2012, 22:11
 		
		
											- województwo: łódzkie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Mawet » czw 24 sty 2013, 16:43
			
			
			
			
			A jak sprawdzić w vfr stan naciągu? W moto z tradycyjnym wahaczem nie ma problemu bo widać ile naciągu zostało, a jak to sprawdzić u nas?
Regulacja jest banalnie prosta, przynajmniej nie trzeba się martwić o podciągnięcie o taką samą ilość mm po obu stronach wahacza:)
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								emils							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 400
 		- Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
 		
		
											- Imię: Emil
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Żyrardów
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: emils » czw 24 sty 2013, 16:46
			
			
			
			
			Kwestia co nazywasz stanem naciągu (bo nie wiem co tu ma do rzeczy wahacz...).
Stan naciągu to dla mnie dobrze naciągnięty łańcuch. A sprawdzasz to po prostu naciągając łańcuch i patrząc jakie ma maksymalne "wychylenie" i tyle (tu masz te 20-30mm).
			
									
									"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"
Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								Pater							 
						- zadomowiony

 			
		- Posty: 72
 		- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
 		
		
											- Imię: Grzegorz
 
												- województwo: łódzkie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pater » czw 24 sty 2013, 17:05
			
			
			
			
			magik pisze:Pater pisze:ponieważ nie jestem mechanikiem trudno jest mi je zlokalizować.	
:facepalm:    
  
 
Jak nie rozumiesz takich pojęć to oddaj moto do serwisu
 
Wiesz ale jeżeli już mam ten wymarzony motocykl i chciałoby się w przyszłości podróżować po Europie to i fajnie jak bym poznał pewne czynności które nie zawsze załatwię poprzez serwis.
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								magik							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 501
 		- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
 		
		
											- Imię: Mathias
 
												- województwo: śląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: SG
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: magik » czw 24 sty 2013, 17:47
			
			
			
			
			Poprzez serwis załatwisz wszystko tylko za odpowiednią cenę. Chcesz się dowiedzieć czytaj i naucz się podstawowej nomenklatury żebyśmy miel jakąś wspólną płaszczyznę do rozmowy, bo narazie.... 
 
emils pisze:Stan naciągu to dla mnie dobrze naciągnięty łańcuch.
 Jemu chyba chodziło jak bardzo jeszcze można rozciągnąć łańcuch. Na pierścieniu i wachaczu powinieneś mieć znacznik. Nie pamiętam dokładnie na której powierz jest ten znacznik ale na pewno masz na wieńcu regulacyjnym i drugi od strony wahacza w okolicach piasty. Sprawdź w manualu do pobrania z forum użyj funkcji szukaj
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Tomek Grudziądz							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1161
 		- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
 		
		
											- Imię: Tomek
 
												- województwo: kujawsko-pomorskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Grudziądz
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Tomek Grudziądz » czw 24 sty 2013, 18:07
			
			
			
			
			Fakir pisze:nie pamiętam w która stronę kręcić aby naciagnac łańcuch 
Stojąc z tyłu motocykla kluczem łapiesz pierścień od dołu i ciągniesz do góry.
 
			
									
									"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								adam.ada							 
						- pisarz

 			
		- Posty: 494
 		- Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
 		
		
											- Imię: Adam
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: W-wa Ursynów
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: adam.ada » czw 24 sty 2013, 20:00
			
			
			
			
			kolego poszukaj na forum linki do manuala i instrukcji obsługi , przyda ci się to w wielu przypadkach
			
									
									Adam
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			
								Pater							 
						- zadomowiony

 			
		- Posty: 72
 		- Rejestracja: pn 09 lip 2012, 11:32
 		
		
											- Imię: Grzegorz
 
												- województwo: łódzkie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Tresta nad Zalewem Sulejowskim :)
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pater » czw 24 sty 2013, 20:14
			
			
			
			
			adam.ada pisze:kolego poszukaj na forum linki do manuala i instrukcji obsługi , przyda ci się to w wielu przypadkach
Dzieki za podpowiedz, wlasnie sciagnolem manual i bede go poznawal
 Ps. troche tego jest, prawie jak przy lustrzance 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości