98KM -> 110KM - jak?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

98KM -> 110KM - jak?

Post autor: binio » czw 28 maja 2009, 01:10

Co musze zrobic zeby moja VFRke poniemiecka 98KM 98r odblokowac tak, zeby miala te swoje 106-110KM?
1. Wymiana ECU? Nie mam automatycznego ssania, mam kata i sopndy lambda czy wchodzi w gre wymiana na ECU od VFRki z np 99 albo 2000r?
2. Wymiana kolektora? Calego? Czy moze wystarczy kata wywalic?

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pt 29 maja 2009, 11:00

cześć,
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień ! :)
pozdro

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pt 29 maja 2009, 11:56

a czy bedzie mialo znaczenie ze honda od ktorej bym wzial ecu jest na automatycznym ssaniu a moja nie?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pt 29 maja 2009, 15:16


Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pt 29 maja 2009, 20:40

mario_blues pisze:cześć,
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !
Hejka
Mario blus - czy możesz podac z jakiego dokładnie modelu szukac Ecu?
Mam moto z `98 ale zdławioną do 98 KM ( tak było w niemieckich papierach gdy sprowadzałem). Nie wiem jak odróżnic - gdy pokaże się na allegro - taki Ecu który da taką moc , a takimi które mają tyle co moja. Pozdrówka
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pt 29 maja 2009, 22:22

Art... ja to zdaje sie dzis wykombinowalem... na ECU sa naklejki z oznaczeniami...

david117 dzis wstawil foto swojego ECU, foto tutaj:
viewtopic.php?t=5884&start=60

jest naklejka z oznaczeniem ED... a modele w 1998 byly takie:

Australia U
Niemcy G
Kanada CM
Anglia E
European dir sales ED
Francja F
Polnocna Europa ND
Szwajcaria SW

ECU o oznaczeniu kodowym innym niz "38770-MBG-003"
byly w Szwajcarii, Kanadzie i Niemczech, a zatem z tych trzech krajow ECU nas nie interesuja.
Wszystkie pozostale beda dawac 106KM.

Dla sprawdzenia jakie byly ECU w innych rocznikach, odsylam do:
http://www.dwa-kola.pl/
wszysciutko ladnie skatalogowane, trzeba tylko troszke sie naklikac ;)

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pt 29 maja 2009, 22:59

A orientujesz sie jak jest z przekladka ECU od VFRki z automatycznym ssaniem do mojej ktora ma reczne?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 30 maja 2009, 08:44

kris2k pisze:Art... ja to zdaje sie dzis wykombinowalem... na ECU sa naklejki z oznaczeniami...
NO! Takie kombinowanie lubię :)
Teraz pozostaje szukać wersji z krajów:
Australia U
Anglia E
European dir sales ED
Francja F
Polnocna Europa ND

A ponieważ duzo motocykli jest sprowadzanych z Angli - to z tamtych okolic poszukam :)
Dzięki zatem wielkie!
PS jesli ktokolwiek uzywa takowy z moca 110 km mógłby zatem spr. jakie ma oznaczenia na ECU?
pozdr
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 30 maja 2009, 10:04

binio pisze:A orientujesz sie jak jest z przekladka ECU od VFRki z automatycznym ssaniem do mojej ktora ma reczne?
Obawiam sie ze sa inne ECU.
Powoluje sie znowu na dwa-kola.

ECU z wersji ED roku 2000 (sondy i automatyczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-D01
ECU z wersji ED roku 1998 (bez sond i reczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-003

Jak widac sa inne oznaczenia, wiec moduly nie sa takie same.
Oczywiscie istnieje mozliwosc ze nowe roczniki mialy dokladnie to samo z nowymi symbolami, ale nie jestesmy tego w stanie sprawdzic, wiec bezpieczniej jest zalozyc ze pasowac nie bedzie.

EDIT:
Wracam wlasnie z garazu z foto mojego ECU (czerwonymi przewodami sie nie martwcie bo to podlaczenie wiatraka z reglera):
Obrazek

Sklep nie klamal, mam u siebie oznaczenie 38770-MBG-D01 i wersje ED.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » sob 30 maja 2009, 14:19

a gdzie znalezc ECU w motocyklu?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 30 maja 2009, 15:08

binio pisze:a gdzie znalezc ECU w motocyklu?
Na jak gdzie... pod zadupkiem. Sciagasz siedzenie i na samym tyle jest klapka na cztery te plastikowe nity, pod nia jest ECU.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » sob 30 maja 2009, 15:33

dzieki, masz u mnie piwo :)
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 30 maja 2009, 15:55

mario_blues pisze:cześć,
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień ! :)
pozdro
mario_blues... a co z sonda lambda w takim wypadku? Podpioles czy nie podpioles?

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » sob 30 maja 2009, 17:49

z tego co sie orientuje to sa akcesoryjne kolektory z imitacja sondy lambda, albo porzadny opornik chyba wystarczy dac
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 30 maja 2009, 18:45

kris2k pisze:Obawiam sie ze sa inne ECU.
Powoluje sie znowu na dwa-kola.

ECU z wersji ED roku 2000 (sondy i automatyczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-D01
ECU z wersji ED roku 1998 (bez sond i reczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-003

No dobra- a jak z tym:
VFR `98 z sonda lambda , ale z ręcznym ssaniem?
Jeszcze inne ECU?
A może po prostu z takim rozwiązaniem nie da się wstawić innego ECU?
pozdro
Beyond the Grabówek sky

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości