98KM -> 110KM - jak?
- binio
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Linz, Austria
98KM -> 110KM - jak?
Co musze zrobic zeby moja VFRke poniemiecka 98KM 98r odblokowac tak, zeby miala te swoje 106-110KM?
1. Wymiana ECU? Nie mam automatycznego ssania, mam kata i sopndy lambda czy wchodzi w gre wymiana na ECU od VFRki z np 99 albo 2000r?
2. Wymiana kolektora? Calego? Czy moze wystarczy kata wywalic?
1. Wymiana ECU? Nie mam automatycznego ssania, mam kata i sopndy lambda czy wchodzi w gre wymiana na ECU od VFRki z np 99 albo 2000r?
2. Wymiana kolektora? Calego? Czy moze wystarczy kata wywalic?
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
cześć,
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !
pozdro
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !

pozdro
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Hejkamario_blues pisze:cześć,
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !
Mario blus - czy możesz podac z jakiego dokładnie modelu szukac Ecu?
Mam moto z `98 ale zdławioną do 98 KM ( tak było w niemieckich papierach gdy sprowadzałem). Nie wiem jak odróżnic - gdy pokaże się na allegro - taki Ecu który da taką moc , a takimi które mają tyle co moja. Pozdrówka
Beyond the Grabówek sky
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Art... ja to zdaje sie dzis wykombinowalem... na ECU sa naklejki z oznaczeniami...
david117 dzis wstawil foto swojego ECU, foto tutaj:
viewtopic.php?t=5884&start=60
jest naklejka z oznaczeniem ED... a modele w 1998 byly takie:
Australia U
Niemcy G
Kanada CM
Anglia E
European dir sales ED
Francja F
Polnocna Europa ND
Szwajcaria SW
ECU o oznaczeniu kodowym innym niz "38770-MBG-003"
byly w Szwajcarii, Kanadzie i Niemczech, a zatem z tych trzech krajow ECU nas nie interesuja.
Wszystkie pozostale beda dawac 106KM.
Dla sprawdzenia jakie byly ECU w innych rocznikach, odsylam do:
http://www.dwa-kola.pl/
wszysciutko ladnie skatalogowane, trzeba tylko troszke sie naklikac
david117 dzis wstawil foto swojego ECU, foto tutaj:
viewtopic.php?t=5884&start=60
jest naklejka z oznaczeniem ED... a modele w 1998 byly takie:
Australia U
Niemcy G
Kanada CM
Anglia E
European dir sales ED
Francja F
Polnocna Europa ND
Szwajcaria SW
ECU o oznaczeniu kodowym innym niz "38770-MBG-003"
byly w Szwajcarii, Kanadzie i Niemczech, a zatem z tych trzech krajow ECU nas nie interesuja.
Wszystkie pozostale beda dawac 106KM.
Dla sprawdzenia jakie byly ECU w innych rocznikach, odsylam do:
http://www.dwa-kola.pl/
wszysciutko ladnie skatalogowane, trzeba tylko troszke sie naklikac

- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
NO! Takie kombinowanie lubiękris2k pisze:Art... ja to zdaje sie dzis wykombinowalem... na ECU sa naklejki z oznaczeniami...

Teraz pozostaje szukać wersji z krajów:
Australia U
Anglia E
European dir sales ED
Francja F
Polnocna Europa ND
A ponieważ duzo motocykli jest sprowadzanych z Angli - to z tamtych okolic poszukam

Dzięki zatem wielkie!
PS jesli ktokolwiek uzywa takowy z moca 110 km mógłby zatem spr. jakie ma oznaczenia na ECU?
pozdr
Beyond the Grabówek sky
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Obawiam sie ze sa inne ECU.binio pisze:A orientujesz sie jak jest z przekladka ECU od VFRki z automatycznym ssaniem do mojej ktora ma reczne?
Powoluje sie znowu na dwa-kola.
ECU z wersji ED roku 2000 (sondy i automatyczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-D01
ECU z wersji ED roku 1998 (bez sond i reczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-003
Jak widac sa inne oznaczenia, wiec moduly nie sa takie same.
Oczywiscie istnieje mozliwosc ze nowe roczniki mialy dokladnie to samo z nowymi symbolami, ale nie jestesmy tego w stanie sprawdzic, wiec bezpieczniej jest zalozyc ze pasowac nie bedzie.
EDIT:
Wracam wlasnie z garazu z foto mojego ECU (czerwonymi przewodami sie nie martwcie bo to podlaczenie wiatraka z reglera):

Sklep nie klamal, mam u siebie oznaczenie 38770-MBG-D01 i wersje ED.
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
mario_blues... a co z sonda lambda w takim wypadku? Podpioles czy nie podpioles?mario_blues pisze:cześć,
miałem ten sam problem. Podmieniłem ECU z V'ki z 98' - (moja jest z 99' , obydwie bez automatycznego ssania), i po sprawie. Bardzo wyraźnie czuć różnicę, fura śmiga o wiele lepiej i g...o prawda że wersja zdławiona lepiej chodzi w średnim zakresie obrotów. Pod każdym względem na otwartej mocy jeździ się lepiej, także szukaj ECU na podmianę i ogień !
pozdro
- binio
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Linz, Austria
z tego co sie orientuje to sa akcesoryjne kolektory z imitacja sondy lambda, albo porzadny opornik chyba wystarczy dac
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.
"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"
makes lots of noise but dont actually get away.
"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
kris2k pisze:Obawiam sie ze sa inne ECU.
Powoluje sie znowu na dwa-kola.
ECU z wersji ED roku 2000 (sondy i automatyczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-D01
ECU z wersji ED roku 1998 (bez sond i reczne ssanie) ma kod czesci: 38770-MBG-003
No dobra- a jak z tym:
VFR `98 z sonda lambda , ale z ręcznym ssaniem?
Jeszcze inne ECU?
A może po prostu z takim rozwiązaniem nie da się wstawić innego ECU?
pozdro
Beyond the Grabówek sky
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości