wymiana kabli alternator - regulator
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
wymiana kabli alternator - regulator
Zabieram się za wymiane przewodów żółtych, dwa miałem zwarte potopiła sie izlolacja, niby to zaizolowałem od nowa i jest ok, ale tak sobie myśle że skoro izolacja stopiła sie tam to być może gdzie indziej też nie jest w takim stanie jak być powinna...
Planowałem je wymienić zaraz za wyjściem z altka bo nie chce mi się tego rozbierać, poza tym jeśli się nie myle w altku te żółte kable nie ida już zaraz koło siebie splecione.
więc utne je zaraz za wyjściem i dolutuje tam nowe...
I teraz tak... na jaki kabel to wymienić, wstepnie kupiłem sobie taki gruby kabelek 3 żyłowy, zyly sa plecione, oczywiscie miedziane, 3x 2.5mm izolacja gumowa kazdej żyły chyba albo polwinitowa... niestety juz nie pamietam oznaczenia + calość w izolacji gumowej... kabel niby do 300volt... tylko ze chu.. sie na tym znam i nie wiem czy mi sie to nie zjara.
Ma ktoś jakieś pomysły i sie nimi podzieli zanim moj biedny motór sie zacznie palić?
Planowałem je wymienić zaraz za wyjściem z altka bo nie chce mi się tego rozbierać, poza tym jeśli się nie myle w altku te żółte kable nie ida już zaraz koło siebie splecione.
więc utne je zaraz za wyjściem i dolutuje tam nowe...
I teraz tak... na jaki kabel to wymienić, wstepnie kupiłem sobie taki gruby kabelek 3 żyłowy, zyly sa plecione, oczywiscie miedziane, 3x 2.5mm izolacja gumowa kazdej żyły chyba albo polwinitowa... niestety juz nie pamietam oznaczenia + calość w izolacji gumowej... kabel niby do 300volt... tylko ze chu.. sie na tym znam i nie wiem czy mi sie to nie zjara.
Ma ktoś jakieś pomysły i sie nimi podzieli zanim moj biedny motór sie zacznie palić?
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ja bym jednak nie ucinał za alternatorem. Tylko do wnętrza poprowadził nowe. Żeby nie wiem jak byś chciał zaizolować miejsce lutowania to i tak tam wilgoć będzie wnikała pod izolację. i Cyna będzie ulegać korozji.
Pamiętaj że silnik jest gorący i jak to jest izolacja "domowa" to się nie nadaje.
A tak przy okazji w którym miejscu ci się te kable przytopiły i zwarły?
Pamiętaj że silnik jest gorący i jak to jest izolacja "domowa" to się nie nadaje.
A tak przy okazji w którym miejscu ci się te kable przytopiły i zwarły?
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kable sie popalily w sumie za wtyczka kilka cm. od strony regulatora, wtyczka jest cala, z tym ze jak sie spalily tam, to jak wyzej, wydaje mi sie, ze reszta izolacji czy nawet żyły tez niekoniecznie musi byc ok po drugiej strony wtyczki.
Altka wolal bym nie rozbierac w sumie, kabel nie jest do instalacji domowych do domowych chyba sa polwinitowe izolacje, koles w markecie twierdzil ze do motocykla, auta, czy do warsztatu to najlepiej brac gumowy.. ale na profesora od kabli to on nie wygladał. Z drugiej strony izolacja przewodow na wyjsciu z alternatora tez jest chyba z gumy silikonowej i daje rade.
Jest jeszcze opcja żeby zakupić 3 osobne przewody i wcisnac jest do tej czarnej oslonki tak jak ida oryginalne, tylko nie wiem z czego oryginalne maja izolacje, te żółte i z czego jest ta osłonka czarna.
Altka wolal bym nie rozbierac w sumie, kabel nie jest do instalacji domowych do domowych chyba sa polwinitowe izolacje, koles w markecie twierdzil ze do motocykla, auta, czy do warsztatu to najlepiej brac gumowy.. ale na profesora od kabli to on nie wygladał. Z drugiej strony izolacja przewodow na wyjsciu z alternatora tez jest chyba z gumy silikonowej i daje rade.
Jest jeszcze opcja żeby zakupić 3 osobne przewody i wcisnac jest do tej czarnej oslonki tak jak ida oryginalne, tylko nie wiem z czego oryginalne maja izolacje, te żółte i z czego jest ta osłonka czarna.
- wasyl
- stary wyjadacz
- Posty: 3148
- Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Shoov,
Guma gumie nie równa.
Nie będę prawił lekcji ale warto by było się dowiedzieć u jakiegoś elektryka samochodowego jakie kable są najlepsze i najtrwalsze.
Guma gumie nie równa.
Nie będę prawił lekcji ale warto by było się dowiedzieć u jakiegoś elektryka samochodowego jakie kable są najlepsze i najtrwalsze.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
chodzi o sama izolacje to co mam to kabel do stosowania w warunkach surowych jak sie okazuje OW do 70 czy 80 stopni wytrzymuje wiec sie nie nada, guma silikonowa a z takiej wlasnie prawdopodobnie jest wykonany wypust z altka wytrzymuje znacznie wiecej.
http://www.lapppolska.pl/nt3/mfcat_lapp.php?group=1552
tu jest strona na ktorej sa kable do wysokich temperatur z izolacja silikonowa lub teflonowa, tylko ze nic nie pisze o olejo odpornosci... pomijajac to to mysle ze do 180`C izolacja silikonowa wystarczy, jeszcze znalesc jakiegos kumatego elektro mechanika.
tutaj mozna te kable kupic
http://www.elektrogielda.com/sklep/inde ... th=307_315
tu cos do poczytania
http://www.lapppolska.pl/download/press ... olflon.pdf
http://www.lapppolska.pl/nt3/mfcat_lapp.php?group=1552
tu jest strona na ktorej sa kable do wysokich temperatur z izolacja silikonowa lub teflonowa, tylko ze nic nie pisze o olejo odpornosci... pomijajac to to mysle ze do 180`C izolacja silikonowa wystarczy, jeszcze znalesc jakiegos kumatego elektro mechanika.
tutaj mozna te kable kupic
http://www.elektrogielda.com/sklep/inde ... th=307_315
tu cos do poczytania
http://www.lapppolska.pl/download/press ... olflon.pdf
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
guma Ci sie prezes nie nada z paru względów, mianowicie nagrzewa się pięknie i odkształca z tego powodu, więc może Ci odizolować końcówki kabli, poza tym guma spośród dostępnych izolacji przewodów, pali się.
polwinitu nie było? nie pamietam oznaczen kabli a zeszyty mam gdzieś w piwnicy
kable jak wymieniasz to całe, żebyś baboli nie porobil jak na lampach
i może kup sobie 4mm^2, to że fabryczne są cieńkie, skutkuje ich grzaniem i topieniem izolacji, a jakby nie patrzeć, altek ma ok 400W/12V = 33A sumaryczny prąd w instalacji, więc jak dasz 4mm^2 to bedzie gitara, no ale nie w gumie
i pytaj sie, czy kabel jest MIEDZIANY, czy MIEDZIOWANY (stal powlekana) bo też taki możesz trafić, a to będzie lekka lipa.
jak co to sie zgłoś na gg
http://www.kable-przewody.arb.webd.pl/p ... genda.html
tu masz oznaczenia dokładne
http://www.kable-przewody.arb.webd.pl/pliki/15.html
a tu masz samochodowe kable, jak pisze, w POLWINICIE
polwinitu nie było? nie pamietam oznaczen kabli a zeszyty mam gdzieś w piwnicy

kable jak wymieniasz to całe, żebyś baboli nie porobil jak na lampach


jak co to sie zgłoś na gg
http://www.kable-przewody.arb.webd.pl/p ... genda.html
tu masz oznaczenia dokładne
http://www.kable-przewody.arb.webd.pl/pliki/15.html
a tu masz samochodowe kable, jak pisze, w POLWINICIE

-
- teksciarz
- Posty: 126
- Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
przewod o srednicy zyl 2,5 mm2 bez probleu wystarczy, kable oczywiscie trzeba wymieniac na calej dlugosci, nie mozna w polowie przeciac lub przy samym altku i myslec ze bedzie dobrze. Przewod powinien byc w innej izolacji jak guma, gumowe przewody sa oczywiscie bardziej odporne niz przewody do instalacji elektrycznych w domach, ale guma jest odporna na scierania i skrecanie, a nie na temperature (w jakims stopniu jest odporna, ale jednak temp przy silniku moze sprawic, ze po sezonie guma sparcieje i bedzie sie kruszyc. Jest firma Lapp Kabel ktora produkuje przewody przemyslowe wiec warto zadzwonic i zapytac bo powinni miec takie przewody, tylko nie wiem czy jest mozliwosc kupic 2-3 metry. Inna sprawa, to polaczenie kostki alternator-regulator, jesli nie jest dobrze zabezpieczona i odczyszczona, to nawet najgrubsze przewody nie pomoga
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no dobra, gumra sruma, to juz ustalilismy wyzej, ale konkretnie to jakie temperatury wytrzymuje izolacja polwinitowa?, i czy aby na pewno jest odporna na pekanie i takie tam bo z tego co wiem to polwinit to literka Y takie przewody sa w instalacji domowej w scianach... ten polwinit to lekka chyba kiszka bo jak go troche pomeczyc to peka, wiec konkretnie prosze
czy kable ktore wychodza z alternatora maja izolacje polwinitowa czy nie?
Lapp Kabel co do firmy to tak wiem tez jest link powyzej w moim poscie do nich.
I właściwie to dlaczego nie moge zlutowac 2ch przewodow o dajmy na to takiej samej srednicy poza aspektami z 2go postu?
moje babole z lamp pomijamy
a poza tym to najwazniejsze pytanie, jaka temperature moze osiagnac olej i blok silnika?
i czy jest cos zlego w przewodach silikonowych i teflonowych i dlaczego polwinit mialby byc od nich lepszy? a jesli jest to w czym?

Lapp Kabel co do firmy to tak wiem tez jest link powyzej w moim poscie do nich.
I właściwie to dlaczego nie moge zlutowac 2ch przewodow o dajmy na to takiej samej srednicy poza aspektami z 2go postu?
moje babole z lamp pomijamy

a poza tym to najwazniejsze pytanie, jaka temperature moze osiagnac olej i blok silnika?
i czy jest cos zlego w przewodach silikonowych i teflonowych i dlaczego polwinit mialby byc od nich lepszy? a jesli jest to w czym?
-
- teksciarz
- Posty: 126
- Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Takie konkretne pytania to raczej trzeba kierowac do producentow przewodu bo raczej tylko oni moga ci podac wytrzymalosc temperaturowa przewodow, natomiast jesli chodzi o przewody ktore sie kladzie w instalacjach domowych czy przemyslowych to sa to przewody oznaczone symbolem YDY (okrągły) i YDYp (płaski), są to przewody w bialej izolacji wszechobecnie spotykane z zylami z drutu ( nie linki ), na upartego taki przewod tylko ze linka tez wytrzyma, tylko nie jestem w stanie powiedziec ile wytrzyma. Co do lutowania przewodow to jak najbardziej jesli oba przewody sa takiej samej srednicy, jesli natomiast chcesz miec pewnosc ze nie upali ci przewodow i wymieniasz je na grubszy przekroj, to nalezy wymienic cale przewody (wlutowac czy przykrecic gdzies w uzwojeniu altka, i przy reglu), jesli chcesz miec pewna pewnosc
to najlepiej wywal kostke i polutuj polaczenie przewodow z altka z przeowdami z regla.

- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
ja mam kable kupione w castoramie (miedziaki), oryginaly uciete mam przy altku , nic sie nie zjarało , nic sie nie potopiło, regulator ten sam od 3 lat 
aha kable z srodku sa splecione i zalane zywicą olejoodporną tak jak cały rotor alternatora
rotor wyglada tak http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =WDVW&rd=1

aha kable z srodku sa splecione i zalane zywicą olejoodporną tak jak cały rotor alternatora
rotor wyglada tak http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =WDVW&rd=1
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Racja , Ja to zrobilem na kostkach gdzie sie wkłada kabelki i sciska je śrubką, lut po jakims czasie moze peknąć od drgan i temperatury
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości