wymiana kabli alternator - regulator

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

wymiana kabli alternator - regulator

Post autor: Shoov » pt 06 mar 2009, 09:59

Zabieram się za wymiane przewodów żółtych, dwa miałem zwarte potopiła sie izlolacja, niby to zaizolowałem od nowa i jest ok, ale tak sobie myśle że skoro izolacja stopiła sie tam to być może gdzie indziej też nie jest w takim stanie jak być powinna...
Planowałem je wymienić zaraz za wyjściem z altka bo nie chce mi się tego rozbierać, poza tym jeśli się nie myle w altku te żółte kable nie ida już zaraz koło siebie splecione.
więc utne je zaraz za wyjściem i dolutuje tam nowe...

I teraz tak... na jaki kabel to wymienić, wstepnie kupiłem sobie taki gruby kabelek 3 żyłowy, zyly sa plecione, oczywiscie miedziane, 3x 2.5mm izolacja gumowa kazdej żyły chyba albo polwinitowa... niestety juz nie pamietam oznaczenia + calość w izolacji gumowej... kabel niby do 300volt... tylko ze chu.. sie na tym znam i nie wiem czy mi sie to nie zjara.

Ma ktoś jakieś pomysły i sie nimi podzieli zanim moj biedny motór sie zacznie palić?

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pt 06 mar 2009, 10:29

Ja bym jednak nie ucinał za alternatorem. Tylko do wnętrza poprowadził nowe. Żeby nie wiem jak byś chciał zaizolować miejsce lutowania to i tak tam wilgoć będzie wnikała pod izolację. i Cyna będzie ulegać korozji.
Pamiętaj że silnik jest gorący i jak to jest izolacja "domowa" to się nie nadaje.

A tak przy okazji w którym miejscu ci się te kable przytopiły i zwarły?

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pt 06 mar 2009, 10:44

Kable sie popalily w sumie za wtyczka kilka cm. od strony regulatora, wtyczka jest cala, z tym ze jak sie spalily tam, to jak wyzej, wydaje mi sie, ze reszta izolacji czy nawet żyły tez niekoniecznie musi byc ok po drugiej strony wtyczki.
Altka wolal bym nie rozbierac w sumie, kabel nie jest do instalacji domowych do domowych chyba sa polwinitowe izolacje, koles w markecie twierdzil ze do motocykla, auta, czy do warsztatu to najlepiej brac gumowy.. ale na profesora od kabli to on nie wygladał. Z drugiej strony izolacja przewodow na wyjsciu z alternatora tez jest chyba z gumy silikonowej i daje rade.
Jest jeszcze opcja żeby zakupić 3 osobne przewody i wcisnac jest do tej czarnej oslonki tak jak ida oryginalne, tylko nie wiem z czego oryginalne maja izolacje, te żółte i z czego jest ta osłonka czarna.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pt 06 mar 2009, 10:56

Shoov,

Guma gumie nie równa.
Nie będę prawił lekcji ale warto by było się dowiedzieć u jakiegoś elektryka samochodowego jakie kable są najlepsze i najtrwalsze.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pt 06 mar 2009, 11:35

chodzi o sama izolacje to co mam to kabel do stosowania w warunkach surowych jak sie okazuje OW do 70 czy 80 stopni wytrzymuje wiec sie nie nada, guma silikonowa a z takiej wlasnie prawdopodobnie jest wykonany wypust z altka wytrzymuje znacznie wiecej.
http://www.lapppolska.pl/nt3/mfcat_lapp.php?group=1552
tu jest strona na ktorej sa kable do wysokich temperatur z izolacja silikonowa lub teflonowa, tylko ze nic nie pisze o olejo odpornosci... pomijajac to to mysle ze do 180`C izolacja silikonowa wystarczy, jeszcze znalesc jakiegos kumatego elektro mechanika.

tutaj mozna te kable kupic
http://www.elektrogielda.com/sklep/inde ... th=307_315

tu cos do poczytania
http://www.lapppolska.pl/download/press ... olflon.pdf

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pt 06 mar 2009, 13:58

guma Ci sie prezes nie nada z paru względów, mianowicie nagrzewa się pięknie i odkształca z tego powodu, więc może Ci odizolować końcówki kabli, poza tym guma spośród dostępnych izolacji przewodów, pali się.

polwinitu nie było? nie pamietam oznaczen kabli a zeszyty mam gdzieś w piwnicy :D

kable jak wymieniasz to całe, żebyś baboli nie porobil jak na lampach ;) i może kup sobie 4mm^2, to że fabryczne są cieńkie, skutkuje ich grzaniem i topieniem izolacji, a jakby nie patrzeć, altek ma ok 400W/12V = 33A sumaryczny prąd w instalacji, więc jak dasz 4mm^2 to bedzie gitara, no ale nie w gumie :) i pytaj sie, czy kabel jest MIEDZIANY, czy MIEDZIOWANY (stal powlekana) bo też taki możesz trafić, a to będzie lekka lipa.

jak co to sie zgłoś na gg

http://www.kable-przewody.arb.webd.pl/p ... genda.html
tu masz oznaczenia dokładne


http://www.kable-przewody.arb.webd.pl/pliki/15.html
a tu masz samochodowe kable, jak pisze, w POLWINICIE :)

Bor0
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: Bor0 » pt 06 mar 2009, 18:16

przewod o srednicy zyl 2,5 mm2 bez probleu wystarczy, kable oczywiscie trzeba wymieniac na calej dlugosci, nie mozna w polowie przeciac lub przy samym altku i myslec ze bedzie dobrze. Przewod powinien byc w innej izolacji jak guma, gumowe przewody sa oczywiscie bardziej odporne niz przewody do instalacji elektrycznych w domach, ale guma jest odporna na scierania i skrecanie, a nie na temperature (w jakims stopniu jest odporna, ale jednak temp przy silniku moze sprawic, ze po sezonie guma sparcieje i bedzie sie kruszyc. Jest firma Lapp Kabel ktora produkuje przewody przemyslowe wiec warto zadzwonic i zapytac bo powinni miec takie przewody, tylko nie wiem czy jest mozliwosc kupic 2-3 metry. Inna sprawa, to polaczenie kostki alternator-regulator, jesli nie jest dobrze zabezpieczona i odczyszczona, to nawet najgrubsze przewody nie pomoga

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pt 06 mar 2009, 18:44

no dobra, gumra sruma, to juz ustalilismy wyzej, ale konkretnie to jakie temperatury wytrzymuje izolacja polwinitowa?, i czy aby na pewno jest odporna na pekanie i takie tam bo z tego co wiem to polwinit to literka Y takie przewody sa w instalacji domowej w scianach... ten polwinit to lekka chyba kiszka bo jak go troche pomeczyc to peka, wiec konkretnie prosze ;) czy kable ktore wychodza z alternatora maja izolacje polwinitowa czy nie?
Lapp Kabel co do firmy to tak wiem tez jest link powyzej w moim poscie do nich.
I właściwie to dlaczego nie moge zlutowac 2ch przewodow o dajmy na to takiej samej srednicy poza aspektami z 2go postu?
moje babole z lamp pomijamy :razz:

a poza tym to najwazniejsze pytanie, jaka temperature moze osiagnac olej i blok silnika?

i czy jest cos zlego w przewodach silikonowych i teflonowych i dlaczego polwinit mialby byc od nich lepszy? a jesli jest to w czym?

Bor0
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: Bor0 » pt 06 mar 2009, 19:56

Takie konkretne pytania to raczej trzeba kierowac do producentow przewodu bo raczej tylko oni moga ci podac wytrzymalosc temperaturowa przewodow, natomiast jesli chodzi o przewody ktore sie kladzie w instalacjach domowych czy przemyslowych to sa to przewody oznaczone symbolem YDY (okrągły) i YDYp (płaski), są to przewody w bialej izolacji wszechobecnie spotykane z zylami z drutu ( nie linki ), na upartego taki przewod tylko ze linka tez wytrzyma, tylko nie jestem w stanie powiedziec ile wytrzyma. Co do lutowania przewodow to jak najbardziej jesli oba przewody sa takiej samej srednicy, jesli natomiast chcesz miec pewnosc ze nie upali ci przewodow i wymieniasz je na grubszy przekroj, to nalezy wymienic cale przewody (wlutowac czy przykrecic gdzies w uzwojeniu altka, i przy reglu), jesli chcesz miec pewna pewnosc :) to najlepiej wywal kostke i polutuj polaczenie przewodow z altka z przeowdami z regla.

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pt 06 mar 2009, 20:33

Bor0 pisze:wlutowac czy przykrecic gdzies w uzwojeniu altka.
taa no właśnie jak te przewody sa mocowane do uzwojenia ktos wie ?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 06 mar 2009, 21:51

ja mam kable kupione w castoramie (miedziaki), oryginaly uciete mam przy altku , nic sie nie zjarało , nic sie nie potopiło, regulator ten sam od 3 lat :/

aha kable z srodku sa splecione i zalane zywicą olejoodporną tak jak cały rotor alternatora
rotor wyglada tak http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =WDVW&rd=1
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Redford44
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: czw 05 cze 2008, 23:45
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Redford44 » pt 06 mar 2009, 22:35

Jest jeszcze mały szczegół,o tuż wszystkie połączenia {w przypadku altka }powinny być zagniatane a nie lutowane co daje 100% powności .Czego po cynie nie można być pewnym.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 06 mar 2009, 22:40

Racja , Ja to zrobilem na kostkach gdzie sie wkłada kabelki i sciska je śrubką, lut po jakims czasie moze peknąć od drgan i temperatury
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » sob 07 mar 2009, 11:11

chwilowo to chyba oleje wlasnie ze wzgledu na to ze nie wiem jak mocowane sa dokladnie przewody do uzwojen a nie chce tego rozkrecac i skrecac niepotrzebnie, moze uzupelnic izolacje zolta o rurki termokurczliwe, kurcza sie dopiero przy 120`C sa dosc odporne na przebicia? z tym ze chyba sa palne.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości