no widziszMaciej pisze:Nie mniej profilaktycznie wymieniłem całość
sprzęgło ślizga tylko przy zimnym
- Maciej
- teksciarz

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Fabiq co do olei , to jest tylko prowizora zawsze lepiej rozebrać niż z olejami kombinować, to że są różnice pozwalające na utrzymanie sprzęgła w kupie to jest tylko chwilówka , poza tym jeśli jedziesz z pleczkiem i sprzęgło ślizgało ci się już bez plecaczka to nie uwierzę że ci się nie ślizga jadąc z plecakiem po wymianie oleju , bez przesady.
Science Fiction też lubię ale nie w tym przypadku.
To co mogę od siebie dodać to to iż możesz nie odczuwać jak ci się sprzęgło ślizga jadąc samemu , ale odczujesz to jak ściągniesz panie kolego tarcze i obaczysz w jakim stanie będą przekładki i tarcze , każde takie uślizgnięcie to dodatkowy gwóźdź do trumny dla tych 2-óch elementów toteż dlatego nie popieram wymiany samego oleju bo to problemu nie rozwiązuje a z czasem pogorszy nawet. Dlatego właśnie DAN powinien najpierw obejrzeć sprężyny , wymiana sprężyn + uszczelka wychodzi taniej niż 4 litry oleju + filtr , że nie wspomnę iż wymiana sprężyn jest o wiele bardziej radykalnym i konkretnym pomysłem niż oleje i jest banalnie prosta.
Bez względu na olej sprzęgło nie ma prawa ci się ślizgać czy to zalejesz 10w40 castrola czy motula, oleje o bardzo podobnych parametrach nie mniej jeśli sprzęgło jest sprawne i silnik od początku był zalewany jednym olejem to nie ma prawa być uślizgów, chyba że jest już wyszlifowane czy popalone bądź są do wymiany sprężyny.
Uślizgi mogą się pojawić jeśli motocykl jeździł przez całe swoje życie na jednym oleju i nagle użytkownik wpada na pomysł zmiany na inny, wtedy olej może mieć znaczenie , tak samo jak syf z miski olejowej który bądź co bądź dostaje się pomiędzy tarcze co doprowadza do sytuacji gdy tarcze nie dociskają całą swoją powierzchnią do przekładek.
Dlatego DAN powinien rozebrać sprzęgło a nie bawić się ze zmianą oleji.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Maciej
- teksciarz

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Obowiązkowo się matowi przekładki przed ponownym złożeniem , jeśli zmieniałeś olej na inny to tak jak pisałem wyżej może mieć to znaczenie, nie mniej matowienie przekładek i oczyszczenie należyte tarcz załatwia sprawę przy zmianie oleju na inny., trzeba to jedynie należycie zrobić.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Maciej
- teksciarz

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Podłączam się...
MOTUL MOTUL I JESZCZE RAZ MOTUL.
Najtańsze półsyntetyki Motula w niczym nie odbiegają droższemu Castrolowi. Osobiście jeżdżę na pólsyntetyku Motula 10w40 (5100 o ile pamięć mnie nie myli) używałem również w poprzednim japońcu tego oleju i jest super , nigdy mnie nie zawiódł.
Zresztą co tu dużo pisać , wszędzie używam Motula łącznie z lagami.
Motul robi bardzo dobre jakościowo smary i oleje a co ważne są tańsze od konkurencji.
MOTUL MOTUL I JESZCZE RAZ MOTUL.
Najtańsze półsyntetyki Motula w niczym nie odbiegają droższemu Castrolowi. Osobiście jeżdżę na pólsyntetyku Motula 10w40 (5100 o ile pamięć mnie nie myli) używałem również w poprzednim japońcu tego oleju i jest super , nigdy mnie nie zawiódł.
Zresztą co tu dużo pisać , wszędzie używam Motula łącznie z lagami.
Motul robi bardzo dobre jakościowo smary i oleje a co ważne są tańsze od konkurencji.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- Yaco
- klepacz

- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rzeczywiście nie odbiegają... Za to Castrol odbiega jakością od całej reszty. IMHO nadaje sie co najwyżej do malowania płotów. W życiu nie zaleje już tego g...na do żadnego silnika. Za to Motul bardzo zacny, chociaż obecnie mam zalanego Agipa 10w60 i jest zajebisty.Maciej pisze:...
Najtańsze półsyntetyki Motula w niczym nie odbiegają droższemu Castrolowi...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
-
qbis0
- Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: sprzęgło ślizga tylko przy zimnym
sory że ogrzewam starego kotleta 
Ale chcialbym sie dowiedziec czy budowa silnika w rc36a pozwala na rozebranie sprzegla bez zlewania oleju?
Przeczytalem caly temat, poniewaz rowniez mam problem z slizganiem sie sprzegla na zimnym.
Chcialbym pomierzyc sprezyny - ew. Wymienic na nowe. I zmatowic przekladki.
W poprzednim sprzecie, gdy ustawilem go na bocznej kosie, moglem bez ryzyka wylania oleju sciagnac pokrywe sprzegla.
Czy w vfr'ce tez tak jest?
PS. Zakladac nowa uszczelke? Czy jest ona wielokrotnego uzytku?
Pozdr
Ale chcialbym sie dowiedziec czy budowa silnika w rc36a pozwala na rozebranie sprzegla bez zlewania oleju?
Przeczytalem caly temat, poniewaz rowniez mam problem z slizganiem sie sprzegla na zimnym.
Chcialbym pomierzyc sprezyny - ew. Wymienic na nowe. I zmatowic przekladki.
W poprzednim sprzecie, gdy ustawilem go na bocznej kosie, moglem bez ryzyka wylania oleju sciagnac pokrywe sprzegla.
Czy w vfr'ce tez tak jest?
PS. Zakladac nowa uszczelke? Czy jest ona wielokrotnego uzytku?
Pozdr
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Charlie88
- zadomowiony

- Posty: 56
- Rejestracja: ndz 14 lis 2010, 12:53
- Imię: Karol
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Re: sprzęgło ślizga tylko przy zimnym
W swojej VFRce RC 36 I też musiałem wymienic sprężyny sprzęgłowe, bo przy 3/4 obrotka zaczynało lekko ślizgac.
Ja zlewałem olej, żeby moto stało na centralce (pewniej że się nie przewróci.) Nie wiem czy dałoby się to zrobic bez tej operacji.
Uszczelke musisz założyc nową. Przy zdejmowaniu dekla stara podrze się i na dodatek przylepi się do dekla i/lub do bloku silnika i trzeba dokładnie wyczyścic to miejsce styku.
Ja zlewałem olej, żeby moto stało na centralce (pewniej że się nie przewróci.) Nie wiem czy dałoby się to zrobic bez tej operacji.
Uszczelke musisz założyc nową. Przy zdejmowaniu dekla stara podrze się i na dodatek przylepi się do dekla i/lub do bloku silnika i trzeba dokładnie wyczyścic to miejsce styku.
- Damo 88
- klepacz

- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: sprzęgło ślizga tylko przy zimnym
Zlej Olej Jeżeli coś tobie wpadnie do środka to usłyszysz a tak poczujesz w czasie jazdy 
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


