nowszy regler do RC 46 rok 1998

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
kopi800
Posty: 3
Rejestracja: śr 18 cze 2008, 22:20
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oleśnica

nowszy regler do RC 46 rok 1998

Post autor: kopi800 » śr 09 lip 2008, 23:04

witajcie, może ktoś ma doświadczenie, czy wyjeżdzając do chorwacji na tydzień warto kupić i zabrać ze sobą nowy zapasowy regulator napięcia? (VFR model RC 46 FI, rok prod. 1998) Jeśli tak to jaki? Na Allegro jeden gość sprzedaje do rocznika 2000 i twierdzi, że regulator będzie pasował i będzie się mniej grzał. Czy to prawda? Może ktoś już taki regler wypróbował?

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » pt 11 lip 2008, 07:21

Witam. Ja kupilem taki regulator od 2000 rocznika od "olekmotocykle" i nie narzekam. Nie wiem czy mniej sie grzeje, ale kupilem go na poczatku sezonu i jakies 3 tys km na nim przesmigalem. Nic sie nie dzieje i jestem zadowolony:D Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » sob 12 lip 2008, 11:04

Witam!Dawid ile Masz pinów na wyjściu z regulatora w twojej 99r a ile w tym z 2000r?
Ja kupiłem do nowszego i musiałem zrobić przejściówkę żeby nie przerabiać końcówek z kostki do alternatora i jeden kabel (dodatkowy piąty) z wyjścia regulatora podłączyłem do przekaźnika pompy paliwa (jak mnie poinstruował dostawca) a pozostałe 4 piny przepiąłem do mojej starej kostki regulatora.

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » wt 02 wrz 2008, 09:17

ANO TEZ COS TAK KOMBINOWALISMY Z "SERWISANTEM". MALE PRZEROBKI I PO STRACHU :biggrin

Awatar użytkownika
Marecki69
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: wt 09 wrz 2008, 19:31
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marecki69 » wt 09 wrz 2008, 19:59

Skończyłem swoją VFRke, polatałem i jak to często bywa padł regler. Po przebuszowaniu forów, sklepów i allegro kupiłem ten lepszy/mocniejszy regler do modelu 00-01 (moja to 99r.).

Wszystko pięknie ładnie, tylko gdzie i jak mam podpiąć ten trzeci , czarny kabelek?? Wiem że ma być podłączony do "+" ale:

1) Mam go gdzieś wpiąć, do jakiejś kostki, złączki. Koło tych 2 dużych kostek, z wiązki głównej przewodów wystaje jakaś mała kosteczka, biegnie ona czerwonym przewodem do bezpiecznika głównego (a dalej główny przewód do akumulatora).

2) Czy mam coś ciąć, lutować ten przewód i izolować??


Będę wdzięczny za pomoc, tylko proszę prosto wręcz łopatologicznie, bo jak różne rzeczy potrafię zrobić to z elektryką mi delikatnie mówiąc różnie idzie :mrgreen:

Pozdro

M.

Awatar użytkownika
Marecki69
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: wt 09 wrz 2008, 19:31
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marecki69 » śr 10 wrz 2008, 07:27

marmot pisze:... i jeden kabel (dodatkowy piąty) z wyjścia regulatora podłączyłem do przekaźnika pompy paliwa (jak mnie poinstruował dostawca) ...


A w którym miejscu jest ten przekaźnik? Podpiąłeś to normalnie złączką, czy jak?

Awatar użytkownika
Marecki69
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: wt 09 wrz 2008, 19:31
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marecki69 » śr 10 wrz 2008, 17:13

Oki , dzięki chłopaki za info na PW, już wiem co robić i idę działać :mrgreen:

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » śr 10 wrz 2008, 19:48

a mi wlasnie w moim sprzecie padl regler ducati energia :sad: mimo ze nawet mial zalozone chlodzenie w postaci wentylatora, no i co tu teraz zalozyc???

Awatar użytkownika
Marecki69
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: wt 09 wrz 2008, 19:31
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marecki69 » śr 10 wrz 2008, 20:48

Gienio - po prostu tak padają reglery w Hondach, VFR nie ma w zasadzie wad, to padają regulatory.....

Panowie jest kolejna hydrozagadka:

Jak mi podpowiedzieli koledzy, założyłem nowy regler, podpiąłem 2 duże kostki, przeciągnąłem kabel z tego luźnego kabelka (czarnego) pod siedzeniem, znalazłem "+ prawie 12V" na jednym kabelku z szybkozłączkami przy przekaźniku pompy paliwa, zdjąłem izolacje, skręciłem, zaizolowałem i .................. przekręcam kluczyk 'OK', pompa działa, 'FI' gaśnie, wciskam starter i wydobywa się głośny zgrzyt (o raczej elektryczno-zwarciowym brzmieniu) z okolic akumulatora, bezpieczników i moto nie odpala........ :cry: :cry:

HELP! Już mi się nerw powoli kończy....... Rozrusznik? W złe miejsce podpięty ten kabel? Jakiś przekaźnik? Ktoś miał taki przypadek?

Będę wdzięczny za pomoc.

M.

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » śr 10 wrz 2008, 20:51

A akumulator Ci nie padł?
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
Marecki69
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: wt 09 wrz 2008, 19:31
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marecki69 » śr 10 wrz 2008, 20:54

Aku ma 11,4 V

Ale ten zgrzyt ..... kurde nie wiem ..... A i przy tym zgrzycie przygasają kontrolki.

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » śr 10 wrz 2008, 23:13

Marecki69 pisze:Aku ma 11,4 V

Ale ten zgrzyt ..... kurde nie wiem ..... A i przy tym zgrzycie przygasają kontrolki.
No to wg mnie masz padnięte aku, przygasające kontrolki to też jeden z objawów. A ten zgrzyt to pewnie rozrusznik.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
Marecki69
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: wt 09 wrz 2008, 19:31
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marecki69 » czw 11 wrz 2008, 07:59

Aku moge podładować bo jest nowy.

W kwestii zgrzytu to też mi się wydaje że rozrusznik, tylko że on jest pod silnikiem, między chłodnicami, a ten zgrzyt wydobywa się jakby z aku lub bezpieczników...

Możliwe żeby się rozrusznik pozacierał w czasie odpalania na pych?

No nic na razie wyjeżdżam, bede w niedziele wieczorem, jak coś się komuś nasunie to proszę śmiało pisać.

Pozdro

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 11 wrz 2008, 08:10

Jeśli brzmi jak takie szybkie terkotanie to jest to nie rozrusznik tylko przekaźnik rozrusznika. Razem z przygasającymi kontrolkami stanowi typowy objaw rozładowanego akumulatora w motocyklu.
Podładuj akumulator i będzie git.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Marecki69
bywalec
bywalec
Posty: 20
Rejestracja: wt 09 wrz 2008, 19:31
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marecki69 » czw 11 wrz 2008, 08:17

Yaco pisze:Jeśli brzmi jak takie szybkie terkotanie to jest to nie rozrusznik tylko przekaźnik rozrusznika. Razem z przygasającymi kontrolkami stanowi typowy objaw rozładowanego akumulatora w motocyklu.
Podładuj akumulator i będzie git.
Dokładnie szybkie terkotanie, dlatego może wrażenie że zgrzyt. Patrzyłem w serwisówce i właśnie tam jest ten przegażnik, więc by się zgadzało. Podładuje aku i zobaczę, w niedziele dam znac jaki efekt. Wielkie dzięki :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości