Nie uruchamia mi się SPRAWNY wentylator!! Pomocy!!
- JuNioR
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie uruchamia mi się SPRAWNY wentylator!! Pomocy!!
Mam taki problem że nie uruchamia mi się w ogóle wentylator.
Myślałem że to przez czujnik temperatury cieczy - ale kupiłem (używany na allegro) i dalej nie działa. Można by powiedzieć że kupiłem niesprawny znowu czujnik - ale ten problem mam po przełożeniu silnika, wcześniej wentylator pięknie działał, a dwa - no nie chce mi się wierzyć że mam takiego pecha że znowu niesprawny czujnik.
Nie uruchamia się wentylator podczas pracy motocykla, ale jeśli w kabelek który wkłada się na ten czujnik włożę śrubokręt (czyli dam impuls do uruchomienia wentylatora) to wentylator działa.
Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna dla której mimo sprawnego wentylatora się on nie uruchamia?
Myślałem że to przez czujnik temperatury cieczy - ale kupiłem (używany na allegro) i dalej nie działa. Można by powiedzieć że kupiłem niesprawny znowu czujnik - ale ten problem mam po przełożeniu silnika, wcześniej wentylator pięknie działał, a dwa - no nie chce mi się wierzyć że mam takiego pecha że znowu niesprawny czujnik.
Nie uruchamia się wentylator podczas pracy motocykla, ale jeśli w kabelek który wkłada się na ten czujnik włożę śrubokręt (czyli dam impuls do uruchomienia wentylatora) to wentylator działa.
Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna dla której mimo sprawnego wentylatora się on nie uruchamia?
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Junior niepotrzebnie kupowałes nowy(używany) czujnik, chłopaku ty masz zapowietrzony poprostu układ chłodniczy 
Jak wymieniałeś silnik to musiałeś opróżnić silnik z płynu chłodniczego, a skoro piszesz że nie uruchamia ci się silnik to wina zapowietrzonego układu chłodniczego ponieważ czujnik jest w lewej chłodnicy w jej górnej części która jest jeszcze pod pewnym kątem i jeśli w tym rogu jest powietrze to czujnik ci nigdy nie załączy wentylatora. Dziś powinno być dobrze ponieważ układ potrafi się sam odpowietrzać( ja miałęm tak że nie wiedziałem o co chodzi a następnego dnia się okazało że się odpowietrzyło
), odkręć korek do wlewania płynu chłodniczego zalej braki, pouciskaj przewody chłodnicze i będzie dobrze
a czujnik wystaw na allegro 

Jak wymieniałeś silnik to musiałeś opróżnić silnik z płynu chłodniczego, a skoro piszesz że nie uruchamia ci się silnik to wina zapowietrzonego układu chłodniczego ponieważ czujnik jest w lewej chłodnicy w jej górnej części która jest jeszcze pod pewnym kątem i jeśli w tym rogu jest powietrze to czujnik ci nigdy nie załączy wentylatora. Dziś powinno być dobrze ponieważ układ potrafi się sam odpowietrzać( ja miałęm tak że nie wiedziałem o co chodzi a następnego dnia się okazało że się odpowietrzyło



Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- JuNioR
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sytuacja była trochę bardziej skomplikowana
Otóż okazało się że mechanik, przy przekładaniu silnika podłączył z prawej chłodnicy przewody na odwrót - ten do termostatu podłączył do zbiorniczka wyrównoważającego przy lewej chłodnicy, i na odwrót, przez co układ był wiecznie otwarty i wiecznie zapowietrzony.. Nie wpadłbym na to gdyby nie poranny telefon kornika o zapowietrzeniu i jego występ w charakterze telefonicznej serwisówki online 


Ostatnio zmieniony sob 02 sie 2008, 17:51 przez JuNioR, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość