trzesie jak mocno hamuje
- michalfrucz
 - Posty: 17
 - Rejestracja: pn 07 lip 2008, 23:31
 - Imię: Michal
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: sosnowiec
 
trzesie jak mocno hamuje
koledzy jak hamuje z 200 na granicy uslizgu przedniego kola do 0km/h to pod zaczynam wyczuwac jakies drgania na przednim kole przy predkosci 60 do 0km/h ...zaznaczam ze jak hamuje na 60-70% wszystko jest ok. ciekawe 
....czyzby klocki do dupy...
			
									
									
						- KolczyK
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4199
 - Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
 - Imię: Przemysław
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
 - Kontakt:
 
drugim problemem moze byc sfalowana lekko tarcza, jak zostala keidys przegrzana wydaje mi sie, ze moze byc to spowodowane rownie dobrze wlasnie tym, mialem to samo na starej oponie i starym lozysku, wiec lozysko rowniez jest prawdopodobne, ale sprawdzilbym rowniez tarcze hamulcowe czy aby nie faluje ktoras
			
									
									VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
						VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- kecajm69
 - klepacz

 - Posty: 1095
 - Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
 - Imię: Jacek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Wieluń
 
Ja miałem to samo ale dokręcenie łożyska główki ramy i wyprostowanie lewej tarczy która sie zfalowała wyeliminowało problem (prostowanie pod  mikrometr).A tarcza była dość znacznie zfalowana i też przy małej prędkości wyczuwalne były niepokojące i niebespieczne drgania.Postawiliśmy moto na cętralce ,przykręciliśmy mikrometr w miejscu błotnika i dosunęliśmy koniec do tarczy pokręcenie kołem pokazało krzywizne.Po wyprostowaniy jest Ok ! Jeśli tak się dzieje przy chamowaniu to ja stawiałbym na te dwie żeczy. Trzęsło mi tez kierą przy przyspieszaniu około 140-150 km/g i wtedy przyczyną była zząbkowana oponka przednia i brak wywarzenia zmiano oponki i wywarzenie usunęło dolegliwość.
			
									
									Jacek M.
						- michalfrucz
 - Posty: 17
 - Rejestracja: pn 07 lip 2008, 23:31
 - Imię: Michal
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: sosnowiec
 
- ppamula
 - stary wyjadacz

 - Posty: 3542
 - Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
 - Imię: Piotr
 - województwo: mazowieckie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Pamiętam naj Jano miął krzywą tarczę to żadnego pulsowania w klamce nie było ale przy hamowaniu owszem trzęsło. Pulsowanie  w klamce jest jak by tarcza miałe niejednakową grubość na obwodzie co jest rzadkim zjawiskiem. 
A jak tarcza jest krzywa to do siły hamowania dochodzą siły tarcia przesuwania zacsku na boki (bo jest pływający) i wtedy faktycznie siła hamowania jest nierówna i trzęsie znacząco.
Łożysko głowki ramy przy silnym hamowaniu sie opiera na luzie i już. Nie wpływa.
Lekkie hamowanie na nierównym terenie dało by objaw stukania w kierownicy i słyszalny dzwięk przy luzach w głowce.
			
									
									
						A jak tarcza jest krzywa to do siły hamowania dochodzą siły tarcia przesuwania zacsku na boki (bo jest pływający) i wtedy faktycznie siła hamowania jest nierówna i trzęsie znacząco.
Łożysko głowki ramy przy silnym hamowaniu sie opiera na luzie i już. Nie wpływa.
Lekkie hamowanie na nierównym terenie dało by objaw stukania w kierownicy i słyszalny dzwięk przy luzach w głowce.
- edziq
 - zadomowiony

 - Posty: 68
 - Rejestracja: śr 11 kwie 2007, 14:44
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Gliwice
 - Kontakt:
 
jedno pytanie odnośnie łożyska główki ramy - czy w momencie pojawienia się luzów można je po prostu skasować (dociągnąć łożysko) czy konieczna jest wymiana?? Podobno oryginalne łożyska w hodzie nie wytrzymywały za dużo bo były to łożyska kulkowe, przy wymianie powinno się zastosować łożysko stożkowe wałeczkowe. Ile tak średnio wytrzymują te oryginalne łożyska w hodzie?? Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??
			
									
									
						- maciek 800
 - klepacz

 - Posty: 579
 - Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Warszawa/Raszyn
 
- kecajm69
 - klepacz

 - Posty: 1095
 - Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
 - Imię: Jacek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Wieluń
 
riczi1313,  wymień łożysko główki ramy przy większym przebiegu to podstawa ja mam przejechane 35000tyś i fabryczne do wymiany. Cena łożysk sożkowych to 90zł komplet.Przejedziesz się i zobaczysz jeśli to nie wyeliminuje trzęsawki to sprawdź czy są proste tarcze. Ja poprostowałem najpierw tarcze i była poprawa ale nie do końca dopiero wymiana łożysa główki ramy zlikwidowało trzęsawke przy hamowaniu. Oczywiście jeśli oponka jest OK!!!
			
									
									Jacek M.
						- Pepe VFR
 - klepacz

 - Posty: 944
 - Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
 - Imię: Piotr
 - województwo: mazowieckie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Bardzo mało prawdopodobne, łożysko raczej tyle nie przeżyje aczkolwiek w moim poprzednim moto o przebiegu bliżej nie określonym miałem kilkukrotnie wymieniane łożyska zapewne przez poprzednich właścicieli i wciąż było kulkowe myśle że w salonach firmowych jeszcze czasami wymieniaja na orginał (kulkowe)edziq pisze:Jest możliwe ze mam jeszcze fabryczne łożysko przy 74 tys??
Ale jak maciek pisał przy tym przebiegu warto wymienić nie duży koszt a poprawa własności jezdnych DUŻA! pozatym dokręcenie jest półśrodkiem przedłuży życie łożyska na chwile pozdro
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
						Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
