jak sie reguluje zawory w vfr 750 z 95 roku?

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
koks
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pt 30 gru 2005, 22:54
Płeć: Mężczyzna

jak sie reguluje zawory w vfr 750 z 95 roku?

Post autor: koks » śr 20 wrz 2006, 21:43

pytanie jak powyzej. serwis sie kroi wiec pytanie jak sie reguluje zawory czy srubkami czy plytkami i jakie te luzy powinny byc?co musze zdemontowac zeby dojsc do zaworow?

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » śr 20 wrz 2006, 21:47

Plytki, a jakie luzy to dopiero w sobote znajde.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » śr 20 wrz 2006, 22:07

plytki
dobra wiad-zdejmiesz wszystko i bedziesz sie bral do reg a tu sie okaze ze nie trzeba bo sa w normie.
zla wiad-w VFR jest tak ciasno ze bedziesz mial przeje..ane
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » czw 21 wrz 2006, 10:00

generalnie dojsc do tylnich cylidrow bez problemu. Gorzej z przednimi
jesli jestes magikiem to da sie to zrobic bez sciagania chlodnicy.
Jesli nie jestes to trzeba scagac i bedziesz miec troszke wiecej miejsca.
A jak sie reguluje no na poczatek mierzysz luzy potem sprawdzasz
z ksiazka i ewentaulnie wymieasz plytki albo robisz przekladke z innych jesli sie da
potem skladasz i znowu mierzysz .. jesli jest ok
to masz po regulacji i tyle :D

pozdrowka
zbyl

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 21 wrz 2006, 18:03

Luzy zaworowe w/g Clymer Manual dla rocznika powyżej '90:
Zawory dolotowe: 0,13 - 0,19 mm
Zawory wydechowe: 0,22 - 0,28 mm

PeeS
Jak zwylke głupie amerykany używają tych swoich cali i stóp (oby czystych :mrgreen: ). Ponieważ ludzko wyskalowane szczelinomierze nie pozwalają na pomiar np 0,22, po naszemu powinno być:
dolot: 0,15 - 0,20 mm
wydech: 0,25 - 0,30 mm
Jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi.

aVe vfr

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » czw 21 wrz 2006, 18:16

Koks, ogólnie to jest na tyle pracochłonne że warto oddać to mechanikowi specjaliście, tymbardziej że musisz mieć porządny szczelinomierz i być gotowym na wymianę płytek. A zatem trzeba mieć ich jakiś zapas.
Co bęzdie jak porozkręcasz pokrywy głowicy, pomierzysz i okaże się że musisz dokupić płytki ale nie wiesz jakie bo nie wiesz co jest obecnie wsadzone w popychacze zaworowe? A jak rozkręcisz rozrząd to unieruchamiasz moto dopuki nie kupisz poprawnych płytek. A mechanik może mieć już jakiś zapas swoich. I ma lepszy dostęp do części.
Tak myślę.
Najczęściej jednak okazuje się że luzy są w normie (VFR to jest to :biggrin ).
pozdro

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » śr 25 paź 2006, 21:47

szczelinomierze można dokupić odpowiednio w larsonie i louise i masz już kpl, inna bajka to płytki, inną jeszcze sprawą jest tzw dostęp, o ile do tylnich garków jest łatwiej, to trudniej znowu jest wyłapanie punktów nastwaczych przy zakłądaniu wałków, bo rama przeszkadza nieznacznie, ale tam "Per aspera ad astra"
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » sob 28 paź 2006, 00:51

Moje "dwa słowa" o regulacji zaworów - może skorzystacie 8) :


http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

GRZECH
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 10 sty 2007, 18:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZIELONA GORA
Kontakt:

Post autor: GRZECH » śr 17 sty 2007, 15:55

Fajny artykul i sam juz nie wiem czy to takie trudne czy prawie kazdy da radw(w RC-24)

Awatar użytkownika
Hubert
klepacz
klepacz
Posty: 1022
Rejestracja: ndz 17 wrz 2006, 16:56
Imię: Hubert
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hubert » śr 17 sty 2007, 19:17

Pawel pisze:Moje "dwa słowa" o regulacji zaworów - może skorzystacie
pozwolisz Paweł ,że przyjadę do Ciebie na regulację nawet nie czytam tego bo się nie znam za bardzo.

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » czw 18 sty 2007, 21:50

Nie ma sprawy Hubert 8) Zapraszam !

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » pn 20 paź 2008, 19:51

a rozwiazanie konstrukcyjne tych plytek? podszklankowe? nadszklankowe?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości