Ograniczyć spalanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
JuNioR
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JuNioR » czw 22 maja 2008, 14:30

poscig pisze:krecac maszyne do 5-6 tysi i z predkoscia do 1300km/h.
Ja w mojej jeszcze 1200km/h nie przekroczyłem, także nie powinno być problemu ;-)
----

Zawsze mnie dziwiła ta chęć do dzielenia motocyklistów na tych którzy potrafią cieszyć się z jazdy i na tych którzy zwracają uwagę na spalanie.
Jestem fanem turystyki, dla mnie największa frajda to przemierzać jak najdłuższe trasy. Motocykl to dla mnie coś przy czym chcę się wyluzować, wyciszyć, wyłączyć, po prostu zgrać z drogą, i zobaczyć inny kawałek świata.


I nie wiem, doprawdy nie wiem, dlaczego jeden Rockefeller z drugim, chcę mi deprecjonować moją przyjemność tylko dlatego że jeśli nie trzeba - nie chcę za nią przepłacać.



Ludzie, nie ma jedynej słusznej drogi korzystania z motocykla, dajmy każdemu prawo do tego by z motocykla brał to co chce.

Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Post autor: gladiator » pt 23 maja 2008, 13:37

Widze że nie wszyscy przeczytali ze zrozumieniem.Więc przetłumacze .
Zapytałem o spalanie czy można ograniczyć z ciekawości nie z naiwności ,nie oczekuje że będe latać na wode.
Forum traktuje jako miejsce dzie można dowiedzieć się rzeczy które nas interesuja i ciekawią,a własnymi doświadczeniami dzielimy się z Kolegami Owersami.
Przestańcie dosrywać i kozaczyć bo nie po to forum jest. :roll:
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pt 23 maja 2008, 14:55

Gladiator jak masz K&N dobrze by sprawdzic i ewentulanie wyregulowac przepustnice, jak już ktoś wcześniej pisal, sprawdzic ciśnienie w oponach, nie dzidować, trzymać się w zakresie 5 - 6 tys. obr/min (tak jak Kolczyk pisał), nie przyspieszac i hamowac co chwile tylko jechac wolniej od swiatel do świateł.
Moja z K&N (sprawdzał mi synchronizacje przepustnic znajomy w Kreatorze Mocy) i wyszlo że nic nie trzeba, coprawda mowile juz to na ucho a po podłączeniu aparatury było tak jak mówił. I od zatankowania zrobilem 210 km do następneog tankowania z tego było 100 poza miastem i 110 w mieście i w bak weszło mi jakieś 15 - 16 litrów ale na trasie do Tarczyna średnią miałem 150. Reset kompa jest ci potrzebny jak niemasz sond lambda, jak je masz to nic ci raczej nie da bo komputer na bierzaco analizuje dane.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Post autor: gladiator » sob 24 maja 2008, 09:49

Kórnik, dzieki za konkretne info, rozmawiałem z Benitto i miałem do Ciebie dzwonić ale mnie uprzedziłeś :mrgreen:
W tygodniu podjade na serwis niech zobaczą czy wszystko jest ok.
W mojej wersi nie mam sondy ani katalizatora ;-) więc może i tu diabeł siedzi :mrgreen:
Dzięki i do zobaczenia :yeah
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 24 maja 2008, 11:37

Sorry za mały OT, ale co ma synchro do spalania?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 26 maja 2008, 08:25

Jak zmieniasz filtr powietrza z zwykłego na sportowy to filtr podaje ci więcej powietrza a komputer podaje ci wiecej paliwa, żeby byl odpowiedni skład mieszanki. Jak zsynchronizujesz przepustnice to powinno ograniczyc "nagły" wzrost spalania. (takie jest moje zdanie, ale lepije było by sie jakiegos zawodowego mechanika zapytać)

btw. trasa warszawa - lublin wyszło mi 6L/100km, predkośc średnia 120 - 140 km/h
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pn 26 maja 2008, 09:09

Wersje z 98 roku bez katalizatora i bez sondy miały inny komputer i więcej paliły ale przedewszystkim filtr k&n i przelotowy wydech to zwiększasz skład mieszanki szczególnie na wyższych obrotch, mi udaje si e mało spalać przedewszystkim dzięki płynnej jeżdzie ale po założeniu k&n-a nie odczółem różnicy, a co do serwisu robiłem sunchronizacje przepustnic pozdro :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 26 maja 2008, 09:27

Pepe skąd ja to znam :lol tylko że u mnie 99 rocznik :D
Co do filtru, to co masz odczuć przeciez K&N niedaje ci bóg wie czego, bez jaj, największa zaleta to późniejszy koszt eksploatacji :) bo K&N ma sie "na zawsze" :mrgreen: no i ciutę mocniejszy dół, bo silnik sie nei dusi tak z pododu niedotlenienia, ale kto z nas uzywa tego dołuuuuu :twisted:
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pn 26 maja 2008, 16:07

no i tu się pojawia magiczna sonda lambda :lol
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » pn 26 maja 2008, 17:19

A czy na opakowaniu filtra ktos z was wyczytał ze to jest filtr sportowy ???????????????
Wydaje mi się ze te K&N ktore widziałem u Kornika to jedynie filtry wielorazowego użytku o niewiele odmiennej przepustowości powietrza, panowie czytacie co piszecie ?
Sam K&N nic wam nie da, a zużycie paliwa hym powiem tak wprost proporcjonalne do stylu jazdy :twisted:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 26 maja 2008, 19:24

Pepe VFR pisze:no i tu się pojawia magiczna sonda lambda :lol
A się nie pojawia :P wszystko Pepe zależy od rynku na jaki była VFR produkowana bo nawet 98 miały :P

[ Dodano: 2008-05-26, 19:28 ]
Achmed pisze:A czy na opakowaniu filtra ktos z was wyczytał ze to jest filtr sportowy ???????????????
Wydaje mi się ze te K&N ktore widziałem u Kornika to jedynie filtry wielorazowego użytku o niewiele odmiennej przepustowości powietrza, panowie czytacie co piszecie ?
Sam K&N nic wam nie da, a zużycie paliwa hym powiem tak wprost proporcjonalne do stylu jazdy :twisted:
strona producenta http://www.knfilters.com/search/product ... od=HA-8098 "...designed to increase horsepower and acceleration..."

[ Dodano: 2008-05-26, 19:29 ]
A co do stylu jazdy to się zgodzę :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Grześ
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: ndz 09 lip 2006, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ » pn 26 maja 2008, 20:44

Widzę,że 800(wtrysk) wiięcej palą niż 750..U mnie przy gażnikach regularnie synchronizowanych(do wymiany filtra powietrza mam 2 tkm) trzeba się nieźle starać by spalanie wyniosło 6 litrów..

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 26 maja 2008, 20:55

rc36II jest oszczedne, nawet za bardzo :)

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 26 maja 2008, 20:56

Spokojnie niedługo zrobię drugi test ale tym razem bez odkręcania na obwodnicach i kiedy będzie można. Będzie 5 - 6tyś. obrotów z stałą prędkością i postaram się lepiej popakować żebym mógł swoje cielsko lepiej schować za owiewką. Oraz niedługo zrobię test miejski, tez zakres obrotów 5 - 6 tyś. bez dzidowania tylko płynna jazda. To będzie test ekonomiczności VFR 800 i rozwieje wszelkie wątpliwości, względne wahania dla różnych wersji rc46 to jak na moje oko +/- 0.5 L na 100km w trasie i +/- 1L na 100km w mieście w zależności od dosiadającego ridera. A test nie ekonomiczności to już Benitto zrobił :) 18L/100km :P
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 26 maja 2008, 22:28

Kórnik pisze:Jak zmieniasz filtr powietrza z zwykłego na sportowy to filtr podaje ci więcej powietrza a komputer podaje ci wiecej paliwa, żeby byl odpowiedni skład mieszanki. Jak zsynchronizujesz przepustnice to powinno ograniczyc "nagły" wzrost spalania. (takie jest moje zdanie, ale lepije było by sie jakiegos zawodowego mechanika zapytać)

btw. trasa warszawa - lublin wyszło mi 6L/100km, predkośc średnia 120 - 140 km/h
Sorki za madralowanie ;-) Ale pytanie było podchwytliwe. Synchro ma wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach, a wtedy spalanie jest znikome. Wraz z otwieraniem przepustnicy jego znaczenie maleje, praktycznie zanika. Śmiem twierdzić, że już przy 1/10 odkręcenia gazu nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Wielu ludzi przecenia cudowne działanie synchronizacji przepustnic.
Jeśli komuś motocykl pali zbyt wiele należy zacząć sprawdzanie od zaworków iglicowych i poziomu paliwa w gaźnikach lub sondy we wtrysku.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości