[ RC46 ][ FI ] Jak wymienić płyn chłodniczy?
- mikiet
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: pn 25 lut 2008, 15:00
- Imię: Michał
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: koszalin//gdańsk
- Kontakt:
[ RC46 ][ FI ] Jak wymienić płyn chłodniczy?
witam,
znalazłem kilka tematów w podobnej tematyce, ale chodzi mi tutaj o wymianę w RC46 FI.
Chciałem się zapytać jak to zrobić, a właściwie to skąd dokładnie mam spuścić stary płyn.
Dalej już wiem jak zrobić, bo to już zostało napisane.
Najchętniej to bym prosił o zdjęcia przewodów którymi mam spuścić płyn z chłodnic.
pozdrawiam i mam nadzieję że pomożecie! pozdro!
znalazłem kilka tematów w podobnej tematyce, ale chodzi mi tutaj o wymianę w RC46 FI.
Chciałem się zapytać jak to zrobić, a właściwie to skąd dokładnie mam spuścić stary płyn.
Dalej już wiem jak zrobić, bo to już zostało napisane.
Najchętniej to bym prosił o zdjęcia przewodów którymi mam spuścić płyn z chłodnic.
pozdrawiam i mam nadzieję że pomożecie! pozdro!
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 2473223938
śrubka po lewej prawie na środku tego ustrojstwa. ostro siupnie płynem jak odkrecisz więc odsuń się i podstaw duży pojemnik, zleci jakies 2,75L. , spuść też płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. przed dokręceniem tej śrubki podkładkę miedzianą podgrzej !! wlej 2,75 do chłodnicy, jeśli wejdzie mniej nei przejmój sie, wlej do wyrównawczego też 0,5, odpal, do zagotowania moto poczekaj, jak przy 103 nie włączy się wiatrak to zapowietrzona, dlatego wlewaj płyn powoli by nie wdzierało się powietrze, czyli po ściance, a nie na umór. jak nie włączy się to po wyłączeniu najprawdopodobneij dobierze sobie płynu z wyrównawczego, w razie potrzeby uzupełnij, w zbiorniczku zawsze musi być 3/4 płynu pomiędzy min max obserwój. powodzenia
[ Dodano: 2008-05-15, 10:22 ]
jest jeszcze gdzieś przy przednich cylindrach śruba spustowa, ale jej nie zidentyfikowałem, chyba Kórnik mi ją pokazywał KÓRNIK PODEJDŹ NO DO PŁOTA
śrubka po lewej prawie na środku tego ustrojstwa. ostro siupnie płynem jak odkrecisz więc odsuń się i podstaw duży pojemnik, zleci jakies 2,75L. , spuść też płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. przed dokręceniem tej śrubki podkładkę miedzianą podgrzej !! wlej 2,75 do chłodnicy, jeśli wejdzie mniej nei przejmój sie, wlej do wyrównawczego też 0,5, odpal, do zagotowania moto poczekaj, jak przy 103 nie włączy się wiatrak to zapowietrzona, dlatego wlewaj płyn powoli by nie wdzierało się powietrze, czyli po ściance, a nie na umór. jak nie włączy się to po wyłączeniu najprawdopodobneij dobierze sobie płynu z wyrównawczego, w razie potrzeby uzupełnij, w zbiorniczku zawsze musi być 3/4 płynu pomiędzy min max obserwój. powodzenia
[ Dodano: 2008-05-15, 10:22 ]
jest jeszcze gdzieś przy przednich cylindrach śruba spustowa, ale jej nie zidentyfikowałem, chyba Kórnik mi ją pokazywał KÓRNIK PODEJDŹ NO DO PŁOTA
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Ta sruba z tego co pamietam jest nad filtrem powietrza, nie jest latwo ja znalezc bo nie rzuca sie w oczy i dojscie tez dosyc kiepskie. Ma taki sam rozmiar jak ta przy termostacie co moze byc jakas wskazowka. Na 208 stronie manuala serwisowego jest narysowane jej polozenie, jest tam tez opisana cala procedura wymiany plynu. Powodzenia:)
- whitespirit
- pisarz
- Posty: 282
- Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
- Imię: Bartosz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol UK
Sruby spustowe sa w przedniej parze cylindrow i tylnej. Sruba 10m do gory nogami.
Po prawej stronie z przodu i analogicznie z tylu.
Przy spuszczaniu plynu i nalewaniu motocykl stoi na stopce.
W tej pozycji punkt wlewu jest w najwyzszym punkcie (prawa strona)
W ten sposob nie zapowietrzy sie ukladu.
sebeq,
Nad filtrem powietrza to juz zbiornik paliwa jest, chyba
Po prawej stronie z przodu i analogicznie z tylu.
Przy spuszczaniu plynu i nalewaniu motocykl stoi na stopce.
W tej pozycji punkt wlewu jest w najwyzszym punkcie (prawa strona)
W ten sposob nie zapowietrzy sie ukladu.
sebeq,
Nad filtrem powietrza to juz zbiornik paliwa jest, chyba

- 8Bodzio8
- pisarz
- Posty: 319
- Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tak kuri w vtecu jest identycznie. Spustowy przy pompie i dwie śrubki przy cylindrach. Po spuszczeniu z pompy jak odkręcisz śruby przy cylindrach to wyleci 100 ml płynu sam nie wiem czy jest sens odkręcać te przy cylindrach ;-?
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. 

- 8Bodzio8
- pisarz
- Posty: 319
- Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Myślę że tak. Oczywiście zanim odkręcisz przy pompie to pamiętaj o wcześniejszym odkręceniu korka od chłodnicy. Jak wymieniałem u mnie płyn jak spuściłem z pompy to po odkręceniu śruby przy cylindrach dosłownie parę kropel poleciało. Możesz sobie odkręcić dodatkowo jedną śrubę od przednich cylindrów tam dostęp jest jako taki co do tylnych to sam się tam nie dostałem.kuri pisze:tzn wystarczy jak odkręce przy pompie,ze zbiorniczka i gitara?
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość