Temperatura silnika
Temperatura silnika
Zwracam się z prośbą do Was mianowicie dopiero dziś udało mi się zarejestrować moją VFR-kę (RC46) a więc za czołem pierwsze przejażczki ale zaczeła mnie nie zastanawiać temperatura silnika. Kiedy jadę po trasie wskaźnik pokazuje temperturę 85 - 94
http://muzykawtwoimsamochodzie.pl i wszystko gra
No to mnie uspokoiłeś
w poprzednim motorku nie miałem tak zbajeżonej deski rozdzielczej i gdy pokazało się ponad 100

http://muzykawtwoimsamochodzie.pl i wszystko gra
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Tak to normalne. Wentylator włącza się właśnie przy temp. 103 st.c.
Ja mam inny problem. Kiedy jechałem na początku kwietnia do Holandii (temperatura powietrza sięgała ok 10 st.c.), silnk nie mógł osiągnąć temp. pracy. Wskaznik pokazywał ok. 50 st. c. Raz nawet temperatura spadła poniżej wyświetlanych na wskaźniku 35 st. c. i widziałem jedynie kreski. I to przy autostradowych prędkościach. Co o tym myślicie? To normalne? RC 46 ma zbyt wydajne chłodzenie?
Sorki za podpięcie pod temat....
Pozdr
Ja mam inny problem. Kiedy jechałem na początku kwietnia do Holandii (temperatura powietrza sięgała ok 10 st.c.), silnk nie mógł osiągnąć temp. pracy. Wskaznik pokazywał ok. 50 st. c. Raz nawet temperatura spadła poniżej wyświetlanych na wskaźniku 35 st. c. i widziałem jedynie kreski. I to przy autostradowych prędkościach. Co o tym myślicie? To normalne? RC 46 ma zbyt wydajne chłodzenie?
Sorki za podpięcie pod temat....
Pozdr
Try before you die!
W tym przypadku to stawiam na uszkodzony termostat najprawdopodobniej jest cały czas otwartyDaniel pisze:Tak to normalne. Wentylator włącza się właśnie przy temp. 103 st.c.
Ja mam inny problem. Kiedy jechałem na początku kwietnia do Holandii (temperatura powietrza sięgała ok 10 st.c.), silnk nie mógł osiągnąć temp. pracy. Wskaznik pokazywał ok. 50 st. c. Raz nawet temperatura spadła poniżej wyświetlanych na wskaźniku 35 st. c. i widziałem jedynie kreski. I to przy autostradowych prędkościach. Co o tym myślicie? To normalne? RC 46 ma zbyt wydajne chłodzenie?
Sorki za podpięcie pod temat....
Pozdr

http://muzykawtwoimsamochodzie.pl i wszystko gra
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
stała temp w "normalnej jeździe" oscyluje pomiedzy 70 a 85 stopni u mnie, zaleznie od ciepla na zew, jesli chodzi o zalaczenie wiatraka to jest przy 103 stpniach i chlodzi do 9x. wymień płyn chłodniczy, zobaczymy co się będzie wtedy działo, może nie ma swoich właściwości ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
-
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
- Imię: Arek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
na pewno termostat
Cześć,
Miałem taki sam objaw jak kupiłem swoją - w czasie jazdy ledwo co grzała się do 35 - 40 st.C przy temp. otoczenia ok 5-6 st.C. Okazało się że termostat jest cały czas otwarty (zablokował się) i płyn cały czas chłodzi. Wadą jest to że pasuje tylko oryginał z Hondy (mnie kosztował ok 220 zł) i trzeba czekać max 2 tyg. Po wymianie wszytko wróciło do normy.
Pozdrowienia i miłego grzebania...
Miałem taki sam objaw jak kupiłem swoją - w czasie jazdy ledwo co grzała się do 35 - 40 st.C przy temp. otoczenia ok 5-6 st.C. Okazało się że termostat jest cały czas otwarty (zablokował się) i płyn cały czas chłodzi. Wadą jest to że pasuje tylko oryginał z Hondy (mnie kosztował ok 220 zł) i trzeba czekać max 2 tyg. Po wymianie wszytko wróciło do normy.
Pozdrowienia i miłego grzebania...
-
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
- Imię: Arek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Akurat uważam, że jest się czym przejmować, bo:
1. niedogrzany silnik pracuje cały czas na wzbogaconej mieszance (wtrysk daje więcej paliwa) aby szybciej osiągnąć temp. pracy przez co więcej pali
2. olej nie pracuje w swojej temperaturze (bardziej gęsty) co w jakimś tam stopniu przekłada się na gorszą pracę układu smarowania
3. silnik jest słaby i długotrwałe niedogrzanie może spowodować jakiś inny problem. Ale to już inna bajka. W każdym bądź razie uważam że jeżeli oryginalny termostat zaczyna się otwierać przy 82 st. C (zamyka przy około 75 st. C) i dopiero wtedy puszczać płyn na chłodnicę to kitajce projektujące ten silnik tak założyły temp. pracy i tak ma być. A jak tak nie jest to jest źle
Pozdrowienia dla wszystkich i kończę te dywagacje z mojej strony
1. niedogrzany silnik pracuje cały czas na wzbogaconej mieszance (wtrysk daje więcej paliwa) aby szybciej osiągnąć temp. pracy przez co więcej pali
2. olej nie pracuje w swojej temperaturze (bardziej gęsty) co w jakimś tam stopniu przekłada się na gorszą pracę układu smarowania
3. silnik jest słaby i długotrwałe niedogrzanie może spowodować jakiś inny problem. Ale to już inna bajka. W każdym bądź razie uważam że jeżeli oryginalny termostat zaczyna się otwierać przy 82 st. C (zamyka przy około 75 st. C) i dopiero wtedy puszczać płyn na chłodnicę to kitajce projektujące ten silnik tak założyły temp. pracy i tak ma być. A jak tak nie jest to jest źle

Pozdrowienia dla wszystkich i kończę te dywagacje z mojej strony
Jeszcze w nawiazniu do pierwszego problemu - wydaje mi sie ze jednak troche za mocno Ci sie silnik grzeje. U mnie w trasie (czyli ciagla jazda) trzyma +/- 78 stopni. Do zalaczenia wentylatora owszem wzrasta ale na pewno nie po chwilowym postoju na swiatlach. Jesli to Twoje swieze moto, to tym bardziej wymien plyn, bedziesz spokojniejszy.
- sebavfr
- teksciarz
- Posty: 149
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 20:31
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
Witam podłączę się do postu ostatnio zauważyłem, że moja VFRka w zimne dnie nie trzyma temperatury podejrzewam termostat w związku z tym mam pytanie gdzie mogę takowy nabyć?
Dzwoniłem do larsoona to mi powiedzieli, że się nie bawią w termostaty.
Może wy wiecie gdzie można kupić?
Dzwoniłem do larsoona to mi powiedzieli, że się nie bawią w termostaty.
Może wy wiecie gdzie można kupić?
Lepsza od rowera jest tylko VFRra.
VFR 800. 2001.
VFR 800. 2001.
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
salon Honda
u mnie zauważyłem, że jak temp otoczenia jest w granicach 19 st na zew to mam 80-82 st tem silnika, a gdy spada ponizej 10 st na zew temp silnika osiąga ok 78 st. wszystko zalezy od żaru ...., poniżej 75 w zimne dni cięzko było zejść

u mnie zauważyłem, że jak temp otoczenia jest w granicach 19 st na zew to mam 80-82 st tem silnika, a gdy spada ponizej 10 st na zew temp silnika osiąga ok 78 st. wszystko zalezy od żaru ...., poniżej 75 w zimne dni cięzko było zejść
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości