Motocykl ściąga na prawo?
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Motocykl ściąga na prawo?
Hej
Rozpędzam motocykl do ok 30km/h, wrzucam luz, puszczam kierownicę. Motocykl delikatnie kieruje się w prawą stronę. Mogę to przewalczyć wychylając się w lewo. Dopóki trzymałem kierownicę nic nie zauważyłem. Powinienem się przejmować? Jeśli tak, to co powinienem z tym zrobić?
Michał
Rozpędzam motocykl do ok 30km/h, wrzucam luz, puszczam kierownicę. Motocykl delikatnie kieruje się w prawą stronę. Mogę to przewalczyć wychylając się w lewo. Dopóki trzymałem kierownicę nic nie zauważyłem. Powinienem się przejmować? Jeśli tak, to co powinienem z tym zrobić?
Michał
-
- zadomowiony
- Posty: 54
- Rejestracja: sob 26 sty 2008, 21:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szczecin
Nasze drogi też idealnie wypoziomowane nie są... i zazwyczaj to właśnie w prawo są nachylone aby mogła woda odpływać... więc lekkie ciągnięcie w prawo może być normalnym objawem... ciekawe czy nadal by ciągnęło w prawo gdybyś jechał tym samym odcinkiem drogi "pod prąd?" (oczywiście pytanie czysto teoretyczne i nie namawiam do takich "wyczynów") .
PZDR!
PZDR!
- Mariano
- zadomowiony
- Posty: 93
- Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Może ktoś wycią klina lekkiego na moto kiedyś. Sprawdz czy koło jest prostopadłe do górnej półki (czy jest idealnie na wprost). Czasami potrafi sie kośnąc na pułkach. Trzeba poluzować śróbki mocouące lagi przy pułkach i ustawić (Uwaga - nie odkręcać wszystkich bo może moto zjechać po lagach na błotnik
) Generalnie oglądnij dobrze moto czy gdzieś nie ma oznak prostowania przez jakiegoś kowala.

- Sylwio
- klepacz
- Posty: 1159
- Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
- Imię: Sylwester
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chrzanów
- Kontakt:
Moje moto sciągało w lewo. Tak myślałem że może droga nierówna, za wolno jadę itp. Nie przejmowałem się tym w ogóle bo w sumie bardzo dobrze się prowadził. Miałem natomiast wyciek oleju z prawej lagi. Ostatnio zostały zmienione uszczelniacze na nowe, nowy olej w lagach i nowe łożysko główki ramy. No więc teraz puszczam kire a moto wali prsto bez względu na szybkość i nierówne drogi.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."
- Leniviec
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pn 27 lis 2006, 19:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Witam ja tesh tak miałem w swojej RC-36 ale to była wina wahacza który delikatnie sie skrzywił podczas klina. Mi też radzili wiele rzeczy co mogą to powodowac ale przekonałem sie na 100% jak postawiłem moją VFR na koło i zaczeło też ściagac wiec też możesz tak to sprawdzic. PO przejechaniu 1 metra na kole na równej nawierzchni powinienes to sam wybadac. Nie mówie że u Ciebie to tez może byc ale to sposób wg mnie który może Ci pomóc w identyfikacji ZONKA. Pozdro Leniviec
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Sprawdź przy większej prędkości na prostej nawierzchni , poszukaj takowej.
Problem może leżeć od samego stanu drogi , poprzez oponę, łożyska, lagi na półkach kończywszy.
Jeśli problem przy większej prędkości będzie się pojawiał na równej nawierzchni , lagi wyciągnij z półek i obejrzyj je czy nie były prostowane , czy wchodzą bez jakiego kolwiek naciągania w półki (muszą wejść idealnie) jeśli nie wchodzą to masz półki krzywe lub względem siebie przekoszone , wtedy należy poluzować nakrętkę kontrującą górną półkę u ustawić półki względem siebie tak aby idealnie wchodziły lagi , jeśli nie będą nagal wchodziły to masz krzywe półki jeśli na rurach nośnych nie ma żadnych odciśnięć od uchwytów półek to zapewne były rury wymienione co mogło by świadczyć że nie nadawały się do prostowania co świadczy już nie o szlifie a o dzwonie.
Jeśli natomiast po ustawieniu półek będą lagi wchodziły ładnie to poproś kogoś o to aby ci na centralnej przycisnął dupę motocykla do gleby a ty złap za końce goleni i poruszaj nimi do przodu i do tyłu jeśli będą jakieś stuki będzie to świadczyło o tym że łożysko na główce ramy jest do wymiany. Wtedy zamawiasz łożysko QMP stożkowe i wymieniasz.
Natomiast jeśli na rurach zauważysz jakieś wklęśnięcia to na 100% masz krzywe lagi i półki i co wtedy należy zrobić?? ano kupujesz nowe rury nośne, panewki rur nośnych,uszczelniacze + olej (nie prostuj ich czasem) i kombinujesz proste półki.
Teraz dlaczego powinno się to zrobić ? ano dlatego że jeśli rury są krzywe w goleniach pracują nie liniowo co kończy się wytarciem panewek umieszczonych na końcach rur oraz wyszlifowaniem wew ściany goleni co prowadzi to delikatnego zwiększenia średnicy wew otworu goleni i powstawaniem tzw jaja , wtedy taką goleń na śmietnik możesz wyrzucić.
Musisz ustalić wpierw co i jak , najprościej zacząć od sprawdzenia łożyska główki ramy gdyż do tego nie trzeba nic rozbierać, nie mniej pokusiłbym się o obejrzenie rur , za dużo nie ma z tym roboty , należy motocykl podlewarować pod kolektorem na centralnej , ale wpierw luzujesz śruby koła , potem moto do góry i ściągasz błotnik, zaciski , koło , odkęcasz przewody hamulcowe z lag, luzujesz śruby na półkach , następnie lagę podnosisz w górę , ściągasz na górze pierścień zabezpieczający i wyciągasz lagę.
Oby było wszytsko dobrze, lagi krzywią się przy dzwonach i mocnych szlifach, półki potrafią się przestawić od przewrotki w miejscu ale nie oszukujmy się to żadkość.
Pozdrawiam
Problem może leżeć od samego stanu drogi , poprzez oponę, łożyska, lagi na półkach kończywszy.
Jeśli problem przy większej prędkości będzie się pojawiał na równej nawierzchni , lagi wyciągnij z półek i obejrzyj je czy nie były prostowane , czy wchodzą bez jakiego kolwiek naciągania w półki (muszą wejść idealnie) jeśli nie wchodzą to masz półki krzywe lub względem siebie przekoszone , wtedy należy poluzować nakrętkę kontrującą górną półkę u ustawić półki względem siebie tak aby idealnie wchodziły lagi , jeśli nie będą nagal wchodziły to masz krzywe półki jeśli na rurach nośnych nie ma żadnych odciśnięć od uchwytów półek to zapewne były rury wymienione co mogło by świadczyć że nie nadawały się do prostowania co świadczy już nie o szlifie a o dzwonie.
Jeśli natomiast po ustawieniu półek będą lagi wchodziły ładnie to poproś kogoś o to aby ci na centralnej przycisnął dupę motocykla do gleby a ty złap za końce goleni i poruszaj nimi do przodu i do tyłu jeśli będą jakieś stuki będzie to świadczyło o tym że łożysko na główce ramy jest do wymiany. Wtedy zamawiasz łożysko QMP stożkowe i wymieniasz.
Natomiast jeśli na rurach zauważysz jakieś wklęśnięcia to na 100% masz krzywe lagi i półki i co wtedy należy zrobić?? ano kupujesz nowe rury nośne, panewki rur nośnych,uszczelniacze + olej (nie prostuj ich czasem) i kombinujesz proste półki.
Teraz dlaczego powinno się to zrobić ? ano dlatego że jeśli rury są krzywe w goleniach pracują nie liniowo co kończy się wytarciem panewek umieszczonych na końcach rur oraz wyszlifowaniem wew ściany goleni co prowadzi to delikatnego zwiększenia średnicy wew otworu goleni i powstawaniem tzw jaja , wtedy taką goleń na śmietnik możesz wyrzucić.
Musisz ustalić wpierw co i jak , najprościej zacząć od sprawdzenia łożyska główki ramy gdyż do tego nie trzeba nic rozbierać, nie mniej pokusiłbym się o obejrzenie rur , za dużo nie ma z tym roboty , należy motocykl podlewarować pod kolektorem na centralnej , ale wpierw luzujesz śruby koła , potem moto do góry i ściągasz błotnik, zaciski , koło , odkęcasz przewody hamulcowe z lag, luzujesz śruby na półkach , następnie lagę podnosisz w górę , ściągasz na górze pierścień zabezpieczający i wyciągasz lagę.
Oby było wszytsko dobrze, lagi krzywią się przy dzwonach i mocnych szlifach, półki potrafią się przestawić od przewrotki w miejscu ale nie oszukujmy się to żadkość.
Pozdrawiam
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- mkochano
- teksciarz
- Posty: 178
- Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Motor na centralce, dociskam tył, przednie koło w górze. Kręcę kierownicą lewo-prawo. W połowie (na środku) kierownica wyraźnie się zatrzymuje, trzeba jej delikatnie pomóc żeby poszła dalej. Czy to właśnie miałeś na myśli? Co ciekawe, gdy przednie koło stoi na ziemi, to zjawisko jest niewyczuwalne.kiki pisze:mozesz miec padniete łozysko główki ramy
Michał
- Kudlaty
- teksciarz
- Posty: 155
- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
- Imię: Kamil
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
No to ponowie pytanie. Sciąga mi motocykl w prawo, wszystkie objawy jak wyżej. Dodatkowo w szybkim zakręcie (ok 140km/h w zakręcie) motocykl tak jakby wężykował, nie jest stabilny. Główka ramy dobra, lagi proste, motocykl kiedyś leżał na prawej stronie ale ściągałem owiewki i nie widzialem nic co by świadczyło o jakimś wypadku większym (chyba że wszystko wymienione?). mogło się jaoś przestawić tylne koło? Jak jest podwójny wahacz to wystarczy śruby od naciągu łańcucha nierówno dokręcić i bedzie ściągało, ale jak to jest w VFR?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości