Kask?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » pt 28 mar 2008, 07:07

Piotras pisze:daytime use only - czyli co w nocy może parować?
Ja w cabergu nie mam pinlocka, tylko wizjer miał od nowości warstwę antyfog. Oczywiście nieumiejętnie się z nią obchodząc zmyłem ją w ciągu pierwszych dwóch m-cy używania. Jesienią zakupiłem sobie taką naklejaną folię antyfogową (działa dokładnie tak jak pinlock) i to nie jest tak, że po jej ząłożeniu para ulega czarodziejskiemu wchłonięciu. Po prostu zamiast pary na szybce osadza się warstwa wilgoci (tak jakby szybka była tłusta), która jest przezroczysta i nie ogranicza widoczności tak jak pinlock powoduje niestety (przy mocno złych warunkach) zniekształcenia obrazu i przy okazji straszne refleksy ze świateł. Pewnie o to samo chodzi w pinlocku :roll:

Awatar użytkownika
Mariano
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Mariano » ndz 30 mar 2008, 10:07

Ja teraz smigam w xr-1000 i muszę przyznac ze w porównaniu z innymi kaskami to jakaś inna bajka. Biorąc kas do rąk jesteśmy w szoku jaki jest lekki. Generalnie mój jest nówka wiec prblemów jeszcze z nim mie miałem. Zakupiłem teraz jeszcze Araia RX-7R. Ciekaw jestem czy jest wart tej ceny jaką kosztuje ;-) . Jak sie w nim przejade to napisze jak sie ma w porównaniu do shoei-a RX-1000. Mam jeszcze pytanie czy ktoś śmiga w Shoei-u X-SPRIT bo jestem ciekaw jak sie sprawuje ten topowy kask.

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » ndz 30 mar 2008, 12:20

Latalem ostatnio po nocy to troche paruje mi szyba, musze ja wyregulowac i wtedy przetestowac ponownie :/

Mariano z tego co pamiętam to X-SPIRIT to kask typowo sportowy do śmigania na torze, więc przy normalnym użytkowaniu może być troche nieznośny.
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » ndz 30 mar 2008, 17:58

piotras widze ze tez masz ten problem? ja rozebralem wszystko na czesci, zlozylem ponownie i dalej paruje. sprobowalem innego ustawienia srubek i tez nic. w ktora strone masz ustawione strzalki na srubkach? ja probowalem na najslabszym ustawieniu (strzalki w kierunki srodka szyby) potem przesowalem na zewnatrz na mocniejszy docisck i jak zrobilem za mocno to pin lock calkiem wyskoczyl. i wciaz to samo...

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » ndz 30 mar 2008, 22:48

Widzę, że XR-1000 jest już w uzyciu kilku ownersów. Ponieważ też zamierzam zanabyć takowy proszę o info w temacie wyciszenia. Z tego co piszecie wynika,że jakas mała lipa jest z pinlockiem, ale wiem, ze Piotras wcześniej latałeś w N102. Jak ma sie Xr1000 do N102 właśnie pod względem głośności?

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » ndz 30 mar 2008, 23:50

sensi, ja ustawilem strzalkami do siebie to lewa strona przylega idealnie ze az silikonik sie rozmazal, ale prawa strona lipnie przylega i paruje.

Mialem dzisiaj podczas jazdy probowac roznych ustawien ale wsumie nie chcialo mi sie.

Porozmawiam ze znajomym ktory od paru lat jezdzi w xr i poprosze go zeby mi ustawil dobrze pinlocka i zobaczymy, sam twierdzi ze wogole mu nie paruje.

C_L_K, roznica jest dosc spora, w Nolanie od najmniejszych predkosci bylo slyszam
szum morza, a powyzej 120kmh odglosy pod skorupa byly dosc nieznosne.
W Szojku natomiast szumieć zaczyna gdzieś koło setki i do 170 utrzymuje się na znośnym poziomie (więcej nie miałem okazji jechać). Wydaję mi się, że mogłoby być jeszcze ciszej z akcesoryjną brodą do wnętrza kasku, bo głównie z tamtąd dochodzą szumy.

Mankamenty to oczywiście zapinanie tylko bez rękawic, problemy z ustawieniem pinlocka i oczywiście cena.

Wentylacja jest rewelacyjna, spoilery się sprawdzają, nic na kark nie wieje, wymiana szybki to dwie sekundy, no i waga piórkowa :mrgreen:
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » wt 01 kwie 2008, 00:30

kurde mi wyszlo ze najlepiej tez do srodka. dzis widzialem ten kask u jednej laski i ona twierdzi ze to kwestia ustawien srubek i ze u niej pin lock sie sprawdza. co do generalnej oceny to tak jak piotras chwale mase kasku i wentylacje ale cena moglaby byc przystepniejsza. chcialbym go porownac z arai z tej samej kategorii ale niepredko beda na to fundusze

Bor0
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: Bor0 » pn 07 kwie 2008, 21:00

delikatnie wcisne sie w temat i powiem cos o Nolanie N 84 Classic N-com, tak sie sklada ze niedawno nabylem dwa takie kaski dla mnie i mojego plecaczka i obydwoje jestesmy bardzo zadowoleni. Kask calkiem cichy, dopiero jak sie podniesie wizjer przeciwsloneczny to delikatnie śwista ale dopiero powyzej 120km/h, a pozatym w komplecie są zaślepki więc jeśli komuś słońce nie przeszkadza to może odpiąć wizjer. Pinlock sprawdza się w 100 % żadnego parowania, dmuchałem, chuchałem, jeżdziłem przy niskich temperaturach i nic nie parowało. Pozatym w zestawie otrzymujemy nosek, worek ochronny na kask, pinlock. Jeśli ktoś lubi sobie porozmawiać podczas jazdy to bez problemu można zamontować N-com'a, pytanie tylko czy warto :P bo zestaw na bluetooth do jednego kasku kosztuje ponad 900 zl :P Za kask w kolorze czarnym zapłaciłem 850 zl, na allegro widzialem juz poniżej 800, ale uważam że najlepiej przymierzyć, dotknąć obejrzeć :) Początkowo chciałem kupić N 102, ale po przymierzeniu okazało się że na mnie nie pasuje, dolna część kasku dotykala mi do brody :P

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » wt 08 kwie 2008, 07:42

dzięki Bor0, za recenzje tego kasku, bo akurat zastanawiam się nad Nolanem N84 n-com. . . :mrgreen: a wcześniej jak ty nad N102... ewentualnie zostaje Shoei XR1000 lub Arai RX 7 tylko że te dwa ostatnie nieco droższe ;) zobacze jeszcze jak finansowo teraz dam rade.. najwyżej w połowie sezonu zanabędę.

Odnośnie tego Shoeia może ktoś coś więcej napisać?? i ewentualnie Araia RX 7 ??

Awatar użytkownika
Jashczur
pisarz
pisarz
Posty: 395
Rejestracja: wt 14 sie 2007, 10:48
Imię: Chrystian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Jashczur » wt 08 kwie 2008, 11:11

Podepne sie pod temat. Ja z kolei chce kupic juz od pewnego czasu szczekowca ale nie moge sie zdecydowac miedzy shoei multitec, nolan n-103 i nowoscia shark'a evoline. Obecnie mam shoei'a rf-700, ktory jest na mnie za duzy oraz nolana n-70 (jako drugi dla plecaczka) . Shoei po prostu jest swietny, stary model a w porownaniu z duzo nowszymi (niektorymi) nolanami wg mnie dalej wygrywa, dlatego najchetniej zakupilbym wlasnie shoei'a ale zas nie ma wewnetrznej szybki, pozatym ideal. Nolan natomiast posiada przeslone ( rozwiazanie to bardzo mi odpowiada) i jest tanszy. Shark to juz wogole cos nowego, strasznie ciekawe i wygodne rozwiazanie. Mozna przesunac szczeke calkowicie na tyl glowy tworzac kask typu jet, mozna jechac z otwarta szczeka i opuszczona szybka jednoczesnie plus przeslona - cena tez nizsza od shoei'a. Noi dalej jestem w punkcie wyjscia. Co radzicie?
A jesli chodzi o mojego shoei'a rf-700 to jak juz kupie szczekowca to moge oddac za przyzwoita cene. Po co ma lezec skoro moze sie komus przydac :smile:
Ognia!

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » wt 08 kwie 2008, 20:19

a jeżdził ktoś z was w SYNCROTECU 2 ??? poprzedni model MULTITECA. zastanawiam sie nad takim kaskiem.jedno pewne czarnego napewno nie kupie bo w lecie to masakra....a CABERGA ma mój kumpel i sam powiedział że drugi raz nie kupi...

Awatar użytkownika
Jonecki
teksciarz
teksciarz
Posty: 180
Rejestracja: sob 29 mar 2008, 18:20
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, Klimontów
Kontakt:

Post autor: Jonecki » wt 08 kwie 2008, 21:16

Cze.
Wie ktoś gdzie można kupić jakiś fajny garnek we wrocku, objeździłem już motor land, modeke, łokietka, i kilka innych mniej lub bardziej motocyklowych przybytków i nic. W wekend wpadnę do inter motorsa może tam coś wybiorę. A tak przy okazji to co radzicie tak do 500 zeta. Wiem ze to prawie nic, ale traktuje go jako tymczasowe rozwiązanie. Myślałem nad AGV Kseries, co wy na to?

Awatar użytkownika
Mariano
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Mariano » czw 10 kwie 2008, 01:49

Ja posiadam pinlocka w XR-1000 i nawet w zimne deszczowe dni nie paruje anitroszeczke. Świetna sprawa. Jeśli chodzi o głośność tego kasku to muszę przyznać ze śmigalem w cichszych. Ale gdy chodzi o wage i wygode to jest rewelacyjny. Jakiekolwiek porównywanie do kasków Lazer i tym podobne mija sie z celem bo to nie ta liga ( z wyjątkiem Araia). Generalnie jak macie znajomego co ma taki kask w waszym rozmiarze to radze pakować na głowe i sie przejechać (jak tylko pozwoli) ;-)
Ja osobiście po założeniu na głowe zrozumialem czemu jest taki drogi. :???:

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » sob 19 kwie 2008, 16:46

Taki mały updejt do Shoei XR 1000 z obcowania 8)

Pinlock faktycznie powoduje refleksy w nocy, szczególnie podczas jazdy w mieście (latarnie), ale wole refleksy niż zaparowaną szybkę :???:

Z samym pinlockiem można dość ładu coby nie parował przekręcając śrubki od wewn. strony szybki tak żeby dziubek był albo najdalej do góry, albo na dół, ale bez przesady żeby nie przeskoczyla, najluźniejsza pozycja jest gdy dziuby są poziomo i wtedy można tylko go zdejmować.

Co do głośności: jeździłem ostatnio w dużym wietrze i spodem kasku ostro huczy, poważnie zastanawiam się nad kupnem kołnierza wygłuszającego z akcesorium Shoei za coś 140pln.

Pewne wątpliwości wzbudza też przedni otwór wentylacyjny, coś ciężko chodzi i zacina się :???: ...


Oglądałem ostatnio z Shoovem też Nolana N103, na głowie sprawia to samo wrażenie jak 102, tylko rozmiarowo jakby troszke większy Lka 103 od Lki 102 :?: :!:
Mechanizm jak i uszczelki wyglądają na nie zmienione, wentylacje pozmieniali z czego nawet sam sprzedawca nie wiedział jak się otwiera na brodzie :mrgreen:
Musiałem mu to pokazać i co sie okazało jeden nawiew był zepsuty :roll:
Na koniec okulary wewn. są rewelacyjne, łatwo się je opuszcza i napewno lepiej zdadzą egzamin niż blenda ze 102ki.

Tyle na dziś :mrgreen:
BikePics_____________________________________Picasa

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » czw 13 lis 2008, 20:53

mario_blues pisze:tez w tym tygodniu byłem przed zakupem kasku:)
z tego co się zdołałem zorientować, to wybrałeś jeden z lepszych szczękowców w tej klasie cenowej. Warto się rozejrzeć za Nolanem N102 - wydaje mi się że to półka wyżej, a można znaleźć w podobnej(a nawet niższej!) cenie np. jak ktoś kupił za duży i sprzedaje po okazyjnej cenie.
Generalnie szczęka czy integral to kwestia wyboru i wielu dyskusji - czy jest na tyle dużo sytuacji w których będziesz korzystał z opcji szczękowca i chcesz to przypłacić głośnością w trasie,itp. Ja po namyśle kupiłem ostatecznie integrala - sharka rsf 2i, jeszcze nie miałem okazji testować ale wygląda na to że będzie cichutko i wygodnie :) Nie po to kupuję kask za ładnych parę stówek, żeby pod niego pchać stopery. Nie da się pominąć kwestii wyposażenia - dobry antifog to podstawa, jednak łatwiej go dokupić niż okulary, które ma airoh 8)
pozdrowionka
Odgrzewam kotleta... ;)

Chcialem sie tylko dowiedziec jak ten kask Ci sie sprawuje, bo pewnie sporo juz pojezdziles. Co wogole mozecie powiedziec o firmie Shark ? Mysle o modelu S500 Aztech, dla mnie i dla mojego Plecaczka. Ewentualnie jakie inne alternatywy na chwile obecna... tak do 500 -550 zl . Moze cos z AGV z wyprzedazy w Intermotors, albo jakis ? :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości