regulator ???

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
jimmy
Posty: 4
Rejestracja: ndz 30 gru 2007, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

regulator ???

Post autor: jimmy » ndz 02 mar 2008, 23:32

Witam

Tak czytam sobie o tych regulatorach i wydaje mi się że i mój też jest podejrzany.
Sprawa jest o tyle nietypowa albo typowa no sam nie wiem, że mój regler tak jak manual pisze przy 5000 obr 13,5V-16V daje ok 14V, czyli niby wszystko jest OK. Natomiast na wolnych obrotach przy włączonych śwaitłach ładowania nie ma ok 12V. Ładowanie pojawia się przy ok. 4000 obr. W trasie nie ma problemu gdyż i tak obroty są większe, natomiast w mieście przy częstych postojach na światłach i przy częstym odpalaniu i gaszeniu jest dupa blada. Nadmieniam że akumulator jest nówka, sam go w zeszłym roku zalewałem. Może ktoś miał podobny problem i mi coś podpowie. Z góry wielkie dzięki

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 02 mar 2008, 23:46

ladowanie do 14,8 nie 16 to raz

dwa - ładowanie standardowe aku na 2 sprawdzałem było około 12,4, załączysz swiatla.... przy 5 tys powinno miec okolo 14 nawet powyżej - moja nie ma i jeździ.
jimmy pisze:przy częstym odpalaniu i gaszeniu jest dupa blada.
w sensie aku pada ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

jimmy
Posty: 4
Rejestracja: ndz 30 gru 2007, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: jimmy » pn 03 mar 2008, 00:05

mam manuala i jest napisane 13,5-16V, ale mniejsza z tym, przy jeździe w mieście i wogóle przy jeździe na niskich obrotach poniżej 4000 akumulator się rozładowuje i motocykl po zgaszeniu już nie odpala (akumulator już nie ma siły), ja mam wersję USA więc nie mogę zgasić albo włączyć światełm one po prostu palą się cały czas, więc mogę zmierzyć napięcie ładowania na wolnych obrotach tylko przy włączonych światłach, no teoretycznie mogę rozłączyć żarówki ale tego nie robiłem

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 03 mar 2008, 08:09

jimmy, właściwie to opisujesz ten sam problem, który miałem ja. No może masz trochę wyższe wartości. Skończyło się wymianą reglera. I nie ma to większego znaczenia czy mierzysz na światłach czy nie, bo regler obcina z ~90V, a na wolnych z ~20. Chyba, że masz trafiony alternator, ale to raczej rzadkość. No i czyste i konkretne styki.

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » pn 03 mar 2008, 18:05

Sprawdź styki na kostce, klemy na akumulatorze ogólnie wszelkie połączenia może gdzieś jest przyśniedziałe tylko, na wszelki wypadek wazelina techniczna i "jazda" :P Po oczyszczeniu i nasmarowaniu sprawdź jak po tych czynnościach wygląda ładowanie.
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: cichy » pn 03 mar 2008, 19:58

No to i ja się pdłączę pod temat:
czytalem o napieciu jekie powinno byc w moto.....dzis kupilem miernik i na ssaniu mialem 13.6-13,8 jak ssanie wyl to doszlo do 14.0-14.1ale jak podktecilem go na 5-9tys obr/min to spadalo do 13,5 czy to norma czy regler pada??

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » wt 04 mar 2008, 09:05

cichy pisze:y to norma czy regler pada??
normalne 8)

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » pt 28 mar 2008, 20:58

A ja ponowie temat i prosze o podpowiedz oraz pomoc!!! Na jalowych obrotach ma napiecie ok 13-13,5... Mysle ze to jest ok, ale... :shock: o dziwo jak do daje gazu i moto wchodzi na 4000 obrotow, to napiecie SPADA do 12,7-12,5 :eek :???: O CO CHODZI PANOWIE??? Dodam, ze ostatnio zrobilem rundke z moim plecaczkiem i o dziwo moto 2 razy mi zgaslo podczas jazdy, na szczescie zmienialem bieg, wiec nawet nie szarpnelo. Jak jade sam to z moto nic sie nie dzieje... :cry POMOCY!!! Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 01 kwie 2008, 22:18

david117 pisze:ak jade sam to z moto nic sie nie dzieje.
zmienic plecak?! :)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » śr 02 kwie 2008, 12:55

Ni huhu... :biggrin Ja kocham swoj plecak :evil i nie zmienie na zaden inny :razz: Pozdrawiam :bye

Gracko
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: pn 05 lut 2007, 17:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorlice-Kraków
Kontakt:

Post autor: Gracko » wt 15 kwie 2008, 17:16

u mnie też się zaczęło od tego ze motorek czasem po przejechaniu jakiejś bliżej nie określonej odległości nie chciał zapalać po jakimś krótkim postoju . Bywało ze gasła fura w czasie jazdy na sekunde ( fatalne uczucie ) , ale jakoś objechałem Grecje bez większych problemów , wróciłem pojeździłem trochę , przezimowałem motorek i tydzień temu na pierwszej przejażdżce zauważyłem że od czasu do czasu opadają mi wskazówki obroto i prędkościomierza do zera . Dodałem gazu podniosły się , włączyłem kierunek opadły więc wyłączyłem swiatła i pędziłem 50 km do domu na jak najwyższych obrotach i.... ostatnie 500 metrów pchałem będąc atrakcją dla pielgrzymów odiwedzających Łagiewnickie sanktuarium w krakowie w niedziele miłosierdzia bożego :) . Tak czy tak dzisiaj przyszedł mi regler o nazwie cheng-lung i będę próbował Go zamontować :) Szukałem tego Ducati ale nie znalazłem - może się nie zepsuje jakoś szybko :).
Grecja 2007

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » śr 16 kwie 2008, 16:43

Ja zmienilem regler od Olka-motocykle i ładowanie ma piekne :biggrin Teraz tylko przejazdzka z plecaczkiem i sprawdzenie jak sie moto zachowuje w dwie osoby :evil Pozdrawiam :bye

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » wt 12 sie 2008, 01:52

pany a ja mam takie zjawisko na wolnych obrotach czy ze światłmi czy bez ładowanie 13,6 v a po wyżej 4000 obrotów 14,5v latm jakieś 3 tygodnie i narazie moto pali akumulator jest naładowany ps nie znam się na prądach i czy mam wymienić regulator? czy on się już kończy??? jak by co to sobie sprawić nowy i wozić pod siedzeniem??? :neutral:
riczi1313 głogów

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » wt 12 sie 2008, 01:53

czy to coś innego ?? bo z tego co wiem to na wolnych powinno być 14,5 do 14,8 v podobno ale mam mentlik w głowie :sad:
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 12 sie 2008, 08:20

riczi1313 pisze:bo z tego co wiem to na wolnych powinno być 14,5 do 14,8 v podobno ale mam mentlik w głowie
przy obrotach 5000 powinien ladować 14-14,8 V tak więc luz

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: diimon i 2 gości