Co myślicie na temat zmiany biegów bez sprzęgła?

Awatar użytkownika
cristo
pisarz
pisarz
Posty: 280
Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: cristo » ndz 03 wrz 2006, 22:25

Yo! No prosze, tez sie zastanwialem czy Ty zrobiles sobie w tym samym czasie wycieczke - dokladnie taka sama, ale w odwrotnym kierunku :)
Bylismy w Ujezdzie ogladac ruiny zamku a pozniej w Sandomierzu.

Twoja VFRka rowniez piekna, ladnie sie swiecila ;) Niestety nie pogadalismy, ale i tak milo bylo sie 'spotkac'!

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » ndz 03 wrz 2006, 22:32

no własnie ale cię ustrzeliłem ;-) a ja z kumplami byłem w Krakowie na gokardach na ul.Wawrzyńca (było super) a potem na autostrade wyciskać poty.. no i popatrzeć jak chłopaki z "ostrajazda" jeżdżą ale akurat policja wkroczyła...hheeehee .. później pojechaliśmy do Bochni, rzekomo miały być niezłe koncerty a okazoło się że to jakiś "festyn" czy cóś;-) więc prędko do domu, ale trasa nie ciekawa kawałkami jak sam wiesz- remonty..
ps. może niebawem będzie okazja do pogadania, myślę tu o 3 zlocie VFR, jeśli będę akurat czasowy no i Ty także. POZDRAWIAM

[ Dodano: 2006-09-03, 22:41 ]
TROCHĘ ODBIEGŁEM OD TEMATU :meditate ... PRZEPRASZAM WSZYSTKICH URAŻONYCH TYM FAKTEM.. :pwned

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » ndz 03 wrz 2006, 23:14

cristo pisze:
LukeVFR pisze:
Dzieki Luke. Sprawdzilem - dziala.
alez prosze bardzo.cala przyj po mojej....
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 04 wrz 2006, 08:16

I niech mi teraz ktoś powie, żekorzystanie ze sprzęgła jest mniej szkodliwe dla motocykla... Po weekendowym wypadzie w góry wyszło na to, że i tak za dużo go używam :confused Strzeliła mi pompa sprzęgłowa - na niecały tysiąc km zgubiłem pół zbiorniczka płynu. Czas nauczyć się także ruszać bez sprzęgła :biggrin
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » pn 04 wrz 2006, 09:34

Yaco pisze:Czas nauczyć się także ruszać bez sprzęgła

W przypadku cieżkiego motocykla wymaga to kondycji - odpychasz się nogami do takiej prędkości, by "jedynka" weszła swobodnie. Inne matoda - gaszenie motocykla na postoju u uruchamianie go na biegu. Przy sprawnym akumulatorze działa :-).

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 04 wrz 2006, 09:56

Pawel pisze:
Yaco pisze:Czas nauczyć się także ruszać bez sprzęgła

W przypadku cieżkiego motocykla wymaga to kondycji -...
Pawel
Nie wspominając o tym, że pod górkę może być (uwaga trudne słowo) awykonalne :biggrin
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 01 kwie 2008, 21:54

Temat dość niejasny więc i ja się dołączam

Zmiana biegów bez sprzęgła oczywiście można... ale to głupota.
Udałem się dzisiaj do serwisu hondy by ze znajomymi pogadać o tym co tu wypisujecie :).

Oczywiście jesteśmy zgodni z tym iż biegi wchodzą ładnie a nawet cudownie bez sprzęgła zwłasza w górę ale...

Osobiście doświadczyłem tego problemu w kawasaki (po poprzednim właścicielu) i niestety taka zabawa kończy się uszkodzeniem trybów a zwłaszcza kłów, gdzie kły zębatek się zaokrąglają w wyniku naprężeń i wciskania się kłów na siłę oczywiście tego się nie odczuwamy ale w późniejszym czasie skutkuje przeskakiwaniem biegu przy mocnym odkęceniu gazu (odczuwa się to tak jakby na danym biegu moto na chwilkę utraciło przyczepność po czym zaskakuje i leci dalej), wykrzywieniem widełek itd, oczywiście przez jakiś czas a nawet dłuższy czas nic nie będzie dawało znać że cokolwiek się dzieje ale to jest tylko kwestia czasu , motocykl swoje waży i sprzęgła należy używać w przeciwnym wypadku zużycie skrzyni wzroźnie i to bardzo.
temat wymiany trybów i wodzików w kawie przerabiałem , boli to po kieszeni niesamowicie. także przemyślcie sobie sprawę bo tego typu głupota zapewne skończy się tym iż skrzyni naprawiać co niektórzy nie będą a sprzedadzą moto komu innemu i co wtedy ?? " to jego problem" i jak to wtedy wygląda ??

W przypadku motocykli sportowych można bez sprzęgła biegi zmieniać ale .. nawet w tych motocyklach w momencie zmiany biegu jest przesyłany sygnał do aparatu zapłonowego i na ułamek sekundy odcinany jest zapłon także i tam na sztywno biegi nie są zmieniane i w dodatku motocykl dużo mniej waży

Takie rzeczy można robić na krosie i innych motocyklach przygotowanych do tego a nie w turystyku który swoje waży.

Dodam jeszcze tym którzy lubią na kole poszaleć , to że skrzynia,sprzęgło/kosz sprzęgła i łożyska dostają po dupie to myślę że wszyscy wiedzą ? a przynajmniej mam taką nadzieję (ramy również) nie mniej jest jeszcze sprawa związana ze zmianą poziomu lustra oleju w silniku, gdzie przy podniesionym przodzie pompa oleju nie zassysa oleju co ma wpływ na smarowanie silnika jak to się ma w praktyce ?? to chyba jasne ! tak samo robienie rzeczy z motocyklem do których nie został przeznaczony to nic innego jak jego niszczenie co wynika tylko z głupoty i niewiedzy jego użytkownika.

Przypominam że VFR to turystyk a nie szlifierka
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 01 kwie 2008, 22:15

czy ja tam wiem?! nigdy nie bylem zwolennikiem zmiany biegow bez sprzegla i dalej te poglady utrzymuje, chociaz ostatnio wlasnie probuje nauczyc sie zmieniac biegi podczas jazdy na jednym kole, najpierw wytrenowalem sposob podczas zwyklej jazdy a teraz piluje podczas gumy, wychodzi niezle, oczywiscie bieg na wyzszy wlazi bez wiekszych problemow ale bieg nizej rzadko udaje sie wrzucic, generalnie trzeba doskonale czuc motocykl i wiedziec kiedy ten bieg mozna faktycznie zapodac, w jakim zakresie obrotow, to co zauwazylem to np. fakt ze teraz na postoju nawet z odpalonym lub zgaszonym silnikiem wrzucic dwojke graniczy z cudem dlatego tez zaprzestalem takich zabiegow jak jezdzenie bez sprzegla, szkoda jednak tej skrzyni bo wcale nie jest to takie bezbolesne jak zapewniali mnie koledzy smigajacy po torze w poznaniu, tylko jedna mala poprawka - maja same nowki szlifierki - jezdza na nich gora dwa sezony po czym motocykl trafia na ulice, jeden z moich kolegow ma taka potorowa zx9r i skrzynia juz dwa razy sie zblokowala

na temat jazdy na gumie w tym temacie nie bede ciagnal watku i o to samo prosze innych ;)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » wt 01 kwie 2008, 22:17

Motocykl ma dokładnie takie przeznaczenie do jakiego zmusza go jego właściciel. to Primo.

Po drugie to wszystko co piszesz, że sie psuje, ze dostaje po dupie, a kiedy nie dostaje? Najlepiej postawić w garażu i nie odpalać, będzie igła! Nie traktujmy motocykli jak świętej krowy, to tylko sprzęt, serwisowany regularnie ma przynosić przede wszystkim radość i przyjemność z jazdy a nie...

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 01 kwie 2008, 22:22

...ale motocykl mozesz zajezdzic w jeden sezon albo 10...wybor nalezy do ciebie
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » wt 01 kwie 2008, 23:02

UxY pisze:Motocykl ma dokładnie takie przeznaczenie do jakiego zmusza go jego właściciel. to Primo.

Po drugie to wszystko co piszesz, że sie psuje, ze dostaje po dupie, a kiedy nie dostaje? Najlepiej postawić w garażu i nie odpalać, będzie igła! Nie traktujmy motocykli jak świętej krowy, to tylko sprzęt, serwisowany regularnie ma przynosić przede wszystkim radość i przyjemność z jazdy a nie...
Wyraziłeś swoje zdanie ok , ja swoje poparte opinią prawdziwych fachowców.
Co do przeznaczenia :) piszesz zmusza więc sam odpowiadasz sobie na pytanie do czego tobie służy nie mniej polecanie czy też proponowanie takich zabiegów ludziom dbającym o sprzęt wynika z tego jak podchodzisz do sprawy, szczerze powiedziawszy odkupując jaki kolwiek motocykl od ciebie obszedł bym szerokim łukiem dlaczego ?? już odpowiedziałeś samemu, jeśli sprawia ci to radość ok twoja działka, jak sam piszesz to tylko sprzęt ? no nie zupełnie dla wielu z nas moto to coś więcej niż tylko sprzęt to nie samochód który przynajmniej dla mnie nie daje kompletnie żadnej frajdy, motocykl jest zupełnie czym innym , oczywiście ma dawać radochę a jaki nie daje ??? ale niech to polega na należytym obchodzeniu się z nim a nie jego katowaniem i ciągłym serwisowaniem, regularnie to możesz sobie serwisować sprzęt nie katowany a nie po młócce. Postaw się w sytuacji osoby która być może kiedyś od ciebie odkupi sprzęt , jakie usterki powinien mieć normalnie a jakie będzie miał po takim podejściu ? ile trzeba będzie kasy wpompować aby zaczął jeździć jak należy ?
Zakatować moto to nie problem , problem się zaczyna wtedy gdy przez takie katowanie zaczyna się wpompowywanie kasy , czasu i nerwów. Oczywiście jak ktoś śpi na sianie to te rzeczy nigdy nie były i nie będą problemem.
Nie bierz tego do siebie ale nie masz tutaj racji , bo to kiedy dostaje po dupie a kiedy nie zależy wyłącznie od nas samych - " to po primo. "

[ Dodano: 2008-04-01, 23:29 ]
Fabiq pisze:czy ja tam wiem?! nigdy nie bylem zwolennikiem zmiany biegow bez sprzegla i dalej te poglady utrzymuje, chociaz ostatnio wlasnie probuje nauczyc sie zmieniac biegi podczas jazdy na jednym kole, najpierw wytrenowalem sposob podczas zwyklej jazdy a teraz piluje podczas gumy, wychodzi niezle, oczywiscie bieg na wyzszy wlazi bez wiekszych problemow ale bieg nizej rzadko udaje sie wrzucic, generalnie trzeba doskonale czuc motocykl i wiedziec kiedy ten bieg mozna faktycznie zapodac, w jakim zakresie obrotow, to co zauwazylem to np. fakt ze teraz na postoju nawet z odpalonym lub zgaszonym silnikiem wrzucic dwojke graniczy z cudem dlatego tez zaprzestalem takich zabiegow jak jezdzenie bez sprzegla, szkoda jednak tej skrzyni bo wcale nie jest to takie bezbolesne jak zapewniali mnie koledzy smigajacy po torze w poznaniu, tylko jedna mala poprawka - maja same nowki szlifierki - jezdza na nich gora dwa sezony po czym motocykl trafia na ulice, jeden z moich kolegow ma taka potorowa zx9r i skrzynia juz dwa razy sie zblokowala

na temat jazdy na gumie w tym temacie nie bede ciagnal watku i o to samo prosze innych ;)

Kawasaki to temat rzeka a przerobiłem go od spawania ram aluminiowych poprzez remont skrzyni na silniku kończywszy. Oczywiście są ok jak są nowe , im dalej w las tym gorzej. Każdy mechanik ci powie że kawasaki nie dorosło i jeśli nie zmienią podejścia nie dorośnie do tematu jakości swoich produktów, osiągi ich motocykli są extra i tutaj im nie ujmę natomiast jakość wykonania to tragedia. Nie ma się co dziwić że w przypadku ZZR1400 Kawasaki wprowadziło do komputera tegoż motocykla masę parametrów pozwalających wykryć wszelkie odchylenia od normy w zakresie traktowania moto począwszy od jazdy na gumie kończywszy na % otwarcia przepustnicy przy max nagrzanym silniku.
Problemy ze skrzynią w kawie to tylko początek , pocieszę ciebie że jak będziesz miał tryb do wymiany np 1 to będziesz miał porównywalne szanse na wymianę trybu który z nim się zazębia na kłach u mnie to był chyba 3-ci + wodzik no i bańka poszła za same części a jeszcze trzeba co nieco doliczyć, olej , uszczelkę , no i jak się nie potrafi samemu zrobić mechanika.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » śr 02 kwie 2008, 20:54

Maciej pisze:Problemy ze skrzynią w kawie to tylko początek
troszke sie niezrozumielismy, ja swoja kawe mam dokladnie do tego zeby ja skatowac, kupilem ja w takim gruzie ze powinna byc zezlomowana i z poczatku wogole jej nie oszczedzalem jednak im wiecej przy niej robilem tym bardziej mi sie jej robilo szkoda dlatego zaczynam ja traktowac nalezycie, a jesli padnie w niej silniczek to wyprzedam ja na czesci aby odzyskac utopione pieniadze

do normalnego uzytkowania juz plynie zza wielkiej wody dla mnie motocykl
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » śr 02 kwie 2008, 22:17

Fabiq pisze:
Maciej pisze:Problemy ze skrzynią w kawie to tylko początek
troszke sie niezrozumielismy, ja swoja kawe mam dokladnie do tego zeby ja skatowac, kupilem ja w takim gruzie ze powinna byc zezlomowana i z poczatku wogole jej nie oszczedzalem jednak im wiecej przy niej robilem tym bardziej mi sie jej robilo szkoda dlatego zaczynam ja traktowac nalezycie, a jesli padnie w niej silniczek to wyprzedam ja na czesci aby odzyskac utopione pieniadze

do normalnego uzytkowania juz plynie zza wielkiej wody dla mnie motocykl
Najwidoczniej się nie zrozumieliśmy :) zaczęło ci jej być żal po fakcie, nie mniej sprzedaż na części będzie trafnym pomysłem.

A co sprowadzasz ? czyżby nowego zigzaga ??
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » czw 03 kwie 2008, 18:08

nie zadnych potworow, biore cos z klasy 600 supersport a co dokladnie to zobaczycie przy okazji jakiegos spotkanka za 2 miechy, eh dlugo trzeba czekac :/
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

mpolbrat

co myślicie na temat zmiany biegów bez sprzęgła

Post autor: mpolbrat » czw 14 maja 2009, 11:52

Moje zdanie na temat zmiany biegów bez sprzęgła jest takie: W sytuacjach gdy jest to konieczne to oczywiście można a nawet trzeba (szybkośc) ale trzeba robic to właściwie.
Mam na myśli to by biegi nie były wbijane na siłę. Ja biegi zmieniam bez sprzęgła tylko w górę i w następujący sposób: podczas przyspieszania delikatnie naciskan dźwignie i w momencie gdy potrzebuję wyższy bieg odejmuję gaz na ułamek sekundy i wtedy bieg gładko wchodzi zaraz po tym odkręcam gaz i zap....lam dalej. Zanaczam ,że robie to tylko w sytuacjach koniecznych np. wyprzedzanie.Czy skrzynia obrywa? zapewne bardziej niż ze sprzęgłem ale nic nie jest wieczne .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość