Jak się dostać do żarówki?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Jak się dostać do żarówki?

Post autor: Daniel » czw 24 sty 2008, 18:56

Hej! Mam maluteńki problem. Mam chyba spaloną żarówkę podświetlania prędkościomierza.
Chcę ją wymienić i tu pytanie jak do niej się dostać? muszę demontować deskę? Jeśli tak to jak się za to zabrać? Czy raczej plastiki ściągać i od spodu? Chodzi o RC 46.
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony pn 10 mar 2008, 08:40 przez Daniel, łącznie zmieniany 1 raz.
Try before you die!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » czw 24 sty 2008, 19:21

hmm nie rozbierałem samych zegarów....ale żeby dostać się do zegarów....musisz:

- zdjąć praktycznie całą czachę, żeby to uczynić potrzeba:

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 2131181842

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 2260724002

[ Dodano: 2008-01-24, 19:27 ]
potrzebny będzie imbus chyba 6 i wkrętak krzyżowy

jak odkręcisz wszystko co łączy się po bokach i u góry imbusem, potem z przodu czachy możesz dojrzeć plastikowe takie jakby srubki...ale są to jakby śrubko wtyki, tzn....od tyłu wsadasz paluchy i musisz WYtknąć ten plastik ( od przodu jeśli się je zapina az tyłu się rozchodza na dwie fajery,, Ja nie stety ułamałem, bo się wku łem :lol: lipne miałem, chyba oryginalne hehhe :-) uważaj jak odkręcisz już od stelaża u góry czachę co by Ci nie opadła, lampa jedyne 1000zł używana jeśli dobrze znajdziesz :lol: przy okazji zobaczysz czy czasza ok stelaż i lukniesz za kabelki ;-), plastik, który siedzi wokół zegarów wyjmij na końcu

[ Dodano: 2008-01-24, 19:28 ]
nei zapomnij o odkręceniu lusterek najpierw......tam jest w środku śruba od stelaża.......i pamiętajk o trzymaniu czachy ;-)

[ Dodano: 2008-01-24, 20:03 ]
no dobra na pw juz wszystko wiesz, teraż pokaże fotki tutaj ......

zegary na moto:

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 4027769138

żarówki są w plastikach czerownych i niebieskich, przekręca się plastik i wyjmuje wraz z żarówką, są to zwykłe żarówki o mocy 5W- oznaczenie żarówki E8 :drool

fotka mocowania i żarówki :

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 8433415506

jak widać styki są na plastiku i działa to pod wpływem przekręcenia styków na mikrostyki zegarów 8)

a to fotka zegarów " na sucho " każdy chyba sobie wyobrazi co do czego ;-)

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 9021533490
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Mariano
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Mariano » pt 25 sty 2008, 17:38

Możesz odkręcić wypełnienie zegarów i znaleść małego chińczyka z drobnymi łapkami, co by mu tam rączka wlazła i wykręcił żaróweczke ;-)
A tak na poważnie to akurat do żarówki prędkoścomierza ja sie dostałem tylko po odkręceniu wypełnienia wokół zegarów i ochyleniu go góry. Do tych żarówek głębiej bedzie potrzebne rozbieranie tak jak napisał kolega wcześniej. Jak by ci przyszło do głowy tuningować podświetlenie to z góry uprzedzam, że diody nie zdają egzaminu. Ja próbowałem z matowymi diodami koloru niebieskiego (bo normalne śiwecą punktowo i totalnie sie nie nadają) i o ile wyświetlacz i cyferblaty wyglądały super to wskazówka nie była podświetlona wcale.
W nocy miałem ładne niebieskie zegary tylko nie wiedziałem ile jade i na jakich obrotach :lol: więc nie polecam :mrgreen:

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 25 sty 2008, 18:47

no tak, tyle, że pocharatać można plastiki ;-) ciężko wyjąć z pod kiery ten plastik niestety, oplata nie tylko zegary ale i jest przykręcany do boczku ;-)dlatego wolę zdejmowac i czachę.....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: wheelman » pt 25 sty 2008, 23:05

A propos zdjec podanych w odpowiedzi. Na jednym widac wiatrak na reglu. Tez tak mialem przez chwile ale zdemontowalem bo stwierdzilem iz regel sie tak mocno nagrzewa, ze wiatraczek z predkoscia obrotowa 2500 nie wplynie na jego temperature. Myslilem sie ? Zakladac spowrotem ?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 25 sty 2008, 23:08

to nie jest zdjęcie mojej......ale ..... Ja założe....jak procesorpwi potrafi elegancko trzymać temperaturę to dalczego ma nie chłodzić relgera jeśli zamontowany jest dobrze. Niektórzy maja takie zdanie....że nie zakładają bo regler i tak gorący będzie i tak ...... Ja zrobię to dla św spokoju swojej posranej psychiki 8)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pn 28 sty 2008, 22:25

No więc dziś , przy okazji wymiany oleju zająłem się też wymianą tej nieszczęsnej żarówki. Przez te pier...one zatrzaski do plastików straciłem tyle nerwów że.... No ale obyło się bez ściągania czaszy. Dostałem się do tej żarówki i okazało się że to 12V/1.7W. Wygląda identycznie jak ta od postojówek ale jak by miała taką samą moc to by było k...wa za proste nie? Zjechałem pół rzeszowa i nigdzie nie dostałem takiej. Za to dostałem taką 2W. Włożyłem i świeci. Ale dwa zatrzaski do plastików zepsułem..... :mad:
Try before you die!

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » sob 30 sty 2010, 14:56

A czy wymieniał ktoś już żarówkę w zegarach VTEC-a ?

Nie wiem, czy jest sens się wogoole bawić, ale chciałbym zmienić podświetlenie obrotomierza.
Tylko pytanie... Czy jeżeli zmienie na podświetlenie czerwone to nie bedzie zachodzić na LCD kilometrów i temperatury, czy to są 3 oddzielne komory podświetlania, i np. LCD km i temperatury będzie pomarańczowe-tak jak do tej pory, a cyfry w obrotomierzu czerowniaste :) ?

Pzdr

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 30 sty 2010, 15:01

Masz lekki problem w v-tecu nie ma żarówek są na stałe wlutowane mikro-diody multiled więc zeby zmienić barwę jest trochę zabawy z lutowaniem ;-)
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » sob 30 sty 2010, 15:07

To odpuszczam :)

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » pt 05 lut 2010, 12:52

przynajmniej sie nie spala 8)

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: DeVeDe » pn 08 lut 2010, 14:12

oj zebys sie nie zdziwil... :) zadna zarowka nie jest wieczna.. nawet diody led :)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 10 lut 2010, 17:32

Prawidłowo zasilana dioda bedzie swiecic 20 lat , jedynie drgania sejsmiczne moga jej zaszkodzić
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 10 lut 2010, 20:29

Prawidłowo zasilana
i u jest pies pogrzebany "regulator"
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 10 lut 2010, 21:04

No tak , jezeli te małe japończyki nie zastosowali stablizatora to sie spali szybko , ja w swojej robiłem podswietlanie lcd ledami przez stabilizator 5V i zadne wachania napiecia im niegroźne , zawsze swiecą tak samo i pracuja na tym samym pradzie. Jezeli honda san tak nie zrobił to szkoda
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości