Jak wam wchodzi jedynka na zimnym silniku?

Awatar użytkownika
cieply81
teksciarz
teksciarz
Posty: 154
Rejestracja: śr 10 maja 2006, 15:46
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Jak wam wchodzi jedynka na zimnym silniku?

Post autor: cieply81 » pn 19 cze 2006, 11:46

S?uchajcie, lubi? je?dzi? na moto ale nie znam sie na nich dobrze wi?c prosze o rady.

Jak moja VFRa jest zimna to przy wrzucaniu jedynki jest do?? g?o?ne ?upni?cie w momencie za??czania biegu. "G?o?ne"... niby dla ka?dego g?o?ne mo?e to by? inny poziom dzwi?ku ale napewno jak maszyna jest rozgrzana to jest zupe?nie inaczej.
Wcze?niej nie zwraca?em na to uwagi ale ostatnio przejecha?em si? braca CBRk? i tam wchodzi cichutko. St?d moje przemyslenia.

Czy mo?e na to wp?ywa? olej? Musze ju? wymieni? ale czekam na jaki? przyp?yw got?wki bo cienko ostatnio stoj? :sad:

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!
"Są tacy, co twierdzą, że motocykliści to brodate grubasy z piwnym oddechem i resztkami grilla na wąsach (...)"

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 19 cze 2006, 13:53

Generalnie to jest standart - w zimnym silniku tarcze sprz?g?owe si? sklejaj? i przy w??czaniu biegu brutalnie je rozdzielasz, st?d ten stuk. W jednych modelach s?ycha? to g?o?niej, w innych znacznie ciszej. A co do oleju - je?li stosujesz specyfik o takich parametrach jak zaleca fabryka - no c??, chyba nic wi?cej nie da si? zrobi?.
P.S. Na zimno troch? pomaga rozklejenie sprz?g?a - silnik zgaszony, jedyneczka, sprz?g?o wci?ni?te i bujasz maszyn? w prz?d i w ty? a? si? rozklei...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Wilson
teksciarz
teksciarz
Posty: 118
Rejestracja: ndz 15 sty 2006, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Wilson » pn 19 cze 2006, 14:31

Spoko, ja mam to samo. Rocznik 2001, a w mojej Maximie z '85 ciszej biegi wskakiwa?y. Jedynka to czasem wchodzi z takim dupni?ciem, ?e mam wra?enie, ?e si? na ?wiat?ach kierowcy a? obracaj? ;) Inne biegi te? czasem troch? stukaj?, a przyznam, ?e staram si? je zmienia? prawid?owo. Ten typ chyba po prostu tak ma.
Wilson
VFR 800 FI

RAFAL
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: pn 05 cze 2006, 20:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CHORZÓW

Post autor: RAFAL » pn 19 cze 2006, 16:28

Ja te? tak mam.
VFR750 RC24 r.pr87

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 20 cze 2006, 20:43

Tak samo ,zimna bez rozklejania ostro ?upie ,po rozklejeniu i nagrzaniu no problem lekko slycha? .

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » śr 21 cze 2006, 08:03

Pawel wymieni? tarcze sprz?g?a zostawiaj?c stare spr??yny, kt?re mia?y wymiary w normie. Pono? biegi wchodz? jak marzenie (chocia? i tak wchodzi?y baaardzo ?adnie i bez stukni??). Pewnie zrobi? tak samo. Dodatkowo wymieni? olej na 10W50 (pe?ny syntetyk). Zobaczymy jaki b?dzie efekt.

Awatar użytkownika
cieply81
teksciarz
teksciarz
Posty: 154
Rejestracja: śr 10 maja 2006, 15:46
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: cieply81 » pt 23 cze 2006, 07:25

Dzi?ki za odpowiedzi, troch? mnie uspokoili?cie. :smile:

Pozdr Ciep?y
"Są tacy, co twierdzą, że motocykliści to brodate grubasy z piwnym oddechem i resztkami grilla na wąsach (...)"

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pn 24 lip 2006, 10:24

Jak wiecie zmieni?em olej z p??syntetyka 10W40 na pe?ny syntetyk 10W50. Je?d?? du?o po mie?cie i w panuj?cych upa?ach 10W40 nie dawa? rady. Po rozgrzaniu skrzynia ?omota?a przy wrzucaniu bieg?w, najprawdopodobniej z powodu utraty smarowalno?ci oleju (rzedni?cie oleju). Ju? pierwsze kilometry (500) pokaza?y przewag? syntetyka. Skrzynia pracuje ciszej, biegi wchodz? precyzyjnie i z mniejszym cha?asem a szarpni?cie przy wrzucaniu "1" jest s?absze. ?atwiejszy rozruch rozgrzanego silnika te? jest zauwa?alny (zreszt? zimnego te?). Rozszczelnienie silnika? (niekt?rzy strasz? tak? mo?liwo?ci? przy zmianie na syntetyk, zw?aszcza w starszych motocyklach). Jakie rozszczelnienie, skoro silnik jest szczelny? :razz: . Moim zdaniem same zalety.

aVe vfr

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pn 24 lip 2006, 11:36

Ja w takie co? wog?le nie wierzy?em ,sam rozkr?ca?em silnik od VFy i nie moge sobie wyobrazic ,jak olej moze wp?yn?c na tak? fabryczn? uszczelke w postaci silikonu znajduj?c? si? mi?dzy idealnie spasowanymi powierzchniami .poza tym ja juz od dawna mam syntetyk shella :)

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 06 sie 2006, 11:53

Krąży obiegowa opinia, że syntetyk nie tyle rozszczelni silnik (i coś zacznie kapać) ale wypłucze więcej zabrudzeń z silnika i może to prowadzić do.. no właśnie czego? Zwiększą się luzy na pierścieniach czy co? Wg. producentów syntetyki mają lepsze właściwości myjące.
Jak w każdej obiegowej opinii i legendzie/bajce (niepotrzebne skreślić) może być ziarnko prawdy. Ja w każdym razie przy następnej wymianie wzorem Vlaad'a leje syntetyk. :biggrin
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » ndz 06 sie 2006, 14:19

nawet jak wypłucze Ci syfy z silnika to i tak zanim dostaną sie do obiegu i kanałów olejowych, to muszą pokonać drogę z olejem poprzez filtr oleju,a co wieksze (w co wątpie ze wogóle są) zatrzymają się na sitku smoka olejowego ,moze dla własnego spokoju zalej tzw płukacz do silnika,sam zalałem, ale przed zmianą silnika misa była odkręcana i wszystko wewnątrz wypucowane na błysk,więc jakoś szczególnie wielkich brudów nie widziałem .

Awatar użytkownika
Arczi
klepacz
klepacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 07 lip 2006, 01:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Arczi » śr 09 sie 2006, 21:55

Wracając do wrzucania jedynki na zimnym silniku, zawsze można wrzucić 1 na zgaszonym silniku i odpalić na sprzęgle - jest to sposób Pawła (gościa ostatniego zlotu VFR-o-c), ja już z niego korzystam i jest spoko.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » śr 09 sie 2006, 23:31

ale jak tarcze są sklejone to moto Ci i tak troche pojedzie .... lekka katorga dla rozrusznika .

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » czw 10 sie 2006, 11:24

Yaco pisze:wymianie wzorem Vlaad'a leje syntetyk.
Ten z wielkiej białej beczki, co u mnie pod warsztatem stoi ????

Pawel

PS. Sorry za spam, ale nie mogłem się powstrzymać.
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 10 sie 2006, 11:54

czasami pomaga tez przed wrzuceniem 1 na odpalonym moto kilkakrotne wcisniecie sprzegla
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości