Zdawcza ? Przeciez one sa specjalnie frezowane zeby mogły wlezc na wałek. Rany boskie, to ja moze rzeczywiscie nie powinienem się niczemu dziwic.olo pisze: Klarkson:
Osobiście spotkałem się z takim przypadkiem. Wymieniałem w swojej Gie-esie zestaw, zamontowałem wszystko i szok - wyraźna różnica zwisu w różnych położeniach łańcucha, przyczyna: nieosiowo wykonany otwór w zębatce zdawczej (zdjąłem łańcuch i odpaliłem silnik - trybik kręcił się mimośrodowo)...![]()
![]()
Wymiana napedu [zebatki, lancuch] RC46
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Klarkson
- wheelman
- zadomowiony
- Posty: 92
- Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
niebardzo chce mi sie wierzyc o tym niestarannym wykonaniu. Przedni Sunstar napewno jest dobry, tylna jak juz pisalem scentrowalem na srubach i po przykreceniu (obsralem moment zalecany wiec pewnie mocnei ja dokrecilem) o dziwo trzyma i nawet po gumowaniu. Generalnie to jestem glupi bo mi laga jedna pociekla od szalenstw i znowu wydatek 

- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Wracam do tematu i chyba coś ze mną nie tak. Wymieniał łańcuch w VFR800 pierwszy raz w życiu i....

Jak to zrobić ? Tylko tak opisowo proszęppamula pisze:A oczywiście w VFR 800 da się wymienić zakuty łańcuch bez zdejmowania wachacza.

Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Chyba się nie rozumiemy... Ja mam już zdjęte zębatki tylko łańcuch przechodzi przez konstrukcję wahacza na dole...Jak go wyjąć, albo co odkrecic bo chyba nie wahacz...
[ Dodano: 2008-01-21, 19:13 ]
Łańcuch nadal wisi... hehe.
Przyszło mi coś innego do głowy. Widzę, że miałem z przodu zębatkę 16 zębową a w manualu jest 17 zębowa... Zresztą zaraz sobie to policzę...gdzie to było. "przekładnie łańcuchowe"
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy to daje odczuwalny wpływ na charakterystykę jazdy ? Może V max się zmienia ?
[ Dodano: 2008-01-21, 19:13 ]
Łańcuch nadal wisi... hehe.
Przyszło mi coś innego do głowy. Widzę, że miałem z przodu zębatkę 16 zębową a w manualu jest 17 zębowa... Zresztą zaraz sobie to policzę...gdzie to było. "przekładnie łańcuchowe"

Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
- Mariano
- zadomowiony
- Posty: 93
- Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Mniejsza zębatka z przodu powoduje zmniejszenie prędkości na poszczególnych biegach. Jeśli napęd prędkościomierza wychodzi ze skrzyni to licznik bedzie nam pokazywał wiecej niż jedziemy naprawde. Przy mniejszej zębatce z przodu moto bedzie sie lepiej zbierac (teoretycznie). Będzie łatwiej pokonywać wzniesienia. Spadnie prędkość max. Osobiście uważam że zmiana zębatki ma sen jeśli moto jest słabe (na przykłąd MZ) a koleś który tym śmiga sporo waży albo śmiga w dwie osoby. W VFR-ce chyba nie ma sensu poprawiac fabryki zmianą zębatek. Ktoś siedział nad tym przy projektowaniu i uznał że tak bedzie najlepiej. Mniejsza zębatka ma sen chba tylko jeśli chcesz śmigać na 2-gim biegu na kole. Taki zabieg ułatwi stawianie. 

- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
Heja Struś! Oczywiście mniejsza zebatka z przodu, to moto wolniejsze, ale lepiej przyspieszajace... Co do zdjęcia łańcucha, bez jego uprzedniego rozcinania, to musisz zdjąc lewy podnóżek kierowcy. Aby to uczynić musisz odkrecic nakrętkę śruby wachacza. Jest ona po prawej stronie pod plastikowycm czarnym kapslem (klucz 27 jesli dobrze pamiętam). Jednak zanim to zrobisz podłóż coś pod tylne koło, co by je utrzymac w poziomie. Jak odkręcisz nakrętkę, to musisz wyciągnąc tę dlugą śrubę mocującą wachacz, możesz to zrobić ciągnąc za podńóżek. Jak zdejmiesz podnóżek, to łańcuch będziesz miał już wolny. Wsadź z powrotem srubę wraz z podnóżkiem, co by zamocować wachacz - bez niej bedzie Ci on latal góra -dół, dlatego dobrze jest coś podłożyc pod tylne koło, bo łatwiej jest później trafić śrubą...

owszem w manualu jes napisane, ze należy zdjąć między innymi osłonę łańcucha, ale dałem radę wyjąć łancuch bez zdejmowania tej osłony...KolczyK pisze:zdejmujesz wszystko co masz po lewej stronie, dochodzisz do zebatki przedniej, zdejmujesz zapewne czujnik prędkości ble ble ble, koło tylne, hugger jeśli masz, ochronę łańcucha, te górną część, gdzie idą oploty

Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
No i takiej odpowiedzi oczekiwałem ! Txs bro' ! Tak myślałem patrząc na łańcuch, że inaczej się tego nie da zrobić, ale ktoś chyba kiedyś pisał, że zna jakąś sztuczkę ze zdejmowaniem bez rozbierania całości (chodziło mu chyba o coś zupełnie innegoMundek pisze:Heja Struś! Oczywiście mniejsza zebatka z przodu, to moto wolniejsze, ale lepiej przyspieszajace... Co do zdjęcia łańcucha, bez jego uprzedniego rozcinania, to musisz zdjąc lewy podnóżek kierowcy. Aby to uczynić musisz odkrecic nakrętkę śruby wachacza. Jest ona po prawej stronie pod plastikowycm czarnym kapslem (klucz 27 jesli dobrze pamiętam). Jednak zanim to zrobisz podłóż coś pod tylne koło, co by je utrzymac w poziomie. Jak odkręcisz nakrętkę, to musisz wyciągnąc tę dlugą śrubę mocującą wachacz, możesz to zrobić ciągnąc za podńóżek. Jak zdejmiesz podnóżek, to łańcuch będziesz miał już wolny. Wsadź z powrotem srubę wraz z podnóżkiem, co by zamocować wachacz - bez niej bedzie Ci on latal góra -dół, dlatego dobrze jest coś podłożyc pod tylne koło, bo łatwiej jest później trafić śrubą...

Co do V max przy 16 i 17 zębach na froncie to nie trzeba mi tego tłumaczyć. Byłem ciekawy czy to są odczuwalne różnice.

[ Dodano: 2008-02-05, 20:10 ]
Minął tydzień... Strudzony i strasznie zabiegany Struś udał się w chwili wolnej ( czyt. Niedziela godzina niemiłosierna...) do garażu. Chcąc odkręcić w/g instrukcji Munda pewną śrubkę stwierdził, że nie ma takiego klucza hehe. Ale to nic, bo klucz pożyczyłem, tylko dzisiaj wyjąłem łańcuch z opakowania i co ? No nie... DID 50VM (530VM) dedykowany podobno do VFR ma o 2 ogniwa więcej ( 108 ) niż ten co miałem założony na moto ( 106)... To chyba będzie najdłuższa wymiana łańcucha w moim życiu... Zaczynam schizować co z tym teraz zrobić. chyba chwycę brzeszczot i utnę bo mam już dosyć tej farsy. AAAAhhhrrrrrrr

Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
http://sklep.scigacz.pl/images/zakuwarka.jpg
ceny od 200 do 700 może i 1000 w zależnoścsi od potyrzeb profesjonalisty lub amatora. też jestem za zakuwaniem zakuwarką, młotek dobry był gdy robiłem to w DT50.....
ceny od 200 do 700 może i 1000 w zależnoścsi od potyrzeb profesjonalisty lub amatora. też jestem za zakuwaniem zakuwarką, młotek dobry był gdy robiłem to w DT50.....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
Strus! Nie tnij łańcucha!! To jest prawidłowa jego długość! Ma być 108 ogniw w naszych moto! Po prostu poprzedni łańcuch był nieprawidłowy. Może ktoś go skrócił (był nadmiernie rozciągnięty) albo ktoś się walnął przy zakupie...Struś pisze:No nie... DID 50VM (530VM) dedykowany podobno do VFR ma o 2 ogniwa więcej ( 108 ) niż ten co miałem założony na moto ( 106)...

Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ktoś zna jakiś ciekawszy sposób na ustawieni tej zębatki bo wczoraj po godzinie udręki miałem już dość a roznica w naciagu zmalała zaledwie do około 1 cm. co nie zmienia faktu że dalej jest i mnie to lekko że sie tak wyraże... denerwuje.wheelman pisze:Zrobilem. Lancuch wyglada na dobrze zakuty, nie widac roznicy miedzy oryginalnymi ogniwami a zakuwka w zadnych odleglosciach, normalnie ogniwo pracuje.
Problem z nierowno naciagnietym lancuchem byl spowodowany minimalnym luzem tylnej zebatki na tym "koszu" na ktory sie ja naklada (pewnie z 0,5 mm). Musialem poluzowac wszystkei 6 srub, krecic kolem (wtedy zebatka sie dobrze ukladala) i powoli, delikatnie dokrecac sruby kontrolujac rownomierny naciag. Teraz jest git.
Ale juz mam nowe zajecie bo laga chbya mu pusci olej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości