Przygotowanie nowego moto do sezonu....

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Przygotowanie nowego moto do sezonu....

Post autor: cichy » śr 02 sty 2008, 10:45

Witam
Jak juz z resztą wiecie mam nowe moto VFR 98r
Kupno swoją drogą a przygotowanie do sezonu swoją.....
Pewnie ktoś odeśle mnie do szukania w starych tematach, ale przeczytałem już chyba połowę a i tak nie mam 100% pewności.....
O moto wiem tylko tyle że według licznika ma przejechane 55tys km, miało lekkiego szlifa (chłodnica oki i cała reszta też, oberwały tylko plastiki), a opony 100% do wymiany. Muszę sprawdzić włącznik świateł
Co trzeba koniecznie zrobić przed sezonem w VFR :?:
- olej + filtr- jaki i ile? I co sądzicie o środku do czyszczenia silnik dodawanym przed wymianą? Jeśli takowego dodajecie to jakiej firmy.....
Zastanawiam sie nad syntetykiem Motula.....nie wiem jak na to zareaguje silnik...
-świece- najprawdopodobniej NGK choć ktoś z was pisał o zamiennikach (podobno lepsze)
-Filtr powietrza- wielka niewiadoma- chodzi o małe zużycie paliwa a bynajmniej nie zwiększanie go....
- opony- najprawdopodobniej metzler Z6
- woda do chłodnicy chyba Motula, o innej nie udało mi sie poczytać....
- płyn hamulcowy- DOT4 choć podobno są lepsze, czy warto je kupić?
- Jaki preparat do łańcucha :?:

Motocykl jest kupiony do turystyki, wiec mało obchodzi mnie zwiększanie jego mocy, 98KM wystarczy mi na początek. Stawiam za to na niezawodność i ekonomikę....Moto będzie śmigać spore trasy jak i będzie męczyć się w mieście. I tu moje pytanie jaki filtr powietrza nie zwiększy zużycia paliwa a olej wytrzyma wysokie temp. w mieście, ale nie zniszczy silnika (płukanie- nie wiem w jakim jest stanie).
Jeśli chodzi o naprawy itp to zawsze polegam na znajomych, moja wiedza jest znikoma.....Technika jazdy pozostawia wiele do życzenia, więc mam nad czym pracować.
Jeśli mogę liczyć na waszą pomoc, będę bardzo wdzięczny. Jeśli coś pominąłem a jest to istotne lub poprostu warto to zrobić w nowym moto przed rozpoczęciem sezonu prószę napiszcie mi o tym....
Będę ściągał plastiki, czy warto wtedy wymieniać żarówki :?:
pozdrawiam i czekam na wasze posty

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » śr 02 sty 2008, 11:30

cichy pisze: - olej + filtr- jaki i ile? I co sądzicie o środku do czyszczenia silnik dodawanym przed wymianą? Jeśli takowego dodajecie to jakiej firmy.....
Zastanawiam sie nad syntetykiem Motula.....nie wiem jak na to zareaguje silnik...
-świece- najprawdopodobniej NGK choć ktoś z was pisał o zamiennikach (podobno lepsze)
-Filtr powietrza- wielka niewiadoma- chodzi o małe zużycie paliwa a bynajmniej nie zwiększanie go....
- opony- najprawdopodobniej metzler Z6
- woda do chłodnicy chyba Motula, o innej nie udało mi sie poczytać....
- płyn hamulcowy- DOT4 choć podobno są lepsze, czy warto je kupić?
- Jaki preparat do łańcucha :?:
1. Olej: półsyntetyk lub syntetyk; jeżeli dużo jeździsz w mieście to 15W50 lub zdecydowanie lepiej 10W50 firma jest raczej nie istotna - Motul jest OK, tylko drogi (ja używam syntetyka AGIP 10W60 - uważam że jest bardzo dobry). Filtr oleju MIWA lub HiFlo. Ja nie praktykuję "płukania" silnika. Poprostu po zakupie zmieniam olej.
2. Świece NGK lub Denso - obie firmy są dobre.
3. Opony Meltzeler Z6 będą OK.
4. Płyn hamulcowy DOT4 będzie OK. Możesz zastosować DOT5.1 (syntetyczny), ale jest on bardziej higroskopijny i trzeba go częściej wymieniać. Jest za to mniej ściśliwy od DOT4 (klamka jest sztywniejsza i masz lepsze wyczucie hamulców). Nie pomyl go z DOT5, który jest na bazie silikonu i alkoholu -> nie wolno go mieszać z innymi płynami i prawdopodobnie układ hamulcowy musi być do niego przystosowany.
5. Smar... co człowiek to inna opinia. Używam Motul Road Plus - mało brudzi felgę.
6. Filtr powietrza - jeżeli chcesz zainwestować na dłużej to możesz użyć "mokrych" K&N lub podobny, które są drogie, ale wystarczą na lata. Sama wymiana filtra na "mokry" nie zmieni chrakterystyki silnika i nie będzie miała wpływu na zużycie paliwa. Ja używam tradycyjnych filtrów, chociaż w sumie koszt "tardycyjnych" w ciągu kilku lat jest wyższy.

aVe cycki & vfr

cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: cichy » śr 02 sty 2008, 13:25

A jeśli chodzi o filtr powietrza to czy jak zmieniam na inny to muszę zmieniac coś w ustawieniach :?: Chyba jednak skusze sie na zwykły, nie lubie czyścić itp. a przynajmniej mam pewność że będzie oki.
Czy jeśli przewody od świec nie są twarde to też trzeba je zmieniać :?:
Czy ten DOT 5.1 wystarczy na dwa lata, czy trzeba częściej :?:
Smar do łańcucha- bardziej chodzi mi o to by nie syfił ni całego moto jak poprzedni jaki miałem......
Czy powinienem zmieniac cos jescze przy kupnie nowego moto :?:
Będziemy sprawdzać łożyska, ale wstępnie są dobre...
Łańcuch i zębatki są nowe.......

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Przygotowanie nowego moto do sezonu....

Post autor: wheelman » śr 02 sty 2008, 14:57

cichy pisze: Motocykl jest kupiony do turystyki, wiec mało obchodzi mnie zwiększanie jego mocy, 98KM wystarczy mi na początek. Stawiam za to na niezawodność i ekonomikę....Moto będzie śmigać spore trasy jak i będzie męczyć się w mieście. I tu moje pytanie jaki filtr powietrza nie zwiększy zużycia paliwa a olej wytrzyma wysokie temp. w mieście, ale nie zniszczy silnika (płukanie- nie wiem w jakim jest stanie).
Nie martw sie tak o to moto :) Wbrew pozorom obsluga, eksploaacja nie rozni sie zbytnio od samochodu i nie ma sie co nad nim tak rozczulac :) dlatego do chlodnicy lej petrygo :)

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » śr 02 sty 2008, 16:09

cichy pisze:1. A jeśli chodzi o filtr powietrza to czy jak zmieniam na inny to muszę zmieniac coś w ustawieniach :?:
2. Czy jeśli przewody od świec nie są twarde to też trzeba je zmieniać :?:
3. Czy ten DOT 5.1 wystarczy na dwa lata, czy trzeba częściej :?:
4. Smar do łańcucha- bardziej chodzi mi o to by nie syfił ni całego moto jak poprzedni jaki miałem......
5. Czy powinienem zmieniac cos jescze przy kupnie nowego moto :?:
Będziemy sprawdzać łożyska, ale wstępnie są dobre...
Łańcuch i zębatki są nowe.......
1. W zasadzie po każdej wymianie filtra powietrza powinno się "doregulować" gaźniki, ale jeżeli masz wtrysk, to możesz zapomnieć o regulacjach.
2. Przewody do świec trzeba wymieniać, jeżeli mają przebicia lub ślady uszkodzeń izolacji bądź mocowań fajek/cewek.
3. Lepiej wymienić przewody hamulcowe na dobre w oplocie stalowym. Efekt podobny, tylko na dłużej. Płyn DOT5.1 jest dość drogi i jak pisałem trzeba go częściej wymieniać - myślę, że co rok.
4. Motul Road Plus nie syfi.
5. Jeżeli nie znasz historii serwisowej, wymień wszyskie płyny. Nie zapomnij o oleju w lagach i płynie sprzęgła (hamulcowy DOT4). Resztę chyba wyliczyłeś.

cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: cichy » śr 02 sty 2008, 16:23

Pły w lagach musze wymienic i to z uszczelkami, tylko nie wiem jakiej firmy uszczelki kupować, a może oryginały.....czy olej też jakiejs firmy czy jest to obojętne...

Awatar użytkownika
KONAR
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: sob 22 gru 2007, 00:18
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WawaMokotówRules!
Kontakt:

Post autor: KONAR » śr 02 sty 2008, 17:15

Mam pytanie tak przy okazji,bo nie chcę klepać nowego tematu.Tez zakupiłem co dopiero VFR z 1998 roku i jeszcze nie miałem okazji w nim 'podłubać" :mrgreen:
Możecie mi powiedzieć jak najprościej się dostać do filtra powietrza?Czy wystarczy ściągnąć bak?No i czy da sie ocenić "na oko"stan zużycia czy lepiej nie wierzyć oczom i wymienić na nówkę? :?:


a...i ile potzrebuję oleju do silniczka?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 02 sty 2008, 17:48

Vlaad pisze:po wymianie filtra możesz zapomnieć o regulacjach.
słyszałem co innego, tzw reset kompa.....odłączenie klem....podlaczenie po kilkunastu minutach....włączasz...moto na jałowych bez gazowania doprowadzasz do włączenia się wiatraka...103 stopnie....ułoży sobie mieszankę paliwowo powietrzną

była mowa na forum odnoścnie synchronizacji gaźników - wakuometrem ?? chyba tak coś takiego....w serwisie bez problemu...ma to wpływ zapewne na spalanie :-)
Vlaad pisze:Lepiej wymienić przewody hamulcowe na dobre w oplocie stalowym
jeśli masz na to ponad 1000zł w górę :mrgreen:
KONAR pisze:Możecie mi powiedzieć jak najprościej się dostać do filtra powietrza?Czy wystarczy ściągnąć bak?No i czy da sie ocenić "na oko"stan zużycia czy lepiej nie wierzyć oczom i wymienić na nówkę? :?:
odkrecasz 2 śrubki z przodu przy gówce ramy bak jest p;rzykrecony, widzisz te śrubki gdy patrszysz przed bak, odchylasz bak do góry i wio z chyba 5 czy 6 śrubkami, z przodu po rogach masz dwie z tyłu 2 po boach 2 wychodzi na 6, odchylasz BOX i widzisz 4 przepustnice :lol: jeśli masz oryginalny zestaw kluczy masz tam podpórki do podtrzymania baku jesli nie możesz podtrzymac "czyms" Ja uzylem długiego drewka :mrgreen: tylko uważaj na wężę ( idą od strony siedziska i i ch jad jest zabójczy :lol ) filtr wymień gdy będzie przybrudzony, wg mnie kup wogóle nowy dla własnego "JA" K&Na jesli preferujesz lub inny...mam hilpho....ale coś średnio mi pasi....spróbuje potem K&Na. kupujesz raz i czyścisz co rok czy tam 20 tysi i spokój, producent zaleca jednak papierowe
KONAR pisze:a...i ile potzrebuję oleju do silniczka?
jest napisane przy wlewie po prawej stronie silnika na deklu 3200dm

Ja zalałem nowy 3.2l i kurna mam ponad nadmiar także badaj przy wlaniu 3100 :-)

Pamiętaj o równoczesnej wymianie filtra oleju, lewa owiewka out i go widzisz....pamietaj przy wlaniu oleju, że zeżre Ci jakieś 150ml jak nie wiecej....filtr.....zassie sobie....i trzeba dolać ponownie do 3/4 pomiedzy ogranicznikami minimum i maximum (widoczne pole na dole prawego dekla )
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » śr 02 sty 2008, 19:41

KolczyK pisze:słyszałem co innego, tzw reset kompa.....odłączenie klem....podlaczenie po kilkunastu minutach....włączasz...moto na jałowych bez gazowania doprowadzasz do włączenia się wiatraka...103 stopnie....ułoży sobie mieszankę paliwowo powietrzną
Nie wiem czy to konieczne... ale wg mnie komp sam dostosuje się do ilości zaciąganego powietrza. Niestety nie mam pewności.
KolczyK pisze:
Vlaad pisze:Lepiej wymienić przewody hamulcowe na dobre w oplocie stalowym
jeśli masz na to ponad 1000zł w górę :mrgreen:
Za komplet przód, poprowadzone fabrycznie z trójnikiem (czyli droższa opcja) zapłaciłem ok 400 zeta -> BF Goodridge. Zresztą i tak przewody gumowe należy (teoretycznie) wymienić po pięciu latach. W niemcowni przewody starsze niż 5 lat dyskwalifikują motocykl na przeglądzie.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 02 sty 2008, 20:55

Vlaad przyjacielu my mamy Duala :mrgreen: i ceny bagatela
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: cichy » pt 04 sty 2008, 18:37

Takie małe pytanko:
Kiedy powinno sie zmieniać oponki, czy lepiej od razu po kupnie (juz posiadam) czy na wiosne (pierwsze wypady).

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pt 04 sty 2008, 19:56

cichy,

Moim zdaniem przed pierwszym wypadem.
Moto stoi pod obciążeniem i guma ulega w niewielkim stopniu deformacji.
Ostatnio zmieniony pt 04 sty 2008, 20:52 przez wasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: cichy » pt 04 sty 2008, 20:49

Dzieki, bo szkoda by mi było niszczyc nieotrzebnie opony, właszcza ze to moje pierwsze nowe opony :mrgreen:

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 05 sty 2008, 09:05

cichy pisze:Pły w lagach musze wymienic i to z uszczelkami, tylko nie wiem jakiej firmy uszczelki kupować, a może oryginały.....czy olej też jakiejs firmy czy jest to obojętne...
witam,ja do lag kupiłem olej Motula Fork Oli 15 W a uszczelki TourMax japonskie.



A co do opon to ja tez zakupiłem Z6 i tez nówki i jeszcze sobie leza i czekaja na wiosne w pokoju :grin:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: cichy » sob 05 sty 2008, 10:14

A 15W to nie będzie za twarde do turystyki :?: Ja zastanawiam się nad 10W...
Wyjdzie na to że wszystko motula bede miał :mrgreen:
A za te uszczelki to ile dałeś :?:
PS. Oponki pięknie ozdabiają mój pokój 8)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości