VFR NA TORZE
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
morsie te te te te kurde....jak Ci to wytłumaczyć......lewe te no.......yyyy....tak jak lewe cycki lewa kokaina wiesz jak jest same morskie wynalazki
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja w nastepnym moto juz zaplanowalem zamontowac QUICK SHIFTER i obowiazkowo POWER COMMANDER...
Zmiana z QUICK SHIFTERem to istna bajka, nawet gazu nie ujmujesz, a biegi wbijasz z niesamowita kekkoscia w czasiu ulamka sekundy i nie ma najmniejszego negatywnego wplywu na skrzynie...to jest dopiero jazda...
Zmiana z QUICK SHIFTERem to istna bajka, nawet gazu nie ujmujesz, a biegi wbijasz z niesamowita kekkoscia w czasiu ulamka sekundy i nie ma najmniejszego negatywnego wplywu na skrzynie...to jest dopiero jazda...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- Fabiq
- klepacz
- Posty: 1371
- Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
nie wiem sam juz jak to jest, powiem szczerze ja tego typu zabiegow nie robie, wkoncu po cos to sprzeglo jest w motocyklu, nie wiem czy ktos z was kiedys widzial skrzynie motocyklowa ale to nic innego jak kola zebate ktore musza na siebie sie zazebic, oczywiscie moze byc tak ze trafia idealnie na swoje miejsca ale przy takich obrotach to chyba raczej trudne, raczej mysle ze jazda bez uzywania sprzegla predzej czy pozniej zabije skrzynie, ale oczywiscie sie nie przekonasz jak sam nie sprobujesz a ja nie mam zamiaru probowac, byc moze skrzynie w nowoczesnych supersportach sa robione pod tym kontem ale w VFR? smiem watpic
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769
Fabiq nie ma strachu jak biegi wskakuja bez zgrzytow to skrzynia nie cierpi(nieraz moze sie zdazyc ze nawet ze sprzeglem trzasnie). Mi czasem szarpnie jak przebijam z 1 na 2 bez sprzegla ale ze szkrzyni zadne dziwne dzwieki nie dochodza wiec luz. A nauczyc sie jest banalnie latwo. Dajmy na to ze jedziesz na 2 masz odwiniety gaz i za chwile bedziesz chcial zmienic na 3, wkladasz palce pod dzwignie lekko "unosisz" dzwignie i w momencie kiedy chcesz zmienic bieg przymykasz lekko gaz i.......
i juz 3 bieg zapiety
Najbardziej po dupie skrzynie dostaja jak sie zmienia biegi na kole ale w normlaniej jezdzie jest git.
A sprzeglo jest do ruszania ;p
i juz 3 bieg zapiety
Najbardziej po dupie skrzynie dostaja jak sie zmienia biegi na kole ale w normlaniej jezdzie jest git.
A sprzeglo jest do ruszania ;p
Bo maneta jest od tego aby krecic nia na całego - Yoghurty PTb
Nawet kobiety mają coś ciekawego do powiedzenia, jeśli się ich słucha wystarczająco długo...
Nawet kobiety mają coś ciekawego do powiedzenia, jeśli się ich słucha wystarczająco długo...
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
Z tymi zmianami bez sprzęgła to nie ma się co oszukiwać - daje po dupie to skrzyni, ale i tak wszyscy to robią. Problem najbardziej jest widoczny w skrzyniach R1dynek i R6tek. Tam 2gi bieg naprawdę szybko leci. Ale ostatnio spotkałem się z F4i z przebiegiem koło 7tysi gdzie dwójki już nie dało się używać inaczej niż trzymaną nogą....
A zatem - jedynym słusznym rozwiązaniem jest - tak jak pisze Benitto - zastosowanie QuickShiftera (najlepiej w połączeniu z PowerCommanderIII USB). W świecie wyscigów nie ma maszyny która by jeźziła po torze bez tego ustrojstwa. Generalnie quickshifter pozwala na zmianę biegu (w górę) bez sprzęgła poprzez odcięcie zapłonu na zaprogramowaną ilość milisekund. Odciąża to skrzynię i pozwala na zmianę biegu zarówno bez odjęcia gazu jak i bez użycia sprzęgła.
W prawdzie nie ma konkretnej aplikacji do VFRy ale napewno da radę tak zamocować standardowy linearny zestaw co by było OK.
Natomiast w świecie dragracingu używa się czegoś bardziej pojechanego, czyli airshifterów. Generalnie urządzenie to łączy w sobie zasadę działania quickshiftera + dodatkowo mamy butlę na sprężone powietrze i siłownik doczepiony do dźwigni. W tym przypadku bie zmieniamy poprzez naciśnięcie dodatkowego przycisku na kierownicy, bądź podłączamy pod przycisk od klaksonu. Urządzenia firmy MPS (jak na załączonym zdjęciu) używa mój kumpel w swojej uturbionej Hayabusie i generalnie to... pewnie by już nie potrafił ścigać się bez niego
A zatem - jedynym słusznym rozwiązaniem jest - tak jak pisze Benitto - zastosowanie QuickShiftera (najlepiej w połączeniu z PowerCommanderIII USB). W świecie wyscigów nie ma maszyny która by jeźziła po torze bez tego ustrojstwa. Generalnie quickshifter pozwala na zmianę biegu (w górę) bez sprzęgła poprzez odcięcie zapłonu na zaprogramowaną ilość milisekund. Odciąża to skrzynię i pozwala na zmianę biegu zarówno bez odjęcia gazu jak i bez użycia sprzęgła.
W prawdzie nie ma konkretnej aplikacji do VFRy ale napewno da radę tak zamocować standardowy linearny zestaw co by było OK.
Natomiast w świecie dragracingu używa się czegoś bardziej pojechanego, czyli airshifterów. Generalnie urządzenie to łączy w sobie zasadę działania quickshiftera + dodatkowo mamy butlę na sprężone powietrze i siłownik doczepiony do dźwigni. W tym przypadku bie zmieniamy poprzez naciśnięcie dodatkowego przycisku na kierownicy, bądź podłączamy pod przycisk od klaksonu. Urządzenia firmy MPS (jak na załączonym zdjęciu) używa mój kumpel w swojej uturbionej Hayabusie i generalnie to... pewnie by już nie potrafił ścigać się bez niego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Ja to sobie tłumaczę w prosty sposób. Nie mówię że to właściwy ale najprostrzy .
Jeżeli zmiana biegów bez sprzęgła odbywa siecichutko i bez zgrzytów to co ma się złego dziać ?? Jeżeli by było coś nie tak to by był jakiś nieprzyjemny dźwięk, a jest cicho i spokojnie więc...
Ale nie twierdzę że mam rację, to tylko moje odczucia
Jeżeli zmiana biegów bez sprzęgła odbywa siecichutko i bez zgrzytów to co ma się złego dziać ?? Jeżeli by było coś nie tak to by był jakiś nieprzyjemny dźwięk, a jest cicho i spokojnie więc...
Ale nie twierdzę że mam rację, to tylko moje odczucia
- Pepe VFR
- klepacz
- Posty: 944
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Popieram w 100% szczerze mówiąc odzwyczaiłem sie od sprzegłaJacko pisze:Jeżeli zmiana biegów bez sprzęgła odbywa siecichutko i bez zgrzytów to co ma się złego dziać ??
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
- usmoł
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
- Imię: Lesław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
http://uk.youtube.com/watch?v=k2BTOOqFV ... re=related, nie wiem czy to już tu było
..chociaż kroczę doliną ciemności nie lękam się zła, bo jestem największym skur...elem w dolinie...
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
To i ja podłacze sie pod temat:) - skrzynie motocyklowe sa skrzyniami kłowymi czyli można je zmieniac bez sprzęgła. Wejdzice na forum.motocyklistow.pl -tam był naprawde bardzo obszerny temat na temamt zmiany biegów Z czy BEZ sprzegła. Ogólnie to wyglada tak- umiejetna zmiana biegów bez sprzegła mniej psuje niż nieumiejetna ze sprzęgłem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość