
wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
- lama
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Jestem po wymianie, zajrzałem tylko żeby sprawdzić czy w dobrym kierunku dałem filtr i zobaczyłem wzmiankę ze spadającym wężem z króćca od pompy i wydaje mi się że u mnie był taki próg jak przy filtrze bo jak założyłem odcinek w kształcie "u" i zapiąłem ori spinkę to próbowałem na siłę go wyciągnąć i nie dałem rady. Wężyk dałem chyba o średnicy 8 mm taki sam jak był ori, czyli zbrojony ale nie jestem pewny czy był do paliwa ... W związku z tym że kupiłem filtr marki Knecht a nie jak większość Mann nie dała rady nawet dłuższa śrubka przy uchwycie filtra bo jest on znacznie większy od oryginalnego oraz Mann'a. Z pomocą przyszła opaska plastikowa 

CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki
moje zabaweczki

- lama
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Dodam małe info ku przestrodze innym.
Zaplanowałem sobie urlop z żoną - Bałkany. Wczoraj o godzinie 8 wyjechałem... 8 km za Kołbaskowem moto mi zdechło w czasie jazdy. Doturlałem się z całym majdanem do zjazdu i rozkmina... Zaświeciła mi się lampka - paliwo. Dzięki uprzejmości kolegi który przyjechał z majdanem potrzebnym do spuszczenia całego baku paliwa i imbusem którego nie miałem wyciągam pompkę i co widzę ? Tak jak opisywany wcześniej przypadek wąż spad z króćca od pompki, konkluzja: ori opaska nie utrzyma trzeba dać skręcaną!!!!! Ha ale to nie koniec przygody. Po ogarnięciu tematu ruszyłem dalej. Tuż przed Pragą przestała mi spadać temperatura poniżej 110 stopni w czasie jazdy, jak ustaliłem później coś z wentylem że się nie załącza. Generalnie to spowodowało że zawróciłem do domu
Żeby było zabawniej w drodze powrotnej jakieś 5 km przed Dreznem podobna sytuacja jak za pierwszym razem. Na szczęście imbus sobie zostawiłem.
Otwieram zbiornik i ku mojemu zdziwieniu opaska trzyma ale wąż podziękował za współpracę mimo tego że był zbrojony. Rozsadziło go więc uciąłem kawałek przed. Po skręceniu, zapłon, start i delikatny pierd w zbiorniku - znowu strzelił ... I tak oto mała opaska i kawałek węża nie wspominając o wiatraku może spieprzyć długo wyczekiwany urlop...
Zaplanowałem sobie urlop z żoną - Bałkany. Wczoraj o godzinie 8 wyjechałem... 8 km za Kołbaskowem moto mi zdechło w czasie jazdy. Doturlałem się z całym majdanem do zjazdu i rozkmina... Zaświeciła mi się lampka - paliwo. Dzięki uprzejmości kolegi który przyjechał z majdanem potrzebnym do spuszczenia całego baku paliwa i imbusem którego nie miałem wyciągam pompkę i co widzę ? Tak jak opisywany wcześniej przypadek wąż spad z króćca od pompki, konkluzja: ori opaska nie utrzyma trzeba dać skręcaną!!!!! Ha ale to nie koniec przygody. Po ogarnięciu tematu ruszyłem dalej. Tuż przed Pragą przestała mi spadać temperatura poniżej 110 stopni w czasie jazdy, jak ustaliłem później coś z wentylem że się nie załącza. Generalnie to spowodowało że zawróciłem do domu

Otwieram zbiornik i ku mojemu zdziwieniu opaska trzyma ale wąż podziękował za współpracę mimo tego że był zbrojony. Rozsadziło go więc uciąłem kawałek przed. Po skręceniu, zapłon, start i delikatny pierd w zbiorniku - znowu strzelił ... I tak oto mała opaska i kawałek węża nie wspominając o wiatraku może spieprzyć długo wyczekiwany urlop...
CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki
moje zabaweczki

- lama
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Małe pytanko dla tych, którzy wymieniali filtr a oryginalny mieli z zagięciem, jakiego węża używaliście ?
Zrobiłem małe doświadczenie i wsadziłem do słoika (07/2015) z PB95 kawałek zwykłego węża paliwowego jaki można kupić w sklepie motoryzacyjnym i
o to jak wygląda dzisiaj

Sam wąż nie stracił właściwości jest elastyczny i wytrzymały ale wgląda jak by się rozpuszczał ?
Zrobiłem małe doświadczenie i wsadziłem do słoika (07/2015) z PB95 kawałek zwykłego węża paliwowego jaki można kupić w sklepie motoryzacyjnym i
o to jak wygląda dzisiaj

Sam wąż nie stracił właściwości jest elastyczny i wytrzymały ale wgląda jak by się rozpuszczał ?
CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki
moje zabaweczki

- harmonista
- zadomowiony
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz 03 mar 2013, 11:35
- Imię: Rafał
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Racibórz
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
lama a powiedz, co to miałeś w końcu wcześniej za wężyk, że ci go rozsadziło? Paliwowy czy co to było?
- lama
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Miał być do paliwa ale skoro nie dał rady to nie wiem co z nim było nie tak...
Drugi jaki kupiłem (ten ze słoja) jest ewidentnie inny, wytrzymalszy ale mimo wszystko
nie uśmiecha mi się czekać ponownie na to aż albo wąż się rozpuści
(bo typowego węża zanużeniowego nie mogę dostać nigdzie) albo go ciśnienie zdejmie z króćca.
Chciałem zaoszczędzić na filtrze a wydałem ponad 1k pln na lawetę i zmarnowałem trochę urlopu, że o
nastroju małżonki nie wspomnę
Chciałem kopić oryginalny filtr, bo nie bez powodu ma taki kształt jaki ma i jest mocowany obejmą do pompy ale
w pewnym serwisie sprzedaż części zamiennych jest chwilowo zawieszona
więc pozostaje mi czekać.
Aktualnie latam na pewnym patencie ale ori filtr to kwestia czasu...
Drugi jaki kupiłem (ten ze słoja) jest ewidentnie inny, wytrzymalszy ale mimo wszystko
nie uśmiecha mi się czekać ponownie na to aż albo wąż się rozpuści
(bo typowego węża zanużeniowego nie mogę dostać nigdzie) albo go ciśnienie zdejmie z króćca.
Chciałem zaoszczędzić na filtrze a wydałem ponad 1k pln na lawetę i zmarnowałem trochę urlopu, że o
nastroju małżonki nie wspomnę

Chciałem kopić oryginalny filtr, bo nie bez powodu ma taki kształt jaki ma i jest mocowany obejmą do pompy ale
w pewnym serwisie sprzedaż części zamiennych jest chwilowo zawieszona

Aktualnie latam na pewnym patencie ale ori filtr to kwestia czasu...
CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki
moje zabaweczki

- ZioLek-82-
- klepacz
- Posty: 581
- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łochów
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Jeżeli chodzi o części to zapytaj w MCS Honda , oni również mają ori tematy i nie mają zablokowanej sprzedaży
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
-
- Posty: 2
- Rejestracja: wt 07 lip 2015, 19:03
- Imię: xxx
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Witam , znalazłem zamiennik filtra - bo taki sam filtr jest tez w XX i f4i z zagietą rurką
Takie filtry montowali do daihatsu charade 1.3

Filtr PP 863/2
Wymiary (mm):
A: 71,00 B: 0,00 C: 0,00
D: 0,00 E: 0,00 F: 8
G: 8 H: 132,00
Zastosowania:
- Daihatsu Charade, Grand Move, Valera
Tu szukałem - skupiłem sie na japonskich autach - bo oni czasami lubią komplikować proste elementy typu filter i rozwiązania stosują i w motocyklach i w autach -jak ktoś chce szukać-daje link może sie trafi idalnie taki sam http://filtry-oleje.pl/23-paliwa?n=24&id_category=23
Takie filtry montowali do daihatsu charade 1.3

Filtr PP 863/2
Wymiary (mm):
A: 71,00 B: 0,00 C: 0,00
D: 0,00 E: 0,00 F: 8
G: 8 H: 132,00
Zastosowania:
- Daihatsu Charade, Grand Move, Valera
Tu szukałem - skupiłem sie na japonskich autach - bo oni czasami lubią komplikować proste elementy typu filter i rozwiązania stosują i w motocyklach i w autach -jak ktoś chce szukać-daje link może sie trafi idalnie taki sam http://filtry-oleje.pl/23-paliwa?n=24&id_category=23
-
- Posty: 2
- Rejestracja: wt 07 lip 2015, 19:03
- Imię: xxx
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Up znalałem tez wyszukiwarkę filtrów po wymiarach ale nie znam org wymiarów hondy
http://www.filtron.eu/index.php/cat/vie ... ons?cat=10
http://www.filtron.eu/index.php/cat/vie ... ons?cat=10
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Cześć. Przepraszam że pytam o inną generację, Rc36I. Od kilku tygodni, w sumie od kiedy zalalem wachę po grzebaniu zimowym, zaczęło podśmierdywać benzynką, myślałem że to z moich dwusuwowych sprzętów ręcznych - niestety. Doszedłem że z pod zbiornika a dokładnie odpowietrznik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Prawdopodobnie tędy ścieka nadmiar benzyny, jeżeli podczas tankowania przelejesz paliwo powyżej kołnierza pod korkiem /otwór nadmiarowy = czerwona strzałka/. 
Zdjęcie aukcyjne, pobrane ze strony allegro użytkownika "Motorownia".

Zdjęcie aukcyjne, pobrane ze strony allegro użytkownika "Motorownia".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Hehe masz rację, faktycznie to może być to, a raczej na bank. Dziękuję.
Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie. Bywają problemy z odpaleniem po dłuższej przerwie? Chodzi mi dokładnie o pompkę paliwa, nie chce pompować, dopiero jak dmuchnę w nią nastepuje cyrkulacja paliwa. Pompka ma już trochę, podejrzewam że to wypust fabryczny... One tak mają? Czy żywot powoli końca zalicza?
Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie. Bywają problemy z odpaleniem po dłuższej przerwie? Chodzi mi dokładnie o pompkę paliwa, nie chce pompować, dopiero jak dmuchnę w nią nastepuje cyrkulacja paliwa. Pompka ma już trochę, podejrzewam że to wypust fabryczny... One tak mają? Czy żywot powoli końca zalicza?



- baliosia
- zadomowiony
- Posty: 98
- Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
- Imię: Michał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Witam! Przejrzałem wątek i też zastanawiam się nad wymianą (VFR 800 2001r). Zauważyłem że w tym zamienniku z zagiętą rurką jest przepływ paliwa w drugą stronę... Dajcie znać czy ma to znaczenie. Pozdrawiam.mikkei pisze:Witam , znalazłem zamiennik filtra - bo taki sam filtr jest tez w XX i f4i z zagietą rurką
Takie filtry montowali do daihatsu charade 1.3
Filtr PP 863/2
- BywaSs1
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 29 paź 2017, 23:11
- Imię: Kamil
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Witam, czy zamiast mann mwk44 można zastosować filtr filtrona PS881- http://allegro.pl/filtr-paliwa-ps881-mw ... 01088.html
Vfr 800 fi - 99r
- baliosia
- zadomowiony
- Posty: 98
- Rejestracja: sob 20 sie 2016, 11:09
- Imię: Michał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Witam! Przejrzałem wątek i też zastanawiam się nad wymianą (VFR 800 2001r). Zauważyłem że w tym zamienniku Daichatsu z zagiętą rurką jest przepływ paliwa w drugą stronę... Dajcie znać czy ma to znaczenie. Pozdrawiam.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: pn 23 sie 2021, 09:25
- Imię: Bartek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Siema! Możecie powiedzieć jakie są objawy brudnego filtra paliwa?
mój vitek czasami się przydławi i maks jedzie 220, chyba że go kręcę bardzo długo to wyciągnę te 230 od 200 juz nie wkreca sie na obroty jak wczesniej. Na początku sezonu było o wiele lepiej po regulacjach, a teraz tak jak wspomniałem czasami go przydławi i maks 220kmh gdzie kolega swoją fi leci przede mną jak szalony.Przebieg mam 66tys i wiem ze na pewno filtr nie ruszany byl z 6lat, bo tyle go mial poprzedni wlasciciel i teraz ja. No i spalanie ma ciut większe mi się wydaje niż na początku sezonu. Filtr mann mwk 44 będzie w sam raz? Czekam na odpowiedź:)





Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości