VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Cześć szukam porady odnośnie regulacji gaźników po ich przeglądzie i czyszczeniu
Ustawiam na Carbtune Pro i trochę go zmodyfikowałem, nie jest jednak idealnie i słupki dość mocno szaleją(drgają), gdzie na filmikach z sieci tego nie widziałem, dodatkowo zbiera mi się paliwo w wakuometrze, w rurkach gdzie są wskazania podciśnienia. Ogólnie po męczarniach udało się ustawić słupki względnie równo ale wciąż drgają i zbiera się te paliwo co jest mocno dziwne.
Krótki opis:
- zmienione złączki i przewody wakuometru, sztywniejsze przewody 6/4mm, złączki akwarystyczne
- śruby składu mieszanki odkręcone na 1,5obrotu
- zmienione dysze na większe z zestawu naprawczego japońskiego(VFR jest zblokowana na 60km)
- Gaźników, które mam o oznaczeniu "JDAAEK" w ogóle nie znalazłem w serwisówce
I tu parę informacji, które mogą mieć znaczenie:
- nowy japoński zestaw naprawczy miał nieco inne iglice, ustawione zostały pływaki na poziom zamykania taki jaki był przy starych
- jeszcze przed założeniem zalewałem paliwem i ciśnieniem z ust dobijałem żeby sprawdzić czy gdzieś cieknie, brak wycieków
- tłumik mam prawy z kawasaki z1000 2010-2016 może to mieć znaczenie odnośnie oddawania spalin na zewnątrz (blokować ich przepływ)? Podczas regulacji bardzo często włącza się wentylator.
Ustawiam na Carbtune Pro i trochę go zmodyfikowałem, nie jest jednak idealnie i słupki dość mocno szaleją(drgają), gdzie na filmikach z sieci tego nie widziałem, dodatkowo zbiera mi się paliwo w wakuometrze, w rurkach gdzie są wskazania podciśnienia. Ogólnie po męczarniach udało się ustawić słupki względnie równo ale wciąż drgają i zbiera się te paliwo co jest mocno dziwne.
Krótki opis:
- zmienione złączki i przewody wakuometru, sztywniejsze przewody 6/4mm, złączki akwarystyczne
- śruby składu mieszanki odkręcone na 1,5obrotu
- zmienione dysze na większe z zestawu naprawczego japońskiego(VFR jest zblokowana na 60km)
- Gaźników, które mam o oznaczeniu "JDAAEK" w ogóle nie znalazłem w serwisówce
I tu parę informacji, które mogą mieć znaczenie:
- nowy japoński zestaw naprawczy miał nieco inne iglice, ustawione zostały pływaki na poziom zamykania taki jaki był przy starych
- jeszcze przed założeniem zalewałem paliwem i ciśnieniem z ust dobijałem żeby sprawdzić czy gdzieś cieknie, brak wycieków
- tłumik mam prawy z kawasaki z1000 2010-2016 może to mieć znaczenie odnośnie oddawania spalin na zewnątrz (blokować ich przepływ)? Podczas regulacji bardzo często włącza się wentylator.
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Witamy na forum!
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Wybacz, już witam się gdzie trzeba:)
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 191
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Cześć!
Nie mam żadnego doświadczenia w regulacji gaźników w VFR750 ale to co czytam i od razu nasuwa mi się na myśl to kwestia wakuometru. Nie wiem czym mierzysz podciśnienie? Samoróbka czy coś firmowego?
Jeżeli masz problem z paliwem i drganiami wskazań w wakuometrze prawdopobnie jest to kwestia przydławienia przewodów zaworkami/kryzami aby wskazania były bardziej czytelne i manometr nie reagował tak panicznie na zmiany ciśnienia w kolektorze ssącym.
Odnośnie tłumika oczywiście że ma to znaczenie jaki tłumik się montuje zwłaszcza gdy mamy zainstalowany gaźnik; tutaj oddziaływanie na agźnik jest najbardziej odczuwalne.
//Marcin
Nie mam żadnego doświadczenia w regulacji gaźników w VFR750 ale to co czytam i od razu nasuwa mi się na myśl to kwestia wakuometru. Nie wiem czym mierzysz podciśnienie? Samoróbka czy coś firmowego?
Jeżeli masz problem z paliwem i drganiami wskazań w wakuometrze prawdopobnie jest to kwestia przydławienia przewodów zaworkami/kryzami aby wskazania były bardziej czytelne i manometr nie reagował tak panicznie na zmiany ciśnienia w kolektorze ssącym.
Odnośnie tłumika oczywiście że ma to znaczenie jaki tłumik się montuje zwłaszcza gdy mamy zainstalowany gaźnik; tutaj oddziaływanie na agźnik jest najbardziej odczuwalne.
//Marcin
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Carbtune najlepiej przydławia się igłami dostępnymi w aptece, temat już na forum omawiany, poszukaj a będzie Ci dane
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Co do samego wydechu, każdy jest projektowany pod charakterystykę silnika i jego osiągów. Jeżeli "komin" nie jest dedykowany może psocić niemiłosiernie i ustawienia fabryczne zduszą moto przez tłumik
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Konkretne wypowiedzi panowie.
Dzisiaj będę przy motocyklu(w tygodniu nie mam dostępu póki nie jeździ) to biorę się za dalszą robotę.
Dorzucam filmik z zeszłego tygodnia jak to z tym wakuometrem wygląda obecnie:
https://www.veed.io/view/02ef066b-efca- ... anel=share
Plus rozwiązania z takim podłączeniem wakuometru jest taki, że pociąłem sobie króciutkie odcinki rurek, które przypaliłem zapalniczką z jednego końca i można na szybko bez odkręcania adapterów wpiąć te rurki i się przejechać
Wydechu zmieniać nie chcę, vfrka została mocno pokombinowana żeby był pod siedzeniem jak w Vtec, do tego zmienione odcinki rur, oryginalne zostały tylko pierwsze odcinki wychodzące z silnika. Tłumik i tak był cięty(ale nie wybebeszany) żeby o koło nie obcierał.
W skrócie żeby został trzeba go chyba będzie znowu rozciąć i sprawdzić czy nie blokuje przepływu w końcu to jeden z dwóch z rzędówki litrowej.
Mam jeszcze oryginalny na stanie ale nie wiem czy go na szybko podepnę bez adaptera.
Pytanie od czego zacząć dalsze kombinacje? Chyba na samym wakuometrze nie ma co się aż tak skupiać, z dławikami z zestawu i rurkami było tak samo z tym paliwem w nim i skakaniem słupków. Martwi mnie samo paliwo.
Ściągać gaźniki i wracać do zaworków iglicowych które były, czy tłumik wykręcić i zobaczyć co będzie wtedy z ustawieniami na gaźnika i paliwem w wakuometrze?
Dzisiaj będę przy motocyklu(w tygodniu nie mam dostępu póki nie jeździ) to biorę się za dalszą robotę.
Dorzucam filmik z zeszłego tygodnia jak to z tym wakuometrem wygląda obecnie:
https://www.veed.io/view/02ef066b-efca- ... anel=share
Plus rozwiązania z takim podłączeniem wakuometru jest taki, że pociąłem sobie króciutkie odcinki rurek, które przypaliłem zapalniczką z jednego końca i można na szybko bez odkręcania adapterów wpiąć te rurki i się przejechać
Wydechu zmieniać nie chcę, vfrka została mocno pokombinowana żeby był pod siedzeniem jak w Vtec, do tego zmienione odcinki rur, oryginalne zostały tylko pierwsze odcinki wychodzące z silnika. Tłumik i tak był cięty(ale nie wybebeszany) żeby o koło nie obcierał.
W skrócie żeby został trzeba go chyba będzie znowu rozciąć i sprawdzić czy nie blokuje przepływu w końcu to jeden z dwóch z rzędówki litrowej.
Mam jeszcze oryginalny na stanie ale nie wiem czy go na szybko podepnę bez adaptera.
Pytanie od czego zacząć dalsze kombinacje? Chyba na samym wakuometrze nie ma co się aż tak skupiać, z dławikami z zestawu i rurkami było tak samo z tym paliwem w nim i skakaniem słupków. Martwi mnie samo paliwo.
Ściągać gaźniki i wracać do zaworków iglicowych które były, czy tłumik wykręcić i zobaczyć co będzie wtedy z ustawieniami na gaźnika i paliwem w wakuometrze?
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Moim zdaniem wrócić do oryginału i dopiero wtedy oglądać co się dzieje. Przynajmniej przepływ spalin będzie pewniejszy, zrób też zdjęcie jak wygląda sam kolektor bo ciężko to sobie wyobrazić jak jest namieszane
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Tłumik zdjęty, nie zbiera się już tak paliwo w wakuometrze więc gdzieś tu leżał problem
Pytanie czy np. z cewkami coś nie tak może być? Ciężko mi stwierdzić czy równo chodzi.
Wciąż jednak te słupki mocno wariują...
https://www.veed.io/view/cc4dacbb-61e0- ... anel=share
Pytanie czy np. z cewkami coś nie tak może być? Ciężko mi stwierdzić czy równo chodzi.
Wciąż jednak te słupki mocno wariują...
https://www.veed.io/view/cc4dacbb-61e0- ... anel=share
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Nie rób kilku rzeczy na raz bo się pogubisz, póki co igłami ogarnij pracę przyrządu i na oryginalnym tłumiku
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Nie do końca rozumiem jak te igły zastosować powiem szczerze:-)
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Żeby zniwelować drgania na urządzeniu daj długie węże, np 2 metrowe. Wszystkie 4 sztuki muszą być jednakowej długości.
Do tego trzeba zdławić przepływ powietrza - igły od strzykawki 0.5mm. Wykorzystujesz nasadkę igły z fragmentem "rurki". Najlepiej je złamać tuż przy nasadce.
Przygotowane gniazda z igieł umieść w wężyki na końcach, które będziesz zakładać na gaźniki i powinno być ok.
Do tego trzeba zdławić przepływ powietrza - igły od strzykawki 0.5mm. Wykorzystujesz nasadkę igły z fragmentem "rurki". Najlepiej je złamać tuż przy nasadce.
Przygotowane gniazda z igieł umieść w wężyki na końcach, które będziesz zakładać na gaźniki i powinno być ok.
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Ile zapłaciłeś za tego Carbtuna?
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Jakieś 500zł z czego pamiętam, nowego kupowałem.
- diimon
- klepacz
- Posty: 535
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: VFR750 RC36-I Regulacja Gaźników
Używka ryzyko bo nigdy nie wiadomo jak była traktowana. Ogólnie sprzęcik ma spoko opinie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości