Po 2 latach postoju maszyny i przejechaniu się tylko na przegląd, przyszedł czas na porządny serwis. W pierwszym etapie filtry oleje itd i zonk, nie startuje wentylator, chodzi na krótko więc czekam na nowy czujnik. Mam nadzieję że pomoże. Problem pojawił się kiedy moto chodziło dość długo, zgasiłem i zonk, Aku rozładowane do 11.8V. Naładowane, sprawdzone i montaż. Kolejna niespodzianka, na wolnych obrotach 12.35V, na wyższych 13.56V. Czyli raczej znowu nie wyjadę bo ładownia po prostu nie ma. Obstawiać regulator czy alternator? Jak go sprawdzić żeby w końcu wyjechać gdziekolwiek?
Regulator czy alternator?
- 
				Gruka
- bywalec 
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 29 mar 2015, 23:38
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Regulator czy alternator?
Siemka
Po 2 latach postoju maszyny i przejechaniu się tylko na przegląd, przyszedł czas na porządny serwis. W pierwszym etapie filtry oleje itd i zonk, nie startuje wentylator, chodzi na krótko więc czekam na nowy czujnik. Mam nadzieję że pomoże. Problem pojawił się kiedy moto chodziło dość długo, zgasiłem i zonk, Aku rozładowane do 11.8V. Naładowane, sprawdzone i montaż. Kolejna niespodzianka, na wolnych obrotach 12.35V, na wyższych 13.56V. Czyli raczej znowu nie wyjadę bo ładownia po prostu nie ma. Obstawiać regulator czy alternator? Jak go sprawdzić żeby w końcu wyjechać gdziekolwiek? ♂️Vfr 750 91r
♂️Vfr 750 91r
			
						Po 2 latach postoju maszyny i przejechaniu się tylko na przegląd, przyszedł czas na porządny serwis. W pierwszym etapie filtry oleje itd i zonk, nie startuje wentylator, chodzi na krótko więc czekam na nowy czujnik. Mam nadzieję że pomoże. Problem pojawił się kiedy moto chodziło dość długo, zgasiłem i zonk, Aku rozładowane do 11.8V. Naładowane, sprawdzone i montaż. Kolejna niespodzianka, na wolnych obrotach 12.35V, na wyższych 13.56V. Czyli raczej znowu nie wyjadę bo ładownia po prostu nie ma. Obstawiać regulator czy alternator? Jak go sprawdzić żeby w końcu wyjechać gdziekolwiek?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- emil
- stary wyjadacz 
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator czy alternator?
Wiatrak ma swój bezpiecznik, sprawdzałeś? Na kostce plus ma ciągle po zapłonie, masę dostaje z czujnika po osiągnięciu temp.
Spróbuj podmienić aku, może stary padł po prostu i nie ma co ładować. Pomierz napięcia na kablach z alternatora, na każdej parze powinno być to samo mniej więcej, napięcie przemienne, na niskich obr. ok 20V, na wysokich ponqd 100V.
			
									
									
						Spróbuj podmienić aku, może stary padł po prostu i nie ma co ładować. Pomierz napięcia na kablach z alternatora, na każdej parze powinno być to samo mniej więcej, napięcie przemienne, na niskich obr. ok 20V, na wysokich ponqd 100V.
- 
				Gruka
- bywalec 
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz 29 mar 2015, 23:38
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Regulator czy alternator?
Wiatrak na krótko startuje, tzn zwieram kabel czujnika do masy i działa. Nowy czujnik już kupiłem więc mam nadzieję że będzie ok. Co do ładowania to Aku świeży, faktycznie miał 11.5V, naładowany i sprawdzony wygląda na ok. Moto pali po naładowaniu. Obstawiam regulator ten z 5 pinami.
			
						Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości
