SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1157
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Czy mógłby ktoś podać mi rozstaw otworów montażowych w płycie?
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1157
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Dzięki Emil 

"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
jaki jest poprawny luz na łańcuchu w fi? Sprawdzać na pusto czy jak moto obładowane?
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Na centralce, luz 25-35mm.
Z sewisowki vtec'a ale podejrzewam że procedura ta sama
Z sewisowki vtec'a ale podejrzewam że procedura ta sama
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f 

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Na centralnej chyba podaje książka i w najbardziej napiętym odcinku, łańcuch się krzywo wyciąga.
- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
sporo ostatnio spamuje w tym temacie ale sami rozumiecie, przygotowanie moto do sezonu
jakie polecacie łożysko główki ramy? Bo niestety skończyło się w moim moto. Możliwe, że po puszczeniu kierownicy moto delikatnie ściąga przez wyrobione łożysko?

- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 108
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Najlepiej gdyby udało Ci się kupić japońskie KOYO jednak VFRa ma jedno z łożysk o dość nietypowych wymiarach a w dodatku jest problem z dokupieniem osobno uszczelniaczy. Ja zakupiłem niedawno japońskiego TourMax'a cały kpl.z uszczelniaczami, a z tego co się dowiedziałem to łożyska tego producenta wkładane też są na 1szy montaż. Na pewno strzeż się All Ballsów.
- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
kupowałeś łożyska stożkowe? Allballs śmieć?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Tourmax to nazwa firmy pakującej do woreczka części innych producentów. Allballs ja zakładałem do vfr i spoko. Zakładałem stożkowe, tylko nie możesz ich za mocno dokręcić, bo moto dalej będzie skręcać samo. Po ok 1kkm trzeba sprawdzić dokręcenie. W serwisówce jest fajny obrazek z pomiarem siły, którą trzeba przyłożyć do goleni, żeby kiera skręciła - wg tego dokręć łożyska.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Problemem są tylko uszczelki. Nie da się tego kupić od ręki. A łożyska to górne 32005, a dolne 32006 dostępne w każdym łożyskowym sklepie. Siłę skręcania opisuje serwisówka i jest w przedziale 1 do 1,5 kg na goleni. Strona 13-36.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: pn 27 cze 2016, 11:43
- Imię: Mariusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Witam.
Może mi ktoś odpowiedzieć jakim momentem mam dokręcić śrubę blokującą piastę po wykonanii naciągu łańcucha?
W owners manual jest 108Nm a w service manual 74Nm.
Zawsze skręcalem na 108 ale szukałem czegoś w serwisówce i jakież moje zaskoczenie.
Może mi ktoś odpowiedzieć jakim momentem mam dokręcić śrubę blokującą piastę po wykonanii naciągu łańcucha?
W owners manual jest 108Nm a w service manual 74Nm.
Zawsze skręcalem na 108 ale szukałem czegoś w serwisówce i jakież moje zaskoczenie.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
74 to chyba śruby koła, a nie nakrętka piasty.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: pn 27 cze 2016, 11:43
- Imię: Mariusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Chyba?
Potrzebuję sprawdzonej odpowiedzi a nie chyba.
Nakrętki koła tylnego jest podane w service manual 108Nm.
Mnie chodzi o rozbieżność co do wartości dokręcenia "pinch bol".
Powtarzam w service manual 74Nm w instrukcji do motocykla 108Nm. Motorek vfr800fi.
Potrzebuję sprawdzonej odpowiedzi a nie chyba.
Nakrętki koła tylnego jest podane w service manual 108Nm.
Mnie chodzi o rozbieżność co do wartości dokręcenia "pinch bol".
Powtarzam w service manual 74Nm w instrukcji do motocykla 108Nm. Motorek vfr800fi.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Aaa, kuźwa 180 to miała ta od piasty.
Do VTECa instrukcja użytkownika podaje też 74Nm, będzie to samo co FI.
http://pkarwowski.pl/moto/wp-content/up ... cja-PL.pdf
Wiem, że było kilka różnic między instrukcjami a książkami serwisowymi, np. sposób sprawdzania naciągu łańcucha.
Tu serwisówka dla Vteca też podaje 74 i tego bym się trzymał, zważywszy na to, co ta śruba łączy.
http://www.murphysmotorworks.com/vfr/rear.jpg
Szukam do FI ale nie widzę.
Do VTECa instrukcja użytkownika podaje też 74Nm, będzie to samo co FI.
http://pkarwowski.pl/moto/wp-content/up ... cja-PL.pdf
Wiem, że było kilka różnic między instrukcjami a książkami serwisowymi, np. sposób sprawdzania naciągu łańcucha.
Tu serwisówka dla Vteca też podaje 74 i tego bym się trzymał, zważywszy na to, co ta śruba łączy.
http://www.murphysmotorworks.com/vfr/rear.jpg
Szukam do FI ale nie widzę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości