Projekt VFR800Fi
- tokl
- Posty: 10
- Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt VFR800Fi
Przed oddaniem baku do lakierowania postanowiłem wyjąć pompę i sprawdzić filterek.
W baku czysto. Żadnej rdzy itp.
Filterek był w miarę czysty.
Ale dla spokoju wymieniłem na zalecany na tym forum zamiennik z BMW czyli MWK44.
Przy okazji sprawdziłem filtr powietrza - czysty.
Elementy poszły do lakiernika a ja zabrałem się za detailing.
Najpierw polerka migaczy.
Przed i po:
Później polerka wlewu paliwa.
Przed i po
Obudowa zegarów też miała przebarwienia i biały nalot. Tu w ruch poszła opalarka. Lekkie podgrzanie powierzchni plastiku wydobyło dawny fabryczny wygląd.
Przed i po.
Do polerki poszły też lusterka.
Po prawej przed po lewej po.
A teraz ciekawostka. Zajrzałem do reflektora a tam ... oryginalna żarówka H4 made in Japan z lat 90 wykonana jeszcze na płytce epoksydowej
cdn
W baku czysto. Żadnej rdzy itp.
Filterek był w miarę czysty.
Ale dla spokoju wymieniłem na zalecany na tym forum zamiennik z BMW czyli MWK44.
Przy okazji sprawdziłem filtr powietrza - czysty.
Elementy poszły do lakiernika a ja zabrałem się za detailing.
Najpierw polerka migaczy.
Przed i po:
Później polerka wlewu paliwa.
Przed i po
Obudowa zegarów też miała przebarwienia i biały nalot. Tu w ruch poszła opalarka. Lekkie podgrzanie powierzchni plastiku wydobyło dawny fabryczny wygląd.
Przed i po.
Do polerki poszły też lusterka.
Po prawej przed po lewej po.
A teraz ciekawostka. Zajrzałem do reflektora a tam ... oryginalna żarówka H4 made in Japan z lat 90 wykonana jeszcze na płytce epoksydowej
cdn
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 614
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Projekt VFR800Fi
No i piknie! Obecnie tez rozkminiam temat wlewu paliwa, ale jako przeszczep do zbiornika paliwa mojego wykonania, do mojej traji.
-
- teksciarz
- Posty: 140
- Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
- Imię: Łukasz
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Projekt VFR800Fi
Sprawdź czy naklejki są odpowiednie pod lakier. Te z allegro się rozpuszczą.
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Projekt VFR800Fi
Dysponujesz bardziej szczegółowymi zdjęciami? Nie słyszałem o tej metodzie, a wydaje się banalnie prosta i wręcz genialna! W poprzednim motocyklu plastiki malowałem dedykowaną farbą, ale wyszło tak ooo. Ciekaw jestem jaki efekt uzyskałbym opalarką. Muszę spróbować na jakimś starym plastiku, te od VFR na szczęście są w perfekcyjnym stanie
P.S. Kawał dobrej roboty! Lubię takie wątki, śledzę i życzę powodzenia
- tokl
- Posty: 10
- Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt VFR800Fi
Elementy wróciły od lakiernika. Wszystko wygląda bardzo świeżo.
Został położony odporny na działanie środowiska lakier bezbarwny Profix 2k VHS4:1 CP2016. Co do szczegółów lakiernik mógł się bardziej postarać ale to kolega i zrobione właściwie po kosztach więc ... nie zgłaszam reklamacji
Ale efekt jest zadowalający. Twardy lakier powinien przez lata utrzymać blask.
Na bak poszedł wypolerowany wlew.
Pod bakiem wymieniłem gąbkę. Stara się trochę sypała. Nowa to ognioodporna samoprzylepna mata.
Widok przed i po.
Został położony odporny na działanie środowiska lakier bezbarwny Profix 2k VHS4:1 CP2016. Co do szczegółów lakiernik mógł się bardziej postarać ale to kolega i zrobione właściwie po kosztach więc ... nie zgłaszam reklamacji
Ale efekt jest zadowalający. Twardy lakier powinien przez lata utrzymać blask.
Na bak poszedł wypolerowany wlew.
Pod bakiem wymieniłem gąbkę. Stara się trochę sypała. Nowa to ognioodporna samoprzylepna mata.
Widok przed i po.
- tokl
- Posty: 10
- Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt VFR800Fi
Najpierw usunąć farbę papier 800 na mokro, potem papier 2000 na mokro, potem pasta polerska na lustro. To robiłem ręcznie. Ale można sobie kupić mały talerzyk do wiertarki z gąbką. Ten korek to aluminium. Nie zabezpieczam go niczym choć można. Uważam że straci swój urok. Po prostu co mycie trzeba go ładnie przetrzeć. Zobaczę jak to będzie w praktyce.
- tokl
- Posty: 10
- Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt VFR800Fi
Prace idą dalej.
Korzystając z tego że moto jest goły, wrzuciłem mu wentylator na regulator napięcia.
Co prawda regulator został wymieniony przez poprzedniego właściciela na TourMaxa z większym radiatorem ale dodatkowe odprowadzenie ciepła nie zaszkodzi. W ten sposób jedyny słaby punkt VFR-ki został zaleczony.
Przy okazji wrzuciłem też alarm z pilotem, gniazdo zapalniczki i ukrytą ładowarkę USB z kablem w postaci sprężyny.
Wszystko puściłem w plastikowej rurce żeby odizolować od ciepła silnika.
Ładowarka USB jest podpięta "po stacyjce" a gniazdo zapalniczki bezpośrednio do Akumulatora przez bezpiecznik bagnetowy w hermetycznej obudowie.
Gniazdo zapalniczki będę wykorzystywał do ładowania akumulatora.
Korzystając z tego że moto jest goły, wrzuciłem mu wentylator na regulator napięcia.
Co prawda regulator został wymieniony przez poprzedniego właściciela na TourMaxa z większym radiatorem ale dodatkowe odprowadzenie ciepła nie zaszkodzi. W ten sposób jedyny słaby punkt VFR-ki został zaleczony.
Przy okazji wrzuciłem też alarm z pilotem, gniazdo zapalniczki i ukrytą ładowarkę USB z kablem w postaci sprężyny.
Wszystko puściłem w plastikowej rurce żeby odizolować od ciepła silnika.
Ładowarka USB jest podpięta "po stacyjce" a gniazdo zapalniczki bezpośrednio do Akumulatora przez bezpiecznik bagnetowy w hermetycznej obudowie.
Gniazdo zapalniczki będę wykorzystywał do ładowania akumulatora.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Projekt VFR800Fi
Moze daj jej od razu regiel z 1200? Nie wiem czy tourmax to takie złoto.
- tokl
- Posty: 10
- Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt VFR800Fi
Dzięki za podpowiedź. Jak będzie coś nie tak to pójdzie z 1200 ale na razie reg działa więc będę na niego dmuchał i chuchał z wiatraka.
Ma masywny radiator odprowadzający ciepło więc powinno być dobrze.
Ale dzięki za sugestie.
- tokl
- Posty: 10
- Rejestracja: wt 02 paź 2018, 12:01
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Projekt VFR800Fi
Po malowaniu i wyschnięciu lakieru należy go zmatowić - ściąć tzw. baranek. Papier wodny 2000 i siłownia ...
Wygląda to słabo ale nie należy się przejmować. Zaraz wróci blask.
Lakier 2k jest twardy i trzeba się trochę namachać żeby go choć trochę zeszlifować.
Po szlifowaniu czas na polerkę.
Polerkę robiłem profesjonalną pastą oraz dyskiem z rzepem do wiertarki. Tu trzeba uważać żeby nie przetrzeć ani przepalić lakieru. Powoli, na małych obrotach. Lepiej kilka razy powtórzyć niż raz przedobrzyć.
Efekt po polerce.
I dalej w ten sposób wypolerowałem wszystkie elementy.
Polerowałem każdą z śrubek - w końcu każdą widać.
Moto nabiera kształtów.
Wygląda to słabo ale nie należy się przejmować. Zaraz wróci blask.
Lakier 2k jest twardy i trzeba się trochę namachać żeby go choć trochę zeszlifować.
Po szlifowaniu czas na polerkę.
Polerkę robiłem profesjonalną pastą oraz dyskiem z rzepem do wiertarki. Tu trzeba uważać żeby nie przetrzeć ani przepalić lakieru. Powoli, na małych obrotach. Lepiej kilka razy powtórzyć niż raz przedobrzyć.
Efekt po polerce.
I dalej w ten sposób wypolerowałem wszystkie elementy.
Polerowałem każdą z śrubek - w końcu każdą widać.
Moto nabiera kształtów.
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Projekt VFR800Fi
Też kiedyś polerowalem śrubki, wyszło pięknie.
Po pierwszym myciu wyszedł rdzawy nalot. Okazało się że podczas polerki usunąłem galwaniczną powłokę zabezpieczającą
Po pierwszym myciu wyszedł rdzawy nalot. Okazało się że podczas polerki usunąłem galwaniczną powłokę zabezpieczającą
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Projekt VFR800Fi
Potwierdzam, też tak załatwiłem śruby dekli silnika w poprzednim moto
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Projekt VFR800Fi
Gratuluję zacięcia, kawałek dobrej roboty włożyłeś w Moto.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- Pisak
- zadomowiony
- Posty: 57
- Rejestracja: pn 23 lip 2018, 22:00
- Imię: Mariusz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Projekt VFR800Fi
Ja właśnie zdejmuje lagi. Kupiłem progresy Witta. Kloce versachy. Czekam na tarcze. Na koniec lakier
Widzę że będą ładne zdjęcia na początek sezonu
Widzę że będą ładne zdjęcia na początek sezonu
Pisak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości