Na podstawie moich doświadczeń (jeżdżę w okularach korekcyjnych odkąd pamiętam), najistotniejsze jest odpowiednie wyprofilowanie zauszników w okularach przez zakład, który je dla Ciebie robi.
Istotne jest nie tylko wygięcie ZA ucho (nie może być zbyt zawinięte), ale również wyprofilowanie WZDŁUŻ profilu/kształtu głowy (co istotne, może być to niesymetrycznie, bo każdy ma co innego za uszami

), tak, aby przylegały do głowy w mirę równomiernie i nacisk rozkładał się na pewnej długości, a nie był punktowy. Kolejnym istotnym elementem jest grubość samych zauszników okularów, tzn., aby były w miarę płaskie (nie koniecznie druciki, bo mogą się wpijać w skórę, ale jakiś płaski profil).
Z moich doświadczeń, okulary z elastycznymi uszami czasem ciężko wsunąć za uszy, jeśli kask dobrze przylega, więc wg mnie nie jest to wcale wygodne, a dobrze dopasowane, zwykłe oprawki wchodzą za ucho i sobie grzeczne siedzą na swoim miejscu.

Moje doświadczenia dotyczą korzystania z kaskiem integralnym, a w szczękowcu może to wyglądać inaczej. Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale to opisałem.

Pozdrawiam
