róznice w budowie VFR 99r a VFR 01,02
- szypowski1
- bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: śr 17 paź 2007, 19:59
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
róznice w budowie VFR 99r a VFR 01,02
witam
mam pytanie czy jest jakaś roznica w budowie VFR 800 z roku 1999 a VFR z roku 2000,2001
prosze o pomoc pozdrawiam
mam pytanie czy jest jakaś roznica w budowie VFR 800 z roku 1999 a VFR z roku 2000,2001
prosze o pomoc pozdrawiam
- szypowski1
- bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: śr 17 paź 2007, 19:59
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
d
a czy te zmiany maja jakis duzy wpływ na motocykl silnik jest chyba taki sam ...problem jest w tym ze mam vfr z 1999roku za 12 tysiecy a z 2000 roku juz kosztuje 15......wiec czy te 3 tysiace roznicy warte sa tych roznic w motocyklach
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Różnica w cenie nie jest czesto odzwierciedleniem wartości. Moze właściciel tej z 2000 uważa że jest bardzie zadbana. Jak ta starsza nie ma trwałych uszkodzeń wpływających na bezpieczeństwo to ja bym nie płacił więcej.szypowski1 pisze:mam vfr z 1999roku za 12 tysiecy a z 2000 roku juz kosztuje 15
Silnik, zawieszenie, inne układy wpływające na technikę i parametry jazdy są takie same.
- szypowski1
- bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: śr 17 paź 2007, 19:59
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
t
szkoda ze nie podałes ng gg widze ze sieznasz na tym a ja .....całkowita zielen dlatego zadaje takie pytania bo poprostu na hondah sie nie znam
[ Dodano: 2007-10-21, 19:41 ]
1986 - Na podstawie doświadczeń z motocyklem VF750 Honda wprowadza do produkcji VFR750. Motocykl dysponował aluminiową ramą, dwuramiennym wahaczem podpartym na centralnym elemencie resorująco-tłumiącym, dwoma tłumikami wydechu i pełną obudową. Motocykl dysponował także nietypowymi kołami o rozmiarze 110/90-16 z przodu i 130/80-18 z tyłu. Zastosowano bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych.
1988 - Producent wprowadza zmiany stylistyczne. Poprawiona została owiewka z regulowaną szybą, zmianie uległy kierunkowskazy, tłumiki polerowane, a nie malowane na czarny mat. Podwozie zostaje wyposażone w nowe 17-calowe koła z przodu i z tyłu.
1990 - Modernizacja modelu VFR750F. W motocyklu zmienione było praktycznie wszystko - rama, obudowa, koła, zawieszenia. Silnik dysponował większą mocą, a elementem wyróżniającym VFR wśród innych jednośladów stał się jednoramienny wahacz. Od tego roku VFR miała także podwójną przednią lampę i pojedynczy tłumik. Zdecydowana poprawa komfortu i właściwości jezdnych .
1994 - Wprowadzenie ponad 300 zmian. Obniżenie masy własnej. Nowe zawieszenie przednie przy zwiększonej sztywności zostało odchudzone o 600g, tylne o 200g. Nowe, znacznie lżejsze koła, przekonstruowana centralna podstawka, uchwyty, podnóżki i wiele innych detali przyczyniło się do znacznego obniżenia ciężaru motocykla i poprawienia jego poręczności. Nowa deska rozdzielcza, zmienione siodło oraz nowy układ wydechowy 4-2-1.
1998 - Oficjalna nazwa ulega zmianie z VFR750F na VFR800Fi. Nowy silnik, w którym cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Pojemność 781 ccm z zasilaniem wtryskiem i komputer sterujący nie tylko zasilaniem, ale także zapłonem indywidualnie dla każdego cylindra. Nowy wahacz tylny łożyskowany w silniku. W motocyklu zastosowano poprawioną ramę, zawieszenia oraz hamulce z systemem Dual-CBS. Zupełnej zmianie uległ wygląd zewnętrzny motocykla. Owiewki zaprojektowano pod kątem jak najlepszej ochrony kierowcy przed pędem powietrza i warunkami atmosferycznymi. Przejrzysty wyświetlacz informujący go o parametrach pracy motocykla.
2002 - Nowy, nieco futurystyczny wygląd zewnętrzny, oraz kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. Najważniejsza z nich to zmiana napędu wałków rozrządu z kół zębatych na płytkowe łańcuszki. Do tej pory niezawodny, trwały i bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych był poniekąd znakiem rozpoznawczym silników V4 Hondy. W zamian za to Honda pokusiła się o zastosowanie w silniku zmiennych faz rozrządu. W gruncie rzeczy polega to na tym, iż w zakresie do 6000 obrotów pracuje tylko jeden zawór ssący w każdym z cylindrów. Przepływ mieszanki przez jeden zawór, a co za tym przez mniejszą średnicę przepływu przyśpiesza prędkość przemieszczania się mieszanki w kanałach ssących, a co za tym idzie poprawia zawirowanie mieszanki w komorze spalania. To z kolei ma bardzo dobry wpływ na proces spalania, co dla użytkownika oznacza lepszy przebieg momentu obrotowego i niższe spalanie. Przy wyższych obrotach do akcji wchodzą wszystkie zawory i VFR zaczyna rozwijać pełną moc. Dokonano zmianę na nowy układ wydechowy z dwoma wysoko poprowadzonymi tłumikami oraz powiększono zbiornik paliwa. Bardzo istotną nowością w tym modelu było opcjonalne zastosowanie ABS'u znacznie poprawiającego bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych.
z tego co tu pisze wynika ze zmiany wprowadzono dopiero w 2002 roku, poprzednie VFR sa takie same, ktos moze to potwierdzic?
[ Dodano: 2007-10-21, 19:41 ]
1986 - Na podstawie doświadczeń z motocyklem VF750 Honda wprowadza do produkcji VFR750. Motocykl dysponował aluminiową ramą, dwuramiennym wahaczem podpartym na centralnym elemencie resorująco-tłumiącym, dwoma tłumikami wydechu i pełną obudową. Motocykl dysponował także nietypowymi kołami o rozmiarze 110/90-16 z przodu i 130/80-18 z tyłu. Zastosowano bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych.
1988 - Producent wprowadza zmiany stylistyczne. Poprawiona została owiewka z regulowaną szybą, zmianie uległy kierunkowskazy, tłumiki polerowane, a nie malowane na czarny mat. Podwozie zostaje wyposażone w nowe 17-calowe koła z przodu i z tyłu.
1990 - Modernizacja modelu VFR750F. W motocyklu zmienione było praktycznie wszystko - rama, obudowa, koła, zawieszenia. Silnik dysponował większą mocą, a elementem wyróżniającym VFR wśród innych jednośladów stał się jednoramienny wahacz. Od tego roku VFR miała także podwójną przednią lampę i pojedynczy tłumik. Zdecydowana poprawa komfortu i właściwości jezdnych .
1994 - Wprowadzenie ponad 300 zmian. Obniżenie masy własnej. Nowe zawieszenie przednie przy zwiększonej sztywności zostało odchudzone o 600g, tylne o 200g. Nowe, znacznie lżejsze koła, przekonstruowana centralna podstawka, uchwyty, podnóżki i wiele innych detali przyczyniło się do znacznego obniżenia ciężaru motocykla i poprawienia jego poręczności. Nowa deska rozdzielcza, zmienione siodło oraz nowy układ wydechowy 4-2-1.
1998 - Oficjalna nazwa ulega zmianie z VFR750F na VFR800Fi. Nowy silnik, w którym cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Pojemność 781 ccm z zasilaniem wtryskiem i komputer sterujący nie tylko zasilaniem, ale także zapłonem indywidualnie dla każdego cylindra. Nowy wahacz tylny łożyskowany w silniku. W motocyklu zastosowano poprawioną ramę, zawieszenia oraz hamulce z systemem Dual-CBS. Zupełnej zmianie uległ wygląd zewnętrzny motocykla. Owiewki zaprojektowano pod kątem jak najlepszej ochrony kierowcy przed pędem powietrza i warunkami atmosferycznymi. Przejrzysty wyświetlacz informujący go o parametrach pracy motocykla.
2002 - Nowy, nieco futurystyczny wygląd zewnętrzny, oraz kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. Najważniejsza z nich to zmiana napędu wałków rozrządu z kół zębatych na płytkowe łańcuszki. Do tej pory niezawodny, trwały i bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych był poniekąd znakiem rozpoznawczym silników V4 Hondy. W zamian za to Honda pokusiła się o zastosowanie w silniku zmiennych faz rozrządu. W gruncie rzeczy polega to na tym, iż w zakresie do 6000 obrotów pracuje tylko jeden zawór ssący w każdym z cylindrów. Przepływ mieszanki przez jeden zawór, a co za tym przez mniejszą średnicę przepływu przyśpiesza prędkość przemieszczania się mieszanki w kanałach ssących, a co za tym idzie poprawia zawirowanie mieszanki w komorze spalania. To z kolei ma bardzo dobry wpływ na proces spalania, co dla użytkownika oznacza lepszy przebieg momentu obrotowego i niższe spalanie. Przy wyższych obrotach do akcji wchodzą wszystkie zawory i VFR zaczyna rozwijać pełną moc. Dokonano zmianę na nowy układ wydechowy z dwoma wysoko poprowadzonymi tłumikami oraz powiększono zbiornik paliwa. Bardzo istotną nowością w tym modelu było opcjonalne zastosowanie ABS'u znacznie poprawiającego bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych.
z tego co tu pisze wynika ze zmiany wprowadzono dopiero w 2002 roku, poprzednie VFR sa takie same, ktos moze to potwierdzic?
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
czy czasem 2001 ma inne wtryski niz 99 ? Oczek jedzie ze mna z boku to pali mu litra mniej przy tym samym styluj jazdy...nie do wiary, czy to zasluga lambdy ?
[ Dodano: 2007-10-21, 20:24 ]
jesli chodzi o zewnetrzna budowe jeszcze to lusterka 2001.....nei maja gumowej oprawy na cale j raczce...
[ Dodano: 2007-10-21, 20:24 ]
jesli chodzi o zewnetrzna budowe jeszcze to lusterka 2001.....nei maja gumowej oprawy na cale j raczce...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- szypowski1
- bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: śr 17 paź 2007, 19:59
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
zegary 2001 maja napisa VFR na obrotowmierzu to nastepna roznica...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Pepe VFR
- klepacz
- Posty: 944
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
z tym spalanie m to chyba różnie bywa ja mam 99r i sonde lambda i bardzo mało pali :
[ Dodano: 2007-10-22, 11:38 ]
98r i niektóre z 99 nie miały sondy poza tym manetka gazu ma inny zakres porównywałem modele 99 i 01 i jest duża różnica w nowszym modelu jest o połowe krótsza ale jak dla mnie to minus bo motocykl jest bardziej nerwowy i trzeba precyzyjniej operować gazem. A jeśli chodzi o reszte to chyba wszystko praktycznie to samo nawet w V-tecu silnik ten sam
Różnica między 98-99 a 00-01 jest nie wyszczególniona w tym opisie bo moto praktycznie minimalnie sę różni taki mały lifting a od 02 pojawił się V-tec zupełnie inne moto pozdro.

[ Dodano: 2007-10-22, 11:38 ]
98r i niektóre z 99 nie miały sondy poza tym manetka gazu ma inny zakres porównywałem modele 99 i 01 i jest duża różnica w nowszym modelu jest o połowe krótsza ale jak dla mnie to minus bo motocykl jest bardziej nerwowy i trzeba precyzyjniej operować gazem. A jeśli chodzi o reszte to chyba wszystko praktycznie to samo nawet w V-tecu silnik ten sam
Różnica między 98-99 a 00-01 jest nie wyszczególniona w tym opisie bo moto praktycznie minimalnie sę różni taki mały lifting a od 02 pojawił się V-tec zupełnie inne moto pozdro.
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości