Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie
-
- teksciarz
- Posty: 119
- Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
- Imię: robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wrocław
Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie
Tym wierceniem nie osłabisz kiery ? Wydaje się to trochę niebezpieczne , jednak ścianki kiery są mimo wszystko cienkie .
- rafalW
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie
A jak inaczej zamontujesz przelaczniki? Bez pinu wchodzacego w kierownice beda sie krecic dookola
Inna bajka, ze w zyciu bym nie wpadl zeby robic specjalne narzedzie do wywiercenia dwoch otworow, nawet nie majac imadla jakos bym sobie poradzil
Inna bajka, ze w zyciu bym nie wpadl zeby robic specjalne narzedzie do wywiercenia dwoch otworow, nawet nie majac imadla jakos bym sobie poradzil
-
- teksciarz
- Posty: 119
- Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
- Imię: robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wrocław
Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie
Masz racje , jakoś odrazu po przeczytaniu posta z wierceniem kierownicy wydało mi się to jakieś karkołomne
- masa
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pn 01 sie 2016, 22:54
- Imię: Marek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie
Jak ktoś ma wątpliwości co do wytrzymałości po wierceniu to radzę popatrzeć na fabryczne clip-on'y. Fakt, że ram rurka jest stalowa nie aluminiowa ale ma minimum 3 otwory każda a co najlepsze to, rurka jest stalowa ale mocowanie do lagi jest aluminiowe więc jakoś to musi być połączone.
Co do wiercenia to ja już przechodziłem ręczne wiercenia otworów w kierownicy to nie polecam. Każda ręczna wiertarka ma bicie na wrzecionie/uchwycie, wiertło ma ścin itd. Nie ma szans żebyś wywiercił wiertłem o średnicy 5mm otwór o średnicy 5mm a tym bardziej prostopadle do osi rurki. A poza tym, zrobienie tego kosztowało mnie chwilę czasu w sobotę i zero pieniędzy, no i nie jest jednorazowe.
Co do wiercenia to ja już przechodziłem ręczne wiercenia otworów w kierownicy to nie polecam. Każda ręczna wiertarka ma bicie na wrzecionie/uchwycie, wiertło ma ścin itd. Nie ma szans żebyś wywiercił wiertłem o średnicy 5mm otwór o średnicy 5mm a tym bardziej prostopadle do osi rurki. A poza tym, zrobienie tego kosztowało mnie chwilę czasu w sobotę i zero pieniędzy, no i nie jest jednorazowe.
VFR800 RC46 '00
CBR SC50 '03
CBR SC50 '03
-
- teksciarz
- Posty: 119
- Rejestracja: pt 09 cze 2017, 14:14
- Imię: robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: wrocław
Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie
Nie no ja się absolutnie nie czepiałem , tylko w pierwszym odruchu mną wstrząsło
- masa
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pn 01 sie 2016, 22:54
- Imię: Marek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana clip-on'ów na kierownicę, pytanie
Historii ciąg dalszy:
Postanowiłem jednak nie ciąć kierownicy a przez to musiałem wymieniać przewody od gazu. Jakoś to zmordowałem chociaż bez darcia airboxa z motocykla jest tragedia.
Co do ustawienia i wiercenia otworów w kierownicy, posłużyłem się suwmiarką i poziomicą.
Przy okazji okazało się, że poziomica ma magnes, nawet nie wiedziałem.
Schemat działania przy wierceniu ogólnie był taki: ustawienie długości na jednej stronie przy zamontowanej kierownicy, ustawienie uchwytu pionowo na poziomicę, ściąganie kierownicy, wiercenie, montaż i ustawienie pionu na poziomicy, druga strona analogicznie.
Efekty:
No i wydawało by się, że coraz bliżej końca:
Okazuje się, że po montowaniu wszystkiego, końcówki przewodów od hamulca i sprzęgła, pomijając, że przewód od sprzęgła i tak trzeba puścić inaczej, wypadają idealnie w śrubach od górnej półki więc nie da się klamek sensownie ustawić. Co więcej, klamki mają "wypustki" do ustalania pozycji końcówek przewodów więc nie ma możliwości ustawienia końcówek pod innym kątem.
Trochę nie chce mi się demontować klamki i jakoś usuwać te "wypustki" ale z racji, że i tak muszę jakoś poradzić sobie z przewodem od sprzęgła to pewnie się na tym skończy.
Co dalej:
Zrobić porządek z klamkami, założyć grzane chwyty (czekają w szufladzie), założyć gniazdo do ładowarki, zmienić olej i ogień z rury.
Postanowiłem jednak nie ciąć kierownicy a przez to musiałem wymieniać przewody od gazu. Jakoś to zmordowałem chociaż bez darcia airboxa z motocykla jest tragedia.
Co do ustawienia i wiercenia otworów w kierownicy, posłużyłem się suwmiarką i poziomicą.
Przy okazji okazało się, że poziomica ma magnes, nawet nie wiedziałem.
Schemat działania przy wierceniu ogólnie był taki: ustawienie długości na jednej stronie przy zamontowanej kierownicy, ustawienie uchwytu pionowo na poziomicę, ściąganie kierownicy, wiercenie, montaż i ustawienie pionu na poziomicy, druga strona analogicznie.
Efekty:
No i wydawało by się, że coraz bliżej końca:
Okazuje się, że po montowaniu wszystkiego, końcówki przewodów od hamulca i sprzęgła, pomijając, że przewód od sprzęgła i tak trzeba puścić inaczej, wypadają idealnie w śrubach od górnej półki więc nie da się klamek sensownie ustawić. Co więcej, klamki mają "wypustki" do ustalania pozycji końcówek przewodów więc nie ma możliwości ustawienia końcówek pod innym kątem.
Trochę nie chce mi się demontować klamki i jakoś usuwać te "wypustki" ale z racji, że i tak muszę jakoś poradzić sobie z przewodem od sprzęgła to pewnie się na tym skończy.
Co dalej:
Zrobić porządek z klamkami, założyć grzane chwyty (czekają w szufladzie), założyć gniazdo do ładowarki, zmienić olej i ogień z rury.
VFR800 RC46 '00
CBR SC50 '03
CBR SC50 '03
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości