Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI v47
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI v47
To już ostatni patent w tym sezonie zimowym który popełniłem więc pomyślałem że wypada się pochwalić.
Jest to moduł sterowania światłami dodatkowymi w postaci światła stop, pozycji, dynamicznych kierunkowskazów zamontowany w kufrze centralnym givi v47nnt.
Światła zrobione na led-ach ws2812b sterowane za pomocą procesora , ja użyłem do tego arduino pro mini. Śmieszne gabaryty łącznie z przetwornicą dc-dc oraz zewnętrznymi paroma elementami (4 rezystory, 6 kondensatorów, 3 stabilizatory 5v) - wymiary 5 na 6 cm. Parę linijek kodu i już:) Ogólnie robiłem to od zera, nie korzystałem z żadnego wzorca. Zaraziłem się w tą zimę programowaniem w C i to w sumie mój taki pierwszy projekcik .
Ze względu że w kufrze nie ma zbytnio miejsca to zostały tam zamontowane tylko LEDy- 12szt oraz kondensatory do nich. Cała reszta w postaci modułu znajduje się pod siedzeniem (skąd pobrane są również sygnały sterujące).
Komunikacja modułu z LEDami odbywa się tylko trzema pinami +, masa, sygnał sterujący co z jednej strony upraszcza sprawę lecz aby nie było różowo w kufrze pod oryginalne światło stop przewidziana była tylko złączka dwu pinowa.
Tak więc musiałem wydumać jak przesłać jeden z sygnałów tak aby odpinanie kufra nie stało się uciążliwe ( opinanie dodatkowych kabli).
Padło na sygnał masy który postanowiłem przesłać za pomocą nieco zmodyfikowanej śruby którą przykręcona jest płyta do stelaża.
Oto moje wypociny: Do kufra wystarczyło wkręcić ( na przestrzał ) śrubę z nierdzewki i złączka gotowa:)
A całość prezentuje się tak:
https://www.youtube.com/watch?v=QDimRLw8mMU
Uprzedzam pytania o widoczność w słońcu sprawdzone, bardzo dobrze widoczne:)
to tyle
Jest to moduł sterowania światłami dodatkowymi w postaci światła stop, pozycji, dynamicznych kierunkowskazów zamontowany w kufrze centralnym givi v47nnt.
Światła zrobione na led-ach ws2812b sterowane za pomocą procesora , ja użyłem do tego arduino pro mini. Śmieszne gabaryty łącznie z przetwornicą dc-dc oraz zewnętrznymi paroma elementami (4 rezystory, 6 kondensatorów, 3 stabilizatory 5v) - wymiary 5 na 6 cm. Parę linijek kodu i już:) Ogólnie robiłem to od zera, nie korzystałem z żadnego wzorca. Zaraziłem się w tą zimę programowaniem w C i to w sumie mój taki pierwszy projekcik .
Ze względu że w kufrze nie ma zbytnio miejsca to zostały tam zamontowane tylko LEDy- 12szt oraz kondensatory do nich. Cała reszta w postaci modułu znajduje się pod siedzeniem (skąd pobrane są również sygnały sterujące).
Komunikacja modułu z LEDami odbywa się tylko trzema pinami +, masa, sygnał sterujący co z jednej strony upraszcza sprawę lecz aby nie było różowo w kufrze pod oryginalne światło stop przewidziana była tylko złączka dwu pinowa.
Tak więc musiałem wydumać jak przesłać jeden z sygnałów tak aby odpinanie kufra nie stało się uciążliwe ( opinanie dodatkowych kabli).
Padło na sygnał masy który postanowiłem przesłać za pomocą nieco zmodyfikowanej śruby którą przykręcona jest płyta do stelaża.
Oto moje wypociny: Do kufra wystarczyło wkręcić ( na przestrzał ) śrubę z nierdzewki i złączka gotowa:)
A całość prezentuje się tak:
https://www.youtube.com/watch?v=QDimRLw8mMU
Uprzedzam pytania o widoczność w słońcu sprawdzone, bardzo dobrze widoczne:)
to tyle
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
Zajebista sprawa w zeszłym roku myślałem o takim czymś.. No t o mnie zainspirowales może teraz tego nie zrobię ale na zimę... Tym bardziej że tak jak Ty mam fabryczna instalacje w kurze
Będę Cię męczył pytaniami obiecuję
Będę Cię męczył pytaniami obiecuję
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
nie widzę problemu, chętnie pomogę:) Fajnie że się spodobało. Zawsze jest motywacja do kolejnych modów. skończyłem to już z rozbiegu a teraz trzeba korzystać z otwartego już sezonu. Kolejny czas na dłubanie przyjdzie .....mam nadzieję że dopiero w grudniu
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1150
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
Fajna sprawa
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
super wyszło ,
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
To połączenie miedź-stal hartowana-nierdzewka? Nie przewidujesz korozji? Bo z tego co rozumiem, grzybek jest przyspawany, a w nim siedzi sprężynka i styk?
Podobne połączenie ma nawigacja Lark 35AT i wiem już, że przy drganiach "puszcza", przez co nie ładuje się.
Podobne połączenie ma nawigacja Lark 35AT i wiem już, że przy drganiach "puszcza", przez co nie ładuje się.
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
chyba nie zrozumiałeś budowy:) grzybek nie jest do niczego przyspawany, jest ruchomy.
po kolei:
śruba ze stali nierdzewnej - imbusowa - przyspawana łebkiem została do rurki o tej same średnicy zewnętrznej. Następnie do tej rurki w miejsce gdzie wchodził do śruby imbus wsadziłem sprężynkę. Nad sprężynkę poszedł miedziany grzybek (luzem) który węższą częścią dopasowany jest jak widać na zdjęciu do otworu w ocynkowanej podkładce . Wszystko razem zostało ściśnięte do czołowo imadłem, przesmarowane pastą lutowniczą i ocynowane za pomocą palnika do lutowania. W ten sposób podkładka została przytwierdzona do całości i jednocześnie ocynowana cała reszta powierzchni co raczej wyklucza rudą:)
A grzybek miedziany wystający z podkładki swobodnie się rusza góra / dół pod wpływem nacisku kufra. Sprężynka w środku cały czas wywiera nacisk na grzybek który dociskany jest do styku w kufrze bez względu na drgania wytwarzane podczas jazdy. Tak wyregulowałem długość grzybka aby po zapięciu kufra był on wciśnięty mniej więcej do połowy głębokości. Tak że ani ruda, ani brak styku mi nie grozi Na jednym zdjęciu (ostatnim) widać przecież jak wciskam grzybek śrubokrętem:)
I to co widać na rysunku w całości stanowi styk do masy (zamiast śruby mocującej płytę do stelaża) i po przez stelaż do ramy motocykla masa idealna:) Mierzone multimetrem od led-ów do masy na akumulatorze : coś około 0,1 ohm
Mam nadzieję że rozjaśniłem co i jak.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało:)
po kolei:
śruba ze stali nierdzewnej - imbusowa - przyspawana łebkiem została do rurki o tej same średnicy zewnętrznej. Następnie do tej rurki w miejsce gdzie wchodził do śruby imbus wsadziłem sprężynkę. Nad sprężynkę poszedł miedziany grzybek (luzem) który węższą częścią dopasowany jest jak widać na zdjęciu do otworu w ocynkowanej podkładce . Wszystko razem zostało ściśnięte do czołowo imadłem, przesmarowane pastą lutowniczą i ocynowane za pomocą palnika do lutowania. W ten sposób podkładka została przytwierdzona do całości i jednocześnie ocynowana cała reszta powierzchni co raczej wyklucza rudą:)
A grzybek miedziany wystający z podkładki swobodnie się rusza góra / dół pod wpływem nacisku kufra. Sprężynka w środku cały czas wywiera nacisk na grzybek który dociskany jest do styku w kufrze bez względu na drgania wytwarzane podczas jazdy. Tak wyregulowałem długość grzybka aby po zapięciu kufra był on wciśnięty mniej więcej do połowy głębokości. Tak że ani ruda, ani brak styku mi nie grozi Na jednym zdjęciu (ostatnim) widać przecież jak wciskam grzybek śrubokrętem:)
I to co widać na rysunku w całości stanowi styk do masy (zamiast śruby mocującej płytę do stelaża) i po przez stelaż do ramy motocykla masa idealna:) Mierzone multimetrem od led-ów do masy na akumulatorze : coś około 0,1 ohm
Mam nadzieję że rozjaśniłem co i jak.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
Ja to tak właśnie widziałem, dlatego pytam o połączenie i podałem przykład Larka. Cynowanie i lutowanie z zewnątrz nie ma wpływu na rudą, bardziej interesuje mnie połączenie jak pisałem, grzybek-sprężyna-śruba, bo masz 3 różne materiały, wilgoć wlezie wszędzie, więc pod grzybek również, miedź się lubi utlenić, a sprężyna stalowa zardzewieć, ale to połączenie masz zamknięte, więc dojście żadne. Tak jak w Larku. Dodatkowo używasz to połączenie jako masę, czyli punkt zbiorczy z układu, który ciągle przewodzi prąd, więc wskazane by było, by był zawsze przewodzący.
Wg mnie lepiej by było zastosować jeden rodzaj metalu w całości styku, czyli np. miedź/mosiądz, i końcówki sprężyny dolutować z obu stron, aby nie było przerwy w obwodzie, bo teraz po utlenieniu będzie. To takie tam rozważania jestem śmiały, a kilka pierduł w życiu zmontowałem i najbardziej wkurzające nie było to, że nie działa, tylko to, że po jakimś czasie się dupcy i trzeba kombinować od nowa.
Wg mnie lepiej by było zastosować jeden rodzaj metalu w całości styku, czyli np. miedź/mosiądz, i końcówki sprężyny dolutować z obu stron, aby nie było przerwy w obwodzie, bo teraz po utlenieniu będzie. To takie tam rozważania jestem śmiały, a kilka pierduł w życiu zmontowałem i najbardziej wkurzające nie było to, że nie działa, tylko to, że po jakimś czasie się dupcy i trzeba kombinować od nowa.
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
śruba oraz sprężynka nie zardzewieje bo materiał na to nie pozwoli, a grzybek ze wszystkich stron obsmarowany wazeliną techniczna. Po za tym całe wnętrze ustrojstwa utopione zostało w oleju. Cóż mogę dodać: ruda może mnie pocałować w ....no wiesz w co:) Co do zastosowania jednorodnego materiału zapewne masz rację, lecz przeważnie jak coś dłubie to robię z tego co mi wpadnie w ręce lub co jest w zasięgu wzroku
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
Pożyjesz, pojeździsz w deszczu, zobaczysz jak będzie git, to git. Ruda to jeden z objawów utleniania, miedź śniedzieje, a to też pogarsza styk, ale jak w pierwszym zdaniu
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
Ruda to ruda, czy zielona, czy brązowa co to za znaczenie , ale jak piszesz wszystko wyjdzie w praniu:) W razie czego pół godziny roboty i naprawione:)
- brat_be
- teksciarz
- Posty: 139
- Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
- Imię: Sławek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
K_L_A_M_A, zajebista sprawa! Tak, jak pisałem w innym wątku - myślałem nad czymś takim, tyle, że na rejestrach przesuwnych... - ale Twoja robota "robi robotę".
Również mam fabryczny STOP w Givi Maxia 3 i taka przeróba byłaby wręcz idealna. Pozwól, że również pomęczę Cię pytaniami, ale postaram się jakoś na spokojnie.
Pozdrawiam,
Również mam fabryczny STOP w Givi Maxia 3 i taka przeróba byłaby wręcz idealna. Pozwól, że również pomęczę Cię pytaniami, ale postaram się jakoś na spokojnie.
Pozdrawiam,
V-TEC '03 od St@rego
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI
nie ma sprawy, damy rade
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI v47
K_L_A_M_A, jestem pod wielkim wrażeniem Twojego projektu - jest to dokładnie to czego szukałem.
Sam chciałbym wykonać dla siebie coś podobnego i w związku z tym mam kilka pytań.
Miałbym prośbę o podzielenie się schematem elektronicznym połączeń LEDów z arduino i z przetwornicą dc-dc, kondensatorów, oporników.
Czy możesz również wrzucić napisany kod w C?
Z jakiej przetwornicy dc-dc skorzystałeś?
Jak wygląda połączenie napięcia na kierunkowskaz z arduino/ledami?
Sam chciałbym wykonać dla siebie coś podobnego i w związku z tym mam kilka pytań.
Miałbym prośbę o podzielenie się schematem elektronicznym połączeń LEDów z arduino i z przetwornicą dc-dc, kondensatorów, oporników.
Czy możesz również wrzucić napisany kod w C?
Z jakiej przetwornicy dc-dc skorzystałeś?
Jak wygląda połączenie napięcia na kierunkowskaz z arduino/ledami?
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Dynamiczne kierunki, stop, postój - kufer centralny GIVI v47
Kolego wobo my będziemy pod wrażeniem jak zaczniesz od przywitania się w odpowiednim dziale .wobo pisze: ↑pn 01 sty 2018, 13:39K_L_A_M_A, jestem pod wielkim wrażeniem Twojego projektu - jest to dokładnie to czego szukałem.
Sam chciałbym wykonać dla siebie coś podobnego i w związku z tym mam kilka pytań.
Miałbym prośbę o podzielenie się schematem elektronicznym połączeń LEDów z arduino i z przetwornicą dc-dc, kondensatorów, oporników.
Czy możesz również wrzucić napisany kod w C?
Z jakiej przetwornicy dc-dc skorzystałeś?
Jak wygląda połączenie napięcia na kierunkowskaz z arduino/ledami?
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości