Przelotowy oryginal - manual
-
- bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 14:48
- Imię: Marcin
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
Re: Przelotowy oryginal - manual
Ja takze chcialbym uzyskac troszke ciekawszy dzwiek z mojego v-teca ale narazie zakup nowych kominow odpada ze wzgledow finansowych, czy jest mozliwosc zrobienia czegos ze standartowym ukladem bez koniecznosci rozprowania go? np przebijajac przegrody? lub jezeli bym kupil drugi standartowy set ktory mozna okazyjnie czasem kupic i wyslal do kogos na tuning to ile +/- taka operacja kosztuje?
-
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stare Pole/DK-22
Re: Przelotowy oryginal - manual
Możesz "podziurkować" dekle.Miałem-dudni jak helikopter.Mnie osobiście wkurzało.
Zobacz sobie jak chodzi po mojej przeróbce.Jest w moim temacie
Zobacz sobie jak chodzi po mojej przeróbce.Jest w moim temacie
- ivan
- klepacz
- Posty: 809
- Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przelotowy oryginal - manual
Ja w vtecu właśnie jestem po zrobieniu przelotu w oryginałach. Robił mi Edek (Edhaust) z Modlina. Jestem mega zadowolony. Dzwięk basowy ale niezbyt głośny i nie męczy, ale nie ma co porównywać z oryginałem...
Jak będę się kiedyś nudził to nagram jak to gra.
Koszt 500 zł za całość.
Jak będę się kiedyś nudził to nagram jak to gra.
Koszt 500 zł za całość.
-
- teksciarz
- Posty: 158
- Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stare Pole/DK-22
Re: Przelotowy oryginal - manual
No widzisz.Ja też przerabiam wydechy
Na pewno nie jestem tak doświadczony jak Edek i nie mam zamiaru robić chorej konkurencji.Uważam,że roboty starczy dla wszystkich.
200-300 zł biorę od "puszki".Jak coś to proszę na PW
Na pewno nie jestem tak doświadczony jak Edek i nie mam zamiaru robić chorej konkurencji.Uważam,że roboty starczy dla wszystkich.
200-300 zł biorę od "puszki".Jak coś to proszę na PW
- Kamilek
- teksciarz
- Posty: 165
- Rejestracja: ndz 20 sty 2013, 10:17
- Imię: Kamil
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Przelotowy oryginal - manual
Panowi jaką kupić srednice rury perforowanej do 800 FI ?? Wylot orginalny ma srednice 60mm i kupując 60mm miałbym to dobrze przyspawać. I co kupić do izolacji bo ja myslałem o wacie stalowej a nie którzy mówią mi o wacie szklanej.
- LAVOC
- zadomowiony
- Posty: 92
- Rejestracja: czw 28 sie 2008, 22:21
- Imię: adam
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: otwock
- Kontakt:
Re: Przelotowy oryginal - manual
Szukałem informacji na temat wpływu nie seryjnego, przelotowego bądź przerobionego wydechu na silnik. Próbowałem zgłębić czy ma to jakiś wpływ na jego trwałość bo podobno mogą się szybciej wypalać gniazda zaworowe , czy się zmienia oddawanie mocy w pełnym zakresie obrotów na lepiej i wreszcie czy się zmienia spalanie w moto . Sporo czytałem w necie, pytałem będąc przy okazji w ASO Hondy i Suzuki i zawsze napotykam na różne opinie. Wnikałem nawet jak się projektuje wydechy , jaki ma wpływ na pracę silnika i okazuje się że to jest bardzo precyzyjnie dobrany elemet . Macie jakieś doświadczenia i wyrobione zdanie na ten temat ?
ludzie którzy piją są dla mnie niczym - niczym bracia
- Domin530i
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
- Imię: Dominik
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Przelotowy oryginal - manual
Znalazłem dość ciekawy artykuł, prezentujący przeróbkę oryginalnego wydechu. Rozwiązanie mało inwazyjne, nie wymagające wybebeszania wypełnienia, po filmie można stwierdzić, że efekt powinien być zadowalający. Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, a wy co myślicie ?
https://ridingthetwisties.wordpress.com ... ification/
https://ridingthetwisties.wordpress.com ... ification/
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Przelotowy oryginal - manual
Na żywo posłuchać było by fajnie. Ciekawe czy w fi tak się da...
LWL 74HN
- Domin530i
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
- Imię: Dominik
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Przelotowy oryginal - manual
Zdecydowałem się na przerobienie wydechu, sposobem zaproponowanym wyżej przeze mnie. Jestem bardzo zadowolony z osiągniętego wyniku.
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Przelotowy oryginal - manual
Witam.
U mnie to tak wygląda. Z tym, że dołożyłem większą średnicę na wylocie z puchy do nakładki, zaślepki, max ile można było. Nie widać cipnych cienkich wylotów... . Oczywiście środek -kastracja!! Opinie- dobre, po przejściu na komplet zaworów , postronni twierdzą, że konie ustawiają się w rząd....
U mnie to tak wygląda. Z tym, że dołożyłem większą średnicę na wylocie z puchy do nakładki, zaślepki, max ile można było. Nie widać cipnych cienkich wylotów... . Oczywiście środek -kastracja!! Opinie- dobre, po przejściu na komplet zaworów , postronni twierdzą, że konie ustawiają się w rząd....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
- Domin530i
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
- Imię: Dominik
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Przelotowy oryginal - manual
Ja zrobiłem tak:
1. Demontaż osłon wydechu
2. Odcięcie wystających rurek
3. Rozwiercenie wylotu otwornicą 35mm
Teraz najgorszy etap prac, przydatne jest tutaj urządzenie o nazwie " Dremel", ze względu na to, że nie posiadam tego urządzenia, a dostęp będę miał dopiero za 2 tyg., nie mogłem czekać.
4. Rozwierciłem rurki zwykłym wiertłem, zostały one skrócone o około 3-4cm od końca wydechu do wewnątrz. Całkowita długość skrócenia układu wydechowego to ok. 8-10cm.
5. Pozostała mi teraz kosmetyka, wyżej wymienionym " Dremelem", aby zeszlifować ładnie końcówki znajdujące się w środku wydechu.
Polecam ten sposób ze względu, na bardzo małą ingerencję w układ wydechowy, nie ma potrzeby rozcinania wydechu. Zastanawiałem się nad wybebeszniem środka, ale wtedy mógł by pojawić się metaliczny dzwięk, a tego wolałem uniknąć.
1. Demontaż osłon wydechu
2. Odcięcie wystających rurek
3. Rozwiercenie wylotu otwornicą 35mm
Teraz najgorszy etap prac, przydatne jest tutaj urządzenie o nazwie " Dremel", ze względu na to, że nie posiadam tego urządzenia, a dostęp będę miał dopiero za 2 tyg., nie mogłem czekać.
4. Rozwierciłem rurki zwykłym wiertłem, zostały one skrócone o około 3-4cm od końca wydechu do wewnątrz. Całkowita długość skrócenia układu wydechowego to ok. 8-10cm.
5. Pozostała mi teraz kosmetyka, wyżej wymienionym " Dremelem", aby zeszlifować ładnie końcówki znajdujące się w środku wydechu.
Polecam ten sposób ze względu, na bardzo małą ingerencję w układ wydechowy, nie ma potrzeby rozcinania wydechu. Zastanawiałem się nad wybebeszniem środka, ale wtedy mógł by pojawić się metaliczny dzwięk, a tego wolałem uniknąć.
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Przelotowy oryginal - manual
U mnie kastracja jak pisałem, metalicznego wyziewu nie ma, zostawiłem wate wokół siatki jaka jest w puszce. Na stacji diagnostycznej pokazało mi 84 dB na 5-6 tys. obrotów. Dźwięk o wiele przyjemniejszy jak seria, i w trasie łba nie urywa....
No, ale do przelotu oryginalnego troszkę mu brakuje, lecz jak by popracował nad środkiem, chyba można wycisnąć z niego więcej....
Ale coś, kosztem czegoś....
No, ale do przelotu oryginalnego troszkę mu brakuje, lecz jak by popracował nad środkiem, chyba można wycisnąć z niego więcej....
Ale coś, kosztem czegoś....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
- Domin530i
- Posty: 9
- Rejestracja: pn 15 maja 2017, 07:33
- Imię: Dominik
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Przelotowy oryginal - manual
U mnie decyzja zapadała bardzo szybko po zakupie motocykla. Nie skłamie, mówiąc, że seria nie wydaje żadnych dźwięków. Warto wydobyć piękne brzmienie V4
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Przelotowy oryginal - manual
december74 dobrze rozumiem... zostawiłes puste puszki i masz wynik 84 dB na 5-6 tys?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości