Dolot-czyszczenie.
- mictom
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Dolot-czyszczenie.
Myślałem już u siebie o czymś takim, pomaluj proszkowo na czarno, tylko na połysk bo w strukturę się będzie brud nabijał.
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Proszkowo nie mam gdzie pomalować... myślałem o lakierze w spreju, Motip do 800st. W tej temperaturze mają kolory : czarny, srebrny, antracytowy.
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Co do koloru również wydaje mi się że jedyny słuszny to czarny tyle tylko że ja bym zrobił mat lub półmat. Jeżeli chodzi o farbę w spraju to raczej bym odradził nie ze względu na temperaturę bo to prawdopodobnie wytrzyma lecz na małą odporność mechaniczną . Cały kolektor narażony jest na ponowne "piaskowanie" podczas normalnej eksploatacji: kamyczki spod kół, piach z wodą a co najważniejsze gwałtowne zmiany temperatur po wjechaniu np w kałużę.
Poszukaj lepiej lakierni proszkowej, zrób to raz a porządnie. Taki lakier jest bardzo twardy. Nie mniej samo to że już wypiaskowałeś a teraz zastanawiasz się nad lakierowaniem powoduje, że czas biegnie a mikropory po piaskowaniu + wilgoć z otoczenia tworzą mikro korozję którą przykryjesz lakierem w spraju i wtopa gotowa. Później wszyscy się dziwią że lakier odpada . Lakierowanie po piaskowaniu powinno odbyć się bezpośrednio po tej czynności a przynajmniej zabezpieczone jakimś preparatem który odetnie dostęp tlenu i pary wodnej.
Poszukaj lepiej lakierni proszkowej, zrób to raz a porządnie. Taki lakier jest bardzo twardy. Nie mniej samo to że już wypiaskowałeś a teraz zastanawiasz się nad lakierowaniem powoduje, że czas biegnie a mikropory po piaskowaniu + wilgoć z otoczenia tworzą mikro korozję którą przykryjesz lakierem w spraju i wtopa gotowa. Później wszyscy się dziwią że lakier odpada . Lakierowanie po piaskowaniu powinno odbyć się bezpośrednio po tej czynności a przynajmniej zabezpieczone jakimś preparatem który odetnie dostęp tlenu i pary wodnej.
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Hej, dzięki za pomoc mam pyatnie bo chce się upewnić, malowanie proszkowe wytrzyma wysoka temperaturę? przekonaliście mnie, oddam do malowania proszkowego skoro tak. I będzie czarny mat lub pół - mat .
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
Klama dobrze prawi. Maluj jak najwcześniej... Spray sobie odpuść. Co do malowania piecowego doczytaj, lub dzwoń do firm które takie coś robią, i zasięgnij wiedzy, najlepiej w kilku miejscach. A wnioski sam wyciągnij.
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Zadzwonię jutro tu : http://www.livree.pl/ , i ewentualnie tam jutro oddam do malowania. Kolektory były piaskowanie wczoraj, mam nadzieję, że nie będzie konieczności ponownego piaskowania u nich. Jeżeli zrobię, pokażę efekt finalny
Jeszcze jedna sprawa - kumpel mi powiedział, żeby nie malować proszkowo bo wtedy kolektory nie będą oddawały ciepła - prawda to ?
Jeszcze jedna sprawa - kumpel mi powiedział, żeby nie malować proszkowo bo wtedy kolektory nie będą oddawały ciepła - prawda to ?
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Nie wydaje mi się, warstwa lakieru to warstwa lakieru i już. Różnicą jest sposób utwardzania lakieru: na mokro dzieje się to za pomocą dodanej chemii, a proszkowo pod wpływem temperatury.
Rodzaje farb proszkowych z uwagi na ich właściwości:
Epoksydowe: o dobrej odporności chemicznej na korozje, odporne na zarysowanie, uderzenia i ścieranie, wykorzystywane m.in. w przemyśle motoryzacyjnym
Epoksydowo-poliestrowe: o dużej odporności na żółknięcie i przegrzanie, dobre właściwości mechaniczne i chemiczne, przeznaczone głównie do użytku wewnętrznego
Poliestrowe: o zwiększonej odporności na ścieranie, wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne (temperatura, promieniowanie UV), głównie do użytku zewnętrznego
Strukturalne: w specjalnej wersji do pokryć dekoracyjnych deseniem strukturalnym od "drobnego papieru ściernego" do "skórki pomarańcza"
Antybombel: przeznaczone do pokryć powierzchni porowatej i gazującej
Niskotemperaturowe: przeznaczone głównie do tworzyw o odporności na temp. 120°C
Ewentualnie zostaje jeszcze ceramika która dobrze położona wytrzymuje do 1100 st i również jest w kilku kolorach.
http://www.hipeco.com/?s=kolektory_wydechowe
poczytaj, zadzwoń, popytaj nie mam pojęcia ile to kosztuje:)
Rodzaje farb proszkowych z uwagi na ich właściwości:
Epoksydowe: o dobrej odporności chemicznej na korozje, odporne na zarysowanie, uderzenia i ścieranie, wykorzystywane m.in. w przemyśle motoryzacyjnym
Epoksydowo-poliestrowe: o dużej odporności na żółknięcie i przegrzanie, dobre właściwości mechaniczne i chemiczne, przeznaczone głównie do użytku wewnętrznego
Poliestrowe: o zwiększonej odporności na ścieranie, wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne (temperatura, promieniowanie UV), głównie do użytku zewnętrznego
Strukturalne: w specjalnej wersji do pokryć dekoracyjnych deseniem strukturalnym od "drobnego papieru ściernego" do "skórki pomarańcza"
Antybombel: przeznaczone do pokryć powierzchni porowatej i gazującej
Niskotemperaturowe: przeznaczone głównie do tworzyw o odporności na temp. 120°C
Ewentualnie zostaje jeszcze ceramika która dobrze położona wytrzymuje do 1100 st i również jest w kilku kolorach.
http://www.hipeco.com/?s=kolektory_wydechowe
poczytaj, zadzwoń, popytaj nie mam pojęcia ile to kosztuje:)
- radeknavi
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Zasięgnąłem informacji w dwóch lakierniach proszkowych - z tego co powiedzieli, nie ma szans, że takie malowanie utrzyma się na kolektorach, farba się spali. Więc zostaje pomalowanie kolektorów lakierem natryskowym , kolory :
http://allegro.pl/motip-lakier-zaroodpo ... 55809.html
Antracytowy może wyglądać ładnie
http://allegro.pl/motip-lakier-zaroodpo ... 55809.html
Antracytowy może wyglądać ładnie
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
A pytałeś może o tą ceramiczną powłokę? lub o galwaniczne nałożenie np chromu?
Czy już klamka zapadła i będzie natrysk?:)
Czy już klamka zapadła i będzie natrysk?:)
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
Ja bym był za chromem.... Jak zrobić, to raz a dobrze. Taką zasadę wyznaję....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Też tak to widzę, lecz wszystko kwestia przede wszystkim kosztów i dostępności dobrego warsztatu/fachowca który to dobrze zrobi i w miarę rozsądnym terminie lato idzie
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
No, choćby chrom wyszedł 100 a 200 drożej, to bym się zdecydował. Lecz wiadomo portfel priorytetem...
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Dolot-czyszczenie.
Tyle że chrom nie pasuje wogóle do vfr
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- december74
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
To już rzecz gustu, nie będzie się podobać nie zrobi... A chodzi o trwałość....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Chrom wyglądem od wypolerowanej kwasówki/nierdzewki to chyba niewielka różnica? a moim skromnym zdaniem w vtec'ach to wygląda całkiem, całkiem. Sam teraz skończyłem polerować cały wydech z kolektorami. Wiadomo rzecz gustu. Każdy dłubie pod siebie. Lecz podstawa to trwałość, lekko wkurzające jest jak trzeba poprawiać co chwile, człowiek się narobi , wyda kasę a tu zonk i zlezie wszystko np po miesiącu czy dwóch.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości