Dolot-czyszczenie.
- mictom
- klepacz 
- Posty: 801
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Dolot-czyszczenie.
Myślałem już u siebie o czymś takim, pomaluj proszkowo na czarno, tylko na połysk bo w strukturę się będzie brud nabijał.
			
									
									
						- radeknavi
- zadomowiony 
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Proszkowo nie mam gdzie pomalować... myślałem o lakierze w spreju, Motip do 800st. W tej temperaturze mają kolory : czarny, srebrny, antracytowy.
			
									
									
						- 
				K_L_A_M_A
- teksciarz 
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Co do koloru również wydaje mi się że jedyny słuszny to czarny tyle tylko że ja bym zrobił mat lub półmat. Jeżeli chodzi o farbę w spraju to raczej bym odradził nie ze względu na temperaturę bo to prawdopodobnie wytrzyma lecz na małą odporność mechaniczną . Cały kolektor narażony jest na ponowne "piaskowanie" podczas normalnej eksploatacji: kamyczki spod kół, piach z wodą a co najważniejsze gwałtowne zmiany temperatur po wjechaniu np w kałużę.
Poszukaj lepiej lakierni proszkowej, zrób to raz a porządnie. Taki lakier jest bardzo twardy. Nie mniej samo to że już wypiaskowałeś a teraz zastanawiasz się nad lakierowaniem powoduje, że czas biegnie a mikropory po piaskowaniu + wilgoć z otoczenia tworzą mikro korozję którą przykryjesz lakierem w spraju i wtopa gotowa. Później wszyscy się dziwią że lakier odpada . Lakierowanie po piaskowaniu powinno odbyć się bezpośrednio po tej czynności a przynajmniej zabezpieczone jakimś preparatem który odetnie dostęp tlenu i pary wodnej.
			
									
									
						Poszukaj lepiej lakierni proszkowej, zrób to raz a porządnie. Taki lakier jest bardzo twardy. Nie mniej samo to że już wypiaskowałeś a teraz zastanawiasz się nad lakierowaniem powoduje, że czas biegnie a mikropory po piaskowaniu + wilgoć z otoczenia tworzą mikro korozję którą przykryjesz lakierem w spraju i wtopa gotowa. Później wszyscy się dziwią że lakier odpada . Lakierowanie po piaskowaniu powinno odbyć się bezpośrednio po tej czynności a przynajmniej zabezpieczone jakimś preparatem który odetnie dostęp tlenu i pary wodnej.
- radeknavi
- zadomowiony 
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Hej, dzięki za pomoc  mam pyatnie bo chce się upewnić, malowanie proszkowe wytrzyma wysoka temperaturę?
 mam pyatnie bo chce się upewnić, malowanie proszkowe wytrzyma wysoka temperaturę?  przekonaliście mnie, oddam do malowania proszkowego skoro tak. I będzie czarny mat lub pół - mat .
 przekonaliście mnie, oddam do malowania proszkowego skoro tak. I będzie czarny mat lub pół - mat .
			
									
									
						 mam pyatnie bo chce się upewnić, malowanie proszkowe wytrzyma wysoka temperaturę?
 mam pyatnie bo chce się upewnić, malowanie proszkowe wytrzyma wysoka temperaturę?  przekonaliście mnie, oddam do malowania proszkowego skoro tak. I będzie czarny mat lub pół - mat .
 przekonaliście mnie, oddam do malowania proszkowego skoro tak. I będzie czarny mat lub pół - mat .- december74
- pisarz 
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
Klama dobrze prawi. Maluj jak najwcześniej... Spray sobie odpuść. Co do malowania piecowego doczytaj, lub dzwoń do firm które takie coś robią, i zasięgnij wiedzy, najlepiej w kilku miejscach. A wnioski sam wyciągnij.
			
									
									Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
  
   
  
						Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
 
 Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
 
  
   
  
- radeknavi
- zadomowiony 
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Zadzwonię jutro tu : http://www.livree.pl/ , i ewentualnie tam jutro oddam do malowania. Kolektory były piaskowanie wczoraj, mam nadzieję, że nie będzie konieczności ponownego piaskowania u nich. Jeżeli zrobię, pokażę efekt finalny  
 
Jeszcze jedna sprawa - kumpel mi powiedział, żeby nie malować proszkowo bo wtedy kolektory nie będą oddawały ciepła - prawda to ?
			
									
									
						 
 Jeszcze jedna sprawa - kumpel mi powiedział, żeby nie malować proszkowo bo wtedy kolektory nie będą oddawały ciepła - prawda to ?
- 
				K_L_A_M_A
- teksciarz 
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Nie wydaje mi się, warstwa lakieru to warstwa lakieru i już. Różnicą jest sposób utwardzania lakieru: na mokro dzieje się to za pomocą dodanej chemii, a proszkowo pod wpływem temperatury. 
Rodzaje farb proszkowych z uwagi na ich właściwości:
Epoksydowe: o dobrej odporności chemicznej na korozje, odporne na zarysowanie, uderzenia i ścieranie, wykorzystywane m.in. w przemyśle motoryzacyjnym
Epoksydowo-poliestrowe: o dużej odporności na żółknięcie i przegrzanie, dobre właściwości mechaniczne i chemiczne, przeznaczone głównie do użytku wewnętrznego
Poliestrowe: o zwiększonej odporności na ścieranie, wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne (temperatura, promieniowanie UV), głównie do użytku zewnętrznego
Strukturalne: w specjalnej wersji do pokryć dekoracyjnych deseniem strukturalnym od "drobnego papieru ściernego" do "skórki pomarańcza"
Antybombel: przeznaczone do pokryć powierzchni porowatej i gazującej
Niskotemperaturowe: przeznaczone głównie do tworzyw o odporności na temp. 120°C
Ewentualnie zostaje jeszcze ceramika która dobrze położona wytrzymuje do 1100 st i również jest w kilku kolorach.
http://www.hipeco.com/?s=kolektory_wydechowe
poczytaj, zadzwoń, popytaj nie mam pojęcia ile to kosztuje:)
 nie mam pojęcia ile to kosztuje:)
			
									
									
						Rodzaje farb proszkowych z uwagi na ich właściwości:
Epoksydowe: o dobrej odporności chemicznej na korozje, odporne na zarysowanie, uderzenia i ścieranie, wykorzystywane m.in. w przemyśle motoryzacyjnym
Epoksydowo-poliestrowe: o dużej odporności na żółknięcie i przegrzanie, dobre właściwości mechaniczne i chemiczne, przeznaczone głównie do użytku wewnętrznego
Poliestrowe: o zwiększonej odporności na ścieranie, wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne (temperatura, promieniowanie UV), głównie do użytku zewnętrznego
Strukturalne: w specjalnej wersji do pokryć dekoracyjnych deseniem strukturalnym od "drobnego papieru ściernego" do "skórki pomarańcza"
Antybombel: przeznaczone do pokryć powierzchni porowatej i gazującej
Niskotemperaturowe: przeznaczone głównie do tworzyw o odporności na temp. 120°C
Ewentualnie zostaje jeszcze ceramika która dobrze położona wytrzymuje do 1100 st i również jest w kilku kolorach.
http://www.hipeco.com/?s=kolektory_wydechowe
poczytaj, zadzwoń, popytaj
 nie mam pojęcia ile to kosztuje:)
 nie mam pojęcia ile to kosztuje:)- radeknavi
- zadomowiony 
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dolot-czyszczenie.
Zasięgnąłem informacji w dwóch lakierniach proszkowych - z tego co powiedzieli, nie ma szans, że takie malowanie utrzyma się na kolektorach, farba się spali. Więc zostaje pomalowanie kolektorów lakierem natryskowym , kolory :  
http://allegro.pl/motip-lakier-zaroodpo ... 55809.html
Antracytowy może wyglądać ładnie
			
									
									
						http://allegro.pl/motip-lakier-zaroodpo ... 55809.html
Antracytowy może wyglądać ładnie

- 
				K_L_A_M_A
- teksciarz 
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
A pytałeś może o tą ceramiczną powłokę? lub o galwaniczne nałożenie np chromu?
Czy już klamka zapadła i będzie natrysk?:)
			
									
									
						Czy już klamka zapadła i będzie natrysk?:)
- december74
- pisarz 
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
Ja bym był za chromem.... Jak zrobić, to raz a dobrze. Taką zasadę wyznaję.... 
			
									
									
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
  
   
  
						Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
 
 Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
 
  
   
  
- 
				K_L_A_M_A
- teksciarz 
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Też tak to widzę, lecz wszystko kwestia przede wszystkim kosztów i dostępności dobrego warsztatu/fachowca który to dobrze zrobi i w miarę rozsądnym terminie  lato idzie
 lato idzie 
			
									
									
						 lato idzie
 lato idzie 
- december74
- pisarz 
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
No, choćby chrom wyszedł 100 a 200 drożej, to bym się zdecydował. Lecz wiadomo portfel priorytetem...
			
									
									Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
  
   
  
						Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
 
 Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
 
  
   
  
- MarcinD
- pisarz 
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Dolot-czyszczenie.
Tyle że chrom nie pasuje wogóle do vfr
			
									
									hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f  
						
- december74
- pisarz 
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Re: Dolot-czyszczenie.
To już rzecz gustu, nie będzie się podobać nie zrobi... A chodzi o trwałość....
			
									
									Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
  
   
  
						Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
 
 Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)
 
  
   
  
- 
				K_L_A_M_A
- teksciarz 
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Dolot-czyszczenie.
Chrom wyglądem od wypolerowanej kwasówki/nierdzewki to chyba niewielka różnica?  a moim skromnym zdaniem w vtec'ach  to wygląda całkiem, całkiem. Sam teraz skończyłem polerować cały wydech z kolektorami. Wiadomo rzecz gustu. Każdy dłubie pod siebie. Lecz podstawa  to trwałość, lekko wkurzające jest jak trzeba poprawiać co chwile, człowiek się narobi , wyda kasę a tu zonk i zlezie wszystko np po miesiącu czy dwóch.
 a moim skromnym zdaniem w vtec'ach  to wygląda całkiem, całkiem. Sam teraz skończyłem polerować cały wydech z kolektorami. Wiadomo rzecz gustu. Każdy dłubie pod siebie. Lecz podstawa  to trwałość, lekko wkurzające jest jak trzeba poprawiać co chwile, człowiek się narobi , wyda kasę a tu zonk i zlezie wszystko np po miesiącu czy dwóch.
			
									
									
						 a moim skromnym zdaniem w vtec'ach  to wygląda całkiem, całkiem. Sam teraz skończyłem polerować cały wydech z kolektorami. Wiadomo rzecz gustu. Każdy dłubie pod siebie. Lecz podstawa  to trwałość, lekko wkurzające jest jak trzeba poprawiać co chwile, człowiek się narobi , wyda kasę a tu zonk i zlezie wszystko np po miesiącu czy dwóch.
 a moim skromnym zdaniem w vtec'ach  to wygląda całkiem, całkiem. Sam teraz skończyłem polerować cały wydech z kolektorami. Wiadomo rzecz gustu. Każdy dłubie pod siebie. Lecz podstawa  to trwałość, lekko wkurzające jest jak trzeba poprawiać co chwile, człowiek się narobi , wyda kasę a tu zonk i zlezie wszystko np po miesiącu czy dwóch.Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości



