- 
				
								december74							
- pisarz
  
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: december74 » czw 06 paź 2016, 21:46
			
			
			
			
			Witam.
Pytam tu, bo chyba najlepiej. Znalazłem ten filmik na You Tube lecz nie wiem co to za płyn, i czy rzeczywiście działa tak jak to wygląda... Wiadomo w necie wszystko możliwe...  
 https://www.youtube.com/watch?v=gqaVAU1HPw4
 
https://www.youtube.com/watch?v=gqaVAU1HPw4Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
 
  
   
  
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Arnold							
- ostry klepacz
  
- Posty: 2432
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arnold » pt 07 paź 2016, 13:28
			
			
			
			
			
			
									
									  
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								december74							
- pisarz
  
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: december74 » pt 07 paź 2016, 14:33
			
			
			
			
			Witam.
 Dzięki kolego. Już namierzyłem ustrojstwo, teraz trzeba poczytać czy warto się bawić. Może ktoś już to stosował i ma jakieś doświadczenie, czy warto??
			
									
									Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
 
  
   
  
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Arnold							
- ostry klepacz
  
- Posty: 2432
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arnold » pt 07 paź 2016, 17:50
			
			
			
			
			Ja uzyskałem podobny efekt po środku do mycia silników. Choć chyba nie tak intensywny.
			
									
									  
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								garnoo							
- Posty: 18
- Rejestracja: sob 10 wrz 2016, 19:26
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Skoczów/Cieszyn
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: garnoo » pn 10 paź 2016, 22:00
			
			
			
			
			Autosol bluing remover
nie jest tani, ale efekt jak na filmiku...
(nie jest to dokladnie to co na filmie, pewnie inny producent/etykieta, ale efekt ten sam)
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Navikoma							
- zadomowiony
  
- Posty: 59
- Rejestracja: pt 10 cze 2016, 15:08
- Imię: Grzesiek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk/Kołobrzeg
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Navikoma » śr 19 paź 2016, 00:40
			
			
			
			
			Używałem Autosol bluing remover na 16 letnich kolektorach. Efekt może i ten sam, ale nakład pracy... nieco większy 

  4h szorowania i dopiero można było się cieszyć lustrzanymi kolektorami. Ale ile się przy tym napociłem... na kilka lat po tym miałem dość polerowania kolektorów 

Tej zimy poszoruję kolektory w VFRce, zobaczymy jak pójdzie.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Nomad							
- teksciarz
  
- Posty: 100
- Rejestracja: sob 16 maja 2015, 14:15
- Imię: Michał
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Nomad » śr 19 paź 2016, 06:57
			
			
			
			
			A ja wolałem wykręcić kolektory wydechowe, wyczyścić, i pomalować na czarno szprejem odpornym na wysokie temperatury. Przy okazji nowe uszczelki założyłem.
			
									
									Stare chińskie przysłowie mówi : " Dopiero kiedy komar usiądzie Ci na jajach, zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać  przemocą"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								december74							
- pisarz
  
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: december74 » śr 19 paź 2016, 11:30
			
			
			
			
			Witam.
Malowałem szprejem przy innym moto, i farba się uniosła przy cylindrze, gdzie najwyższa temperatura...   

  Może coś źle zrobiłem, też tak może być...
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
 
  
   
  
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								december74							
- pisarz
  
- Posty: 261
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: december74 » wt 27 gru 2016, 21:49
			
			
			
			
			Witam.
Koniec końców zrobiłem papierem na wodę, zimą czasu full, to i kasy szkoda...
http://www.jpg.pl/zdjecie,247001,honda-rozebrana-5.htmlBył Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza) 
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem 
 
 
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) 
 
 
  
   
  
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Navikoma							
- zadomowiony
  
- Posty: 59
- Rejestracja: pt 10 cze 2016, 15:08
- Imię: Grzesiek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk/Kołobrzeg
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Navikoma » wt 27 gru 2016, 23:56
			
			
			
			
			Tak jak mówiłem wcześniej, spróbowałem autosou na 8 letnim vitku. Dużo łatwiej poszło niż na 16 letniej Yamaszce. Kolektory błyszczą , a przy spawach i łączeniach jedynie było ciężko i nie miałem czasu, więc zostało nieco czarnego. Mogę ten magiczny płyn śmiało polecić. Na pewno mniej roboty niż z papierami wodnymi.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								kiki							
- ostry klepacz
  
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kiki » śr 28 gru 2016, 21:24
			
			
			
			
			W vitku kolektory są z nierdzewki ? 
Bo w Fi niestety zwyczajne stalowe (sprawdzałem dziś z ciekawości magnesem) 

. 
Ja już pozalewałem naftą śruby i szpilki i powoli przygotowuje się na odkręcanie i malowanie.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 K_L_A_M_A
- teksciarz
  
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: K_L_A_M_A » czw 29 gru 2016, 20:37
			
			
			
			
			Z tym magnesem to może i jest jakiś sposób lecz nie działa w 100% przypadków, nierdzewka występuje w wersji ferrytycznej i austenitycznej. Do tego stale austenityczne po obróbce platycznej na zimno również mogą stać się magnetyczne i przyciągać magnes. Najlepszym sposobem  na  to aby dowiedzieć się czy to zwykła stal, czy nierdzewna jest użycie stężonego  kwasu azotowego. Wystarczy kropla i zwykła stal wejdzie w reakcję i powinna " zadymić" takim brązowym "gryzącym" dymkiem, a nierdzewka nie zareaguje.
Co do autosolu potwierdzam bo właśnie walczę z kolektorami i wydechem 

 skuteczne w 100%
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								kiki							
- ostry klepacz
  
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kiki » pt 30 gru 2016, 12:06
			
			
			
			
			K_L_A_M_A pisze: Najlepszym sposobem  na  to aby dowiedzieć się czy to zwykła stal, czy nierdzewna jest użycie stężonego  kwasu azotowego. Wystarczy kropla i zwykła stal wejdzie w reakcję i powinna " zadymić" takim brązowym "gryzącym" dymkiem, a nierdzewka nie zareaguje.
A siarkowego można użyć  (elektrolit z aku), bo cholera w sumie jak są z nierdzewki to bym je wypolerował ale jak są stalowe to niestety trzeba będzie malować. Chociaż na pierwszy rzut oka na tylnych kolektorach jest rdza- ale to muszę dokładnie sprawdzić jeszcze.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 K_L_A_M_A
- teksciarz
  
- Posty: 189
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: K_L_A_M_A » pt 30 gru 2016, 16:38
			
			
			
			
			Jedynie co mi przychodzi jeszcze do głowy to siarczan miedzi - stal odbarwia na brązowo, a nierdzewki jak i w przypadku azotowego nie rusza. Co do siarkowego nic mi nie wiadomo. To że jest rdza również o niczym nie przesądza, bo nierdzewka też potrafi zardzewieć. Zwłaszcza gdy się ją "zarazi" rdzą lub odpryskami np ze szlifierki  lub stosując  pilniki, papiery, szczotki które nie są przeznaczone do stali nierdzewnej. Szybko potrafi pojawić się ruda w okolicy spawów. Dlatego też po spawaniu spoiny powinno się  pasywować,  ponieważ zawsze powstają wtrącenia które mogą być zalążkiem rudej.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								radeknavi							
- zadomowiony
  
- Posty: 63
- Rejestracja: pn 16 lis 2015, 17:24
- Imię: Radek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: radeknavi » ndz 19 lut 2017, 11:52
			
			
			
			
			Zima długa więc wyciągnąłem kolektory i poszły do sąsiada do piaskowania 

 teraz trzeba się zastanowić w jaki kolor pomalowac 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości