problem z odpaleniem
-
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
- Imię: Jarosław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelin
- Kontakt:
Re: problem z odpaleniem
Rozrząd sam z siebie się nie przestawi, napisałem o tym na wypadek gdyby ktoś tam, kiedyś grzebał i to było powodem jego nieużytkowania.
Jeśli u mechanika odpalaliście motocykl bez zbiornika, to jesteś już bliżej niż dalej. Nawiasem mechanik trochę gamoniowaty, powinien wydać motocykl sprawny. Sprawdź czy z kranika w położeniu PRI leci paliwo, załóż zbiornik, podłącz paliwo do gaźników, spróbuj uruchomić silnik, powinien odpalić. Pompa pompuje paliwo ciągiem, ale tylko jak kręci rozrusznik i w momencie pracy silnika. Podejrzany > pompka paliwa plus ewentualne jej zasilanie, sprawdź wszystkie elektryczne połączenia zanim zaczniesz coś wymieniać. Sprawdź: kostki, bezpieczniki, spryskaj to jakimś preparatem do styków.
Jeśli u mechanika odpalaliście motocykl bez zbiornika, to jesteś już bliżej niż dalej. Nawiasem mechanik trochę gamoniowaty, powinien wydać motocykl sprawny. Sprawdź czy z kranika w położeniu PRI leci paliwo, załóż zbiornik, podłącz paliwo do gaźników, spróbuj uruchomić silnik, powinien odpalić. Pompa pompuje paliwo ciągiem, ale tylko jak kręci rozrusznik i w momencie pracy silnika. Podejrzany > pompka paliwa plus ewentualne jej zasilanie, sprawdź wszystkie elektryczne połączenia zanim zaczniesz coś wymieniać. Sprawdź: kostki, bezpieczniki, spryskaj to jakimś preparatem do styków.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
- Imię: Bolesław
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: problem z odpaleniem
PRI -czyli rezerwa-tak?
-
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
- Imię: Jarosław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelin
- Kontakt:
Re: problem z odpaleniem
Wprowadziłem Cię w błąd, dopiero teraz poszedłem do garażu i nasze RC 36I na kraniku nie mają pozycji PRI. Zasugerowałem się innymi motocyklami. Ja podejrzewam że winna jest pompka paliwa w Twojej maszynie, sprawdź jej zasilanie i jeśli prąd dochodzi, to pompka daje za mało paliwa. Dla pewności powtórz zasilanie w bene z np. butelki.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
- Imię: Bolesław
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: problem z odpaleniem
prąd do pompy dochodzi ,a ona raz chodzi raz nie .gdy przestanie pracować to jak ją puknę i startuje dalej.
gdy ominę pompę i zasilę gaźniki bezpośrednio motocykl też pracuje na dwa gary .
mechanik mówi ze bez pompy tez powinien chodzić
gdy ominę pompę i zasilę gaźniki bezpośrednio motocykl też pracuje na dwa gary .
mechanik mówi ze bez pompy tez powinien chodzić
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: problem z odpaleniem
W RC36II pompa paliwa pracuje wyłącznie przy uruchomionym silniku. Jej zadaniem jest na bieżąco uzupełniać poziom paliwa w komorach pływakowych, skąd paliwo zasysane jest do silnika.
Bez pompy silnik będzie pracował, ale nie osiągnie nominalnej mocy /paliwo nie nadąży spłynąć grawitacyjnie do gaźników/.
Na cylindrach, gdzie występują mokre świece, prąd nie dochodzi do cewek zapłonowych, więc nie ma iskry. Należy sprawdzić, czy cewki zapłonowe dostają napięcie. Sprawdź połączenia konektorowe cewek.
Zestaw naprawczy pompy paliwowej:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=3893
Pompa paliwowa:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=3893
Bez pompy silnik będzie pracował, ale nie osiągnie nominalnej mocy /paliwo nie nadąży spłynąć grawitacyjnie do gaźników/.
Na cylindrach, gdzie występują mokre świece, prąd nie dochodzi do cewek zapłonowych, więc nie ma iskry. Należy sprawdzić, czy cewki zapłonowe dostają napięcie. Sprawdź połączenia konektorowe cewek.
Zestaw naprawczy pompy paliwowej:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=3893
Pompa paliwowa:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&bid=3893
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
- Imię: Bolesław
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: problem z odpaleniem
ja mam RC36I
iskra jest na wszystkich garach
na cylindrach które nie chodzą świece są suche
pytam doświadczonych kolegów czy-pompa jak napompuje paliwa do odpowiedniego ciśnienia to się wyłącza i wznawia prace gdy ciśnienie spadnie?
czy powinna pracować cały czas?
zdjąłem ten czarny plastik z pompy i dokładnie widać kiedy pracuje a kiedy nie,u mnie włącza się pochodzi chwile i się rozłącza i tak na zmianę
iskra jest na wszystkich garach
na cylindrach które nie chodzą świece są suche
pytam doświadczonych kolegów czy-pompa jak napompuje paliwa do odpowiedniego ciśnienia to się wyłącza i wznawia prace gdy ciśnienie spadnie?
czy powinna pracować cały czas?
zdjąłem ten czarny plastik z pompy i dokładnie widać kiedy pracuje a kiedy nie,u mnie włącza się pochodzi chwile i się rozłącza i tak na zmianę
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: problem z odpaleniem
dobrze kombinujesz jak napompuje ciśnienie to się wyłączy jak uszkodzone styki tez może sie wyłączać ? możesz sprawdzić czy w gaźnikach jest paliwo masz w komorach pływakowych śruby do spuszczania paliwa odkręci tylko trochę nie musisz ich wykręcać całkiem ,spuść paliwo zakręć załącz pompkę i ponownie sprawdź czy do wszystkich dopłynęło moze któryś z przewodów paliwowych jest zagięty -nie drożny
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: problem z odpaleniem
Jeżeli świece są suche, a iskra występuje na czterech garach, to paliwo nie dochodzi do komory spalania. Być może pływak się zaciął lub inna przyczyna.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
- Imię: Bolesław
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: problem z odpaleniem
dzięki za odpowiedzi panowie
jutro sprawdzę czy jest paliwo w komorach pływakowych tych cylindrów które nie pracują
jutro sprawdzę czy jest paliwo w komorach pływakowych tych cylindrów które nie pracują
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem z odpaleniem
Cześć, czy w rc36a pompa paliwa ma podawany ciągle prąd podczas pracy silnika lub gdy włączony jest zapłon?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: problem z odpaleniem
Podczas pracy silnika, proporcjonalnie do obrotów.Fakir pisze:Cześć, czy w rc36a pompa paliwa ma podawany ciągle prąd podczas pracy silnika lub gdy włączony jest zapłon?

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem z odpaleniem
Już sprawdziłem schemat i wynika z tego że prąd na pompę jest podawany z przekaźnika którym steruje impuls do zasilania czwartej cewki zaplonowej.
Czyli prąd na pompę powinien być podawany impulsowo, wprost proporcjonalnie do obrotów silnika?
Czy jestem w błędzie z powyższym?
U mnie napięcie jest podawane stale, zaraz po przekreceniu kluczyka. Czasem zdarzy się taka sytuacja, najczęściej po dłuższym przestoju (powyżej 2-3tyg) lub po przewroceniu motocykla, że pompa pracuje bez przerwy , mimo paliwa w baku nie może wytworzyć ciśnienia które rozlaczy pompe.
Lub kiedy paliwo się skończy całkowicie i ponownie zatankuje na pusty bak, jakby się zapowetrzala pompa czy cuś...
Czyli prąd na pompę powinien być podawany impulsowo, wprost proporcjonalnie do obrotów silnika?
Czy jestem w błędzie z powyższym?
U mnie napięcie jest podawane stale, zaraz po przekreceniu kluczyka. Czasem zdarzy się taka sytuacja, najczęściej po dłuższym przestoju (powyżej 2-3tyg) lub po przewroceniu motocykla, że pompa pracuje bez przerwy , mimo paliwa w baku nie może wytworzyć ciśnienia które rozlaczy pompe.
Lub kiedy paliwo się skończy całkowicie i ponownie zatankuje na pusty bak, jakby się zapowetrzala pompa czy cuś...
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: problem z odpaleniem
@up do powyższego - uszkodzony miałem przekaźnik pompy paliwa który non stop podawał napięcie ma pompę, nawet gdy silnik nie pracował.
Założyłem zamiennik tourmaxa i jest gicior.
Założyłem zamiennik tourmaxa i jest gicior.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 31 paź 2016, 18:13
- Imię: Bolesław
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: problem z odpaleniem
witam
motocykl naprawiony ,problem tkwił w gaźnikach
kwestia czyszczenia i synchronizacji ,dobry mechanik poradził
dziękuje wszystkim za pomoc
pozdrawiam bolo
motocykl naprawiony ,problem tkwił w gaźnikach
kwestia czyszczenia i synchronizacji ,dobry mechanik poradził
dziękuje wszystkim za pomoc
pozdrawiam bolo
- orzeł
- pisarz
- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: problem z odpaleniem
Ja tez mam problem z odpaleniem. Polega on na wycieku paliwa. Odłączyłem dziś zbiornik żeby sprawdzić czy to nie jego wina. Myślę że jest okay.
Pytanie mam odnośnie gaznikow, potrafią w jakiś sposób przeciekać i czy krucce ssace mogą mieć wplyw na ciężkie odpalanie motoru?
Pytanie mam odnośnie gaznikow, potrafią w jakiś sposób przeciekać i czy krucce ssace mogą mieć wplyw na ciężkie odpalanie motoru?



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości