SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Tomek Grudziądz
klepacz
klepacz
Posty: 1155
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
Imię: Tomek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Tomek Grudziądz » ndz 30 paź 2016, 10:18

"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 792
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: mictom » ndz 30 paź 2016, 11:39

Chodzi mi o mniej więcej tak puszczony wydech
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 792
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: mictom » ndz 30 paź 2016, 18:36

Edit: Co myślicie o takim patencie? można giąć jak glizde :) http://allegro.pl/rura-wydechowa-elasty ... 06319.html

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » śr 02 lis 2016, 23:20

Zakładał ktoś w Vitku stalowy oplot? Czy wystarczy założenie tylko na przód np: http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-op ... 33745.html

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 792
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: mictom » śr 02 lis 2016, 23:53

U Grzesia powinno być trochę taniej, napisz do Niego, ale z tego co się orientuję to pasuje wymienić tył i przód, bo jak hamujesz obojętnie tyłem czy przodem to łapie tak samo. Czyli do wymiany na stalowy oplot wszystkie przewody oprócz sprzęgła, a jaki jest powód wymiany jeśli można wiedzieć? Puchną już?

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: orzeł » czw 03 lis 2016, 03:27

Ja się nie zgadzam z łapaniem tyłu tak jak przodu :pp Przewód hamulca tylnego raczej nie ulega tak predkiemu zużyciu, jak jego nazwa wskazuje "pomocniczy" takie jego działanie. Wymieniając w swoim nie spodziewalem się różnicy i tak też było w praktyce. Ale ja bym wymienił i w sprzęgle również:))
Przewody robiłem sam końcówki kupilem tu: http://przewodystalowe.pl/przewody-hamu ... locie-lml/ Natomiast przewody z gumową powłoką wytargalem z allegrosza. Moim zdaniem nie różnią się niczym znaczacym za wyjątkiem braku napisu Hel i kasą. Pewnie można by filozowac o roznicy w jakości teflonu itp itd. Jedno wiem poprzednie oploty w tym motorze przetarły się o pierdolnik który trzymał zaraz pod dolna półką. Po pierwsze nie byl zabezpieczony przed przetarciem. Jeżeli na ten szczegół nie zwrócisz uwagi kasa wyplynie z d
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: PETER » czw 03 lis 2016, 14:15

tak mówiąc szczerze to nie do końca byłbym pewien że robione samemu przewody kiedyś nie zawiodą jeśli dorabiam przewody do motocykla to firma w której zamawiam zawsze testuje taki przewód na stanowisku ciśnieniowym i ma wytrzymać 400 at przez min 5 minut bez jakichkolwiek nieszczelności co do sprzęgła to chyba tylko dla wyglądu lub fanu chyba że stary jakoś wybitnie pęcznieje albo jest uszkodzony ,ze względu na ekonomie jak i korzystanie z hamulców uważam ze kpl na przód w zupełności wystarcza do skutecznego działanie hamulców w vfr ,jeśli się nie mylę to chyba jeszcze mam u siebie jakieś zestawy do vfr robione na wzór ori
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 792
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: mictom » czw 03 lis 2016, 14:22

orzeł pisze:Ja się nie zgadzam z łapaniem tyłu tak jak przodu :pp Przewód hamulca tylnego raczej nie ulega tak predkiemu zużyciu, jak jego nazwa wskazuje "pomocniczy" takie jego działanie. Wymieniając w swoim nie spodziewalem się różnicy i tak też było w praktyce. Ale ja bym wymienił i w sprzęgle również:))
Przewody robiłem sam końcówki kupilem tu: http://przewodystalowe.pl/przewody-hamu ... locie-lml/ Natomiast przewody z gumową powłoką wytargalem z allegrosza. Moim zdaniem nie różnią się niczym znaczacym za wyjątkiem braku napisu Hel i kasą. Pewnie można by filozowac o roznicy w jakości teflonu itp itd. Jedno wiem poprzednie oploty w tym motorze przetarły się o pi.....l* który trzymał zaraz pod dolna półką. Po pierwsze nie byl zabezpieczony przed przetarciem. Jeżeli na ten szczegół nie zwrócisz uwagi kasa wyplynie z d
Ale jak jest CBS to przód i tył zawsze hamuje, czy jakoś tak. Ja też zmieniałem ostatnio na stalowy oplot, ale tylko przód, sprzęgło i tył zostawiłem. Ja przy montażu oryginalne uchwyty właśnie podginałem na inny kąt i zakładałem na nie koszulki ochronne, żeby nie przetarło.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » czw 03 lis 2016, 16:17

mictom pisze:Ale jak jest CBS to przód i tył zawsze hamuje, czy jakoś tak. Ja też zmieniałem ostatnio na stalowy oplot, ale tylko przód, sprzęgło i tył zostawiłem. Ja przy montażu oryginalne uchwyty właśnie podginałem na inny kąt i zakładałem na nie koszulki ochronne, żeby nie przetarło.
Zgadza się ale z tyłu jeden tłoczek idzie w ruch przy hamowaniu tylko przodem. Pozostałe dwa jak użyjemy nożnego. I właśnie z tego powodu się zastanawiam nad zmianą samego przodu. Wątpię żeby przy częstym użyciu tylko przodu w przewodzie tylnym spadało ciśnienie i wpływało na jakoś hamowania. A może się mylę.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » czw 03 lis 2016, 16:19

PETER pisze:tak mówiąc szczerze to nie do końca byłbym pewien że robione samemu przewody kiedyś nie zawiodą jeśli dorabiam przewody do motocykla to firma w której zamawiam zawsze testuje taki przewód na stanowisku ciśnieniowym i ma wytrzymać 400 at przez min 5 minut bez jakichkolwiek nieszczelności co do sprzęgła to chyba tylko dla wyglądu lub fanu chyba że stary jakoś wybitnie pęcznieje albo jest uszkodzony ,ze względu na ekonomie jak i korzystanie z hamulców uważam ze kpl na przód w zupełności wystarcza do skutecznego działanie hamulców w vfr ,jeśli się nie mylę to chyba jeszcze mam u siebie jakieś zestawy do vfr robione na wzór ori
Podrzuć proszę na PW koszt ich.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Arnold » czw 03 lis 2016, 17:21

Pany, przód z tyłem nie jest połączony hydraulicznie. Zmiana samego przodu na oplot na pewno pomoże. Tył hamuje pośrednio przez inną pompę. Proszę się do edukować jak działa CBS.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: orzeł » czw 03 lis 2016, 17:26

Arnold pisze:odpowiedź
:yeah :moto
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 792
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: mictom » czw 03 lis 2016, 17:55

O widzisz, a ja tak sobie dumałem, że skoro hamulcuje razem to i jest połączone, pasuje poczytać jak to działa :) ale z drugiej strony dobrze że tego nie mam.

Lepiej płyn chłodniczy wymienić teraz czy na wiosnę? Mam już drugi rok Dynagel2000 i się zastanawiam nad Prestone

Na stronie autoland piszą, że dynagel2000 ma temp. wrzenia 110 a na allegro 130...

Prestone -37, +129, chyba warto wypróbować.

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: orzeł » czw 03 lis 2016, 19:41

Że jeszcze do tych przewodów wrócę. Zgadzam się ze takie połączenie nie będzie tak dobre jak zakute mechanicznie, jest jeszcze małe ale, Trzeba to zrobić bardzo starannie wtedy jest pewność że plyn nikogo nie opusci. Dorabialem przewód serwo w aucie, końcówki byly podobnie zarabiane. 80MPa to wytrzymywało. Więc nie wydaje mi się żeby ktokolwiek zacisnął tak mocno dłon. Jeden jest wygodny nie lubi się grzebać bo ma kasę i ma w dup... Mechanika nie jest jego dziedzina w której szybko chwyta. Kupuje i ewentualnie rozmysla jaka firma. Ja postanowilem sprawdzić takie przewody kupowane na dowolne odcinki +oczka, ponieważ lubię sobie pogrzebać :D:D. Czasem różnica wynika tylko z mentalnosci. Bo przewody hel Boinga mogą wyhamować;) Ja bym to porównał z termostatem przecież ten od tico i tak będzie latał tak samo długo a roznica to po prostu: Bo do hondy, a wygra i tak ten kto ma najwieksze jaja. :D:D:D
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 792
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: mictom » czw 03 lis 2016, 20:02

orzeł pisze:Że jeszcze do tych przewodów wrócę. Zgadzam się ze takie połączenie nie będzie tak dobre jak zakute mechanicznie, jest jeszcze małe ale, Trzeba to zrobić bardzo starannie wtedy jest pewność że plyn nikogo nie opusci. Dorabialem przewód serwo w aucie, końcówki byly podobnie zarabiane. 80MPa to wytrzymywało. Więc nie wydaje mi się żeby ktokolwiek zacisnął tak mocno dłon. Jeden jest wygodny nie lubi się grzebać bo ma kasę i ma w dup... Mechanika nie jest jego dziedzina w której szybko chwyta. Kupuje i ewentualnie rozmysla jaka firma. Ja postanowilem sprawdzić takie przewody kupowane na dowolne odcinki +oczka, ponieważ lubię sobie pogrzebać :D:D. Czasem różnica wynika tylko z mentalnosci. Bo przewody hel Boinga mogą wyhamować;) Ja bym to porównał z termostatem przecież ten od tico i tak będzie latał tak samo długo a roznica to po prostu: Bo do hondy, a wygra i tak ten kto ma najwieksze jaja. :D:D:D
Zgadzam się, ja też co mogę to kombinuje sam, mam zapał do takich rzeczy, ale nerwów już nie :) Ile Cie kosztowały takie przewody na przód ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości