Amortyzator z VTEC do FI
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Amortyzator z VTEC do FI
Mam szybkie pytanko, miałem wyciek amortyzatora w FI, kupiłem na allegro używany amortyzator, niestety przyszedł taki jak jest w VTECu. Generalnie widzę że mogę go spokojnie zamocować używając podkładki lub tulei, natomiast problem w tym że w VTECu ustawienie "napięcia wstępnego" ustawia się takim pokrętłem do którego idzie wężyk z amortyzatora. Problem w tym że dostałem amortyzator bez takowego pokrętła.
Pytanie brzmi: czy mogę po prostu zaślepić ten wężyk który wychodzi z amortyzatora i zamontować go bez tego pokrętła? Ewentualnie jak temu zaradzić?
Wiem że pozbędę się regulacji napięcia, ale dostanie amortyzatora z FI w dobrym stanie graniczy z cudem.
PS. Wiem że mogę wrzucić taki z CBR 929, ale wolałbym jednak mieć VFRkowy.
Pytanie brzmi: czy mogę po prostu zaślepić ten wężyk który wychodzi z amortyzatora i zamontować go bez tego pokrętła? Ewentualnie jak temu zaradzić?
Wiem że pozbędę się regulacji napięcia, ale dostanie amortyzatora z FI w dobrym stanie graniczy z cudem.
PS. Wiem że mogę wrzucić taki z CBR 929, ale wolałbym jednak mieć VFRkowy.
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Ok, amortyzator zamontowany, węża zaślepiłem - co jak rozumiem prowadzi do tego że teraz mam najtwardsze ustawienie napięcia wstępnego. Czy ktoś kto ma u siebie taki amortyzator z regulacją na pokrętle może powiedzieć coś na jego temat? Głównie chodzi o to jak taka regulacja działa. W tym pokrętle jest gaz/olej?
PS. Aby w FI zamontować amortyzator z VTEC'a, wypadałoby dodać 8mm podkładkę przy śrubie amortyzatora.
PS. Aby w FI zamontować amortyzator z VTEC'a, wypadałoby dodać 8mm podkładkę przy śrubie amortyzatora.
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Amortyzator z VTEC do FI
A przerabiał może ktoś temat regeneracji amortyzatora w firmie typu "regeneracja amortyzatorów motocyklowych" ? trochę tego typu zakładów jest jak się wygugluje; może zamiast bawić się w swapy z innych moto warto zregenerować oryginał ?TomTox pisze:
Wiem że pozbędę się regulacji napięcia, ale dostanie amortyzatora z FI w dobrym stanie graniczy z cudem.
PS. Wiem że mogę wrzucić taki z CBR 929, ale wolałbym jednak mieć VFRkowy.
Pytam bo będę przerabiał temat zimą, jakby ktoś miał doświadczenia z jakimiś dobrymi majstrami i mógłby kogoś polecić będę zobowiązany

MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Jak ja "zgłębiałem" temat to trochę o tym poczytałem. Sporo firm się tym zajmuje w sumie. W każdym razie, jak przemyślałem temat i przeliczyłem koszta to niestety nie wyszło to za fajnie. Poza tym, uważam że napis "DO NOT OPEN" oznacza żeby raczej go nie otwierać. A za regenerację średnio biorą 300-400 zł. Kupiłem amortyzator z VTEC w stanie prawie idealnym, problemem jest tylko i wyłącznie ten cholerny pokręteł od regulacji...
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Nie bierz tego do siebie, masz prawo robić z moto co chcesz, jak chcesz.
Moim zdaniem zmiana nie warta świeczki.
Raz, że musisz rzeźbić z podkładką dystansową.
Dwa, że musisz znaleźć miejsce do mocowania pokrętła.
Trzy, że żadnej poprawy względem serii mieć nie będziesz.
Nie wiem jak jeździsz, czy solo czy z kuframi i plecakiem. Jeżeli nie chcesz wstawić amora z 929, który moim zdaniem jest najlepszym rozwiązaniem cena/jakość, mógłbyś rozejrzec się za amorem z XX (do jazdy we 2 sprawdzi się lepiej bo ma sprężynę obliczoną na większe obciązenia vs. rc46).
Moim zdaniem zmiana nie warta świeczki.
Raz, że musisz rzeźbić z podkładką dystansową.
Dwa, że musisz znaleźć miejsce do mocowania pokrętła.
Trzy, że żadnej poprawy względem serii mieć nie będziesz.
Nie wiem jak jeździsz, czy solo czy z kuframi i plecakiem. Jeżeli nie chcesz wstawić amora z 929, który moim zdaniem jest najlepszym rozwiązaniem cena/jakość, mógłbyś rozejrzec się za amorem z XX (do jazdy we 2 sprawdzi się lepiej bo ma sprężynę obliczoną na większe obciązenia vs. rc46).
Klarkson
- Niron
- klepacz
- Posty: 664
- Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemień
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Znajomy w transalpie regenerował, a jeździ po bezdrożach i z dużymi załadunkami, jak narazie nic się nie dzieję, a zrobił na nim już ponad 15 tyś
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Amortyzator z VTEC do FI
A w ogóle to czy amor od XX spasuje do naszego Fistaszka?? Wie ktoś ? rozstaw na dole w kościach i jak to się ma z długością (wysokością) amora i rozstawem górnego uchwytu??
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Żaden amor nie będzie pasował plug&play. W każdym przypadku trzeba popracować nad górnym mocowaniem.
Amor z Fi ma 325mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 58mm
Amor z Vtec ma 317 mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 54mm
Amor z XX ma 319mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 16,8kg/mm. Skok 52mm
Amor z 929 ma 286 mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 57mm
Także ewentualny upgrade trzeba rozważyć kompleksowo, nie ograniczając się do wysokości, która ma tutaj marginalne znaczenie.
Bardziej zastanawiałbym się pod jakim kątem ten upgrade ma być ? Co chcę zyskać, a co tracę ?
Chyba, że to ma być zmiana dla "dobrej zmiany".
Amor z Fi ma 325mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 58mm
Amor z Vtec ma 317 mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 54mm
Amor z XX ma 319mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 16,8kg/mm. Skok 52mm
Amor z 929 ma 286 mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 57mm
Także ewentualny upgrade trzeba rozważyć kompleksowo, nie ograniczając się do wysokości, która ma tutaj marginalne znaczenie.
Bardziej zastanawiałbym się pod jakim kątem ten upgrade ma być ? Co chcę zyskać, a co tracę ?
Chyba, że to ma być zmiana dla "dobrej zmiany".
Klarkson
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Generalnie: kupiłem amortyzator od VTEC'a tylko dlatego że są zazwyczaj w lepszym stanie niż te od FI, gdyż są zwyczajnie nowsze. Owszem da się znaleźć w miarę dobrze wyglądający amor i do FI ale cena przekracza trzy takie same VTECowe.
Dodatkowo udało mi się znaleźć i dostać tanio to pokrętło (dla zainteresowanych - w Hondzie ST1300 jest taki sam amortyzator), a znalezienie odpowiedniej podkładki zajęło mi w garażu 10 minut. Moim zdaniem miło jest mieć regulację na pokrętle zamiast bawić się kluczem, którego tak czy tak nie miałem gdy kupowałem VFR. Poza tym myślę że stary amortyzator nie byłby skory do przestawienia się z racji swojego wieku i zużycia. A po co bawić się z pokrętłem? Jadę gdzieś solo, na tor itp a chce mieć twardziej? Robię trzy przekręty i mam. Jestem z plecakiem, kuframi itd. chce mieć bardziej komfortowo? Przekręcam w drugą stronę. Nie rozumiem też czemu zamocowanie elementu który ma jakieś 10-12 cm miałoby mi sprawić problem, w momencie gdy do amortyzatora z 929 musiałbym udać się gdzieś i kombinować z wykonaniem nowego mocowania.
Mam tylko prośbę do ludzi którzy posiadają VTEC'a z takim amortyzatorem, moglibyście zrobić mi zdjęcie jak to jest zamontowane w motocyklu? Może będzie to dla mnie inspiracją gdzie zamontować to u siebie.
Dodatkowo udało mi się znaleźć i dostać tanio to pokrętło (dla zainteresowanych - w Hondzie ST1300 jest taki sam amortyzator), a znalezienie odpowiedniej podkładki zajęło mi w garażu 10 minut. Moim zdaniem miło jest mieć regulację na pokrętle zamiast bawić się kluczem, którego tak czy tak nie miałem gdy kupowałem VFR. Poza tym myślę że stary amortyzator nie byłby skory do przestawienia się z racji swojego wieku i zużycia. A po co bawić się z pokrętłem? Jadę gdzieś solo, na tor itp a chce mieć twardziej? Robię trzy przekręty i mam. Jestem z plecakiem, kuframi itd. chce mieć bardziej komfortowo? Przekręcam w drugą stronę. Nie rozumiem też czemu zamocowanie elementu który ma jakieś 10-12 cm miałoby mi sprawić problem, w momencie gdy do amortyzatora z 929 musiałbym udać się gdzieś i kombinować z wykonaniem nowego mocowania.
Mam tylko prośbę do ludzi którzy posiadają VTEC'a z takim amortyzatorem, moglibyście zrobić mi zdjęcie jak to jest zamontowane w motocyklu? Może będzie to dla mnie inspiracją gdzie zamontować to u siebie.
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Prosze 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Dzięki za informacje, czyli przy "swapie" amora od XX trzeba wystrugać tuleje 6mm żeby wysokości się zgadzały.Klarkson pisze:Żaden amor nie będzie pasował plug&play. W każdym przypadku trzeba popracować nad górnym mocowaniem.
Amor z Fi ma 325mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 58mm
Amor z Vtec ma 317 mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 54mm
Amor z XX ma 319mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 16,8kg/mm. Skok 52mm
Amor z 929 ma 286 mm (licząc od osi otworów). Sprężyna 15,3kg/mm. Skok 57mm
Także ewentualny upgrade trzeba rozważyć kompleksowo, nie ograniczając się do wysokości, która ma tutaj marginalne znaczenie.
Bardziej zastanawiałbym się pod jakim kątem ten upgrade ma być ? Co chcę zyskać, a co tracę ?
Chyba, że to ma być zmiana dla "dobrej zmiany".
A ewentualny swap rozważam tylko i wyłącznie pod kątem turystyki w 2 osoby/3 kufry/ bez psa

Więc mocniejsza sprężyna to będzie idealne połączenie, tak myśle...
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Amortyzator z VTEC do FI
Im większe dystans do wykonania tym mniej śruby zostaje do przykręcenia. Więc przy dużym dystansie trzeba też wymienić śrubę. Generalnie doszła mi ta gałka, wczoraj to wyczyściłem, zalałem płynem hydraulicznym, odpowietrzyłem itd. Śmiga pięknie, napięcie zmienia się już po pierwszym przekręceniu gałki. Zrobię na ten temat post, może przyda się ludziom z takimi amortyzatorami.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pn 28 lis 2016, 09:16
- Imię: HowardzonnaPQ
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poland
- Kontakt:
Amortyzator z VTEC do FI
Czy amortyzator tylni w Vitku da się jakoś uzupełnić olejem czy płynem-nie wiem czym i odpowietrzyć ? Chodzi mi o amortyzator z regulacją wypos. w pokrętło.
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Amortyzator z VTEC do FI
W moim temacie jest opisane jak to zrobić viewtopic.php?f=19&t=24982&view=unread#unread
Czyli wymiana\uzupełnienie płynu hydraulicznego sterującego napięciem wstępnym sprężyny.
Czyli wymiana\uzupełnienie płynu hydraulicznego sterującego napięciem wstępnym sprężyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości