
Zejście na kolano
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Zejście na kolano
Pewnie dlatego że zgubił szybę, maszyna się obraziła i monolitu stanowić z kierownikiem nie chce 

MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: Zejście na kolano
Brak szyby jest efektem upadku dzień wcześniej na kartodromie (wyrwałem ją łokciem)
. Jeśli chodzi o monolit to z całym szacunkiem, ale w MotoGP jeżdżą na innej klasy motocyklach niż lodówka - VFR
Generalnie zasada jest taka, że im bardziej kładziesz motocykl tym po mniejszym obwodzie opony motocykl jedzie, a więc i wolniej mimo teoretycznie tej samej prędkości koła. W dodatku tracimy również na powierzchni styku opony przy skrajnych przechyleniach. Moja technika jazdy jest dosyć prosta i wyuczona przy pomocy California Superbike School na ART
Wychylanie kolana na VFR nie ma sensu (podnóżki już mam starte do połowy, a i tak prędzej one haczą zanim moje kolano dotknie asfaltu przy naturalnej pozycji, więc musiałbym się zwieszać), a wychylając górę ciała w ten sposób i trzymając się mocno nogami zapewniam sobie stabilną pozycję do tego stopnia że równie dobrze mogę jedną nogę i trzymać w powietrzu, a środek ciężkości zestawu ja+motocykl mam mocno poza osią dzięki czemu mogę uzyskać mniejsze złożenie moto przy tym samym ustawieniu środka ciężkości, ale wyższą prędkość w zakręcie i znacznie szybciej odkręcić manetkę do oporu na wyjściu z zakrętu. Specyficzna technika jazdy na tle sportów, ale na VFR moim zdaniem najlepsza - to jest jednak lodówka
Opony pozamykane. Poza tym zostawiam sobie dzięki temu zawsze ok. 1-2mm granicy opony do ew. konieczności zacieśnienia zakrętu przy np. zbyt szybkim wyjściu.
Nie licząc możliwości złożenia motocykla to:
http://cdn-8.motorsport.com/static/img/ ... tech-3.jpg




Nie licząc możliwości złożenia motocykla to:
http://cdn-8.motorsport.com/static/img/ ... tech-3.jpg
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: Zejście na kolano
Dociąza maszyne do srodka zakretu zeby mozna bylo szybciej pokonac zakret. Oczywiscie na zdjeciu widac ze predkosc i pochylenie za male i spokojnie mozna by jechac bez tego ale w ten sposob cwiczysz technike stylu włoskiego i jest to jak najbardziej stosowane w moto GP w odroznieniu od stylu angielskiego.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: Zejście na kolano
Styl angielski bardziej kojarzy mi się z techniką ala motocrossową, w której wychylasz ciało w kierunku przeciwnym do pochylenia motocykla więc nie bardzo widzę tu zastosowanie. Chyba, że coś mylę? Styl "włoski" raczej bliżej ma do zejścia na łokieć niż kolano po mojemu. Ten ogólny podział na te style włoskie, angielskie, niemieckie i hiszpańskie jest z lekka pomylony
Prędkość na powyższych zdjęciach moich to między 100-120 km/h. Szeroki łuk wynika z faktu, że wyprzedzałem akurat wolnego Fazerka po zewnętrznej. Jeśli chodzi o samo dociążanie motocykla do środku to ważne jest też rozłożenie tego dociążenia między przodem a tyłem. Zrzucenie samego tyłka i kolanka a zostawienie tułowia skutkuje utratą przeczepności przodu i niestabilnością (plus efekt ciągnięcia manetek).
Zdecydowanie najlepiej zawsze wyglądał dla mnie w kwestii pozycji styl Bradleya Smitha: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/arc ... 17052b.jpg

Zdecydowanie najlepiej zawsze wyglądał dla mnie w kwestii pozycji styl Bradleya Smitha: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/arc ... 17052b.jpg
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
- Posty: 12
- Rejestracja: pn 29 cze 2015, 14:05
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zejście na kolano
Witam
Nagrałem zejście na kolano na mojej VFR:

Nagrałem zejście na kolano na mojej VFR:
- Nomad
- teksciarz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob 16 maja 2015, 14:15
- Imię: Michał
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Police
Re: Zejście na kolano
swojej tak nie cisnąłęś? ☺bo myślę o zakupie ☺ADHD VFR pisze:na jakim biegu wrzucasz vfrna koło ??i od ilu obrotów puszczasz sprzegło??
Stare chińskie przysłowie mówi : " Dopiero kiedy komar usiądzie Ci na jajach, zdasz sobie sprawę, że nie wszystko da się rozwiązać przemocą"
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: Zejście na kolano
Poprzednia też
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: pn 29 cze 2015, 14:05
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zejście na kolano
Na jedynce, a obroty obojętnie
Na każdych pójdzie ze sprzęgła, najlepiej z okolo 5 tys. Czasem uda się w powietrzu przebić na 2 i jeszcze jechać. Ale troche boje się wyłożyć na plecy i nie przesadzam.

- mictom
- klepacz
- Posty: 792
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Zejście na kolano
I mi się udało w tym sezonie przełamać po dwóch latach przerwy
Szkoda, że ten sezon tak szybko się skończył.
Czeka mnie jeszcze dużo pracy i przydałoby się wybrać na tor.

Czeka mnie jeszcze dużo pracy i przydałoby się wybrać na tor.
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Zejście na kolano
Się pochwalę, bo po ciężkiej pracy w końcu się udało
https://drive.google.com/open?id=1ZHZ2c ... MUEtv2nbjs
https://drive.google.com/open?id=1ZHZ2c ... MUEtv2nbjs
-
- klepacz
- Posty: 513
- Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
- Imię: Grzegorz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Zejście na kolano
BrawoRasta pisze: ↑wt 16 lip 2019, 18:11Się pochwalę, bo po ciężkiej pracy w końcu się udało
https://drive.google.com/open?id=1ZHZ2c ... MUEtv2nbjs

VFR 800fi
Motocykle okresu Prl

Motocykle okresu Prl

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości