dla informacji spalony alternator v-tek
- emil
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4215
 - Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
 - Imię: Łukasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: SO/SZA
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Gywer ma uzywki tez z gwarancja, wtyczki sa.
			
									
									
						- belkot
 - klepacz

 - Posty: 749
 - Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Ok zadzwonie do niego dzisiaj i zobacze co odpowie. Dzieki
			
									
									
						- belkot
 - klepacz

 - Posty: 749
 - Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Gadałem z gosciem. Powiedzial zeby lutowac kable bo przez upalone wtyczki mogł pojsc altek. Powiedzial tez ze rzadko pada i regler i altek i radzi mi zanim kupie regler sprawdzis stary bo na 99 % działa. Powiedzial tez ze swiatła w tym moto to nieporozumienie i zeby nie jezdzic na drogowych bo zaden altek nie przezyje dlugo jak sie pali 4 zarowki na raz.
			
									
									
						- belkot
 - klepacz

 - Posty: 749
 - Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
DOstałem odpowiedz ze altek przewiniety i wysłany. Zamowilem nową uszczelke pod alternator. Według serwisowki nalezy nałożyc troche silikony w dwoch miejscach. robiliscie tak?
			
						Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- emil
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4215
 - Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
 - Imię: Łukasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: SO/SZA
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Tak, na połączeniu karterów.
			
									
									
						- wydra
 - klepacz

 - Posty: 517
 - Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
 - Imię: Mateusz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Czeladź
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Rozumiem że mam mieć przy 5 tys obrotów 15,5 V ??
bo jeśli tak to po zlutowaniu wszystkiego
 mam brak 2,5 V 
   
  
			
						bo jeśli tak to po zlutowaniu wszystkiego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
						Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- belkot
 - klepacz

 - Posty: 749
 - Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
ponizej jezeli dobrze widze
			
									
									
						- wydra
 - klepacz

 - Posty: 517
 - Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
 - Imię: Mateusz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Czeladź
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
dobra temat ogarnięty 
  Będzie mocniejszy Altek do mojego moto włożony ponieważ jest taka możliwość.
Ps: Właściciele V-tec-ów maja Pozdrowienia od gywer24
  
  
			
									
									Ps: Właściciele V-tec-ów maja Pozdrowienia od gywer24
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
						Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- belkot
 - klepacz

 - Posty: 749
 - Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Ja juz po naprawie. Ładowanie jest, wszystko działa. Kable polutowałem jak gosc sugerował. Altek bardzo ładnie przewiniety.
Ponizej altek jak wyglada, wizytowka goscia i warunki gwarancji dla potomnych...
			
						Ponizej altek jak wyglada, wizytowka goscia i warunki gwarancji dla potomnych...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
			
									
						- DyszerZgr
 - Posty: 4
 - Rejestracja: pt 19 lut 2016, 23:31
 - Imię: Dawid
 - województwo: łódzkie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Zgierz
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Sam przewijałem regulator u Gywera, i uciąłem wtyczkę od altka bo miałem problem żeby ją przeciągnąć i wszystko zrobił tak jak być powinno 
 Nakręciłem już 2500 tys km i jest ok 
 Mam nadzieję że się to nie zmieni. No i oczywiście wymieniłem regulator na TOURMAXA i nowe aku. Posprawdzałem wszystkie wtyczki, poczyściłem i zakonserwowałem. I dodatkowe dwie masy z aku na silnik i na rame 
			
									
									
						- 
				mrsojer
 - bywalec

 - Posty: 35
 - Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
 - Imię: Adam
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Tychy
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Witajcie. 
Jestem świeżym posiadaczem VFR i zaczynam zgłębiać temat ładowania w moim motocyklu aby nie zostać zaskoczonym. Trochę poszukałem, trochę poczytałem i związku z tym mam pytanie.
W jaki sposób zmierzyć na kostce od alternatora ładowanie. Da się jakoś podejść miernikiem aby tej kostki nie rozłączać - bo to raczej niemożliwe jak pracuje motocykl
 
Co jeszcze można sprawdzić, zmierzyć aby zorientować się w jakim stanie jest alternator.
Ponadto mam pytanie w którym miejscu winien znajdować się regulator napięcia w oryginale i co to za ustrojstwo za przednią owiewką pod prawą manetką gazu co wygląda jak regulator napięcia.
Motocykl mam z 2003 roku i zastanawiam się czy ktoś już wcześniej tego tematu nie przerabiał w tym motocyklu i nie przeniósł regulatora w inne miejsce aby miał lepsze chłodzenie.
Pozdrawiam
			
									
									
						Jestem świeżym posiadaczem VFR i zaczynam zgłębiać temat ładowania w moim motocyklu aby nie zostać zaskoczonym. Trochę poszukałem, trochę poczytałem i związku z tym mam pytanie.
W jaki sposób zmierzyć na kostce od alternatora ładowanie. Da się jakoś podejść miernikiem aby tej kostki nie rozłączać - bo to raczej niemożliwe jak pracuje motocykl
Co jeszcze można sprawdzić, zmierzyć aby zorientować się w jakim stanie jest alternator.
Ponadto mam pytanie w którym miejscu winien znajdować się regulator napięcia w oryginale i co to za ustrojstwo za przednią owiewką pod prawą manetką gazu co wygląda jak regulator napięcia.
Motocykl mam z 2003 roku i zastanawiam się czy ktoś już wcześniej tego tematu nie przerabiał w tym motocyklu i nie przeniósł regulatora w inne miejsce aby miał lepsze chłodzenie.
Pozdrawiam
- emil
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4215
 - Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
 - Imię: Łukasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: SO/SZA
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Możesz mierzyć napięcie przemienne na żółtych kablach alternatora jak jest podpięty do reglera, ale żeby mieć pewność, że regulator nie zakłóca pomiaru, na wyłączonym kluczyku rozepnij tą kostkę i odpal moto z aku tak jak jest - bez ładowania. Pamiętaj, że nie można w trakcie pracy silnika odpinać akumulatora, bo można uszkodzić regulator napięcia. 
Mierzysz przemienne, czyli ACV, zakres do 200V i uważaj na ręce, bo może się pojawić ok 100V na wysokich obrotach. To są 3 fazy, więc bez różnicy jak pomiędzy nimi będziesz mierzył napięcie, na każdej parze ma wyjść podobny wynik. Pomiędzy fazą a masą motocykla nie powinno się pojawić napięcie, gdyż alternator nie jest uziemiony. Na wolnych obrotach każda para powinna mieć ok 20-30V. Jeśli takie wyniki masz to jest ok. Oporu nie ma co mierzyć, bo to kawał drutu i zawsze wyjdzie podobnie.
Co do dalszych pytań, nie miałem vitka, ale są koledzy, którzy temat lepiej znają. Na pewno jak każda honda, może mieć kiedyś problem z kostką zbiorczą masy - nie wiem, gdzie ona jest w vtecu, za to kolega Koobsky zna temat dobrze - zapewne chętnie odpowie
Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku
Pozdro
			
									
									
						Mierzysz przemienne, czyli ACV, zakres do 200V i uważaj na ręce, bo może się pojawić ok 100V na wysokich obrotach. To są 3 fazy, więc bez różnicy jak pomiędzy nimi będziesz mierzył napięcie, na każdej parze ma wyjść podobny wynik. Pomiędzy fazą a masą motocykla nie powinno się pojawić napięcie, gdyż alternator nie jest uziemiony. Na wolnych obrotach każda para powinna mieć ok 20-30V. Jeśli takie wyniki masz to jest ok. Oporu nie ma co mierzyć, bo to kawał drutu i zawsze wyjdzie podobnie.
Co do dalszych pytań, nie miałem vitka, ale są koledzy, którzy temat lepiej znają. Na pewno jak każda honda, może mieć kiedyś problem z kostką zbiorczą masy - nie wiem, gdzie ona jest w vtecu, za to kolega Koobsky zna temat dobrze - zapewne chętnie odpowie
Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku
Pozdro
- belkot
 - klepacz

 - Posty: 749
 - Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Regulator napiecia jest na ramie koło głowki po prawej stronie. Zeby sprawdzic napiecie na alternatorze odpinasz kostke miedzy altkiem i regulatorem i mierzysz napiecie przemienne miedzy 3 kablami (1i2, 2i3, 3i1) na odpalonym motocyklu. Kostke znajdziesz przy ramie pod prawa owiewka. Musisz ja zdjac.
			
									
									
						- 
				marek_w
 - teksciarz

 - Posty: 163
 - Rejestracja: pt 05 lip 2013, 15:38
 - Imię: Marek
 - województwo: warmińsko-mazurskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
chyba ze juz ktoś przerabiał i nie ma tam kostki tylko kable zalutowane 
 kostka masy pod lewa owiewka bardziej z przodu motocykla (taka  żółta) następnie w tym gumowym kondomie po lewej tez taka szara i niebieska kostka tam tez masa leci. ja miałem problem z ta żółta i połączeniem regulator/alternator, objawy: gaśnie na światłach, gaśnie przy odpaleniu wentylatora, resetowało zegary, nie działały "długie". i chyba tyle. Po robocie z tymi kostkami temat zapomniany 
 aku sprawny był i jest 
 jeden i ten sam od 3 lat chyba 
 ładowanie tez ok 
			
									
									
						- 
				mrsojer
 - bywalec

 - Posty: 35
 - Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
 - Imię: Adam
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Tychy
 
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Dziękuję za odpowiedzi. W przyszłym tygodniu rozbiorę te owiewki i posprawdzam. Wtedy też napiszę jakie wyniki. 
P.S. Znacie kogoś kto przyjrzałby się całej instalacji (masy, i inne ważne elementy), tj zrobił taki przegląd, posprawdzał styki?

			
									
									
						P.S. Znacie kogoś kto przyjrzałby się całej instalacji (masy, i inne ważne elementy), tj zrobił taki przegląd, posprawdzał styki?
Będę pamiętałemil pisze:Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości