Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
- wojteksciroccoktm
- Posty: 5
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 03:57
- Imię: wojtek
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem właśnie na etapie skręcania silnika przy moim rc24 96r. Problem miałem ze skrzynią,i chyba nadal mam bo nic nie znalazłem. A warsztaty omijam z daleka bo chcesz się coś dowiedzieć to co usłyszysz? TAKIE INFORMACJE KOSZTUJĄ. No to znalazłem w necie wszystko co w skrzyni siedzi i zamówiłem. Od rc24 do rc24. Drogo nie było. Ale pasować nie chce. Obydwie skrzynie (moja i zakupiona)dość mocno sie różnią. Czy to przez to że mój to amerykan?
I w jakich rocznikach VFR-y miały z tyłu koło większe o 2 cale od przedniego?
Pomóżcie proszę, jeszcze mogę przerwać składanie i ewentualne poprawki nanieść. A jechać chce mi się już BARDZO
Jestem właśnie na etapie skręcania silnika przy moim rc24 96r. Problem miałem ze skrzynią,i chyba nadal mam bo nic nie znalazłem. A warsztaty omijam z daleka bo chcesz się coś dowiedzieć to co usłyszysz? TAKIE INFORMACJE KOSZTUJĄ. No to znalazłem w necie wszystko co w skrzyni siedzi i zamówiłem. Od rc24 do rc24. Drogo nie było. Ale pasować nie chce. Obydwie skrzynie (moja i zakupiona)dość mocno sie różnią. Czy to przez to że mój to amerykan?
I w jakich rocznikach VFR-y miały z tyłu koło większe o 2 cale od przedniego?
Pomóżcie proszę, jeszcze mogę przerwać składanie i ewentualne poprawki nanieść. A jechać chce mi się już BARDZO
- Radarro
- klepacz
- Posty: 557
- Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
- Imię: Radek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SGL
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Oglądałeś fiszki do obu typów (UE i US) na necie i porównywałeś numery interesujących części?
popatrz na http://www.cmsnl.com , albo http://www.partzilla.com To tyle co mi przychodzi na myśl.
Ameryka nie miała tylko wersji 700 ccm w RC24? Był tu ktoś z takim sprzętem na forum.
Specyfikacje odnośnie opon szukaj tutaj: http://www.motorbikespecs.net albo http://www.bikez.com albo ktoś mądrzejszy w temacie (Figaro??? ) podrzuci info z głowy.
popatrz na http://www.cmsnl.com , albo http://www.partzilla.com To tyle co mi przychodzi na myśl.
Ameryka nie miała tylko wersji 700 ccm w RC24? Był tu ktoś z takim sprzętem na forum.
Specyfikacje odnośnie opon szukaj tutaj: http://www.motorbikespecs.net albo http://www.bikez.com albo ktoś mądrzejszy w temacie (Figaro??? ) podrzuci info z głowy.
V4 + R6 Brotherhood
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
masz troche histori vfr
Data Wydarzenie
1986 - Na podstawie doświadczeń z motocyklem VF750 Honda wprowadza do produkcji VFR750. Motocykl dysponował aluminiową ramą, dwuramiennym wahaczem podpartym na centralnym elemencie resorująco-tłumiącym, dwoma tłumikami wydechu i pełną obudową. Motocykl dysponował także nietypowymi kołami o rozmiarze 110/90 R16 z przodu i 130/80 R18 z tyłu. Zastosowano bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych.
1988 - Producent wprowadza zmiany stylistyczne. Poprawiona została owiewka z regulowaną szybą, zmianie uległy kierunkowskazy, tłumiki polerowane, a nie malowane na czarny mat. Podwozie zostaje wyposażone w nowe 17-calowe koła z przodu i z tyłu.
1990 - Modernizacja modelu VFR750F. W motocyklu zmienione było praktycznie wszystko - rama, obudowa, koła, zawieszenia. Silnik dysponował większą mocą, a elementem wyróżniającym VFR wśród innych jednośladów stał się jednoramienny wahacz. Od tego roku VFR miała także podwójną przednią lampę i pojedynczy tłumik. Zdecydowana poprawa komfortu i właściwości jezdnych .
1994 - Wprowadzenie ponad 300 zmian. Obniżenie masy własnej. Nowe zawieszenie przednie przy zwiększonej sztywności zostało odchudzone o 600 g, tylne o 200 g. Nowe, znacznie lżejsze koła, przekonstruowana centralna podstawka, uchwyty, podnóżki i wiele innych detali przyczyniło się do znacznego obniżenia ciężaru motocykla i poprawienia jego poręczności. Nowa deska rozdzielcza, zmienione siodło oraz nowy układ wydechowy 4-2-1.
1998 - Oficjalna nazwa ulega zmianie z VFR750F na VFR800Fi. Nowy silnik, w którym cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Pojemność 781 cm³ z zasilaniem wtryskiem i komputer sterujący nie tylko zasilaniem, ale także zapłonem indywidualnie dla każdego cylindra. Nowy wahacz tylny łożyskowany w silniku. W motocyklu zastosowano poprawioną ramę, zawieszenia oraz hamulce z systemem Dual-CBS. Zupełnej zmianie uległ wygląd zewnętrzny motocykla. Owiewki zaprojektowano pod kątem jak najlepszej ochrony kierowcy przed pędem powietrza i warunkami atmosferycznymi. Przejrzysty wyświetlacz informujący go o parametrach pracy motocykla.
2002 - Nowy, nieco futurystyczny wygląd zewnętrzny, oraz kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. Najważniejsza z nich to zmiana napędu wałków rozrządu z kół zębatych na płytkowe łańcuszki. Do tej pory niezawodny, trwały i bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych był poniekąd znakiem rozpoznawczym silników V4 Hondy. W zamian za to Honda pokusiła się o zastosowanie w silniku zmiennych faz rozrządu. W gruncie rzeczy polega to na tym, iż w zakresie do 6000 obr/min pracuje tylko jeden zawór ssący w każdym z cylindrów. Przepływ mieszanki przez jeden zawór, a co za tym przez mniejszą średnicę przepływu przyśpiesza prędkość przemieszczania się mieszanki w kanałach ssących, a co za tym idzie poprawia zawirowanie mieszanki w komorze spalania. To z kolei ma bardzo dobry wpływ na proces spalania, co dla użytkownika oznacza lepszy przebieg momentu obrotowego i niższe spalanie. Przy wyższych obrotach do akcji wchodzą obydwa zawory ssące i silnik rozwija pełną moc. Dokonano zmiany na nowy układ wydechowy z dwoma wysoko poprowadzonymi tłumikami oraz powiększono zbiornik paliwa. Bardzo istotną nowością w tym modelu było opcjonalne zastosowanie systemu ABS, znacznie poprawiającego bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych.
2006 - Motocykl przeszedł mały facelifting. Wprowadzono kilka kosmetycznych zmian takich jak nowe klosze tylnej lampy i kierunkowskazów oraz zmiana podświetlenia i koloru tarczy obrotomierza. Najistotniejsze z technicznego punktu widzenia było zmodyfikowanie dwustopniowego systemu zmiennych faz rozrządu VTEC.
Data Wydarzenie
1986 - Na podstawie doświadczeń z motocyklem VF750 Honda wprowadza do produkcji VFR750. Motocykl dysponował aluminiową ramą, dwuramiennym wahaczem podpartym na centralnym elemencie resorująco-tłumiącym, dwoma tłumikami wydechu i pełną obudową. Motocykl dysponował także nietypowymi kołami o rozmiarze 110/90 R16 z przodu i 130/80 R18 z tyłu. Zastosowano bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych.
1988 - Producent wprowadza zmiany stylistyczne. Poprawiona została owiewka z regulowaną szybą, zmianie uległy kierunkowskazy, tłumiki polerowane, a nie malowane na czarny mat. Podwozie zostaje wyposażone w nowe 17-calowe koła z przodu i z tyłu.
1990 - Modernizacja modelu VFR750F. W motocyklu zmienione było praktycznie wszystko - rama, obudowa, koła, zawieszenia. Silnik dysponował większą mocą, a elementem wyróżniającym VFR wśród innych jednośladów stał się jednoramienny wahacz. Od tego roku VFR miała także podwójną przednią lampę i pojedynczy tłumik. Zdecydowana poprawa komfortu i właściwości jezdnych .
1994 - Wprowadzenie ponad 300 zmian. Obniżenie masy własnej. Nowe zawieszenie przednie przy zwiększonej sztywności zostało odchudzone o 600 g, tylne o 200 g. Nowe, znacznie lżejsze koła, przekonstruowana centralna podstawka, uchwyty, podnóżki i wiele innych detali przyczyniło się do znacznego obniżenia ciężaru motocykla i poprawienia jego poręczności. Nowa deska rozdzielcza, zmienione siodło oraz nowy układ wydechowy 4-2-1.
1998 - Oficjalna nazwa ulega zmianie z VFR750F na VFR800Fi. Nowy silnik, w którym cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Pojemność 781 cm³ z zasilaniem wtryskiem i komputer sterujący nie tylko zasilaniem, ale także zapłonem indywidualnie dla każdego cylindra. Nowy wahacz tylny łożyskowany w silniku. W motocyklu zastosowano poprawioną ramę, zawieszenia oraz hamulce z systemem Dual-CBS. Zupełnej zmianie uległ wygląd zewnętrzny motocykla. Owiewki zaprojektowano pod kątem jak najlepszej ochrony kierowcy przed pędem powietrza i warunkami atmosferycznymi. Przejrzysty wyświetlacz informujący go o parametrach pracy motocykla.
2002 - Nowy, nieco futurystyczny wygląd zewnętrzny, oraz kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. Najważniejsza z nich to zmiana napędu wałków rozrządu z kół zębatych na płytkowe łańcuszki. Do tej pory niezawodny, trwały i bardzo precyzyjny napęd rozrządu przy wykorzystaniu kół zębatych był poniekąd znakiem rozpoznawczym silników V4 Hondy. W zamian za to Honda pokusiła się o zastosowanie w silniku zmiennych faz rozrządu. W gruncie rzeczy polega to na tym, iż w zakresie do 6000 obr/min pracuje tylko jeden zawór ssący w każdym z cylindrów. Przepływ mieszanki przez jeden zawór, a co za tym przez mniejszą średnicę przepływu przyśpiesza prędkość przemieszczania się mieszanki w kanałach ssących, a co za tym idzie poprawia zawirowanie mieszanki w komorze spalania. To z kolei ma bardzo dobry wpływ na proces spalania, co dla użytkownika oznacza lepszy przebieg momentu obrotowego i niższe spalanie. Przy wyższych obrotach do akcji wchodzą obydwa zawory ssące i silnik rozwija pełną moc. Dokonano zmiany na nowy układ wydechowy z dwoma wysoko poprowadzonymi tłumikami oraz powiększono zbiornik paliwa. Bardzo istotną nowością w tym modelu było opcjonalne zastosowanie systemu ABS, znacznie poprawiającego bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych.
2006 - Motocykl przeszedł mały facelifting. Wprowadzono kilka kosmetycznych zmian takich jak nowe klosze tylnej lampy i kierunkowskazów oraz zmiana podświetlenia i koloru tarczy obrotomierza. Najistotniejsze z technicznego punktu widzenia było zmodyfikowanie dwustopniowego systemu zmiennych faz rozrządu VTEC.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Witaj.
Podaj mi dokładny VIN pojazdu, wraz z numerem silnika.
Wersje 1986 i 87 miały koła F 16" R 18"
Wersje 1988 i 1989 miały już oba po 17".
Na czym dokładnie polegają Twoje problemy ze skrzynią.
Sprecyzuj dokładnie jakie elementy nie pasują i do czego nie pasują, lub na czym polega różnica.
Przydałyby się także fotki porównawcze.
Podaj mi dokładny VIN pojazdu, wraz z numerem silnika.
Wersje 1986 i 87 miały koła F 16" R 18"
Wersje 1988 i 1989 miały już oba po 17".
Na czym dokładnie polegają Twoje problemy ze skrzynią.
Sprecyzuj dokładnie jakie elementy nie pasują i do czego nie pasują, lub na czym polega różnica.
Przydałyby się także fotki porównawcze.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
A jestes pewien że sprzedawca nie wcisnął Ci skrzyni z VF 750 ? Połowa tych pseudo handlarzy z alle nie wie czym handluje niestety..
- wojteksciroccoktm
- Posty: 5
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 03:57
- Imię: wojtek
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
DZIĘKI WIELKIE Radarro.Katalogi części to bardzo porzyteczna i przydatna rzecz.
A co do problemów ze skrzynią,to od początku.
Jak wielu posiadaczy VFR-a też należę do tych "zdolnych" co to potrafią pomiędzy biegami znależć więcej pozycji ZERO(czy też LUZ)niż przewidział producent. ale zazwyczaj zdążyłem zareagować i wcisnąć sprzęgło. Ostatnim razem jednak się nie udało i bieg załadował się na rzywca. Towarzyszył temu niesamowicie głośny HUK.
I od tego czasu skrzynia zaczęła strasznie rzęcholić. Dżwięk przypomina odgłos żle złorzonego dyferencjału w fiacie 125p. Wcześniej było cichutko.
No więc złapałem za klucze i na przód. A odstawiam skrzynię bo dżwięk pojawia się tylko pod obciążeniem tzn. przy przyspieszaniu.
No i przynajmniej upewniłem się że przebieg 41tyś. km jest autentyczny. W silniku nie widać rzadnych śladów zurzycia a w skrzyni nie ma rzadnych uszkodzeń. I co dalej?
Poskładać i jeżdzić?
Fotki jak zrobię to dorzucę.
A co do problemów ze skrzynią,to od początku.
Jak wielu posiadaczy VFR-a też należę do tych "zdolnych" co to potrafią pomiędzy biegami znależć więcej pozycji ZERO(czy też LUZ)niż przewidział producent. ale zazwyczaj zdążyłem zareagować i wcisnąć sprzęgło. Ostatnim razem jednak się nie udało i bieg załadował się na rzywca. Towarzyszył temu niesamowicie głośny HUK.
I od tego czasu skrzynia zaczęła strasznie rzęcholić. Dżwięk przypomina odgłos żle złorzonego dyferencjału w fiacie 125p. Wcześniej było cichutko.
No więc złapałem za klucze i na przód. A odstawiam skrzynię bo dżwięk pojawia się tylko pod obciążeniem tzn. przy przyspieszaniu.
No i przynajmniej upewniłem się że przebieg 41tyś. km jest autentyczny. W silniku nie widać rzadnych śladów zurzycia a w skrzyni nie ma rzadnych uszkodzeń. I co dalej?
Poskładać i jeżdzić?
Fotki jak zrobię to dorzucę.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
A sprzęgło/kosz sprzęgłowy w jakiej kondycji ? Może to on hałasuje ...
- wojteksciroccoktm
- Posty: 5
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 03:57
- Imię: wojtek
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Wydaje mi się, że z koszem jest wszystko OK. Trochę luzu na sprężynach ma ale trzeba się dobrze dołożyć
żeby go wykryć. A co do tarcz to czy powinny mieć taki kolor? Poślizg już miały pomimo 3mm grubości
każda. Co oznaczają te symbole na tarczach (na moich jest T4 a na drugim zestawie A2 itp).
Wrzucam jeszcze parę fotek elementów skrzyni. Te ładniejsze, czystsze to z mojego silnika.
A ten schemat układu podciśnienia znajduje się pod siedzeniem. Tylko że u mnie takiego układu nie ma.
Wygląda na wymontowany bo plącze mi się parę lużnych wężyków a widać po nich,że kiedyś były do czegoś
podłączone. Czy coś może się stać jak takiego układu nie ma?
żeby go wykryć. A co do tarcz to czy powinny mieć taki kolor? Poślizg już miały pomimo 3mm grubości
każda. Co oznaczają te symbole na tarczach (na moich jest T4 a na drugim zestawie A2 itp).
Wrzucam jeszcze parę fotek elementów skrzyni. Te ładniejsze, czystsze to z mojego silnika.
A ten schemat układu podciśnienia znajduje się pod siedzeniem. Tylko że u mnie takiego układu nie ma.
Wygląda na wymontowany bo plącze mi się parę lużnych wężyków a widać po nich,że kiedyś były do czegoś
podłączone. Czy coś może się stać jak takiego układu nie ma?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Sprawdź czy na zębatkach /trybach/ przesuwnych nie doszło do połamania lub wykruszenia jakiś elementów. A jest ich tam sporo, w dodatku wiele w postaci cienkich pierścieni dystansowych. Musisz wszystkie wałki i zębatki rozłożyć na czynniki pierwsze i dokonać sekcji.
Na każdym biegu, czy tylko na którymś?
Twój model jest z przeznaczeniem na rynek amerykański /tzw. California type/. Motocykle te, ze względu na zaostrzone /w stosunku do europy i japonii/ przepisy amerykańskie dotyczące emisji gazów, były wyposażane w system /nazwijmy to/ dodatkowego oczyszczania par powietrza /układ kontroli emisji, w skrócie EVAP/. Systemy tego typu stosuje się także obecnie. W skrócie chodzi o to aby opary paliwa /ze zbiornika paliwa/ nie były odprowadzane bezpośrednio do atmosfery.
Pozbycie się dodatkowych przewodów powietrznych raczej nie zaszkodzi silnikowi. Nie spełnisz jedynie amerykańskich norm czystości powietrza i nie przejdziesz przeglądu w USA.
W załączniku schemat sytemu EVAP z innej RC36, ale zasada działania jest taka sama.
Polecam: http://www.haynes.com/products/productID/473
wojteksciroccoktm pisze:...dżwięk pojawia się tylko pod obciążeniem tzn. przy przyspieszaniu...
Na każdym biegu, czy tylko na którymś?
Twój model jest z przeznaczeniem na rynek amerykański /tzw. California type/. Motocykle te, ze względu na zaostrzone /w stosunku do europy i japonii/ przepisy amerykańskie dotyczące emisji gazów, były wyposażane w system /nazwijmy to/ dodatkowego oczyszczania par powietrza /układ kontroli emisji, w skrócie EVAP/. Systemy tego typu stosuje się także obecnie. W skrócie chodzi o to aby opary paliwa /ze zbiornika paliwa/ nie były odprowadzane bezpośrednio do atmosfery.
Pozbycie się dodatkowych przewodów powietrznych raczej nie zaszkodzi silnikowi. Nie spełnisz jedynie amerykańskich norm czystości powietrza i nie przejdziesz przeglądu w USA.
W załączniku schemat sytemu EVAP z innej RC36, ale zasada działania jest taka sama.
Polecam: http://www.haynes.com/products/productID/473
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- wojteksciroccoktm
- Posty: 5
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 03:57
- Imię: wojtek
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Otóż kolego Figaro obejrzałem każdy element skrzyni na wszelkie możliwe sposoby i nic nie brakuje ani też nic luzem nie lata. Magnes na korku czysty.
A dźwięk słychać na na każdym biegu. Na postoju na luzie można gazować i nic. Przez to wygląda to na skrzynię.
A dźwięk słychać na na każdym biegu. Na postoju na luzie można gazować i nic. Przez to wygląda to na skrzynię.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Niestety nic więcej pomóc nie potrafię.
Gdybym mógł to zobaczyć, pomacać, posłuchać, to może wtedy... A tak to ciemny las i koniec.
Życzę powodzenia w poszukiwaniu usterki i nie zapomnij opisać rozwiązania problemu.
Gdybym mógł to zobaczyć, pomacać, posłuchać, to może wtedy... A tak to ciemny las i koniec.
Życzę powodzenia w poszukiwaniu usterki i nie zapomnij opisać rozwiązania problemu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- wojteksciroccoktm
- Posty: 5
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 03:57
- Imię: wojtek
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Rc24 czy były różne skrzynie biegów?
Pomimo to DZIĘKI.
Oj długo tej akcji nie zapomnę. A usterkę znajdę czy nie to i tak napiszę bo super jest to forum i extra fajni ludzie tu piszą.
POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH
Oj długo tej akcji nie zapomnę. A usterkę znajdę czy nie to i tak napiszę bo super jest to forum i extra fajni ludzie tu piszą.
POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH
Ostatnio przesunięty w górę czw 08 wrz 2016, 06:29 przez: wojteksciroccoktm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości