Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
A dobrze wszystko masz poskładane ?
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
A ja używam wężyka z zaworkiem zwrotnym, taki do akwarium,Od odpowietrznika do zaworku zwrotnego powinien być jak najkrótszy wężyk, Zakładam taki wężyk na odpowietrznik, luzuje odpowietrznik i pompuję, Jak wszystko jest ok to 100% skuteczności.
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Zdlawiles pompę przy przednim zacisku i odpowietrzyles odpowietrznik kolo baku?
- dj_doktor
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
- Imię: Greg
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Kiki dobrze mam poskladane bo wydaje mi się ze intuicyjnie nie da się pozmieniać kolejności przewodów hamulcowych.Zdlawilem pompę tak jak radził ktoś wcześniej. Ktoś wcześniej też poradził wstrzyknac płyn od najniższego odpowietrznika. ..zadziałalo tylko na przodzie...aha jak Odpowietrzalem przednie zaciski płynu ubywalo w zbiorniczku na kierownicy a nie w zbiorniczku pod siedzeniem...
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)
- dj_doktor
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
- Imię: Greg
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Odpowietrznik pod siedzeniem zero reakcji
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1854
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Jeśli odpowietrzasz przód to górne odpowietrzniki przy zaciskach przednich, dolne odpowietrzniki są od duala ( jeden pompuje hamulcem nożnym drugi odpowietrza.
Zwrócić trzeba uwagę aby pompka hamulca przedniego była w poziomie bo inaczej zapowietrzy się na łączeniu pompy z przewodem hamulcowym.
Zwrócić trzeba uwagę aby pompka hamulca przedniego była w poziomie bo inaczej zapowietrzy się na łączeniu pompy z przewodem hamulcowym.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
ja nie wiem jak ludzie moga mieć problemy z odpowietrzeniem tego, zmieniałem dwa kable w X11 bo były przytarte przed zakupem, czyli układ zapowietrzony, wszystko poszło bez instrukcji i wszystko działa tak jak należy.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Przeciez wyslalem zdjecia co i jak zrobic. Jak odpowietrzasz przod to plynu ubywa w przednim zbiorniku. Jak tył to w tylnym. Zbiorniki nie sa połączone. Odkreciles tylny zacisk i przelozyles na gore podczas odpowietrzania (jak na zdjeciach)?
- dj_doktor
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
- Imię: Greg
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Odkrecilem. ..położyłem. .widocznie powinienem poprosić kogoś o pomoc bo coś sam tego nie ogarniam. ..szybko szybko brak czasu i możliwe ze nie przylozylem się za bardzo skoro niektórzy twierdzą że w 15 min nie da się tego zrobić. Na weekend coś będę dalej grzebal. .pozdrawiam
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)
- dj_doktor
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: pt 09 maja 2014, 18:31
- Imię: Greg
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Frankfur am Main ,Bolesławiec
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Ogarniete. ..wystarczyło się troszkę przyłożyć. We 2 osoby poszło sprawnie.dzieki za rady
Romet Ogar->Yamaha DT 125->Honda CR 250->Honda CBR 900RR->Honda VFR V-tec:)
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Cześć.
Przymierzam się do wymiany płynu w układzie hamulcowym i mam kilka pytań odnośnie hamulca nożnego.
Na pierwszym rysunku z serwisówki widzimy pierwsze dwa etapy wymiany płynu.
Czyli najpierw prawy zacisk, a następnie lewy.
Teraz pytanie. Czy w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem jest fizyczne "połączenie" układu?
Bo inaczej by to nie miało miejsca bytu
Jeżeli tak, to wymiana płynu od pompy hamulca nożnego do PVC przebiega tak jak na tym rysunku?
Skoro tak, to wymiana płynu od pompy hamulca nożnego do środkowego tłoczka tylnego zacisku przebiega tak jak na tym rysunku?
Jeżeli tak, to po co jest krok drugi? Czy nie można go pominąć? Czy chodzi o odpowietrzenie tego obwodu? Ale skoro to tylko wymiana płynu, bez spuszczania go, to czy ten krok jest potrzebny?
I jeszcze pytanie odnośnie samego działania układu Dual CBS.
W książce Haynesa napisane jest, że przy wciśnięciu pedału hamulca nożnego ciśnienie podawane jest na zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego i w tym samym czasie na środkowy tłoczek zacisku lewego z przodu, a w razie zwiększenia ciśnienia (mocy hamowania tyłem), ciśnienie podawane jest na środkowy zacisk prawy przód i za ten rozdział odpowiada delay valve. Ma to zapobiegać nurkowaniu motocykla.
Zastanawia mnie czy w takim przypadku w zacisku tylnym ciśnienie podawane jest na wszystkie trzy tłoczki?
Ja to widzę tak:
W pierwszym etapie hamowania tylnym hamulcem aktywne są obwody:
-czarny
-czerwony
Przy mocniejszym depnięciu dochodzi:
-zielony
A co z niebieskim? Czy wtedy środkowy tłoczek również bierze udział w hamowaniu?
Rzadko używam tylnego hamulca, ale lubię wiedzieć dokładnie co jak działa
A może zrobilibyśmy kącik "Tak to działa" z dokładnym wytłumaczeniem poszczególnych układów? Ale tak naprawdę dokładnym z rysunkami itp. Ja to widzę tak, że bierzemy na tapetę np.układ zapłonowy, ktoś kto ma go dokładnie obeznany opisuje zasadę działania, Peter poprawia i będzie do wglądu w razie W. Durny pomysł?
Przymierzam się do wymiany płynu w układzie hamulcowym i mam kilka pytań odnośnie hamulca nożnego.
Na pierwszym rysunku z serwisówki widzimy pierwsze dwa etapy wymiany płynu.
Czyli najpierw prawy zacisk, a następnie lewy.
Teraz pytanie. Czy w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem jest fizyczne "połączenie" układu?
Bo inaczej by to nie miało miejsca bytu

Jeżeli tak, to wymiana płynu od pompy hamulca nożnego do PVC przebiega tak jak na tym rysunku?
Skoro tak, to wymiana płynu od pompy hamulca nożnego do środkowego tłoczka tylnego zacisku przebiega tak jak na tym rysunku?
Jeżeli tak, to po co jest krok drugi? Czy nie można go pominąć? Czy chodzi o odpowietrzenie tego obwodu? Ale skoro to tylko wymiana płynu, bez spuszczania go, to czy ten krok jest potrzebny?
I jeszcze pytanie odnośnie samego działania układu Dual CBS.
W książce Haynesa napisane jest, że przy wciśnięciu pedału hamulca nożnego ciśnienie podawane jest na zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego i w tym samym czasie na środkowy tłoczek zacisku lewego z przodu, a w razie zwiększenia ciśnienia (mocy hamowania tyłem), ciśnienie podawane jest na środkowy zacisk prawy przód i za ten rozdział odpowiada delay valve. Ma to zapobiegać nurkowaniu motocykla.
Zastanawia mnie czy w takim przypadku w zacisku tylnym ciśnienie podawane jest na wszystkie trzy tłoczki?
Ja to widzę tak:
W pierwszym etapie hamowania tylnym hamulcem aktywne są obwody:
-czarny
-czerwony
Przy mocniejszym depnięciu dochodzi:
-zielony
A co z niebieskim? Czy wtedy środkowy tłoczek również bierze udział w hamowaniu?
Rzadko używam tylnego hamulca, ale lubię wiedzieć dokładnie co jak działa

A może zrobilibyśmy kącik "Tak to działa" z dokładnym wytłumaczeniem poszczególnych układów? Ale tak naprawdę dokładnym z rysunkami itp. Ja to widzę tak, że bierzemy na tapetę np.układ zapłonowy, ktoś kto ma go dokładnie obeznany opisuje zasadę działania, Peter poprawia i będzie do wglądu w razie W. Durny pomysł?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
przedni lewy zacisk jest zamocowany wahadłowo jeżeli tłoczki zaczynają dociskać klocki do tarczy siła działająca na zacisk powoduje naciskanie na tłoczek a co za tym idzie tłoczenie płynu -po niebieskiej -jeżeli naciskasz tylny hamulec to działa jeden środkowy tłoczek w przednim więc siła obrotu całości jest mała i zależna od nacisku na pedał hamulca lub na klamkę
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
To zrozumiałe PETER. Oznacza to jednak, że przy odpowiednio dużej sile nacisku na dźwignię pedału hamulca nożnego, środkowy tłoczek tylnego zacisku również bierze udział w hamowaniu? A no i co z pierwszym pytaniem? Dobrze dedukuję odnośnie wymiany płynu hamulcowego?
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 08 cze 2015, 19:42
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
brylek22 - da się w ten sposób (z zaworkiem zwrotnym) samemu wymienić płyn? Ile czasu Ci to zajmuje?
Dla wszystkich inf. o płynie hamulcowym jakie zdobyłem analizując temat - viewtopic.php?f=48&t=12441&p=338366#p338366.
Nie pamiętam czy tu to już było ale nawet dla przypomnienia - wymiana płynu hamulcowego w VFR 6tej generacji http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... omsearch=1
Dla wszystkich inf. o płynie hamulcowym jakie zdobyłem analizując temat - viewtopic.php?f=48&t=12441&p=338366#p338366.
Nie pamiętam czy tu to już było ale nawet dla przypomnienia - wymiana płynu hamulcowego w VFR 6tej generacji http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... omsearch=1
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
Robiłem u siebie generalną wymianę DOTu, czyli sprzęgło i układ hamulcowy. Za bardzo się nad tym nie spuszczałem, sprzęgło poszło szybciutko choć płyn który tam był musiał chyba być od nowości, zbiornik miał sporo czarnego osadu na samym dole. Wyczyściłem, zalałem nowym płynem, przepompowałem i jest git. Następnie zabrałem się za przód, odkręciłem pokrywę zbiorniczka, odessałem stary płyn, zamontowałem wężyki tylko na odpowietrzniki górne zacisku i tak przepompowałem układ tylko przednik hamulcem aż pojawił się nowy płyn na wężykach, nic się nie zapowietrzyło i hamulec śmiga ładnie.
Następnie wziąłem się za tył. Hamulec tylni ogólnie chodził tak jakby go nie było, w sensie hamował ale bardzo słabo, dodatkowo dźwignia nie chętnie wracała w normalną pozycję. W poprzednim moto (CBF) często używałem tyłu i w VFR trochę mi to przeszkadza więc postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co w trawie piszczy. Odkręciłem tylny zacisk (przewody zostawiłem podwieszone by nic się nie zapowietrzyło). Oczyściłem zacisk i okazało się że środkowy tłoczek chodzi ciężej niż te skrajne więc go wyjąłem, wyczyściłem i złożyłem na smar do zacisków. Teraz chodził idealnie. Po zamontowaniu zacisku zabrałem się za odpowietrzanie. Czyli ponownie, odessanie płynu ze zbiornika(tego pod dupą), zalanie nowym płynem i pompowanie aż na wężu będę miał nowy płyn. Oczywiście odkręcałem oba odpowietrzniki. Na tym który odpowiada za sam zacisk nowy płyn pojawił się szybko, na tym który odpowiada za działanie DUAL'a trzeba było odpowietrzać już trochę dłużej, ale też pojawił się nowy płyn i wszystko śmiga.
I teraz moje pytanie, czy w ten sposób wymieniłem płyn w całym układzie? Gdzieś przeczytałem że trzeba odpowietrzać przód + tył za jednym zamachem, ale wydaje mi się że to bezsensowna kombinacja. Inna sprawa, pomimo poprawy pracy tylnego pedału hamulca, hamulec dalej jest jakiś słaby. Przejechałem się by stestować hamulce, udało mi się nawet na mokrym zblokować tylny hamulec, ale jego działanie pozostawia wiele do życzenia. Hamowanie nim nie daje prawie w ogóle efektu. Oczywiście klocki są ok, tarcza też jest ok. VFRki tak już mają czy u mnie coś nie gra?
Następnie wziąłem się za tył. Hamulec tylni ogólnie chodził tak jakby go nie było, w sensie hamował ale bardzo słabo, dodatkowo dźwignia nie chętnie wracała w normalną pozycję. W poprzednim moto (CBF) często używałem tyłu i w VFR trochę mi to przeszkadza więc postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co w trawie piszczy. Odkręciłem tylny zacisk (przewody zostawiłem podwieszone by nic się nie zapowietrzyło). Oczyściłem zacisk i okazało się że środkowy tłoczek chodzi ciężej niż te skrajne więc go wyjąłem, wyczyściłem i złożyłem na smar do zacisków. Teraz chodził idealnie. Po zamontowaniu zacisku zabrałem się za odpowietrzanie. Czyli ponownie, odessanie płynu ze zbiornika(tego pod dupą), zalanie nowym płynem i pompowanie aż na wężu będę miał nowy płyn. Oczywiście odkręcałem oba odpowietrzniki. Na tym który odpowiada za sam zacisk nowy płyn pojawił się szybko, na tym który odpowiada za działanie DUAL'a trzeba było odpowietrzać już trochę dłużej, ale też pojawił się nowy płyn i wszystko śmiga.
I teraz moje pytanie, czy w ten sposób wymieniłem płyn w całym układzie? Gdzieś przeczytałem że trzeba odpowietrzać przód + tył za jednym zamachem, ale wydaje mi się że to bezsensowna kombinacja. Inna sprawa, pomimo poprawy pracy tylnego pedału hamulca, hamulec dalej jest jakiś słaby. Przejechałem się by stestować hamulce, udało mi się nawet na mokrym zblokować tylny hamulec, ale jego działanie pozostawia wiele do życzenia. Hamowanie nim nie daje prawie w ogóle efektu. Oczywiście klocki są ok, tarcza też jest ok. VFRki tak już mają czy u mnie coś nie gra?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość