Za dużo oleju...
- Dresik
- klepacz
- Posty: 1840
- Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
- Imię: Piotr
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Biała
Za dużo oleju...
Hmm, więc tak - pewnego pięknego dnia postanowiłem sprawdzić stan oleju w silniku... Okazało się że jest za duzo i to znacznie ponad norme.. Przerażony odrazu spytałem swojego mechanika który wymieniał olej na początku sezonu czy to w niczym nie przeszkadza - odpowiedział ze napewno nie zaszkodzi.. I zrobiłem tak może z 1000km z dręczącymi mnie myślami - przeciez skoro producent określa maksymalną wartośc to oznacza że sa ku temu jakieś powody... Po rozmowach z kilkoma osobami stwierdziłem ze jednak zabiore Pszczółce troszke oleju - zaopatrzony w strzykawke i igłe "wyssałem" jej jakieś 0,4 litra - zostawiłem i tak maksymalną dopuszczalną wartość albo nawet minimalnie powyżej..
Jak to w końcu jest - szkodzi nadmiar czy nie?Aha , jeszcze jedno - stan sprawdzamy na centralnej podstawce czy normalnie gdy motocykl równo stoi na kołach?
Jak to w końcu jest - szkodzi nadmiar czy nie?Aha , jeszcze jedno - stan sprawdzamy na centralnej podstawce czy normalnie gdy motocykl równo stoi na kołach?

- Pepe VFR
- klepacz
- Posty: 944
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
ja też tak mam jest oki jak byś ostro jeżdził to mógłby brać olej i by go powoli ubywało dlatego było wlane więcej ale jak nie ubyło to znaczy że silnik w dobrymstanie nie bierze i delikatnie jeżdzisz pozdro 

Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Co to? żarty jakieś? oleju nie powinno być więcej niż górny stan. Sprawdza sie na płaskim podłożu, w pozycji pionowej, mniejsza czy na centralnym czy na kołach (możesz na centralnym dla pewności), na wykręconym bagnecie. 0,4l to poważny nadmiar. Może masz wachę w oleju? A olej czysty czy "mlekowaty"?
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
jesli jestesmy tacy dokladni to po ok 3-4 min ;]Jacko pisze:na centralnej podstawce, na wykręconum bagnecie i wcześniej odpalić silnik na 5 minut i później odczekać chwilę i sprawdzać dopiero
[ Dodano: 2007-09-06, 19:15 ]
i okazuje sie ze zawsze mmialem mniej oleju niz myslalem bo sprawdzalem na wkreconym.....
a teram mam okienko

Nie ma boga, jest Mmmmotór!
- mrf
- Łopata
- Posty: 2917
- Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
- Imię: Michał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
sadze, ze 400 ml to nie jest az tak przewyzszony stan oleju. Do GS 500 mozna bez konsekwencji wlac litr wiecej. Tak samo litr wiecej mial kolega Grzesiek (dobrze pamietam?) na CBR919 co latal po Linowie po kilka km na kole.
Pozdrawiam.
P.S. Ja z racji posiadania olejaka tez mam troche ponad stan
Pozdrawiam.
P.S. Ja z racji posiadania olejaka tez mam troche ponad stan

A Rh POSITIVE
- mrf
- Łopata
- Posty: 2917
- Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
- Imię: Michał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Nie bo ponoc ostatnio opuszczasz sie w chlapaniuLuke pisze:to jak sobie wleje 1 wiecej to teze bede tak dlugo zapier.. na kole?? ;]

Tomek Kulik pisze:Nic pożytecznego. Nie ma takiej potrzeby w normalnej eksploatacji. Lej tyle, żeby przy zimnym silniku gdy maszyna stoi w pionie było równo z maks. Wymieniaj terminowo razem z filtrem, nie pałuj zimnego silnika. Wsjo. Lanie ponad stan ma uzasadnienie dla eksploatacji w warunkach, gdy silnikowi zdarza się regularnie pracować w położeniu niekoniecznie naturalnym. Chodzi o to, by mimo przechylenia maszyny w którąkolwiek stronę, pracujący silnik nie zassał powietrza smokiem olejowym. Czyli takie sytuacje mogą mieć miejsce przy uprawianiu stunt'u i nauce jazdy.super_stalker pisze:Jako użytkownik GS-a zapytam. Co mi da wlanie 5 litrów oleju przy codziennej ekspolatacji (żaden stunt poprostu zwykła jazda). W moim pytaniu nie ma żadnej złośliwości tylko chęć dokształcenia się. biggrin.gif
Powodzenia i dobrej pogody życzę.
A Rh POSITIVE
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
witam,kolega Grzesiek miał tylko dlatego wlane ponad stan ze latał na kole i to nie była krótka jazda na kole,a oleju powinno byc tyle ile podaje producent.mrf pisze:sadze, ze 400 ml to nie jest az tak przewyzszony stan oleju. Do GS 500 mozna bez konsekwencji wlac litr wiecej. Tak samo litr wiecej mial kolega Grzesiek (dobrze pamietam?) na CBR919 co latal po Linowie po kilka km na kole.
Pozdrawiam.
P.S. Ja z racji posiadania olejaka tez mam troche ponad stan
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
witam,w mysl zasady co cie nie zabije to cie wzmocni,skoro Grzesiek lata i nic sie niedzieje to wszystko jest ok,ale skoro jest podany pozim oleju to nalezy go lac tyle ile powinno byc.mrf pisze:tak ale jedno z pytan bylo czy nadmiar (400ml) jest szkodliwy. Jako przyklad podalem wlasnie Grzeska. Oczywiscie rozumiem fakt zalania wieksza iloscia oleju w celu lepszego smarowania i jak widac taka ilosc nie jest szkodliwa i tylko o to mi chodzilo.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
Gdyby max poziom oleju był bez znaczenia to przypuszczalnie producenci znaczyliby jedynie dolne stany i lej użytkowniku obojętne ile, byleby ponad stan. Tymczasem nie ma pojazdu w całej środkowej Europie, a pewnie i w pozostałej części wszechświata dominują te, które oznaczenie górnego stanu posiadają. Moja wiedza jest taka, że nadmiar oleju może być wyrzucany przez simmeringi i inne ustrojstwa mające hamować wypływ oleju. Nie wiem czemu, ale domyślam się, że np. przez wzrost ciśnienia wewnątrz miski olejowej, lub jak kto woli w przestrzeni podtłokowej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości