-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » wt 23 cze 2015, 05:15
Jest jeszcze jeden temat w zestawie do naprawy i nie mogę go znaleźć (w zestawie) cieniutkie teflonowe rurki. Jesli macie je zrolowane co widać pod gumową osłoną. To też przyczyna niewlasciwej pracy. Brak totalny teflonowej powloki można sprawdzić od razu. Jesli zacisk wydaje z siebie dźwięki widocznego luzu po ruszeniu go obojętnie w którą ze stron.
Wowczas powstaje efekt bycia miedzy papierem a dupą, czyli braku dokupienia rurki teflonowej. Jej uszkodzenie bierze się dokladnie z braku czynności jak w temacie. Może znajdę od innych modeli. Nie zmierzyłem średnicy. Ale przede mną drugi. Postaram się tym razem zrobić foto. Czołem

-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » wt 23 cze 2015, 05:53
Przydałby się jakiś obrotny żeby wymacać to w necie. Podejrzewam że większość już tego nie ma lub ma zagniecione na końcu prowadnicy.

-
figaro
- ostry klepacz

- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Post
autor: figaro » wt 23 cze 2015, 11:38
Niestety żadne teflonowe rurki w zacisku nie występują.
Resztki smaru w połączeniu z brudem mogą dawać złudzenie istnienia zrolowanego tzw. "jeszcze czegoś" na prowadnicy.
Schemat w załaczniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » wt 23 cze 2015, 18:41
Ale właśnie ta cieniutka teflonowa rurka byla zagnieciona. Rozcinalem nożem

idę grzebać w śmieciach. Żona mnie już wygania więc przyśpieszę sobie wyjście. Zwróć uwagę że masz luz. Nie będę się sprzeczać bo za krótko mam maszynę. Ale temacik dobrze opisany i foto git. Dodam maly argumencik do wcześniej napisanego wątku. Przerabialem w autach coś takiego pierwszy raz rozebralem wszystko wyczysvilem-git, podczas calej motaniny zauważyłem bardzo cienkie naciete w pól "Rurki" wypieprzylem to w diably. Poskladalem i w drogę. Podczas jazdy po malych nierównościach było słychać że ten niewielki luz wywołał metaliczne walenie. Polazlem do sklepu i gość zamówił mi jedna 15zeta przód x4 60. Ale bylem zly na siebie. Jeździć się dali ale tłuczenie doprowadzalo mnie do szalu. Kupilem założyłem i problem zażegnany. Ten teflon ma bardzo dobre właściwości termiczne i odporność na tarcie. Żeby komuś przypadkiem nie przyszlo porównywać tego do drapania widelcem po patelni. Te dwie części są dobrze spasowane i gladkie. Ale ja też sprawdzę w instrukcji 36 I
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » wt 23 cze 2015, 19:39
to w samochodzie.
Powyżej masz schemat budowy ściągnięty ze strony z oryginalnymi częściami hondy, więc skoro tam nie widać to nie ma, prowadnice i prowadzenia to elementy od 14 do 17.
Nie polecam pchać wazeliny technicznej na prowadnice tylko właśnie smar silikonowy - dłużej pozostaje "płynny", wazelina twardnieje.

-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » wt 23 cze 2015, 23:34
Czyli powinno to latać z minimalnym luzem czyli powinienem wymienić prowadnice bo za bardzo się wytarly? Smar silikonowy to wiadomo inne się stopią albo nie nadają. Zostalem wyprowadzony z niewiedzy . Dzięki

-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » wt 23 cze 2015, 23:37
Też mam ten schemat i prawdą jest że nic tam nie ma
-
GrześT
- klepacz

- Posty: 513
- Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
- Imię: Grzegorz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pomorskie
Post
autor: GrześT » pn 15 lut 2016, 22:40
Na pewno skorzystam z tak dobrze przedstawionej instrukcji
Kawał dobrej roboty

VFR 800fi
Motocykle okresu Prl

-
Samson1983
- pisarz

- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Post
autor: Samson1983 » wt 16 lut 2016, 10:43
A kolego na prowadnice idealnie się sprawdza smar miedziany

..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
Zaper
- klepacz

- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Post
autor: Zaper » wt 16 lut 2016, 12:44
Samson1983 pisze:A kolego na prowadnice idealnie się sprawdza smar miedziany

Serwisówka podaje zwykły silikonowy, sprawdzone działa super i jest tani

-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » wt 16 lut 2016, 17:23
I faktycznie nie brudzi się tak szybko. Poza tym gdzieś tu na forum był wątek o miedzi i aluminium, niby to nie gra ze sobą, ale chemik ze mnie żodyn.
-
mictom
- klepacz

- Posty: 792
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Post
autor: mictom » ndz 18 wrz 2016, 23:14
Bardzo przydatny materiał, mam tylko pytanko, czy przy wymianie przewodów hamulcowych na stalowy oplot warto od razu zrobić regeneracje pompy i zacisków?
-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 00:12
Moim zdaniem tak, pewnie bardzo dawno uszczelki cylinderków straciły swoje własciwosci. Zwróć uwagę na pierwszą uszczelkę tłoczka, pewnie jest"poszczerbiona" i zostawiła czarne slady od wytarcia.
Zwróć uwagę jak cylinderek ciężko chodzi. Nawet jak oczyścisz całość i włożysz stare dalej będzie do bani. Mógłbyś jej zafundować komplecik na przód. 114zeta chyba. W zestawie 8uszczelek kapturki itp. Wszystkie elementy gumowe zaciskow. Jeśli koszt pomp to sprzegło 89.00 hebel 69.00 firmy TourMax made in Japan. Inaczej różnicy nie odczujesz. To moje zdanie
-
orzeł
- pisarz

- Posty: 304
- Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: orzeł » pn 19 wrz 2016, 00:28
Jeżeli będziesz wymieniać uszczelki pomp, polecam szczypce do pierścieni zegera, w dodatku muszą być długie bo dostęp jest średnio fajny. Ja takowych nie posiadam więc wydlubalem cieniutkim płaskim. W zestawie są nowe.

oczka tych pierscieni też malutkie, czyli desperacja totalna. Powodzenia bracie.
-
mictom
- klepacz

- Posty: 792
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Post
autor: mictom » pn 19 wrz 2016, 09:40
Zamówiłem wszystko u Grzesia, Od zestawu naprawczego pompy po nowe złote nissiny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość