Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
-
SoH
- zadomowiony
- Posty: 64
- Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik
Post
autor: SoH » wt 16 cze 2015, 11:56
Robertos pisze:(...) a żarówki świateł mijania i drogowych były odłączone.
Czy pozycyjne z przodu oraz mijania i stopu z tyłu były podłączone? Chcę sobie wyrobić jak najdokładniejszy pogląd na przyszłość.
W ogóle, gdzieś można znaleźć ile mocy zużywają poszczególne elementy układu elektrycznego (pompa, ECU itp), poza żarówkami?
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006
-
Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Robertos » wt 16 cze 2015, 12:21
SoH pisze:Robertos pisze:(...) a żarówki świateł mijania i drogowych były odłączone.
Czy pozycyjne z przodu oraz mijania i stopu z tyłu były podłączone? Chcę sobie wyrobić jak najdokładniejszy pogląd na przyszłość.
W ogóle, gdzieś można znaleźć ile mocy zużywają poszczególne elementy układu elektrycznego (pompa, ECU itp), poza żarówkami?
wyjąłem wtyczki z gniazd żarówek od świateł mijania, drogowych nie używałem.
Działały tylko postojowe z przodu i z tyłu i stop, kierunków tez nie używałem
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
-
Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Robertos » śr 17 cze 2015, 22:47
a tak wygląda nowo przewinięty w trójkąt stator,
20150617_220915.jpg
kilka chwil temu odebrałem.
Jak go zamontuję i będzie śmigać dam namiary na kolesia bo skasował mało.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
-
emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » czw 18 cze 2015, 16:02
daj też znać ile to wytrzyma, bo obstawiam że nie długo. Honda nie po to zalewa ja grubą warstwą lakieru.
no ale obym się mylił
-
Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Robertos » ndz 21 cze 2015, 21:43
czy ktoś mógłby potwierdzić napięcia z alternatora?
Mianowicie na biegu jałowym, przy odpiętym alternatorze napięcia pomiędzy przewodami około 38V.
Przy obrotach około 4-4,5tyś obr/min napięcie około 78V.
Przy obrotach 8tyś/min ponad 120V.
Jest OK??????
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
-
emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » pn 22 cze 2015, 11:28
hmmm no spoko, na niskich zazwyczaj bywa ok 20-25V, więc obserwuj pracę reglera czy daje radę to przerobić. 120V też się zdarza, ale też sprawdź co się pojawia na aku przy tych obrotach.
-
kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » pn 22 cze 2015, 20:54
emil pisze:Honda nie po to zalewa ja grubą warstwą lakieru. no ale obym się mylił
Reglery też zalewają gubą warstwą gumy i przez to są nienaprawialne
-
brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Post
autor: brylek22 » pn 22 cze 2015, 23:12
Podobne się ty z pytaniem przy okazji, wie ktoś jaki przekrój mają przewody od alternatora? Zastanawiam się nad ich wymiana i wtedy dać troszkę grubsze.
-
PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » pn 22 cze 2015, 23:20
tak wyszły pomiary u mnie -niskie obroty czyli wolne -ok 36v ,5000 obr ok 110v , 8000 ok 170v, ladowanie na poziomie 14-14,5 v
moto vfr 800 v-tek 2005r
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Robertos » wt 23 cze 2015, 07:37
PETER pisze:tak wyszły pomiary u mnie -niskie obroty czyli wolne -ok 36v ,5000 obr ok 110v , 8000 ok 170v, ladowanie na poziomie 14-14,5 v
moto vfr 800 v-tek 2005r
Dzięki Peter
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
-
emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » wt 23 cze 2015, 19:31
Brylek, nie wiem jaką moc ma altek w Twoim moto, ale licz ok. 1mm^2 przewodu/10A prądu.
moc jednej fazy to moc altka na pierwastek z 3
prąd to moc przez napięcie
no i wyjdzie Ci przekrój minimalny
-
brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Post
autor: brylek22 » wt 23 cze 2015, 20:44
Chyba fabrycznie jest 1mm,nie jestem pewien,chciałem się upewnić. Myślę żeby dać 1.5mm, powinien wejść w przelotki, jak będę wymieniał przewody to zobaczę w jakim stanie u mnie jest altek,
Wychodzi mi jakieś 0,65 mm^2 to w sumie 1mm^2 powinno być OK, altek ma 0,47kW w FI tak jak V-tek
A jak u Was wyglądały kable po spaleniu altka?
-
Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Robertos » wt 23 cze 2015, 22:48
brylek22 pisze:...A jak u Was wyglądały kable po spaleniu altka?
Ja już mam zamontowane, więc nie wiem
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
-
PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » wt 23 cze 2015, 22:50
tak jak na foto
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Post
autor: brylek22 » śr 24 cze 2015, 08:10
Chodzi mi o to czy bardzo są przegrzanie, czarne pod izolacja. Bo jeżeli dobrze rozmyślać to przegrzane kable mają większą oporność i altek ma ciężej wyrobić z prądem przez co bardziej się grzeje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości