dla informacji spalony alternator v-tek

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: SoH » wt 16 cze 2015, 11:56

Robertos pisze:(...) a żarówki świateł mijania i drogowych były odłączone.
Czy pozycyjne z przodu oraz mijania i stopu z tyłu były podłączone? Chcę sobie wyrobić jak najdokładniejszy pogląd na przyszłość.

W ogóle, gdzieś można znaleźć ile mocy zużywają poszczególne elementy układu elektrycznego (pompa, ECU itp), poza żarówkami?
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Robertos » wt 16 cze 2015, 12:21

SoH pisze:
Robertos pisze:(...) a żarówki świateł mijania i drogowych były odłączone.
Czy pozycyjne z przodu oraz mijania i stopu z tyłu były podłączone? Chcę sobie wyrobić jak najdokładniejszy pogląd na przyszłość.

W ogóle, gdzieś można znaleźć ile mocy zużywają poszczególne elementy układu elektrycznego (pompa, ECU itp), poza żarówkami?
wyjąłem wtyczki z gniazd żarówek od świateł mijania, drogowych nie używałem.
Działały tylko postojowe z przodu i z tyłu i stop, kierunków tez nie używałem
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Robertos » śr 17 cze 2015, 22:47

a tak wygląda nowo przewinięty w trójkąt stator,
20150617_220915.jpg
kilka chwil temu odebrałem.
Jak go zamontuję i będzie śmigać dam namiary na kolesia bo skasował mało.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » czw 18 cze 2015, 16:02

daj też znać ile to wytrzyma, bo obstawiam że nie długo. Honda nie po to zalewa ja grubą warstwą lakieru. ;) no ale obym się mylił :)

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Robertos » ndz 21 cze 2015, 21:43

czy ktoś mógłby potwierdzić napięcia z alternatora?
Mianowicie na biegu jałowym, przy odpiętym alternatorze napięcia pomiędzy przewodami około 38V.
Przy obrotach około 4-4,5tyś obr/min napięcie około 78V.
Przy obrotach 8tyś/min ponad 120V.
Jest OK??????
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » pn 22 cze 2015, 11:28

hmmm no spoko, na niskich zazwyczaj bywa ok 20-25V, więc obserwuj pracę reglera czy daje radę to przerobić. 120V też się zdarza, ale też sprawdź co się pojawia na aku przy tych obrotach.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: kiki » pn 22 cze 2015, 20:54

emil pisze:Honda nie po to zalewa ja grubą warstwą lakieru. no ale obym się mylił

Reglery też zalewają gubą warstwą gumy i przez to są nienaprawialne :D

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: brylek22 » pn 22 cze 2015, 23:12

Podobne się ty z pytaniem przy okazji, wie ktoś jaki przekrój mają przewody od alternatora? Zastanawiam się nad ich wymiana i wtedy dać troszkę grubsze.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: PETER » pn 22 cze 2015, 23:20

tak wyszły pomiary u mnie -niskie obroty czyli wolne -ok 36v ,5000 obr ok 110v , 8000 ok 170v, ladowanie na poziomie 14-14,5 v
moto vfr 800 v-tek 2005r
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Robertos » wt 23 cze 2015, 07:37

PETER pisze:tak wyszły pomiary u mnie -niskie obroty czyli wolne -ok 36v ,5000 obr ok 110v , 8000 ok 170v, ladowanie na poziomie 14-14,5 v
moto vfr 800 v-tek 2005r
Dzięki Peter
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » wt 23 cze 2015, 19:31

Brylek, nie wiem jaką moc ma altek w Twoim moto, ale licz ok. 1mm^2 przewodu/10A prądu.

moc jednej fazy to moc altka na pierwastek z 3 ;) prąd to moc przez napięcie ;) no i wyjdzie Ci przekrój minimalny ;)

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: brylek22 » wt 23 cze 2015, 20:44

Chyba fabrycznie jest 1mm,nie jestem pewien,chciałem się upewnić. Myślę żeby dać 1.5mm, powinien wejść w przelotki, jak będę wymieniał przewody to zobaczę w jakim stanie u mnie jest altek,
Wychodzi mi jakieś 0,65 mm^2 to w sumie 1mm^2 powinno być OK, altek ma 0,47kW w FI tak jak V-tek
A jak u Was wyglądały kable po spaleniu altka?

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Robertos » wt 23 cze 2015, 22:48

brylek22 pisze:...A jak u Was wyglądały kable po spaleniu altka?
Ja już mam zamontowane, więc nie wiem
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: PETER » wt 23 cze 2015, 22:50

tak jak na foto
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: brylek22 » śr 24 cze 2015, 08:10

Chodzi mi o to czy bardzo są przegrzanie, czarne pod izolacja. Bo jeżeli dobrze rozmyślać to przegrzane kable mają większą oporność i altek ma ciężej wyrobić z prądem przez co bardziej się grzeje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości