- 
				
								lukszy							
 
						- bywalec

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
 		
		
											- Imię: Łukasz
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lukszy » pt 03 kwie 2015, 22:14
			
			
			
			
			Cześć,
Na wstępie napiszę - wieeeem! temat był ruszany, jednak użyłem wyszukiwarki tego forum i nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi i zakładam nowy temat.
Musze wymienić napęd. Krótkie pytanie, a jak ktoś bardziej milszy 

 będzie miłe krótkie uzasadnienie 

Który łańcuch do vtec -
DID VX czy 
ZVMX?
Zębatki wezmę polecane SUNF512-16 oraz SUNR1-5695-43
Z góry dzięki za odp 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								saywer							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 129
 		- Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 19:17
 		
		
											- Imię: Paweł
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: saywer » pt 03 kwie 2015, 23:52
			
			
			
			
			a może to : 
http://www.threed-chains.com/html/techn ... -530z.html
odporność na rozciąganie ma rzędu	49,8kN najmocniejszy DID (ZVM-X) ma 46,3 kN 
ciekaw jestem czy ktoś testował ten łańcuch ??
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Achmed							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1900
 		- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
 		
		
											- Imię: Marek
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Achmed » sob 04 kwie 2015, 11:13
			
			
			
			
			DID VX spokojnie wystarczy, to dobry mocny łańcuch dedykowany do takich motocykli jak VFR, ZVMX to już najwyższa oferta DID-a według producenta o 30% trwalsza od VX, czyli teoretycznie powinna wytrzymać więcej km, jako przykład mogę podać swoje dawne moto które trafiło do mnie po 2-3 latach na serwis po zmianie dwóch właścicieli i przjechaniu sporej ilości km VX dalej był w bardzo dobrej kondycji i to na zębatkach JT a nie Sunstar którymi co niektórzy z nas tak się zachwycają, czyli moim zdaniem masz za dużo kasy? kupuj sunstar i zvmx  chcesz dobrze za normalną cenę VX,  zresztą w obu przypadkach do następnej wymiany już pewnie nie będziesz miał tego moto 

Dodatkowo polecam tabele porównawcze parametrów DID-a wystarczy popytać wujka google  

 
			
									
									VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050 
VFR 750 RC 36II
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								lukszy							
 
						- bywalec

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
 		
		
											- Imię: Łukasz
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lukszy » sob 04 kwie 2015, 12:04
			
			
			
			
			Achmed - dzięki za odp 

Czy mam za dużo kasy? 

 właśnie o kasę się rozchodzi bo VX jest o jakieś 150zł tańszy, a 90% mojej jazdy to miasto, czy ciągły start-stop-stat, a moto czy moto będę miał do kolejnej wymiany, tego nie wiem bo narazie na blacie 36K przebiegu 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Samson1983							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 433
 		- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
 		
		
											- Imię: Sławek
 
												- województwo: podkarpackie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Samson1983 » pn 06 kwie 2015, 21:04
			
			
			
			
			Dokładnie moim zdaniem również wszystko zależy od zasobności portfela.
Gdybyś jeździł maszyna 150koni i w górę do wiadomo że w grę wchodzi tylko ZVMX.
Ale do VFR w zupełności wystarczy VX.
Ja mam założonego nowego VXa i nie narzekam.
			
									
									..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej"   Ryszard Riedel 
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								saywer							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 129
 		- Rejestracja: ndz 11 kwie 2010, 19:17
 		
		
											- Imię: Paweł
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: saywer » pn 06 kwie 2015, 22:07
			
			
			
			
			A ja powiem tak, mój VTEC zjadł dwa ZVMX w ciągu 30 tyś to dużo czy mało ? mi się zdaje że trochę mało. Niby najmocniejszy z DID'ów, ale jakoś nie jednym nie mogłem zrobić 20 tyś. Nie wiem, może to charakterystyka V-ki ? W końcu silnik trochę bardziej szarpie niż rzędówka, może ja mam ciężką rękę ? 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								lukszy							
 
						- bywalec

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
 		
		
											- Imię: Łukasz
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lukszy » pn 06 kwie 2015, 23:31
			
			
			
			
			Dziękuję za podzielenie się opiniami, jednak jestem bliższy do zainwestowania w ZVMX 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								belkot							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 749
 		- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
 		
		
											- województwo: śląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: belkot » wt 07 kwie 2015, 07:23
			
			
			
			
			Chcialbym przypomniec ze w lancuchu rozciagaja sie elementy cierne a nie plytki i bezposredni wplyw na to ma smarowanie (a raczej jego brak). V-ka raczej mniej szarpie niz rzedowka a raczej i tak to nie ma wplywu. Jak juz idziemy w tym kierunku to moment najwiekszy ma wplyw na zywotnosc (oczywiscie poza kwestia smarowania). Tez jestem zdania ze zwykly lancuch spokojnie to VFR wystarczy tylko pamietac o jego smarowaniu - nie jakims syfiastym smarem ktory tylko piach lepi ale zwyklym olejem (np. Hipol)
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								lukszy							
 
						- bywalec

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
 		
		
											- Imię: Łukasz
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lukszy » pn 04 maja 2015, 00:16
			
			
			
			
			Zakupiłem jednak zestaw z VT i zębatkami JT 

 jak pojeżdżę dłużej to dam opinię czy to był dobry wybór 

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Samson1983							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 433
 		- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
 		
		
											- Imię: Sławek
 
												- województwo: podkarpackie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Samson1983 » pn 04 maja 2015, 21:06
			
			
			
			
			Ja na nowym zestawie DIDasia VX + zębatki JT zrobiłem 2tyś km i póki co nie było potrzeby naciągania 

 
			
									
									..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej"   Ryszard Riedel 
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								lukszy							
 
						- bywalec

 			
		- Posty: 29
 		- Rejestracja: pn 03 wrz 2012, 23:20
 		
		
											- Imię: Łukasz
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lukszy » śr 06 maja 2015, 11:50
			
			
			
			
			Samson1983 pisze:Ja na nowym zestawie DIDasia VX + zębatki JT zrobiłem 2tyś km i póki co nie było potrzeby naciągania 

 
Dobra wiadomość 
  
 
Oczywiście też ma łaców VX, nie wiem skąd w moim poście wzięło się VT  

 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								MEKU							
 
						- zadomowiony

 			
		- Posty: 73
 		- Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
 		
		
											- Imię: Darek
 
												- województwo: dolnośląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: MEKU » wt 23 lut 2016, 12:44
			
			
			
			
			No to Panowie pochwalcie się jak tam po sezonie z naciaganiem łańcucha. 
Stanąłem przed potrzebą wymiany napedu i opinie są różne - w Motor Landzie (importer DID) powiedzieli mi by brac ZVMX z uwagi na V-kę (wysoki moment itp). Z drugiej strony w instrukcji Honda pisze, że zamiennikiem jest DID 50VA8 - już nie produkowany ale to dziadek VX a. ML mówi, że jeśli ZVMX to nie z zębatkami JT bo się szybciej zużywają niż łańcuch tyle, że w ofercie mają jedynie sunstara więc mogą nie być obiektywni. 
Oglądał już któryś z Was napęd po sezonie?
Pozdrowienia
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								ZioLek-82-							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 581
 		- Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
 		
		
											- Imię: Marcin
 
												- województwo: mazowieckie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Łochów
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ZioLek-82- » wt 23 lut 2016, 20:01
			
			
			
			
			sunstar + zvmx to chyba najtrwalsze połączenie
Mam od roku i jeszcze nie naciągałem a kilka tysi zrobiłem-ale dokładnie ile to nie wiem
			
									
									nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..
Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								wydra							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 517
 		- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
 		
		
											- Imię: Mateusz
 
												- województwo: śląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Czeladź
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wydra » śr 24 lut 2016, 12:02
			
			
			
			
			7 tys bez naciągu nowego napędu Sunstar + zvmx. I to w x-11
			
									
									Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02  Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								MEKU							
 
						- zadomowiony

 			
		- Posty: 73
 		- Rejestracja: pn 28 paź 2013, 21:27
 		
		
											- Imię: Darek
 
												- województwo: dolnośląskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
												- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: MEKU » śr 24 lut 2016, 14:51
			
			
			
			
			Zdaję sobie sprawę, że ZVMX jest mocniejszy od VX ale zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią i czy "mocniejszy" oznacza w tym przypadku bardziej odporny na zużycie. Piszesz Wydra, że ZVMX sprawdza się w X-11 - to dobrze, tyle że wg katalogu jest to łańcuch dedykowany do tego motocykla, wg tego samego katalogu dedykowany jest VX do VFR. Niemniej sprzedawca sugerował zastosowanie ZVMX z uwagi na " silnik V". Zapytany o średnią żywotność przy założeniu, że dbam, smaruję itp. określił ją na ok 25 tys dla VX i 30 tys dla ZVMX więc różnica nie jest porażająca - natomiast w cenie znacznie wyraźniejsza.
Stąd moje pytanie do tych co założyli VX i trochę już przejechali - czy obserwujecie szybsze zużycie?
Pozdrowienia
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości